Rotel RCD-1072



Rotel RCD-1072

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. maj 2018, 12:34

Har i længere tid været på markedet efter en solid og velspillende cd afspiller til at overtage min gamle denon bandit, som jeg faktisk har været glad for. Har aldrig rigtig haft en high-end afspiller men én der virkede ruller1
Faldt så over denne Rotel afspiller over dba og har trukket på aftrækkeren. Først nu tænker jeg på at spørge folkens herinde om hvorvidt de kender den og om jeg eventuelt har købt en mis i en pose rulle4

Det er ikke verdens nyeste produkt, men laseren er nylig udskiftet, og så virker Rotels byggekvalitet fra den æra altså temmelig solid, hvilket er et stort plus i min bog.
Dac chip er Burr Brown PCM-1732.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rotel RCD-1072

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. maj 2018, 20:55

Tænker at jeg nok ender med at blive positivt overrasket...selvom det da kunne have været svedigt, hvis der var et par hoveder der lige havde poppet forbi tråden og fortalt om hvilken gudemaskine denne Rotel bandit er ruller1
Håber det er en opgradering over mit laptop setup....men arhh for faen så ender det sgu nok op med at jeg skal have fat i en ny dac. The circle of life scenen fra Løvernes Konge tager en hel syret drejning herinde...
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rotel RCD-1072

Indlægaf Sweppesfetterlein » 14. maj 2018, 18:15

SĂĄ er dyret landet musik15
Man kan vist rolig sige, at denne cd-afspiller er en klar opgradering over samtlige af dem jeg har været igennem op til nu. Den fejer dem af banen helt utvetydeligt.

Men nu ikke for meget gejl, før jeg rigtig får lyttet mig ind på Ove Ditlevsen ( Han har allerede fået et navn. Det var nu tydeligt, da han kom ud af kassen.).
Og sĂĄ alligevel for det er da lige en tand for Oscar Wilde...kan en cd-afspiller have sound-stage?!?!??? ruller1 Scenen er enorm i forhold til mine gamle banditter.

Den ser også langt frækkere ud i den virkelige verden efter min mening. Synes sgu den så lidt trist ud på billeder...men ja den helt sorte finish og så den gråhvide (som er langt mere hvid end jeg regnede med) front ser egentlig temmelig sprød ud, og så er den faktisk ikke helt så tosset ved siden af min meget lysegrå z40 thumbs

Nå ja. Hah! Kæmpe optur. Jeg troede faktisk at det kun var muligt at tænde for den via remote...hvilket var noget jeg læste mig til EFTER jeg havde købt den vel at mærke. Tror ikke jeg havde købt den ellers. Men men men det viser sig at være noget sludder, eller også har jeg blot fået en nyere version, som inkluderer en fysisk on/off knap på afspilleren. Sagt med andre ord: Jeg er yderst tilfreds med min Ove. Det er sgu lige til at få blinkende lygter af.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster