Sony MDR-F1



Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. jan 2018, 18:57

Pænt goddag hoved-fi!

Jeg er her i de seneste år gået mindre agurk i hovedtelefonverdenen og brugt alt for mange penge. Mit nye jeg finder det helt vanvittigt, at det tog mig så lang tid at begynde at interessere mig for, hvordan musikken ender i mine ører. Er 35 nu og har samlet på skiver siden jeg var 8, så man skulle egentlig tro, at jeg havde dykket ned i bøfkvaliteten tidligere end som så.

Anyways på mange leder og kanter er jeg umådelig glad for, at det tog mig så lang tid at åbne øjnene op for denne verden. Havde jeg tumlet over den som 16-20 årig, så havde jeg 100% endt op som en af de der typer, som lytter til deres udstyr via musik og ikke den anden vej...hvilket et eller andet sted er lidt tragisk.

Men lang historie kort: pt er jeg begyndt at interessere mig for bøffer der er anderledes. Det være sig sonisk så vel som design mæssigt og ergonomisk (Lyd trumfer dog altid de andre parametre).
Det var derfor lidt af en velkommen overraskelse, da jeg så F1 til salg over DBA for hvad der svarer til prisen på 4 poser nødder. Katjing sagde min hjerne!
Standen er fin bortset fra puderne, der er et par timers brug fra at implodere i den blå luft. Nu ved jeg godt, at man kan bruge reservepuder fra sa900, men det kræver en bestilling fra ebay eller aliexpress, hvilket jeg helst vil undgå. Ud over at jeg selvfølgelig gerne vil dedikere denne tråd til F1 og alle dens fantastike egenskaber, så vil jeg dog starte ud med at høre hvorvidt nogen af jer har prøvet at bruge Beyer puder? Jeg så en gut der havde haft held med det (kan dog ikke lige huske hvor jeg så det), men tænkte lige jeg ville spørge hér først, før jeg laver endnu en bestilling hos thomann. Tænkte der kunne være noget omkring ændring af signaturen, hvis ens ører ikke er placeret ordentlig i forhold til vinklingen.

P.S. De her banditter har seriøst omdefineret hvad en god soundstage er. Hold nu op hvor er det vildt! Tangerine Dream og Klaus Schulze har nu fundet deres rette platform.

P.P.S. Tak for tråden om Aune X1! Den var mere eller mindre grunden til, at jeg anskaffede mig en selv. Leder pt dog efter en dedikeret forstærker, således at X1 udelukkende kommer til at agere dac.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Mortenhoe » 7. jan 2018, 23:54

Velkommen til !

Tillykke med din Aune X1.
Sådan en har jeg også haft. Den har nu en fin forstærker-del. Hvad bruger du som kilde? Jeg synes forstærkeren lød bedst, hvis man skruede ned for kilden, og op for forstærkeren. - Så den manglede lige en gain switch.

Der er nu ikke noget i vejen med at lytte til udstyret. Men du har selvfølgelig ret. Jeg har selv lyttet meget til musik, hele mit liv, men efter jeg har fundet denne hobby, er udstyret blevet en god del af det. Det værste er snart materialet man lytter til.... Mastering, indspilning og alt det der.
Jeg kan nu sagtens nyde et af mine yndlings tracks fra youtube, på et bluetooth headset, men når man så får kæden i orden, så er det straks noget andet.

Er MDR-F1 ikke en smule lyse i lyden? Jeg har altid læst mig til at bass ikke var noget de havde masser af. Hvilket designet også ret tydeligt afsløre(helt åben).

Hvad leder du efter i en forstærker ? MDR-F1 ser da bestemt ikke ud til at være svære at trække, med en impedans på 12 ohm. Så jeg gætter du er ude i at tilsætte noget forstærker flavour ? ;-) Du skal i hvert fald ikke have en forstærker med for stor udgangsimpedans, hvis den er beregnet til dine MDR-F1.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf toppe » 8. jan 2018, 00:41

Pænt goddaw og velkommen til! rulle5

Det er da en spændende bøf, som du har fået for 4 poser nødder rulle2
Jeg har aldrig selv lyttet til dem, men jeg læste om dem for mange år siden, da en gut, som gik meget op i (og selv lavede) binaurale optagelser, havde dem som sin favorithovedtelefon pga af deres fine soundstage.
Mht puder, så kan de have stor effekt på 'almindelige' hovedtelefoner: Hvis man kan tale om en tommelfingerregel, må det være at velourpuder giver en lysere og mere åben signatur mens (p)leather puder giver mere bas og en mere lukket soundstage. Men om den tommerfingerregel kan overføres til et par MDR-F1 skal jeg ikke kunne sige. Måske betyder afstanden fra driveren mere i F1'erens tilfælde? Hvis du har interessen og muligheden for det, kunne det være sjovt at prøve forskellige typer puder på dem. Jeg har fx et sæt ubrugte Beyer velourpuder, som du kan låne - jeg giver portoen til dig, hvis du vil skrive lidt mere om dine oplevelser med dine F1 ruller1
PS. Aune X1 er rigtig fin, men det er imho dac'en der er dens styrke - sæt den foran en fornuftig forstærker, og du har et super setup!
PPS. Jeg vil også gerne høre lidt mere om dine indtryk af bassen i dem....
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. jan 2018, 13:22

Hej Morten, tak for velkomst.

Ja det er ikke fordi jeg føler jeg mangler noget decideret i min X1, men nu med de nye (gamle) F1 samt mine he400 har jeg et ønske om at rekvirere mig en forstærker med gain setting. Det gjorde i hvert fald en verden til forskel, da jeg først afprøvede F1 på min Pioneer dap. Havde glemt jeg havde den på high gain og Yusef Lateefs ellers så lækre lerfløjte på The Plum Tree lød som en stum gnaver med kighoste. På lav gain ændrede alt sig og jeg fik endda lejlighed til at hilse på den fantastiske soundstage.
Har kigget lidt pĂĄ en fyr der hedder Myryad z40, der virker som en solid juiceproducent. Er ikke vildt kendt pĂĄ disse breddegrader dog.

Lille disclaimer: jeg er som sagt ret ny i denne verden og er også temmelig grøn hvad angår forstærkere og dacs.

Jeg kommer til bassen i min næste post (kan se du ikke er den eneste der interesserer sig for kælderen).

Mortenhoe skrev:Velkommen til !

Tillykke med din Aune X1.
Sådan en har jeg også haft. Den har nu en fin forstærker-del. Hvad bruger du som kilde? Jeg synes forstærkeren lød bedst, hvis man skruede ned for kilden, og op for forstærkeren. - Så den manglede lige en gain switch.

Der er nu ikke noget i vejen med at lytte til udstyret. Men du har selvfølgelig ret. Jeg har selv lyttet meget til musik, hele mit liv, men efter jeg har fundet denne hobby, er udstyret blevet en god del af det. Det værste er snart materialet man lytter til.... Mastering, indspilning og alt det der.
Jeg kan nu sagtens nyde et af mine yndlings tracks fra youtube, på et bluetooth headset, men når man så får kæden i orden, så er det straks noget andet.

Er MDR-F1 ikke en smule lyse i lyden? Jeg har altid læst mig til at bass ikke var noget de havde masser af. Hvilket designet også ret tydeligt afsløre(helt åben).

Hvad leder du efter i en forstærker ? MDR-F1 ser da bestemt ikke ud til at være svære at trække, med en impedans på 12 ohm. Så jeg gætter du er ude i at tilsætte noget forstærker flavour ? ;-) Du skal i hvert fald ikke have en forstærker med for stor udgangsimpedans, hvis den er beregnet til dine MDR-F1.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. jan 2018, 13:53

Hej toppe

Heh ja det ser ud til, at du faktisk skrev det som jeg prøvede på, men min hjerne har det med at blande tingene sammen...specielt ift nye hifi og it relaterede emner. Men ja det er egentlig også mere afstand mellem ører og driver som jeg er bekymret for.
Lige pt er bøffen ikke nær så komfortabel som jeg regner med den kan være (én af styrkerne skulle eftersigende være F1 uovertrufne komfort). Puderne er så at sige ikke-eksisterende, hvilket betyder st mine ører er så meget tættere på driverne...hvilket igen nok er med til at forvrænge mit indtryk af bøffen, for jeg kan sandt at sige ikke forstå de mange folk der mener, at F1 er bas allergisk. Der sker dog noget, når jeg hiver lidt ud i hver ørekop: soundstage forstørres (utroligt nok), bas formindskes og der kommer mere luft imellem
instrumenterne.
Som de er lige nu, så lyder de godt med næsten alt jeg smider deres vej. Kan ikke forestille mig de nogensinde bliver mine foretrukne bøffer at høre Funkadelic på, men det er der heldigvis råd for (kigger på mine hfi2400).

Rent signatur mæssigt vil jeg mene de ligger relativt tæt på neutral. Mellemtoner på den her bandit er i hvert fald elegant og naturtro. Hvis hd600 og k701 gik til makronerne en aften efter en tand over tørsten, så kunne f1 meget vel være bastard afkommet. Bas kvalitet og mængde læner sig mere op ad k701 (mine er dog med bas port mod)...men f1 virker dog hurtigere.

Jep jeg har også læst mig til, at det netop er dac delen i x1 der rykker. Er egentlig også godt tilfreds med forstærkerdelen, selvom det irriterer mig, at volumen virker så finurlig og vekselsindet på lave styrker. Har allerede en god omgang tinnitus (Uriah Heep på Viften i Rødovre 1996 stod egenhændigt for det), så det er sgu deprimerende at skulle skrue ubehageligt op for juicen før 'magien' starter.


toppe skrev:Pænt goddaw og velkommen til! rulle5

Det er da en spændende bøf, som du har fået for 4 poser nødder rulle2
Jeg har aldrig selv lyttet til dem, men jeg læste om dem for mange år siden, da en gut, som gik meget op i (og selv lavede) binaurale optagelser, havde dem som sin favorithovedtelefon pga af deres fine soundstage.
Mht puder, så kan de have stor effekt på 'almindelige' hovedtelefoner: Hvis man kan tale om en tommelfingerregel, må det være at velourpuder giver en lysere og mere åben signatur mens (p)leather puder giver mere bas og en mere lukket soundstage. Men om den tommerfingerregel kan overføres til et par MDR-F1 skal jeg ikke kunne sige. Måske betyder afstanden fra driveren mere i F1'erens tilfælde? Hvis du har interessen og muligheden for det, kunne det være sjovt at prøve forskellige typer puder på dem. Jeg har fx et sæt ubrugte Beyer velourpuder, som du kan låne - jeg giver portoen til dig, hvis du vil skrive lidt mere om dine oplevelser med dine F1 ruller1
PS. Aune X1 er rigtig fin, men det er imho dac'en der er dens styrke - sæt den foran en fornuftig forstærker, og du har et super setup!
PPS. Jeg vil også gerne høre lidt mere om dine indtryk af bassen i dem....
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. jan 2018, 16:02

Hov sorry glemte lige at nævne min kilde. Jeg bruger selvfølgelig deep throat som alle andre fornuftige journalister.

Nahh for det meste kører jeg foobar2000 til x1 eller til mine daps (plenue d, xdp-300r). Hvis jeg har god tid, så tænder jeg for anlægget og spiller plader (Denon db-47f, Denon pma-520ae). Min gamle Denon forstærker lyder faktisk bedre end x1.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Claus-DK » 8. jan 2018, 23:20

Velkommen til, dejligt du kunne komme..

Jeg vidste slet ikke gnavere kunne fĂĄ kighoste, er du sikker pĂĄ den ikke bare var storryger ??

Jeg fĂĄr snart 10.generation af x1 hjem.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Mortenhoe » 8. jan 2018, 23:34

Hvis du har/får muligheden for det, så prøv at lytte til din X1, med Coax/optisk som input. X1 MKII bruger PCM2707 til at håndtere usb indgangen, som meget grej fra den tid gjorde. Den coaxiale(også optisk) indgang bruger 5x WM8805 og lyder endnu bedre end usb indgangen. Der er også lidt om dette i lytteindtrykkene af X1 i X1-tråden.

Jeg har før anbefalet en Lehmann klon, og jeg gør det gerne igen. De har gain settings og er en fantastisk forstærker til prisen.
Sidst jeg anbefalede en Lehmann var her. Der er lytteindtryk. : https://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=10&t=6310
Jeg burde egentlig selv snart eje en....

Den Myryad var jeg slet ikke bekendt med. Jeg fandt et billede uden låg. Input selector virker smart nok, hvis man har lidt forskelligt udvalg af DAC's. Hvis ikke, ret ligegyldigt :-) De har gjort sig umage med placering af potmeter. Ringkernen er skærmet. Hvordan den så lyder er jo nok noget du skal læse op på, ellers prøve, hvis den findes et sted i DK.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. jan 2018, 15:48

Hej igen Morten
Tak for input. Jeg er stadig megagrøn når det kommer til ledninger og diverse måder at forbinde mit udstyr på. Tænker lidt, at det kommer.
Har aldrig prøvet coax.

Damn...blev sgu helt lun pĂĄ den Lehmann klon, men kan se der er udsolgt.
Har desværre ikke mulighed for at prøvekøre den Myryad. Kunne dog godt finde på at tage chancen alligevel. Måske smider jeg 500 mere og hopper på en NJC Monitor ll i stedet for. Er den umiddelbart noget i kender til?
Hov kan se Myryad lige er blevet solgt. Oh well...
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 14. jan 2018, 21:35

Allright har lige brugt lidt længere tid på Aliexpress, og det er jo helt vanvittigt så mange ens annonceringer der er slået op. Ens og dog koster de ikke det samme eller går under et andet navn. Total junglesite.
Anyways jeg fandt en del Lehmann kopier som er til salg. Synes det er lidt tamt kun at bestille et par puder, nĂĄr de nu kommer hele vejen fra Kina af.
Tror I den vil funke med min 12 ohm F1? Kan umiddelbart kun se to gain settings (60 og 300 ohm), og hvis jeg vil pille ved dem skal jeg åbne for kassen (Virker sgu lidt omstændigt). Som nævnt før så er jeg stadig lidt grøn på en del punkter...
Har også kigget på et par andre forstærkere, men tør sgu ikke nævne flere herinde. Sidst røg den Myryad under næsen på mig, og den havde ellers ligget i dvale inde på dba i en rum tid forinden. Snigertricks i luften:P

Skal virkelig også have nye puder på snart. Det der med at nusse driverne med ens ører er knap så komfortabelt, og jeg er også ret sikker på, at jeg pt har et temmelig forvrænget indtryk af bøffens evner. Det må snart gerne blive den første.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. feb 2018, 17:13

Har just bestilt et par mdr ma900 puder fra aliexpress. De skulle gerne passe.
Jeg glæder mig til rigtig at prøve mine f1 - specielt med de binaurale optagelser jeg har fået.
Ellers bliver der ryttet lidt op på loftet og sælger ud af bøffer....så man jo kan købe nogen andre (kuk kuk...og dog). Ser lidt frem til at få købt et par hd600. Virker som et sikkert køb i og med man altid kan sælge dem til en temmelig fair pris - ulig fx d600 som kostede over 3 jern da den blev lanceret og nu kan fås brugt for under en tusse. Tænker lidt folk savner det gamle Denon design og glemmer hvor svedigt de rent faktisk lyder.
Anyways er jeg den eneste hoved-fier der ejer et par f1? Lidt ensomt selvfølgelig men tænker det måske i sidste ende kan være en fordel, hvis jeg en dag beslutter mig for at sælge. Sjælden = penge. Det kræver jo selvfølgelig også at den er passet godt på og at jeg ikke bruger den til at smøre leverpostej med. Det er der nu ingen fare for. Jeg har adskillige knive.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. feb 2018, 19:42

De lader sgu vente på sig de puder. Nå men jeg har i det mindste sørget for, at der er en ordentlig forstærker, når de endelig dukker op:-)
Det viste sig, at Myryaden ikke var solgt alligevel, sĂĄ jeg hoppede pĂĄ den pĂĄ trods af dens noget underground ry. Det er ikke mange der har skrevet om den online.
Nu skal jeg ikke spille kong gullerod i og med, at det rent faktisk er min første dedikerede bøfforstærker, men den lyder altså skidegodt. Jeps, du læste det hér først! Mand der aldrig har ejet en hovedtelefonforstærker i sit liv mener, at Myryads Z40 er fantastisk. Alligevel værd at tage med sig i bagagen.

Jeg var og er rigtig glad for min Aune, men jeg må indrømme, at den nye bandit har tændt for nogen gear, som jeg ikke troede mine bøffer havde. Nu også med kulsort baggrund. Der var noget 'støj' helt i baggrunden før som nu er ikkeeksisterende. Alt er som skåret i gletscher-spalter nu, når jeg sidder og chiller med de hd6xx jeg købte af Peter for nylig (hører noget Simple Minds og Dead Can Dance. Tror der kommer noget Coltrane på bagefter. Er lidt spændt på hvad der sker med jazz.). Alt er virkelig klart men på den samme tid også meget flødeagtigt, hvilket jeg helt tilskriver Sennheiser banditten. Jeg kan godt forstå, hvorfor dens charme ikke er blevet forbigået af musikelskere fra hele verden over.
Men ja hold da helt fest, jeg glæder mig til de puder dukker op. Low gain, Klaus Schulze på, og så kører vi!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2018, 10:37

Jeg elsker bare at læse om dine gode oplevelser.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 12. feb 2018, 20:18

Tak Claus

Ja det er egentlig utroligt, hvor meget jeg har fĂĄet skrevet om stort og smĂĄt i denne trĂĄd efterhĂĄnden...bare ikke specielt meget om F1 ruller1 musik16
Må indrømme, at jeg venter på de puder, før jeg vil begynde at kommentere mere på deres lyd. Jeg lytter faktisk udelukkende til min hd6xx, hfi-15g og min nye meget brugte dt880 her for tiden (fy for satan den er sprød den bøf!! Det er ligefør jeg foretrækker den over hd6xx. Eller foretrækker er måske det forkerte ord. Den kan bare nogle ting som den anden ikke kan og har en ja hvad jeg vil kalde "naturlig skarphed" i sin præsentation af musikken i modsætning til fx den m70x jeg prøvede her for ikke så længe siden. HD6XX er fløden til min kaffe og dt880 er skalpellen til de finere dele af hjerneslagteriet.). Er mellem bosteder, så har kun 3 af mine bøffer lige pt.
Ultrasonen er lidt outsideren i px100ii/Porta Pro verdenen - altså små lette on-ear banditter. Jeg har ejet alle tre og må blankt indrømme, at Ultrasonen fejer konkurrencen af banen. Jeg glemmer konstant, at jeg har bøf på, og så er der altså virkelig en lækker luftig kvalitet over dem og en ret flot soundstage ift at det er on-ear design. Den er også overraskende detaljeret.
Så ja, jeg har endelig fundet en on-ear bøf jeg kan og vil bruge (kigger olmt efter Grado og deres svimlende gode lyd og helt igennem horrible komfort). For 500 bobs er det satme et steal efter min mening. De er godt nok flimsy og totalt plastificerede...det er dog også grunden bag deres lethed og komfort. Når de til gengæld sidder på hovedet er alt strammet op, og hvis man skal lave en rigtig sær analogi, så kunne det vel være at hfi-15g er letvægterbøffernes svar på Blackbird flyet. Når de ikke er i brug er de nogle sørgelige ratlende eksistenser...men i aktion? musik17
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Mortenhoe » 13. feb 2018, 00:14

Masser af spændende læsning! Myryad'en fortjener vidst sin egen tråd (med masser af billeder)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf toppe » 13. feb 2018, 17:48

Det lader til at også Ultrasone hfi-15g kunne bruge sin egen tråd. Jeg har aldrig hørt om den, men nu er jeg da blevet nysgerrig :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. feb 2018, 19:06

Tak Morten.
Ja jeg ved sgu ikke helt hvor spændende det er at høre om min oplevelse med Myryaden, da jeg ikke har andre referencer end i de forstærkere jeg har prøvet hos mine kammerater...og det der med at huske lyd fra fordums tid, det kan sgu godt være lidt pudseløjerligt.
Jeg har heller ikke fundet ud af det med billeder endnu ruller1

Mortenhoe skrev:Masser af spændende læsning! Myryad'en fortjener vidst sin egen tråd (med masser af billeder)
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 28. feb 2018, 12:15

Nå så er puderne endelig ankommet, og jeg skal da lige love for de er blevet brugt flittigt efterfølgende...og dog, så er min glæde noget hæmmet.

Først og fremmest så spiller denne bøf ganske fremragende. Mine tidligere mentale noter passer egentlig stadig på dyret...bortset fra at de nye puder har gjort sådan, at mine ører nu er placeret langt mere fordelagtigt ift den massive soundstage. Alting er således blevet strammet op på sonisk. Bassen fx, selvom den er tonet et nøk ned i kvantitet, er forbedret kvalitetsmæssigt. I det hele taget føler jeg at alle bøffens naturlige positiver er kommet frem i lyset, uden at jeg skal sidde og holde kopperne lidt ude fra mit hoved ligesom før. Det er bare skønt. Og som jeg også havde forudset, så er det en himmelsk bøf til old school elektronisk som Klaus Schulze og Tangerine Dream, hvor fokus mere er på disse pulserende svirvlende universer fremfor et jordforundet basbeat. Musik der helt igennem fører dig opad og udad. Efter en halv time kan man godt vinke farvel til vores lille blå plet i rummet og snuse ind ad Saturns ringe og mælkevejens osteproduktion. Disse karakteristika er i den grad blevet underbygget af de skønne binaurale optagelser jeg også har fået lyttet til.
Det er flydende, krystalklart, sprudlende og utrolig medrivende at høre musik på mdr f1.

Hvis altså ikke lige at jackstikket var blevet fiflet med af den originale ejer... musik10 Arrhgg for satan da... Jeg lagde godt mærke til den lidt prekære forbindelse bøffen havde tidligere, men var helt sikker på det havde noget med min gamle Grado omformer at gøre. Har så umiddelbart lavet lidt detektiv arbejde, og kan se at F1 normalt ender i et mini jackstick. Min F1 derimod ender i stort jackstick, hvilket også forklarer den løse forbindelse. Sidder jeg og holder ledningen i en vis vinkel ud af jacksticket, så er der ingen ko på isen. Bevæger man sig lidt, så er der lige pludselig knas i fars fløde.
AAAAAARRRGGHHHHH!!!!!! Det er max irriterende....specielt nĂĄr man ikke er teknisk kapabel anlagt. Har siddet de sidste 4-5 aftener og funderet pĂĄ hvordan faen jeg skal fixe dem.
Er der nogen derude der ved hvor dyrt et fix vil være? Ellers må jeg sgu indrømme, at jeg er på nippet til at sælge dem videre til én herinde fra, der har fiflefingrene i orden og yderligere kan lide at bruge dem.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Peter Jensen » 28. feb 2018, 12:46

Jeg lodder gerne et stik på samme kabel gratis, mod at du dækker porto og evt pris på nyt stik. Ville dog nok være lettere hvis nogen nærmere dig kan hjælpe så du kan undgå posten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sony MDR-F1

Indlægaf Peter Jensen » 28. feb 2018, 12:47

Hvis ingen melder sig her kan du evt google om ikke der er et Fablab i Aalborg. Det vil jeg tro der er, og vil væde på der er nogen der hvil hjælpe billigt eller gratis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster