X-Can V2 vs X-Can V2 modded



X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 12. nov 2017, 17:48

Jeg blev i sommers anbefalet at investere i en Musical Fidelity X-Can V2 forstærker til at drive mine AKG K701. Så efter at have fulgt priserne på ebay, så endte jeg med at købe en på ebay.co.uk for 1150kr inklusiv forsendelse.
Lidt besynderligt så valgte sælger at sende en 12 vdc strømforsyning med x-can'en. Den skal bruge en 12 vac... så for tiden benytter jeg en T-rex Fueltank som strømforsyning (den er beregnet til guitarpedaler).
De sidste par uger har jeg lånt Claus's V2'er som han har fået moddet. Ny strømfosying, gode rør etc.
Så her er min oplevelse af forskellen på de to. Claus's forstærker hedder X-can V2 evo i teksten.

XcanSmall.jpg
Det er Claus' X-can helt over til højre sammen med strømforsyningen
XcanSmall.jpg (74.91 KiB) Vist 15096 gange


Første Session
Alle nummer høres igennem på X-can V2 evo derefter byttes til X-can V2.

CD-afspiller: Pioneer DV-717
DAC: Aune X1s
Kabler: MITerminator 3 coax kabel, Isoda HA-08 PSR phono kabel

McCoy Tyner - Moment's Notice
fra "plays John Coltrane" (2001) live optagelse at the Village Vanguard.
Hovedtelefon: AKG K500.
X-can V2 evo:
Pæn dybde i bækkener. God rumfornemmelse Bassen er tilstede med en god bund, som også høres i bassoloen. Det samme for trommer. McCoys klaver lyder bare lækkert. God mellemtone og dybde i bunden. Mangler måske den allersidste detalje i toppen. Men trioen fremstår meget harmonisk. Det lyder rigtig godt.
X-can V2:
Mere tilbagetrukket i øvre mellemtone. Bassen har en god bund. Der er ikke den samme rumlige fornemmelse omkring publikums applaus.
(Normalt lytter jeg til Jazz på Aune X1s/X7s med K500'erne med balanceret XLR stik. Og selvom rumfornemmelse ikke er helt så god, så tror jeg, at jeg foretrækker denne kombi. Diskanten er lidt mere velopløst som gør at i forhold til X-can V2 evo'en så har bassen fået nye strenge på i soloen. Men det er smag og behag.).

Billy Joel - Just the way you are
fra "The Stranger" (1977)
Hovedtelefon: AKG K400 med K701 puder.
X-can V2 evo:
Alt står veldefineret og adskildt i lydbilledet. Der er en westernguitar i højre side og en i venstre side. Enten er guitaren forskellig, eller guitaristen eller begge dele. De lyder i hvert fald ikke ens. Lækker sax-solo. Stortrommen står klippestabilt så foden automatisk vipper med. Samtidig er der godt smæk på lilletrommen. Det lyder rigtig godt.
X-can V2:
Billy Joel er trådt lidt tilbage. Igen mere tilbagetrukket i øvre mellemtone. Knap så veldefineret. Sax'en lyder lidt tyndere. De to westernguitarer lyder måske lidt mere tydelige.

Magtens Korridor - Pandora
fra "det krøllede håb" (2007)
Hovedtelefon: AKG K701
X-can V2 evo:
Lyder lige så skramlet som Magtens Korridor nu engang skal. Der er godt drev og energi i nummeret. Bliver en anelse skingert når de giver gas i omkvæd. Hvor er stortrommen?
X-can V2:
Det lyder da egentlig meget godt. Stadig en anelse skingert i omkvæd. Her er der ikke en klar vinder.

Black Country Communion - Black Country
fra pladen i samme navn (2010)
Hovedtelefon: AKG K701
Der knytter sig en forhistorie til dette nummer. Jeg har haft denne plade og 2'eren i mange år, men aldrig rigtigt fået dem hørt. Her i sommers hørte jeg pladen med K701 på en Schiit Modi/Magni kombi, og der fik jeg øjnene op for, at på den rigtige kombination af forstærker og hovedtelefon er det en fed, fed plade.
X-can V2 evo:
PÃ¥ denne V2'er lyder alt ok, der er bare ikke nok drev i nummeret. Det er som om den er lidt for langsom.
X-can V2:
Samme.
(Jeg nyder normalt nummeret med min Firestone audio Cute Beyond (opgraderet med 2x AD843'er) sammen med AKG K401 med 701 puder)

Dio - Stand Up And Shout
fra "Evil or Divine: Live in New York City" (2003)
Hovedtelefon: AKG K701
X-can V2 evo:
Doug Aldrich's guitar lyder fantastisk på introriff. Og i det hele taget hele nummeret igennem. Simon Wright's trommer driver nummeret meget overbevisende fremad. Dio's stemme ligger godt i mixet. Godt.
X-can V2: Lidt af Doug's lækre guitarlyd forsvandt. Og lilletrommen blev lidt tyndere i lyden. Men fint drev i nummeret.
(Nummeret lyder suverænt med min Firestone kombineret med AKG K401 med K701 puder)

Kreator - Apocalypticon / World War Now
fra "Gods of Violence" (2017)
Hovedtelefon: AKG K701
X-can V2 evo:
Selvfølgelig skal man da have et symfoniorkester med på introen...
Sådan et nummer her er grunden til at jeg efter at have basmodded 701'erne førte det tilbage til orignal. Klisterede porten til igen. Alt står supertight i en original K701'er. Klart en fordel når bandet skal nå så meget som Kreator har sat sig for.
I C-stykket er det da vist første gang siden Metalica's One at jeg har hørt septoler på dobbelttrommer. Og var det en fagot der fik et melodistykke? Fedt, fedt, fedt. Slam!
X-can V2:
Igen er der den lidt mindre fylde i mellemtonen. I dette nummer er det ikke nødvendigvis en dårlig ting.

Anden Session
Et nummer høres igennem og så byttes der forstærker. Numrene er i alt hørt 2 gange på hver forstærker.

CD-afspiller: Pioneer DV-717
DAC: Audiolab Q-DAC (filter Optimal Transient)
Kabler: MITerminator 3 coax kabel, Isoda HA-08 PSR phono kabel
Hovedtelefon: AKG K400 med K701 puder

B.B. King & Eric Clapton - Riding with the King
fra "Riding With The King" (2000)
X-can V2
Det er let at høre forskel på Clapton's strat og B.B.'s Lucille. Stemmerne, guitar og klaver er flot adskilt. God solid bund af bas og trommer. Og så svinger det godt.
X-can V2 evo
Clapton og B.B. kommer tættere på. Varmere mere nærværende mellemtone og lidt slankere i bassen. Forskellen er specielt tydelig der hvor B.B. fortæller sin historie. Lilletrommen står super skarpt i lydbilledet. Det her bliver vinderen.

Tom Sawyer - Rush
fra "Exit...Stage Left" (1981) live optagelse.
X-can V2
Monster musikere. Det er let at skelne bas fra stortromme. Men kan let følge med i de tre musikers arbejde. Lilletrommen har godt drev.
X-can V2 evo
Lee Geddy's stemme kommer tættere på. Samtidig er rumfornemmelsen en anelse bedre.

Efterrationalisering.
Det har været meget interessant at sammenligne de forstærkere. Og inspiration til at jeg skal have moddet min egen V2'er. Jeg kunne så godt tænke mig at den blev lidt mere livlig. Lidt ligesom når man ændre fra en OPA132 til en AD843/845 opamp (uden at jeg vil påstå at være ekspert i opamps).
Men ingen tvivl om at en X-Can V2 er et godt match til AKG K701.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Mortenhoe » 12. nov 2017, 18:38

Dejlig læsning! Jeg moddede selv en V3 :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Claus-DK » 12. nov 2017, 20:12

Meget smukt ! thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 13. nov 2017, 18:08

Mortenhoe skrev:Dejlig læsning! Jeg moddede selv en V3 :-)


Spændende thumbs var det inspireret af Rock Grotto, eller var det efter egen overbevisning?
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 13. nov 2017, 21:32

Jeg fandt et sæt JAN 6922 i skuffen, som jeg har købt for en 10 år siden. De skulle prøves.

6922.jpg
Den grønlige er den der sad i. Den blå er fra skuffen.
6922.jpg (70.36 KiB) Vist 15013 gange


Nu kom lyden da frem i skoene, på grænsen til det ferske.
Beskrivelsen på rock-grotto.co.uk er meget dækkende:
"JAN 6922: They are a good starting point offering the listener an insight into the "valve" sound but Musical Fidelity could have chosen something which complimented the X-Can better. Other listeners have called them "harsh" and "Bright" and I tend to agree. If it wasn't for the harshness they would be a great valve though as the bass and mids are very natural. Some listeners may enjoy this kind of presentation and these valves may well sound different in your system but if you're reading this it's probably due to the fact you aren't happy with the sound."

Jeg valgte at bruge et andet filet på Q-DAC'en (optimal spectrum) for at opveje den lidt ferske/krasse lyd. Men kan også være jeg skal prøve med et andet signalkabel.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Claus-DK » 15. nov 2017, 13:14

Jeg bruger også Phillips 6922 i min V8, militære rør NOS naturligvis..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 15. nov 2017, 19:21

Claus-DK skrev:Jeg bruger også Phillips 6922 i min V8, militære rør NOS naturligvis..


Hvilke rør sidder der i din V2'er?

Jeg synes det er lidt frisk at MF specificere strømforsyning til 500mA bagpå V2'eren. Jeg tjekkede et par datablade på 6922, og af dem fremgår det at gløden trækker mellem 220mA til 300mA lidt an på hvilke datablad man finder. Og da der er 2 rør i V2'eren kan det da godt forklare at min Fueltank bliver lidt smålun efter et stykke tid.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Claus-DK » 16. nov 2017, 00:06

Det er nogle russere, 6H23P
Det er dem Mike sælger på rockgrotto, mine er specielt matchede og samme årgang som jeg, det kostede lidt ekstra, men jeg får en sær glæde, ved ikke at være det eneste gamle skrammel i min hus... ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2017, 19:38

Claus-DK skrev:Det er nogle russere, 6H23P
Det er dem Mike sælger på rockgrotto, mine er specielt matchede og samme årgang som jeg, det kostede lidt ekstra, men jeg får en sær glæde, ved ikke at være det eneste gamle skrammel i min hus... ruller1 ruller1


Jeg kan ikke tænke, at der findes en bedre grund thumbs og lyder til at være et fornemt rør.
Jeg kunne godt tænke mig at prøve et 6N1P-BI fra rusland. Men det trækker 550mA i glød, så skal lige have fundet en ny strømforsyning,
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 16. dec 2017, 12:57

Så fik jeg købt et sæt russere fra Pyndt.dk
2 x 6N1P-BI RADIORØR REFLECTOR RUSSIA PARREDE ANODER
6N1P.jpg
6N1P.jpg (45.42 KiB) Vist 14629 gange


Og jeg fik foræret en strømforsyning med rigelig resourcer (5A)
PSU5A.jpg
PSU5A.jpg (36.13 KiB) Vist 14629 gange

Den leverer 12V og burde jo have været 12,7V for at det var helt perfekt. Men er da indenfor de +/- 10% de fleste datablade oplyser.

Ved første prøvelyt var der lidt brum, som kunne komme fra noget indstråling. Jeg har nogen hætter liggende i skufferne. Umiddelbart reducere de brummet når printet ligger på bordet. Så nu skal jeg have dem kortet lidt til, så de kan være inde i forstærkeren.
skrm.jpg
skrm.jpg (40.42 KiB) Vist 14629 gange


Hvis det nu bliver sådan, at jeg vil have disse rør permanent installeret i forstærkeren, er jeg måske lidt udfordret af den ekstra varmeudvikling fra disse rør.
2 x 0,6A x 12V = 14,4W
-men den tid den sorg.

Første prøvelyt var interessant, så motivationen er i top :-)
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Mortenhoe » 16. dec 2017, 14:54

Du kan nok godt forvente at den der strømforsyning er elendig. Den er til halogen belysning. Belysning er nok det mindst kræsne på planeten, når det gælder strømforsyning. Find en brugt/billig ringkerne(toroidal) eller endnu billigere, en EI core.

Jeg hjælper gerne med at lede.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Mortenhoe » 16. dec 2017, 14:58

CHIbsen skrev:
Mortenhoe skrev:Dejlig læsning! Jeg moddede selv en V3 :-)


Spændende thumbs var det inspireret af Rock Grotto, eller var det efter egen overbevisning?


Hov. Jeg fik dig aldrig svaret.....

Ren og skær Rock Grotto. Jeg skrev en hel del med PinkFloyd ham selv, inde på hans forum. Så alt hvad jeg lavede, var efter hans anvisninger.
Tråden er her, hvis du keder dig :-)
viewtopic.php?f=10&t=5152

Edit: Jeg måtte selv lige læse hele tråden igen. Det er utroligt så hurtigt tiden går, og hvor hurtigt man glemmer alle de dejlige ting man har givet sig til :-)
Senest rettet af Mortenhoe 16. dec 2017, 15:02, rettet i alt 1 gang.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 16. dec 2017, 15:02

Mortenhoe skrev:Du kan nok godt forvente at den der strømforsyning er elendig. Den er til halogen belysning. Belysning er nok det mindst kræsne på planeten, når det gælder strømforsyning. Find en brugt/billig ringkerne(toroidal) eller endnu billigere, en EI core.

Jeg hjælper gerne med at lede.
Det vil da være herligt hvis du kunne hjælpe med at finde den rigtige
Har kigget lidt ved RS og elektronik lavpris uden helt at have fundet noget.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Mortenhoe » 16. dec 2017, 15:13

CHIbsen skrev:Det vil da være herligt hvis du kunne hjælpe med at finde den rigtige
Har kigget lidt ved RS og elektronik lavpris uden helt at have fundet noget.


Elav er fandens dyre. Jeg bruger udelukkende de store grossister, til store indkøb(da deres håndteringsgebyrer er skyhøje)
Ellers bruger jeg hificollective og ebay.

Den toroidal pusher jeg har brugt et par gange, har mest 12-0-12. En 6-0-6 ville også være fin. Så kan man bare seriekoble de 2 6V linier, og voila.

Men det er self. lidt simplere med en 1x12V ringkerne.

F.eks. http://www.ebay.co.uk/itm/TTS50-Z230-12 ... 1427245737
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 16. dec 2017, 15:32

Mortenhoe skrev:Du kan nok godt forvente at den der strømforsyning er elendig. Den er til halogen belysning. Belysning er nok det mindst kræsne på planeten, når det gælder strømforsyning. Find en brugt/billig ringkerne(toroidal) eller endnu billigere, en EI core.

Jeg hjælper gerne med at lede.


Jeg blev helt nysgerrig. Vinder vist ingen designpriser...
PSU2.jpg
PSU2.jpg (57.34 KiB) Vist 14617 gange
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 16. dec 2017, 15:34

Mortenhoe skrev:
CHIbsen skrev:Det vil da være herligt hvis du kunne hjælpe med at finde den rigtige
Har kigget lidt ved RS og elektronik lavpris uden helt at have fundet noget.


Elav er fandens dyre. Jeg bruger udelukkende de store grossister, til store indkøb(da deres håndteringsgebyrer er skyhøje)
Ellers bruger jeg hificollective og ebay.

Den toroidal pusher jeg har brugt et par gange, har mest 12-0-12. En 6-0-6 ville også være fin. Så kan man bare seriekoble de 2 6V linier, og voila.

Men det er self. lidt simplere med en 1x12V ringkerne.

F.eks. http://www.ebay.co.uk/itm/TTS50-Z230-12 ... 1427245737


Den kunne da fint bruges thumbs

Når nu jeg ser den, så mindes jeg at jeg har brugt en lignende til et obskurt guitarforstærker projekt for år tilbage (Dynacord Eminent møder JCM800). I teorien bør den være et eller andet sted på matriklen, Måske.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Mortenhoe » 16. dec 2017, 18:07

CHIbsen skrev:
PSU2.jpg


Det var nok ikke verdens værste ei core. Du kunne også lege med et støj undertrykkende kredsløb.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 16. dec 2017, 21:38

Så er det min tur til at genopfriske de dejlige projekter man har været igang med :-)
Så med risiko for at spamme min egen tråd...

Jeg fandt min ringkerne:
dynacordPSU.jpg
dynacordPSU.jpg (82.67 KiB) Vist 14596 gange

dynacordII.jpg
dynacordII.jpg (53.1 KiB) Vist 14596 gange


Og det er en af de mest elegante implementeringer jeg har lavet. Jeg mener at huske at preampen er inspireret af Slash's #39 (modded Marshall JCM 800)
dynacordInternal.jpg
dynacordInternal.jpg (134.62 KiB) Vist 14596 gange


Skal have fundet et par 83'ere og have sat noget strøm til den igen (konen bliver da helt pjattet...)
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf Mortenhoe » 16. dec 2017, 23:54

Det ligner da et relativt kompliceret projekt.
Lækkert arbejde.

Så behøver jeg jo slet ikke at råde og vejlede :-)

Er du så heldig at det er en 12VAC ringkerne? Fordi du mangler du jo kun en varistor og en kondensator.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: X-Can V2 vs X-Can V2 modded

Indlægaf CHIbsen » 17. dec 2017, 19:21

Mortenhoe skrev:Så behøver jeg jo slet ikke at råde og vejlede :-)


Jeg modtager gerne al den råd og vejledning jeg kan få :-) har da loddet en del, men forståelse af strøm og kredsløb har en besynderlig evne til at prelle af på mig. Det er lidt sort magi nogen gange.

Ringkernen er en 2x 6VAC. Men jeg har ikke helt besluttet mig for om jeg vil skrælle guitarforstærkeren (den burde jo virke), eller jeg hellere vil købe en ny.
Jeg tænker jeg alligevel skal have samlet kapital til et kit fra Rockgrotto.

Hvad gør varistoren og kondensatoren? (jeg tror måske jeg har sådan en blå fætter liggende et eller andet sted).

Og hvordan er det at trafotypen har indflydelse på kvaliteten af AC spændingen? vil man kunne se det på et oscilloskop?
Den halogen trafo jeg har er lagt ud til 5A og jeg trækker vel næppe mere end 1,5A så vindingerne burde vel være pænt dimensioneret til den belastning. (jeg har en fornemmelse af, at jeg anskuer det lidt for simpelt).
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron