Forstærker til JH13

Forstærker til JH13

Indlægaf Martin Kristiansen » 14. apr 2011, 08:53

Da min tidligere trĂĄd endte med at blive lidt misvisende opretter jeg denne.

Jeg har nu besluttet mig for at købe JH Audio's JH13. Jeg forventer ikke at købe en forstærker lige med det samme, men der kommer ikke til at gå alt for længe, så jeg vil allerede begynde at spørge nu. Hvilken forstærker passer bedst til høretelefonerne, når præferencerne er nedenstående?

Allerførst; jeg er IKKE et basshead! Jeg kan lide lydsignaturen fra mine nuværende høretelefoner, elsker iser den akustiske guitar og vokalerne, men indimellem kan det hele blive en smule mudret, hvilket jeg ikke bryder mig om, da jeg er en smule analytisk i min lytning. Jeg vil godt kunne skille instrumenter fra hinanden, men stadig opleve helheden. Trods jeg ikke anser mig selv som et basshead savner jeg en smule mere bas end dén, ER4 giver mig. Det betyder ikke noget for mig, om forstrærkeren er stationær eller portabel. Jeg lytter primært til rock, punk og poprock, men der sniger sig også lidt country, grunge og metal ind. Et par nævneværdige kunstnere er Rise Against, Saving Abel, 3 Doors Down, Evanescence, Brad Paisley og Nickelback. Jeg regner med at bruge i omegnen af 1000 USD på forstærker og køber gerne brugt.

Nu håber jeg, mit budget er til at arbejde med for jer alle sammen. På forhånd tak for al hjælpen!
Martin Kristiansen

Geografisk sted: Aarhus, Danmark

Re: Forstærker til JH13

Indlægaf nc8000 » 14. apr 2011, 09:04

Vent og se hvordan de går med din D12, det kunne være at du slet ikke behøver købe andet
nc8000

Indlægaf Burning777 » 14. apr 2011, 09:40

x2 - D12 er en super forstærker til JH13 er jeg sikker på. Måske du skal mingelere lidt med OPamps'ene som er med for at farve lyden så synergien er i top.

Alternativt skrives der flere steder at en ALO Rx og JH13 er et godt match. Så hvis du kan få et godt tilbud på den så prøv det.

Men selvfølgelig skal du have den som JH Audio selv fremstiller når de en gang er klar med den. Alt andet er kun et plaster på såret mens du venter... ;) (er det ikke?)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire

Geografisk sted: Herning

Indlægaf Martin Kristiansen » 14. apr 2011, 09:44

Jeg har naturligvis også tænkt mig at bruge dem med D12 i starten, men med mindre JH-3A forstærkeren virkelig er et vidunder er jeg ikke sikker på, at den bliver mit valg.
Martin Kristiansen

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2011, 09:45

Du må gerne prøve min ALO Rx hvis du har lyst, bare send mig en PB.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2011, 09:49

Jeg har lige flyttet din tråd til forstærker forumet, hvor den vel egentligt hører hjemme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Martin Kristiansen » 14. apr 2011, 10:24

Ja, det har du ret i, der passer den nok bedst :) Jeg vil med glæde prøve din ALO RX når jeg engang får købt JH13
Martin Kristiansen

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2011, 11:02

Du skriver bare til mig nĂĄr du er sĂĄ vidt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Martin Kristiansen » 14. apr 2011, 16:51

Det ser ikke ud til at blive nødvendigt alligevel, heller ikke at se på forstærkere til JH13. Jeg så lige nu, at JHA lover JH-3A ude om en uges tid, hvor de længe har sat den til vinteren. Så nu skal der bare sparres op, og om en måneds tid eller to har jeg den episke kombination af JH13 Pro og JH-3A. Senere kommer der nyt TWag på, og til sidst skal jeg finde mig en afspiller (regner med Cown D2+ eller D3 - er D3 det samme, men bedre, forresten, eller er det noget helt andet?). Så har jeg et setup, jeg tror, jeg bliver glad for i MEGET lang tid.

Men tak for hjælpen alle sammen, I har været en fantastisk guide for mig. I fremtiden regner jeg med at bruge min ER-4P til sport og den slags, så jeg får ikke længere brug for min iBasso D12. Denne er hermed til salg! Det er vist også på tide, at jeg sælger mit surroundsystem, det kunne knap konkurrere med Ety'erne, så...
Martin Kristiansen

Indlægaf brian » 14. apr 2011, 16:57

Det bliver spændende at følge dit jh-eventyr.

Brian
brian

Brugeravatar
Forhandler

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf Aquila » 14. apr 2011, 17:03

Jeg tror jeg ville vælge en anden afspiller til JH3A, da den jo har en indbygget DAC som formentlig er bedre end den i Cowon, så hvis du kan finde en afspiller med digital ud, tror jeg ville være det bedste. Eller i det mindste en afspiller med line-out signal :-)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding.

Indlægaf Martin Kristiansen » 14. apr 2011, 19:09

Ja, jeg glæder mig også vildt til at høre, hvor meget vellyd man får for 10.000 kroner. Det er da trods alt en slags penge. 1musik

Men det er også en beslutning, der har været lang tid undervejs, og selvom jeg startede med at se på mit endelige valg har jeg været meget igennem inden beslutningen endelig blev truffet.
Martin Kristiansen

Indlægaf nc8000 » 14. apr 2011, 20:07

Martin Kristiansen skrev:Det ser ikke ud til at blive nødvendigt alligevel, heller ikke at se på forstærkere til JH13. Jeg så lige nu, at JHA lover JH-3A ude om en uges tid, hvor de længe har sat den til vinteren. Så nu skal der bare sparres op, og om en måneds tid eller to har jeg den episke kombination af JH13 Pro og JH-3A. Senere kommer der nyt TWag på, og til sidst skal jeg finde mig en afspiller (regner med Cown D2+ eller D3 - er D3 det samme, men bedre, forresten, eller er det noget helt andet?). Så har jeg et setup, jeg tror, jeg bliver glad for i MEGET lang tid.

Men tak for hjælpen alle sammen, I har været en fantastisk guide for mig. I fremtiden regner jeg med at bruge min ER-4P til sport og den slags, så jeg får ikke længere brug for min iBasso D12. Denne er hermed til salg! Det er vist også på tide, at jeg sælger mit surroundsystem, det kunne knap konkurrere med Ety'erne, så...

JH-3A har længe stået til winter 2011 hvilket betød senest marts 2011 (oprindeligt skulle den jo have været ude ultimo efteråret 2010).

Det oplagte valg til afspiller er selvfølgelig en iPod Touch med Flac PLayer eller Buzz PLayer app i deres kommende udgaver der understøtter hires flac og så en Cypher Labs Algorythm Solo, men et muligt alternativ skulle være Fiio's kommende afspiller der skulle have digitalt ud.
nc8000

Indlægaf Martin Kristiansen » 14. apr 2011, 22:09

Jeg er allerede ved at gå fra Cowon igen, selvom de godt nok ser lækre ud. De har som du også sagde ikke de rette udgange. Jeg regner med at ville bruge SP/DIF-udgangen på JH-3A, så mulighederne begrænses jo lidt dér.

NC8000: Hvorfor lige en iPod Touch? Hvordan er det åbenlyst, hvad ser jeg ikke? Jeg havde faktisk overvejet en HifiMan 801, men den får jeg dig nok ikke til at tale for ;) Jeg har læst om dine problemer med Fang :) Men uanset hvad går der nok endnu et par måneder eller fire, før jeg smider flere penge i lydudstyr, nu ryger formuen jo på JHA.

Men jeg nærmer mig helt sikkert mit drømmesetup med JH13, JH-3A. Når det er indkøbt mangler jeg et TWag og en afspiller med SP/DIF, og så tror jeg ikke (HÅBER ikke!) jeg får brug for at købe nyt de næste mange år... hvis jeg da ikke kommer til, naturligvis ved en fejl, at gå herind igen og få flere påfund!

Og til sidst; snøft. Jeg har så godt som solgt min D12, som ryger på søndag. Det blev en kort, men fantastisk rejse med den, den var helt sikkert pengene værd. Så må jeg leve en måneds eller to på til gengæld fænomenal lyd igen. Jeg glæder mig allerede!
Martin Kristiansen

Indlægaf Martin Kristiansen » 14. apr 2011, 22:22

Og lige én ting til; DO'H! Selvfølgelig mente de med vinter 2011 ikke december, det kunne jeg simpelthen heller ikke få til at passe med det, jeg havde læst. Jeg har levet i en løgn. :roll: Havde jeg bare vidst det var jeg begyndt at spare sammen for længe siden. Pokkers også. :cry:
Martin Kristiansen

Indlægaf nc8000 » 14. apr 2011, 23:51

En Touch + Solo er oplagt fordi den kombo bør kunne spille hires flac og levere et digitalt signal videre til JH-3A. HM801 er den bedste one unit dap jeg har hørt men til mit brug for stor og klodset med for kort batteritid og så vil den kun kunne levere et analogt signal til JH-3A.
nc8000

Indlægaf Martin Kristiansen » 14. apr 2011, 23:57

Hvorfor kun analogt med HifiMan? Coakstial er da digitalt, som går over i JH-3A, igen digitalt. Forresten ikke fordi eg har noget imod iPod-løsningen, jeg har jo allerede selv sådan én!
Martin Kristiansen

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2011, 00:01

HM-801 har coax og usb input men kun analogt (headphone og line) output. Colorfly pĂĄ den anden side har coax output.
Senest rettet af nc8000 15. apr 2011, 00:03, rettet i alt 1 gang.
nc8000

Indlægaf Martin Kristiansen » 15. apr 2011, 00:03

Nå for pokker, det har jeg ikke lige set! Hvor mange valg har man overhovedet med coaxial output? Jeg syns det er svært nok at finde noget med coaxial overhovedet... Forresten, jeg er blevet lidt forvirret på et punkt. Kan JH-3A sættes til computeren via USB og spille sådan, eller er USB'en kun til strømforsyning?
Martin Kristiansen

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2011, 00:06

Colorfly har coax ud og det skulle den nye Fiio dap også få. Så vidt jeg kan udlede skulle JH-3A kunne agere usb dac men der har været stor forvirring om dens input og jeg har ikke fulgt udviklingen da jeg stopper ved min Protector og balancerede TWag JH13
nc8000

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere