Ide: lykkeposen!



Ide: lykkeposen!

Indlægaf telum » 8. jan 2018, 22:18

Jeg har gået og tænkt på noget, primært startet af Kvik der går og forærer ting væk så det er en ren fornøjelse rullw3

Kunne det være sjovt at lave en slags tour, hvor man ikke ved hvad man modtager og sender noget andet videre til næste mand på listen? Det vil kræve nogle regler selvfølgelig:

1. det skal være hoved-fi relateret: in-ears, ear-buds, afspillere, forstærkere, DAC's (tænker umiddelbart vi siger nej tak til kabler og lignende ting som ikke nødvendigvis kan bruges direkte af alle)
2. man skal skrive hvad man har modtaget og meget gerne et par ord om det.
3. man skal sende noget andet videre til næste mand i kæden

Spørgsmål:
Kunne det være sjovt eller er det en dødfødt ide? 8musik
Hvad gør vi med de ting som folk modtager, men ikke ønsker at beholde? mange ting kan sikkert foræres væk til venner og familie...må man sende noget med videre? vi skal ikke have alt for mange ting i "lykkeposen" så den bliver alt for dyr at sende rulle6
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Peter Jensen » 8. jan 2018, 22:23

Sjov ide, kunne godt være frisk. Skal der evt. Være min (max?) beløb, eller skal det bare være hvad folk mener de kan undvære? Jeg har 1-2 relevante ting i hvert fald. Tænker det giver mest mening at man kun sender 1 ting videre, så er det lige for alle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf telum » 8. jan 2018, 22:34

Jeg vil nok helst undgå alt for mange regler - regner med folk sender noget de mener kunne være sjovt at modtage og som de selv ikke får brugt. Omvendt hvis nogen sender mig en Senn HD800 bliver jeg bare glad :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf kvik » 8. jan 2018, 23:33

Er vel lidt inhabil :grin: men synes det er en fin idé. Noget der har lille værdi for een, kan have større værdi for en anden. Hvorfor ikke dele/give, hvis man har rigeligt, eller har noget man aldrig bruger/får brugt. Mentalt kræver det måske lidt ‘offervilje’ :-) hvis man får tilsendt noget til 10 kr, og havde planlagt selv at sende noget videre til 100 kr. Men tænker man nytteværdi fremfor kroneværdi, så (gen)finder man sikkert motivationen. Jeg synes bare, at du skal oprette den tour-tråd, og lade folk skrive sig på, f.eks. over de næste par uger. Får du ingen tilmeldinger, så blev vi alle det klogere.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Claus-DK » 9. jan 2018, 13:07

En af de bedste idéer jeg længe har hørt.

Det ville være en skam, hvis der var nogle der benyttede sig af lejligheden til at få byttet sine adaptere til hovedtelefoner.
Jeg tror bare ikke på det sker, jeg har ikke oplevet grimme ting i de 7 år mine ting har svævet rundt, alle her opfører sig jo helt fantastisk..

Hvis man nu gjorde det at man annoncerede hvad man ville sende og så kunne folk der lige mangler sådan en melde sig til ?? Så kan man få noget man gerne vil have og komme af med noget man ikke bruger mere og finde ud af hvem der mangler den..
Hvis vi kan få sådan noget op at kører ville det være sejt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Peter Jensen » 9. jan 2018, 13:22

Jeg deltager gerne... Syntes Claus forslag lyder fornuftigt og pragmatisk, men det kunne også være sjovt hvis man ikke aner hvad man får :)
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf CHIbsen » 9. jan 2018, 18:26

Det lyder som et fantastisk koncept. Det vil jeg gerne deltage i.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Mortenhoe » 9. jan 2018, 18:33

Jeg har MASSER af 80kr's earbuds. Små sjove forstærkere. Det meste i omegnen af 100kr/stk. Bytter gerne for andre sjove ting. Men som Claus siger, skal reglerne helt sikkert på plads, da det vil være ret træls at få en phono-jack adapter retur f.eks.. Jeg ville nok overleve, men jeg kunne forestille mig en masse scenarier hvor folk bliver uvenner over noget som i realiteten er en rigtig god ide og har potentiale til at være sjovt!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2018, 00:09

Betingelserne skal være så enkle og frie som muligt.

Det man sender må ikke være tilbehør puder, kabler, adaptere etc.

Man kunne lave flere tråde.

earbud/inear.
Hovedtelefoner
Dacs og Amps
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf telum » 10. jan 2018, 10:51

telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2018, 23:11

Bliver man så sat bag i køen efter man har sendt ?? eller bliver man første mand i næste omgang ?
Hvis vi skal have det af flere omgange, skal vi have max antal på hver tråd ?? hvis vi har max antal får første mand også en pakke..

tænker bare.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Mortenhoe » 10. jan 2018, 23:19

Hov ja. Hvem starter? :-D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Claus-DK » 11. jan 2018, 02:03

Med et fast antal i en tråd kan vi alle sende samme dag, det ville være lidt sjovt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf telum » 11. jan 2018, 09:35

Jeg havde egentlig tænkt at jeg bare starter, men på den måde vil alle jo få i et stort tour (gang)bang rulle6

Omvendt vil man så også afslutte touren samme dag den starter? Jeg kan ikke rigtigt bestemme mig til om det er bedre, at lade den køre som normalt, så det kan blive en slags evigheds-tour musik14
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Claus-DK » 11. jan 2018, 11:50

Man starter næste omgang, når første runde er slut..

Man vil få udvekslet meget mere grej, når ventetiden forsvinder.

Hvis vi kører det som normalt, vil alle på listen have fået deres ting efter en uge eller to og nye på listen vil få noget med det samme fra sidste mand på listen, det er bare ikke altid sådan noget kører helt af sig selv..

Laver man afsluttede lister, kan man deltage og så er det "overstået" man skal ikke gå og vente og bekymre sig om næste eller forrige deltager..

Vi skal bare starte, at ting ikke er helt gennemtænkt og færdigt inden de sættes i gang er en stolt tradition her.. rulle4 rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Peter Jensen » 12. jan 2018, 12:52

Hvad end der besluttes så har jeg pakket varen og sidder klar til at sende! Glæder mig til at komme igang, tror det bliver rigtigt sjovt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Claus-DK » 4. feb 2018, 01:06

Skulle vi kun have en runde ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf telum » 5. feb 2018, 21:06

næh, lad os da bare køre igen :-) ny tråd er nok nemmest, måske denne gang med tema?

Jeg er i øvrigt svært imponeret af de dersens DIY, men fit er stadig et issue - de lyder godt når de sidder løst og bedre "over-øret", men aller bedst hvis jeg holder dem på plads, så det er lidt upraktisk :-) Da de er ear-buds har de på en eller anden måde en fin luftig lyd, men jeg vil ikke kalde dem lyse - der er godt med kød på uden at mudre, men mangler måske lidt sparkle i toppen til min smag - må få prøvet de der donut-skumfiduser :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf Mortenhoe » 8. feb 2018, 22:44

telum skrev:Jeg er i øvrigt svært imponeret af de dersens DIY, men fit er stadig et issue - de lyder godt når de sidder løst og bedre "over-øret", men aller bedst hvis jeg holder dem på plads, så det er lidt upraktisk :-) Da de er ear-buds har de på en eller anden måde en fin luftig lyd, men jeg vil ikke kalde dem lyse - der er godt med kød på uden at mudre, men mangler måske lidt sparkle i toppen til min smag - må få prøvet de der donut-skumfiduser :-)


Jeg bliver jo helt stolt :-D Har du fundet et par donut foams, eller skal jeg grave nogen frem, og sende dem til dig ?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Ide: lykkeposen!

Indlægaf kvik » 8. feb 2018, 23:29

Du kan også forsøge med kroge (samtidigt med over øret).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Næste

Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron