Forhandlerdelen er under forandring.



Forhandlerdelen er under forandring.

Indlægaf Claus-DK » 18. jan 2018, 17:24

De sidste snart 7 år har vores døre stået åbne for eventuelle forhandlere der gerne ville dele med os.

Der har været nogle stykker og de fleste synes hoved-fi er en fin idé, indtil turen kommer til hvor de skal dele noget med os, så er det ikke sjovt mere og så slutter den fest.
(Brian jeg savner dig)

Det har været et irritations moment for mig at skulle tigge andre forhandlere om at "betale" lidt for det jeg forærer dem, man ser ikke mange skilte fra Macdonalds hos Burgerking, men sådan har det været hos mig, mine kollegaer kunne frit bruge løs af vores fællesskab og var yderst tunge at danse med, når de skulle give igen, min pris var jo ikke penge men at de gav noget til forumet som helhed, produktture, konkurrencer et eller andet uselvisk..
Noget uselvisk skal man ikke tigge og bede om blive gjort, det skal lige understreges at ALLE der har været igennem havde sagt at de gerne ville dele og være med inden de overhovedet kom ind, men jeg skulle rende og tigge og plage, uden at få noget som helst andet end en følelse af at der rendte noget lunt og gult ned af ryggen på mig..

Det slutter nu.

Forhandlerdelen vil fremover komme til at hedde hoved-grej og der vil kun være den butik som hoved-fi har skabt, som driver værket og betaler gildet.

Jeg vil lave en rewamp af vores produktture, som vil foregĂĄ i min egen del, pĂĄ den mĂĄde er det klart og tydeligt at det er en butik og ikke et forum der stiller produkterne til rĂĄdighed, der vil blive betalt porto for deltagerene og glemmer man at skrive, er man ALDRIG med i nogen af mine ture igen, det er ogsĂĄ noget jeg ikke har overskud til mere, sĂĄ det vil blive koldt og kynisk, lever man ikke op til det man aftaler, kommer man ikke til at lave flere aftaler.
Der vil være max antal deltagere på, så evigheds turene vil forsvinde..

Sidst men ikke mindst tænker jeg at lukke mit webshop og udelukkende eksistere her på forumet, det er her jeg hører hjemme og jeg kommer ikke til at kunne leve af min butik, så jeg overvejer at flytte hjem igen..
Jeg kan se at hvis jeg skal leve af butikken skal jeg op og 4-5 doble min omsætning og det tror jeg ikke på, planen var fra starten af at give det 5 år uanset hvordan det gik og så tage en vurdering, det tog så et år at tænke, inden jeg er kommet frem til hvad jeg vil fremover med min butik..
Rent teknisk vil jeg afslutte min butik, jeg afmelder mit CVRnr.
derefter lukker butikken resten af året når jeg har nået 50.000 i omsætning det år (grænsen for hvornår man skal momsregistreres) jeg vælger den løsning fordi jeg bruger alt alt for meget tid på moms og myndigheder, i forhold til det overskud der er..
Jeg er ikke i knibe eller lider nød af nogen art og biksen kører glimrende, jeg tænker bare at så længe der er overskud til at drive dette sted, er det fint med mig..
Jeg ved også at hvis jeg skal øge min omsætning skal jeg til at bruge penge på revisor og alt muligt andet djævelskab og springet fra hvor omsætningen kan bære en revisor er på omkring 200-300 kilo om året og rammer jeg det stiger kravene til mine regnskaber og der kommer endnu flere omkostninger til..

Jeg har en lille fin og sund butik, tiden for små og sunde butikker er bare forbi, i dag skal det være størst og billigst, så det er urealistisk at tro at jeg kan have det som levebrød for jeg bliver aldrig størst eller billigst, jeg vil hellere være den bedste ruller1 ruller1

Jeg vil meget gerne have kommentarer og forslag.
Intet er naglet fast, det er mere nogle tanker jeg har gået og haft og trængte til at få skrevet ned.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forhandlerdelen er under forandring.

Indlægaf kvik » 18. jan 2018, 18:40

Det lyder fair nok, din biks er så lille, at det umulig kan fornærme nogen, at du kører den via hoved-fi.
Forhandlerdelen har jo været død længe på trods af en stående åben invitation, og når de andre ikke vil lege med, så fred med det. Nogle gange må man jo bare prøve noget nyt, og se hvordan det går/udvikler sig.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Forhandlerdelen er under forandring.

Indlægaf Kolind » 18. jan 2018, 22:19

thumbs Det lyder jo fornuftigt nok det hele. Vi vil se frem til at prøve et nyt format på produkttours også.
Det er en skam at det ikke har kastet mere af sig med de forhandlere vi har haft tidligere. Det har vel kun været Brian som har haft engageret sig foruden dig ja.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Forhandlerdelen er under forandring.

Indlægaf Claus-DK » 19. jan 2018, 00:38

kvik skrev:Det lyder fair nok, din biks er så lille, at det umulig kan fornærme nogen, at du kører den via hoved-fi.
Forhandlerdelen har jo været død længe på trods af en stående åben invitation, og når de andre ikke vil lege med, så fred med det. Nogle gange må man jo bare prøve noget nyt, og se hvordan det går/udvikler sig.


Det er lidt underligt for det at andre ikke deltager, tager ofte lysten fra dem der gør og det var lidt det som det endte op i, når de andre ikke gad, så gider jeg heller ikke, det er sådan noget der sker uden man selv lægger mærke til det og lige med et er det noget hø..

Jeg vil se om jeg ikke kan skabe lidt liv og glade dage og det skal andre butikker ikke afholde mig fra hverken aktivt eller passivt, det er en meget væsentlig grund til dette tiltag, der ligger også det i det, at det er grundlæggende forkert at andre butikker nasser på den goodwill, som jeg har brugt 100vis af timer og mange ressourcer på at opbygge hos medlemmerne her, det er snyd..
Det kan heller aldrig gavne vores forum at have passive forhandlere, vi kan mĂĄske gĂĄ glip af et enkelt tilbud, men er det os eller butikken det gavner, nĂĄr det kommer til stykket ??

Jeg har haft lyst til det i flere år, men har været lidt nervøs for det er ikke i forumet´s ånd, det jeg nu gør, men hvis alternativet er, at jeg selv bliver en passiv butik og dermed skader forumet, er det ikke noget svært valg for mig, de andre har haft mulighederne og chancen de sidste 7 år..

I det store hele tror jeg ikke det ændrer ret meget her, for det har hele tiden været min biks der har været primusmotor i stort set alle de tiltag der har været fra butikkers side af, den store forskel bliver nok mere at man slipper for at spørge forhandlere om noget, uden at få svar..

Samtidigt er jeg helt vild med Telum´s idé med toure, det synes jeg fortjener sin helt egen afdeling, for det er så smukt og dejligt et koncept, at det bare skal blive STORT, det er bare så rigtigt at gøre sådan noget, tænk alle de ressourcer vi sparer, alt det affald, alle de penge, bedst af alt er det fantastisk for vores miljø...
Det er bare sĂĄ godt pĂĄ alle mĂĄder..

Webshoppen er betalt frem til Januar 2019, sĂĄ vi er ude i langsigtede strategiske planer (det lyder sĂĄ sejt sĂĄdan noget)..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forhandlerdelen er under forandring.

Indlægaf Mortenhoe » 19. jan 2018, 00:41

Lige i det her tilfælde, tror jeg at forandring fryder. Jeg glæder mig til at følge med i hvad dette ender i. Desuden ville en tour ikke gøre noget :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Forhandlerdelen er under forandring.

Indlægaf CHIbsen » 21. jan 2018, 20:07

Jeg kan sagtens forestille mig, at det vil komme til at fungere rigtig godt thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Forhandlerdelen er under forandring.

Indlægaf Claus-DK » 18. nov 2018, 10:15

Som det jo nok kan mærkes rundt omkring på siden, er mine planer blevet lagt en smule om.
Jeg vil lægge min butik om i stedet for at lukke den.

Jeg har de sidste 7 år forsøgt mig med billigt og godt kinagrej og det bliver ringere og ringere på alle måder, ting er meget anderledes nu end for 7 år siden, der er kollosale MOQ (minimumsordre) og det er tæt på umuligt at finde ordentlige ting til en fornuftig pris.
Samtidigt er tingene vokset sammen og blevet større, så at komme i kontakt med en butiks/fabriks ejer er blevet meget sværere og dem der sidder og sælger må ingenting, så det er tæt på umuligt bare at få startet en diskussion om emnet.
Profitten er også væk..

Så var det jo jeg smed lidt raseri i at få touren op og køre, hvilket åbnede nogle døre for mig og jeg er kommet frem til at det er den vej jeg skal.
Når man tænker lidt over det, burde min butik ikke være fyldt med kina plastik, der skal da være spændende ting man ikke kan få alle steder, specielle ting, sjove ting, anderledes ting.

Den sidste mĂĄned har jeg fĂĄet Ollo, erzetich, ADL og jeg vil ogsĂĄ se om jeg kan fĂĄ noget i stand med Eufonika.
Det er nogle mere eksotiske ting end før og jeg vil give det en chance, se om ikke der er kunder til den slags i Danmark, hvis jeg får flere ting på hylderne vil det også hjælpe med at sælge hinanden..

Audeze har jeg sat på bænken, de ville sådan set passe OK ind med de andre ting, jeg har det bare svært med ting i den prisklasse. Det lyder måske lidt forkert i vore dage, men jeg føler at jeg snyder og beddrager folk, når jeg sælger en hovedtelefon til 30.000, specielt når jeg ikke selv på noget tidspunkt har været imponeret over hverken lyd eller design..Set i forhold til prisen altså..
Jeg ved ikke om det er en forkert holdning og det er også ligemeget, folk må genre købe bøffer til 30.000, jeg kan bare ikke lide at sælge dem.
Det er ikke noget angreb på Audeze som sådan, men jeg kan ikke sælge et produkt jeg ikke selv ville købe, det kunne lige så godt have været HiFiman eller Ether det er PRISEN jeg har et problem med.
Jeg kunne jo bare være ligeglad og sælge løs, men det ville ikke være spor sjovt og det synes jeg det skal være.

Visionen for fremtiden er et samlingssted for en række mindre ukendte producenter, det er et langt større puslespil at få til at gå op, det er en feeed udfordring for mig.
Jeg ved jo naturligvis ikke om mine kunder vil tage godt imod mit nye initiativ, men jeg sidder i så unik en position og har så dejligt et netværk, at det giver mig en masse naturlig kontakt til mange af mine potentielle kunder og hvis ikke køberne til eksotisk hovedtelefon grej er her på siden, har jeg svært ved at se hvor de ellers skulle være.

Jeg vil også se om jeg med Ollo kan få en fod ind i musiker/studio verdenen, det er et stort marked og det ville være et kick af den store slags at se Chris Anker kommentere touren med Ollo på hovedet, jeg ville aldrig få mine arme ned igen, de to toure forenet, det kan ikke blive større for mig..
Det sjove eller ironiske er så at jeg rent faktisk er i kontakt med ret kendte musikere, jeg skriver med mit 80er idol f.eks. hovedtelefoner kan føre meget med sig over tid, men dem jeg kender og kunne bruge som indgang, bor i USA og England.. Sådan er det nogle gange..

Hvis der sidder en og har et job i den industri radio/TV/Studio folk der bruger hovedtelefoner som arbejdsredskab, sĂĄ kontakt mig, jeg vil meget gerne have en der kan vise mine ting frem i den verden..
Er Cutfather din onkel fĂĄ ham lige til at ringe til mig.
Kender du Thomas Blackman ?
Skylder Remy dig en tjeneste tænk på mig.

Jeg ville elske at få Ollo på en eller anden kendt i branchen, for jeg ved at det vil sprede sig som løbeild og jeg ville skulle udskifte alt det andet crap jeg ser dem sidde med på TV..

Jeg har lige for tiden lidt flere jern i ilden end normalt og jeg skriver også lidt for at gøre det mere tydeligt for mig selv hvad jeg skal og vil, for der er mange ting der banker på lige i øjeblikket, jeg klager på ingen måde, jeg elsker at sidde i mit spind og have tråde ud alle steder, nogle gange kommer der bare en hel sværm fluer på en gang og så får man travlt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forhandlere der støtter os.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron