'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!



'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. apr 2018, 10:34

Ja efter al for lang tid brugt på at lokalisere en decideret Hifiman tråd begyndte jeg at lede efter én for planar bøffer, bare sådan generelt. Den kunne jeg heller ikke finde, så hvorfor ikke starte en designeret planar tråd, hvor folk kan diskutere alt fra HE1000 og T50rp til LSD og herren med højtaleren musik11

Jeg kommer fra en original he400, som jeg havde modificeret med Beyer velour puder samt et Beyer headband - begge var udelukkende komfort træk, men førstnævnte viste sig hurtigt at være den absolut billigste og nemmeste måde at "opgradere" bøffen på. Den gik fra at være mørk huleagtig og lidt fjern i mellemtonerne til en langt mere balanceret og luftig kande.
Hver gang jeg smed den på hovedet føltes det som at komme hjem. Den spillede fantastisk med stort set samtlige genrer jeg kastede dens vej.

...men så en forjættet dag efter alt for mange bøfindkøb blev undertegnede overrasket af en ny bøf, der ikke blot var meget lettere end he400 men også udkonkurrerede den i stort set alle arenaer, Sennheisers hd700; en helt igennem fortræffelig bøf.
Wow tænker jeg for mig selv...jeg har virkelig alt hvad jeg har brug for nu! Og beslutter mig så for at sælge min he400 for at opgradere til he500 ruller1 Jeg havde jo lige fundet biens knæ med hd700 ikke sandt 7musik

Spol tre dage frem og jeg modtager min he500 iklædt h-6 klæder af tidligere ejer. Den første time bander og svovler jeg lidt indvendigt 'er det VIRKELIG en opgradering det her? Lyder satme mere som en anden signatur'.
Småirriteret propper jeg en anden plade på og opdager med det samme en markant forskel. Først og fremmest er musikken højere! Det slår mig med det samme, at det foregående album egentlig var ret lavt....og ja hvorfor skruede jeg ikke op så? Fordi jeg kom fra hd700 med sine 120 ohm, hvilket jeg fejlagtigt gik udfra var tungere at drive sammenlignet med he500s sølle 38 ohm. Heh... rulle4 Tiøren falder og jeg indser at jeg har lyttet til he500 som en mand der betragter vandfald gennem et nøglehul.
Efter jeg har indset behovet for at skrue sådan cirkus dobbelt så højt op for banditten har Hifimanden virkelig åbnet sig op. Den sitrer og knitrer med transienter mere end nogen anden bøf jeg har prøvet før, hvilket gør selve scenen så meget mere levende. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg ellers kan forklare det, men mængden af mikrodetalje imellem instrumenterne, og måske mere interessant, hvordan disse svirvler og danser sammen, er helt eminent og betagende.
Jeg ved ikke om den er "bedre" end hd700, men den kan noget helt andet og så er den dælme farlig! Hold nu op hvor har man lyst til at skrue op for musikken...også til et punkt hvor det ligeså godt kunne svare sig at bruge et par reol højtalere i stedet for. Det er under alle omstændigheder en opgradering fra he400 (som jeg stadig elsker!).

Er der andre planar fans derude? I så fald hvad bruger I? Modificerer I Egon planen eller bruger I specifikke forstærkere til at bringe det bedste frem? Findes der en letvægter planar?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Krellef » 10. apr 2018, 11:00

Ja - var man ikke planar-fan, kunne man ĂĄbenbart hurtigt blive det rullw3

Jeg er til stadighed overrasket - ikke som i de første par timer, but still - over hvor godt HE-400 lyder. Jeg hører næsten altid musik som baggrundsstøj, og dér kan magien godt træde lidt i baggrunden, men så tager jeg lige et par minutter hvor jeg koncenterer mig om at lytte, og vupti - back in planar heaven ruller1
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Kolind » 10. apr 2018, 11:52

Ja jeg bliver jævntligt lidt imponeret over hvordan mine moddede RP50 klarer skærene i forhold til markant dyrere kompetanter. Er de helt korrekte og afbalancerede i lyden efter at jeg har pillet rundt? næ.. nok ikke. Men jeg kan lide hvad jeg hører. De er noget anderledes end hvad jeg ellers har i skuffen af bøffer. De er lidt underspillede i lyden som de er nu med de puder jeg forsøger mig med pt, men når man lytter efter, er det hele der alligevel, bare på en anden måde. For mig er det vel også lidt hyggen i at pille lidt rundt med dem og forsøge at få dem tunet ind til at ramme audio-nirvana. De kan nok ikke helt erstatte de andre, men det er et spændende supplement.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. apr 2018, 12:01

Har gået og set mig lidt varm på den billige planar linje fra Fostex (med alpha dog puder). Synes bare ikke jeg pt har brug for flere åbne bøffer, så har skulet mere til t40rp, som er helt lukket. Spørgsmålet er vel egentlig bare hvor meget disse Fostex lækker lyd? Den "åbne" t20rp er vel rettere ventileret, så måske er t50rp i virkeligheden slet ikke så slem?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Kolind » 10. apr 2018, 12:15

Jeg sidder med et sæt t50rp som sagt her på kontoret lige nu. Mine er dog modded så de er nærmest helt lukkede, med et lille hul på et par mm i toppen. Men de lækker ret lidt. Medmindre jeg lytter meget højt, er det ikke noget som er mere end en antydning af at kunne høre lidt lav støj fra at jeg lytter for kollegaerne.
Som stock, mener jeg dog at de er relativt åbne og lækker en del lyd. Da de var stock, brugte jeg dem kun derhjemme, så det er ikke noget jeg har overvejet så nøje.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Kolind » 10. apr 2018, 12:18

I øvrigt er alpha dog puder ikke nødvendigvis lykken med t50rp. De ændrer lyden en del. Det har også nogle positive punkter foruden den aldeles strålende komfort. Shure puderne i alcantara eller hvad det nu er, er umiddelbart mere interessante hvis man ikke har pillet for meget rundt med bøfferne.

- Jeg bruger de vinklede alpha puder pt, på forsøgsbasis, men har ellers primært brugt shure puder.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Kolind » 10. apr 2018, 12:41

I øvrigt vil en stock t50rp være lidt en skuffelse hvis sammenligningsgrundlaget er HE500! En modded t50rp kan måske komme deropad, så det skal ikke være for at forvente noget bedre, men nærmere hvad planar også kan være, især hvis man syntes at det er fornøjeligt at pusle rundt med at modde dem fordi man syntes at det er sjovt og interessant. De er ikke noget særligt stock, men har fint potentiale.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Peter Jensen » 10. apr 2018, 18:14

@Kolind: Er det en MK2 eller MK3 du nævnet fra stock? Jeg er ikke umiddelbart enig i at en Fostex T50RP MK3 ikke er noget særligt stock, jeg syntes den var ret god og rigtigt god til prisen. I min verden var det også et hit at komme alpha puder på den, men ja, det ændre lyden en del så det er nok smag og behag og dermed noget man skal passe på med. Shure puderne er klassiske og har også selv prøvet dem, men syntes at Alpha puderne var bedre - også på lyden.

Der er en del tråde på forummet og andre steder om at modde fostex driveren. Har selv udført en del forskellige mods, så spørg hvis det er relevant. Det er super sjovt og kan klart anbefales.

Jeg er bestemt planar fan og bruger en LCD-3 samt min Open Alpha som er en hjemmelavet Alpha Dog fra de CAD tegninger Mr. Speakers uploadede til Head-fi (altså et fostex mod). Jeg syntes de er rigtigt gode til rock og metal hvilket er den type musik jeg næsten udelukkende lytter til, og det er nok også derfor jeg er fan af planars. Det er hastigheden i den hurtige komplekse metal, det gode slam og den dybe lyd der sælger den for mig.

Jeg syntes de kan matches relativt bredt med forstærkere. pt. bruger jeg mest rør, men har tidligere lyttet til planar på Aune x1s hvilket jeg også syntes fungere fint. Det handler nok mest om man vil have rør lyden eller prøve at holde dem mere neutrale.

Oppo PM-3 er vist noget af det bedre letvægt planar... Audeze Sine og iSine er også værd at kigge på. iSine er i hvert fald en spændende planar in-ear som jeg endnu ikke har hørt. Mener der er skrevet lidt om den her på forummet også.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. apr 2018, 12:46

Det er lige det. Har læst mange kommentarer, som mener det samme som Kolind ifm t50rp mk3...men ligeså mange der falder i Peters lejr.
Uniddelbart tænker jeg også at det er lidt a la et skridt frem to tilbage, når jeg kommer fra he500.
Men hvis jeg investerer i en lukket planar, så skal den kun kunne spille op med/overgå min nyligt indkøbte kns 8400...som faktisk er en fremragende lukket bøf.
Måske skulle jeg bare vente indtil jeg har råd til at købe én af mr højtaler, som eftersigende skal lave nogle rigtig sprøde lukkede planar bøffer. Koster bare lige en 4-5 gange så meget som t40rp fx rulle4

Har kigget meget efter den Oppo Peter. Den er bare meget sjældent til salg over det brugte marked, og jeg synes den er lige lovlig dyr fra ny. Tænker jeg kan få virkelig meget hovedtelefon for 4 jern, hvis jeg køber brugt. Kan fx købe en t70p og en k712 pro og stadig have halvdelen af pengene tilbage musik11
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Mortenhoe » 11. apr 2018, 18:36

Det kunne godt være jeg skulle investere i T50RP MK3. Jeg hørte MK2 på træf en gang, og mindes ikke jeg blev synderligt imponeret. T50RP er bare en fantastisk modding base.

Jeg er dog svært glad for mine HE400, og jeg står i kø ved min gode ven, til hans HE560, skulle han ske at ville prøve noget andet en dag.
Senest rettet af Mortenhoe 11. apr 2018, 21:35, rettet i alt 1 gang.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Mataugust » 11. apr 2018, 20:20

Havde en HE6, den bedste hovedtelefon jeg har haft. SĂĄ god, at jeg glemte alt om komforten.
Desværre var familien ikke så vilde med lyden, der flød ud over hele stuen, så jeg var nødt til at gå efter en lukket i stedet for.
Ville gerne have haft den i dag, tror det matcher smaddergodt til min Luxman forstærker
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Kolind » 12. apr 2018, 10:06

Peter Jensen skrev:@Kolind: Er det en MK2 eller MK3 du nævnet fra stock? Jeg er ikke umiddelbart enig i at en Fostex T50RP MK3 ikke er noget særligt stock, jeg syntes den var ret god og rigtigt god til prisen. I min verden var det også et hit at komme alpha puder på den, men ja, det ændre lyden en del så det er nok smag og behag og dermed noget man skal passe på med. Shure puderne er klassiske og har også selv prøvet dem, men syntes at Alpha puderne var bedre - også på lyden.

Der er en del tråde på forummet og andre steder om at modde fostex driveren. Har selv udført en del forskellige mods, så spørg hvis det er relevant. Det er super sjovt og kan klart anbefales.

Jeg er bestemt planar fan og bruger en LCD-3 samt min Open Alpha som er en hjemmelavet Alpha Dog fra de CAD tegninger Mr. Speakers uploadede til Head-fi (altså et fostex mod). Jeg syntes de er rigtigt gode til rock og metal hvilket er den type musik jeg næsten udelukkende lytter til, og det er nok også derfor jeg er fan af planars. Det er hastigheden i den hurtige komplekse metal, det gode slam og den dybe lyd der sælger den for mig.

Jeg syntes de kan matches relativt bredt med forstærkere. pt. bruger jeg mest rør, men har tidligere lyttet til planar på Aune x1s hvilket jeg også syntes fungere fint. Det handler nok mest om man vil have rør lyden eller prøve at holde dem mere neutrale.
....


Det er MK2 jeg har haft som stock. De er fine nok, men ikke noget særligt i mine ører. Moddet er det dog en anden sag. Så får de lidt sjæl og spræl.
Har du 3d printet kopper og waveguides mm så ? Har ikke sat mig ind i præcist hvad der indgår i mr. speakers mod, men det er spændende hvad de angiveligt har opnået med dem.
Har endnu ikke pillet ved selve driveren, men kun baffel og kopper, dæmpning mm.

Jeg er enig i at de går godt med de fleste forstærkere. Dog kan de godt lide at have lidt krafter bag sig syntes jeg. Så får de lidt mere punch. Men nu er jeg jo så også en sucker for puncy lyd med lidt kant.

I forhold til at skifte puder er det altid spændende at forsøge sig med alternative puder. Det kan ændre lyden ret dramatisk. Og ja Alpha puderne giver massere af positive ting med sig, men tænker at shure puderne er mere tro imod standard præsentationen (at det så med lidt mods er noget man bevæger sig væk fra, er så en anden sag).
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Peter Jensen » 12. apr 2018, 12:03

Kolind skrev:Det er MK2 jeg har haft som stock. De er fine nok, men ikke noget særligt i mine ører. Moddet er det dog en anden sag. Så får de lidt sjæl og spræl.
Har du 3d printet kopper og waveguides mm så ? Har ikke sat mig ind i præcist hvad der indgår i mr. speakers mod, men det er spændende hvad de angiveligt har opnået med dem.
Har endnu ikke pillet ved selve driveren, men kun baffel og kopper, dæmpning mm.

Jeg er enig i at de går godt med de fleste forstærkere. Dog kan de godt lide at have lidt krafter bag sig syntes jeg. Så får de lidt mere punch. Men nu er jeg jo så også en sucker for puncy lyd med lidt kant.

I forhold til at skifte puder er det altid spændende at forsøge sig med alternative puder. Det kan ændre lyden ret dramatisk. Og ja Alpha puderne giver massere af positive ting med sig, men tænker at shure puderne er mere tro imod standard præsentationen (at det så med lidt mods er noget man bevæger sig væk fra, er så en anden sag).


Ja, har printet kopper og baffle. Nåede desværre aldrig til at prøve at printe waveguides, men det står højt på TODO´en... Det er dog angstprovokerende da man skal pille beskyttelsesdelen af driveren og lime dem direkte på musik10 Du kan prøve mine i Kbh hvis du får lyst. Kan nok også overtales til at tage dem med til Holbæk, er der tit da min mor bor der og kan aflaste lidt med den lille :).

Har lavet 2, den pæneste er der billeder af her: https://flic.kr/s/aHskYjcLW5
Jeg oprettede også en tråd, men det var dropbox billeder så de er nok døde links, desværre Burde måske oprette den igen.... http://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=12&t=6064&p=99809&hilit=open+alpha&sid=4b441c7052ac662cb53aa10ffcbcf76f&sid=0e294ab27e05432c53f4702ae7d46dfa#p99809

Men forstår godt hvis du ikke syntes MK2 var noget særligt. Syntes dog at MK3 er langt bedre stock. Derudover er jeg enig i kommentaren om puderne, Shure puderne er mere tro mod den reference lyd som de var født med til studie brug.....
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Kolind » 12. apr 2018, 12:47

Peter Jensen skrev:
Kolind skrev:Det er MK2 jeg har haft som stock. De er fine nok, men ikke noget særligt i mine ører. Moddet er det dog en anden sag. Så får de lidt sjæl og spræl.
Har du 3d printet kopper og waveguides mm så ? Har ikke sat mig ind i præcist hvad der indgår i mr. speakers mod, men det er spændende hvad de angiveligt har opnået med dem.
Har endnu ikke pillet ved selve driveren, men kun baffel og kopper, dæmpning mm.

Jeg er enig i at de går godt med de fleste forstærkere. Dog kan de godt lide at have lidt krafter bag sig syntes jeg. Så får de lidt mere punch. Men nu er jeg jo så også en sucker for puncy lyd med lidt kant.

I forhold til at skifte puder er det altid spændende at forsøge sig med alternative puder. Det kan ændre lyden ret dramatisk. Og ja Alpha puderne giver massere af positive ting med sig, men tænker at shure puderne er mere tro imod standard præsentationen (at det så med lidt mods er noget man bevæger sig væk fra, er så en anden sag).


Ja, har printet kopper og baffle. Nåede desværre aldrig til at prøve at printe waveguides, men det står højt på TODO´en... Det er dog angstprovokerende da man skal pille beskyttelsesdelen af driveren og lime dem direkte på musik10 Du kan prøve mine i Kbh hvis du får lyst. Kan nok også overtales til at tage dem med til Holbæk, er der tit da min mor bor der og kan aflaste lidt med den lille :).

Har lavet 2, den pæneste er der billeder af her: https://flic.kr/s/aHskYjcLW5
Jeg oprettede også en tråd, men det var dropbox billeder så de er nok døde links, desværre Burde måske oprette den igen.... http://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=12&t=6064&p=99809&hilit=open+alpha&sid=4b441c7052ac662cb53aa10ffcbcf76f&sid=0e294ab27e05432c53f4702ae7d46dfa#p99809

Men forstår godt hvis du ikke syntes MK2 var noget særligt. Syntes dog at MK3 er langt bedre stock. Derudover er jeg enig i kommentaren om puderne, Shure puderne er mere tro mod den reference lyd som de var født med til studie brug.....


Det ser super godt ud. Man skulle købe sig en 3d printer skulle man! Sjove muligheder man har med den slags i den henseende :)
Ret beset tror jeg ikke at skallen gør så stor en forskel udover at det ser lidt mere lækkert ud (stock er så også håbløst grim, og ikke engang på retro måden :D). Baflen derimod må være et godt skridt op. Det virker til især at være tyngde og stivhed af baflen og fastgørelse af driver og afstivelse af dette som gør en del forskel.
Hvordan er det at få puderne af og på med en læbe på baflen? Jeg er ved at blive vanvittig når jeg skal skifte pads på mine :S

Det kunne godt være at jeg vil takke ja tak til at visit en dag. Før da, skal jeg dog 'lige' fifle lidt mere med mine t50rp for at have et lidt sjovere sammenligningsgrundlag. Har 2 moddede sæt liggende, hvoraf det ene som jeg købte af David, kræver lidt arbejde førend det spiller igen. Men når der kommer liv i det igen, tror jeg på at det bliver godt.

Det kunne være spændende med waveguides. Det skulle angiveligt betyde en del. Men det er lidt mindre reversibelt ja. Når først man har flået beskyttelse mm. af driverene er det ikke rigtigt til at gå tilbage igen :D
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 12. apr 2018, 13:39

Mataugust skrev:Havde en HE6, den bedste hovedtelefon jeg har haft. SĂĄ god, at jeg glemte alt om komforten.
Desværre var familien ikke så vilde med lyden, der flød ud over hele stuen, så jeg var nødt til at gå efter en lukket i stedet for.
Ville gerne have haft den i dag, tror det matcher smaddergodt til min Luxman forstærker


Du skilte dig simpelthen af med en he-6? Umiddelbart tænker jeg du måske skulle have prøvet med lidt alternative lyttestationer. Man kan fx bruge et skur til mange ting ruller1
Ja undskyld men har lige brugt de sidste par uger pĂĄ at forelske mig i he500, sĂĄ kan kun gisne om lyden....men hvis den pĂĄ en eller anden mĂĄde kan overgĂĄ min (kan ikke forestille mig det lige pt), sĂĄ gav du slip pĂĄ lidt af en kande rullw3
Min er med he-6 hovedbøjle og samme farve kopper, så tænker komfort er nogenlunde ens (måske vejer styrehuset i he-6 mere?). Overvejer stærkt at investere i et strikket headband fra Aliexpress. De ser virkelig komfortable ud...ja og så tilføjer de også lidt Bedstemor And til ens bøffer musik17

P.S. og lidt snyd ift trådens emne, men siden der nu ikke er nogen decideret Hifiman tråd, så ville jeg da lige nævne at jeg har fået fingrene i en he350. Sidder lige og lytter via min Pioneer dap, og den lyder sgu ikke i nærheden af at være så horribel som så mange anmeldelser ellers antyder :-o
Den lyder faktisk rigtig dejligt. Lys ja men jeg synes bestemt ikke det er slemt (siger manden der godt kan lide hd700). Minder mig faktisk meget om k701 med bedre inkorporeret bas og mere af den. Soundstage er en kende mindre men stadig flot og imponerende.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Mataugust » 12. apr 2018, 13:45

Jeg har aldrig haft komfort problemer med he500, lyden passer simpelthen ikke til mig, så jeg bruger dem aldrig længe nok til at komforten betyder noget.
He560 er I signaturen meget tæt på he6, 6'eren er bare bedre på alle punkter.


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. apr 2018, 11:29

Hmmm vi to burde mødes en tidlig morgen på en bakketop over en frisk kårdeduel. Jeg har altid følt at fægtning er den bedste måde at konstatere bøfkvalitet på rulle6

Nej jeg er sgu bare glad for min he500. Den føles helt speciel. Signaturen føles både neutral men også som om alt er boosted på samme tid. Jeg har aldrig hørt en anden bøf, der lyder på samme måde.
Når det så er sagt, så bliver man da voldsomt nysgerrig på hvad en he6 kan tilbyde (andet end behovet for en ny forstærker).
Jeg kunne satme også godt tænke mig at prøve "yachten" fra Hifiman...ja eller bare budget versionen, X, som jeg iøvrigt synes er langt mere tiltrækkende fra et rent æstetisk synspunkt.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Mataugust » 15. apr 2018, 12:47

Sammen med stollesen sammenlignede vi Audeze lcd-x med he6. Lydsignaturen var så tæt på hinanden, at der ikke var grund til at have dem begge. Lcd-x er dog meget nemmere at drive.
Der var marginale forskelle i bassen, men så små at jeg ikke ud fra lyden kunne afgøre hvilken jeg hørte på.
He500 er givet en god hovedtelefon, der er mange der kan lide den. Jeg er bare ikke en af dem.
Der findes jo ogsĂĄ folk som ikke kan lide hd800


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. apr 2018, 17:53

Helt enig. I sidste ende er det smag og behag.

Kunne også godt tænke mig at prøve kræfter med en Audeze på et tidspunkt. Det ville dog være genialt hvis de, eller en hvilken som helst anden planar producent, kunne lave noget der var en kende lettere at have på hovedet...med samme lydkvalitet. Se så er vi ved at være et spændende sted. En planar udgave af Sony mdr-f1 fx ville være fantastisk...også soundstagemæssigt.

Har dog vænnet mig til velour puderne på min he500, eller også har mit hoved bare vænnet sig til bøffen nu efter jeg er begyndt at 'tage den rigtigt på' ruller1 Jeg har under alle onstændigheder besluttet mig for at lade dem blive på. Har heller ikke rigtig lyst til at pille ved lyden, nu når jeg er så tosset med den.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'Jeg har en planar'... skidegodt Egon!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 18. apr 2019, 14:23

Siden jeg har fået Sundaraen ind for døren har jeg efterhånden prakket den på 3 kammerater, der hidtil ellers har været noget utilfredse med de planars de har haft hilst på (LCD 2/3, HE400/i/s/500).
Den er én af de eneste planar bøffer jeg har lyttet på, som ikke lyder mørke og/eller laidback. Den der umiskendelige bløde præsentation som man får fra planar drivers er spicet op med et lyst tilt, der både understreger hovedtelefonens helt eminente detaljerendering men også efterlader lytter med et flot og krystalklart indblik i musikken.
Jeg savner ikke min HE500, hvilket er den allerstørste anbefaling jeg kan komme med.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron