Hoved-fi's venner Grand Tour 2



Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf CHIbsen » 8. maj 2018, 19:37

crazydazy95 skrev:Jeg glæder mig også helt vildt til at høre dine indtryk rulle2

Jeg har fra skønne CHIbsen modtaget min første... Magiske kasse? Jeg har ingen idé om hvad det er for én, jo altså udover at det er en forstærker! Jeg har altså heller ikke kigget efter hvad der er indeni, men første lytteindtryk siger mig at der sagtens kunne være magi på spil! rulle6 4musik
Der skal helt sikkert lyttes meget, meget mere i aften!

SĂĄdan ser den magiske kasse ud, sammen med mine utĂĄlmodige Philips Fidelio X1! :grin:
Billede
Hejsa
Godt at se at den er kommer godt frem
Det er en zero zone nx-03.
Altså en klon af en italiensk (?) forstærker.


Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf kvik » 8. maj 2018, 20:04

kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf crazydazy95 » 8. maj 2018, 20:25

Ej hvor fedt! Er det Ă©n du selv har samlet? Flot, det er den faktisk!
En ting jeg er ovenud lykkelig over at den brillierer i er at drive mine DUNU DN-1000 in-ears næsten helt uden hiss! rulle2
- Noget min Lovely Cube ikke er i stand til.
Men de to her gør det faktisk vildt lækkert sammen! Det er længe siden mine DN-1000 har lydt så godt. 4musik
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf CHIbsen » 8. maj 2018, 21:14

crazydazy95 skrev:Ej hvor fedt! Er det Ă©n du selv har samlet? Flot, det er den faktisk!
En ting jeg er ovenud lykkelig over at den brillierer i er at drive mine DUNU DN-1000 in-ears næsten helt uden hiss! rulle2
- Noget min Lovely Cube ikke er i stand til.
Men de to her gør det faktisk vildt lækkert sammen! Det er længe siden mine DN-1000 har lydt så godt. 4musik
Den er købt færdig samlet. Opamps sidder på sokler så dem kan du let skifte hvis du får de lyster. Der sidder 2x opa2134 i den.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf crazydazy95 » 8. maj 2018, 21:32

Ja okay! Fedt, vi får se om jeg pludselig ikke kan lade værre, haha. :grin:
Jeg tror sĂĄdan set at jeg har lidt opamps liggende!
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf Claus-DK » 10. maj 2018, 09:01

Jeg har haft lidt travlt den sidste uges tid, jeg fĂĄr noget i posten til dig i morgen Ole.

Jeg er kommet i virksomhedspraktik hos Aabenraa Golfklub, sĂĄ der er en masse sanseindtryk, man slet ikke er vant til, det udmatter en oppe i hovedet, pĂĄ en god mĂĄde.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf CHIbsen » 13. maj 2018, 13:21

Jeg vil da lige dele udpakningen af K3003'erne med jer. Det er et sæt jeg er blevet rigtig glad for. De lyder godt og sidder også godt i mine øre.
Nærmere lytteindtryk kommer senere, når jeg har fået dem sammenlignet med mine q-jays og Heaven VII.
K3003_1.jpg
K3003_1.jpg (38.46 KiB) Vist 7764 gange

k3003_2.jpg
k3003_2.jpg (69.84 KiB) Vist 7764 gange

K3003_3.jpg
K3003_3.jpg (66.9 KiB) Vist 7764 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf telum » 14. maj 2018, 08:59

Jeg fik hentet pakken, men har endnu ikke åbnet den, vejret har bare været lidt for godt rulle4 Jeg skulle gerne have sendt en foret konvolut til dig Claus, men det er kun 1 uge siden med PostDK, så det er ikke sikkert den er nået frem endnu 2musik
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf Mortenhoe » 14. maj 2018, 10:52

Uha, hvor er jeg misundelig på den Zero Zone. Glæder mig til at høre om den :-D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf Claus-DK » 14. maj 2018, 13:57

Jeg har fået et sæt Baloor af Jesper..
Jeg synes virkelig dem der er bidt af den type, bør tjekker Hisounds earbuds ud.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf Peter Jensen » 15. maj 2018, 22:18

Jeg har fĂĄet lyttet lidt mere til den hd681 evo jeg fik fra Crazydays. musik17
Mit helt umiddelbare indtryk er stadig at der er tale om utroligt god værdi for pengene. Det er en hovedtelefon som har en holdning til sin lydsignatur og går efter den, men som stadig har en masse overordnede kvaliteter.

Byggekvalitet:

Byggekvaliteten er godkendt til prisen men der er ikke her jeg bliver imponeret. Det føles meget plastik agtigt og lidt løst det hele, men det virker ikke som om den er ved at gå i stykker ved det mindste vink heller. Jeg har det helt ok med at smide dem i tasken og har stor tillid til at de klare skærene dernede. Så godkendt uden at være ophidsende. Jeg er heller ikke super fan af den løsning med en "pig-tail" som aftageligt kabel, jeg havde foretrukket et hunstik i selve koppen. Men allright, til prisen er det fair nok og det er små tynde stik som ikke forstyre alt for meget. Mikrofoni havde jeg ingen problemer med.

Lyden:

Der er ingen tvivl om at det er en bøf som gerne vil nedad rent signatur mæssigt, jeg syntes i hvert fald ikke den mangler bas. Bassen fylder en del og skaber generelt et varmt billede med meget klang. Efter min mening kan den godt blive lidt boomy når man udfordre den, men som oftest går det ok.

Mellemtonen syntes jeg er lidt tilbagetrukket og mangler noget klarhed. Den er der og har en dejlig varm klang, men man mangler hurtigt opløsning og detaljer når man sammenligner med dyrere og mere high-end bøffer. Jeg vil umiddelbart mest anbefale denne hovedtelefon til dem der kan lidt V signature. Det er lidt for meget V til min smag, men klart noget der vil falde i den brede befolknings smag.

Diskanten er efter min mening ganske udemærket og blød og afrundet nok til at den ikke genere mig. Syntes måske hihat bliver slugt lidt af den tunge bas, men den er der og falder ikke igennem.

Isolation:

Den isolere ikke specielt meget da den er semi-åben (nogle kalder den helt åben, i min verden er den kun semi-åben). Jeg havde ikke store problemer med at bruge den på kontoret, men det var heller ikke ideelt, jeg følte at jeg hellere måtte skrue lidt ned for ikke at forstyre.

Sammenligninger:

I forhold til en Beyer T5p 2nd sĂĄ er der tale om en helt helt anden oplevelse. Signaturen er ganske forskellig, men klarheden og perspektivet er ogsĂĄ en del mindre end Beyeren. Det var forventet, men alligevel interessant at forskellen opleves sĂĄ stor.

I forhold til en ældre Sennheiser in-ear med Snugs sleves var det noget mere lige (orig pris for in-earen var 700). Superluxen havde en meget bedre balance i lyden og hang meget bedre sammen. Derudover havde den et helt andet og meget bedre perspektiv i lyden - den var klart bedre.

Jeg syntes umiddelbart at lyden har lidt et tæppe over sig som sløre noget. Det er ikke voldsomt og mindre end de fleste andre bøffer i dette prisleje, men dog noget jeg har bemærket.

Generelt en bøf jeg sagtens kan anbefale til dem der leder efter en V signatur i dette prisleje. Jeg har hørt mange bøffer der er 1k dyrere som ikke klarede det lige så godt, så hatten af for Superlux og en interessant hovedtelefon at få på besøg.

Hvis der mangler nogle detajler må i gerne efterspørge disse. Her et par billeder fra seneste lytteseance. Har dog også lyttet via Centrence Mini-M8, iPhone7 og min spøjse (og desvære nu døde) kinesiske rørslæde.

Billede

Billede
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf telum » 16. maj 2018, 08:52

Det lyder meget lig min oplevelse med dem. Hvis man står for at skulle købe en Superlux vil jeg klart anbefale 662 EVO i stedet - den har langt flere detaljer og mellemtonen er ikke trukket om i baglokalet på samme måde :-)

Solderdude har en lang artikel omkring modifikation af begge som er rigtig hyggelig læsning:
https://diyaudioheaven.wordpress.com/headphones/measurements/brand-superlux/hd681-evo/
https://diyaudioheaven.wordpress.com/headphones/measurements/brand-superlux/hd662-evo-2/
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf CHIbsen » 27. maj 2018, 15:40

Claus-DK skrev:Jeg har fået et sæt Baloor af Jesper..
Jeg synes virkelig dem der er bidt af den type, bør tjekker Hisounds earbuds ud.


Det var ogsĂĄ min konklusion efter at have haft E100 og nu har paa1pro.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf CHIbsen » 27. maj 2018, 16:08

NĂĄr ens anden passion er cykling og vejret pludselig viser sig fra sin bedste side dag ud og dag ind, sĂĄ er det ikke let at finde tid til at lytte til in-ears. Men her kommer min oplevelser med AKG K3003'erne 1musik

Jeg er blevet rigtig glad for dem, Det er jo en lyd jeg kender og kan lide. I forhold til mine andre in-ears q-jays og Final Audio Design Heaven VII sĂĄ er der mere tyngde i lyden. Der er mere bas.
Jeg har forstået at K3003 er en 3-vejs konstruktion med en dynamisk enhed i bassen så det er sikkert forklaringen. Til de to andre in-ears foretrækker jeg at bruge min meier headsix men til K3003'erne virker min audinst AMP-HP til at være et bedre valg. jeg bruge min Zishan Z2 som afspiller.
Jeg har skiftet opamp i min audinst til en muses02, og den slanke lyd fra den forstærker passer godt med den lidt fyldige lyd af AKG'erne.
Apropos Z2'eren så har jeg prøvet et større antal opamp i mit forsøg på at få den til at lyde som headsix, men det har jeg ikke haft noget held af. Så nu kommer headsix med på tur selvom det fylder lidt rigelig i lommen.
Jeg lytter til hovedsageligt til in-ears når jeg går tur (fantastisk måde at få benene klar efter en længere cykeltur) eller jeg sidder på arbejde.
NĂĄr jeg gĂĄr tur er det hovedsagligt klassisk klaver eller violin (Duo Tal & Groethuysen eller Anne-Sophie Mutter), Andrea Bocelli, Agnes Obel og noget i den dur. PĂĄ arbejde er det Eva Cassidy, Nora Jones, Diana Krall og lignende.
AKG'erne sidder perfekt i mine ører og jeg kan let få dem til at lukke tæt (noget der kniber lidt for mig med q-jays). Både q-jays og Heaven VII'erne har jeg siddende med ledningen oppe om ørerne. Noget der godt kan drille lidt i vinters da gåturene krævede hue ned over ørerne. Specielt q-jays skulle jeg stoppe flere gange og justere på, for at få lyden god igen. Med AKG'erne tænker jeg ikke dette bliver et problem.
Som indikeret så har AKG'erne en god bas, der måske ikke er helt så tight som de to andre, men den passer meget fint til det musik jeg hører.
Da jeg modtog AKG'erne var treble filteret monteret, men jeg benytter pt reference filteret. Giver en lidt mere interessant nedre mellemtone -tror jeg.
Mine Heaven VII er nok et mulehår foran når det gælder musikken på gåturen, mens AKG'erne gør noget rigtig godt for Eva Cassidy og den genre.
SĂĄ da jeg pĂĄ ingen mĂĄde har et samlergen med hensyn til in-ears, ender det nok med at mine q-jays mĂĄ videre.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf Claus-DK » 27. maj 2018, 20:26

Ahhh, det her er helt blevet svedt ud...
Jeg fĂĄr rettet op pĂĄ det i morgen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour 2

Indlægaf telum » 28. maj 2018, 10:47

Jeg fik da aldrig skrevet herinde - for faen! rulle4

Nå men jeg har fået en fin lille kineser-dac/rørforstærker. Der står et-eller-andet på fronten, men tror det er den samme som denne:
https://www.aliexpress.com/item/M1-HiFi-sound-quality-Tube-Headphone-Amplifier-Support-USB-audio-decoding-Tube-Preamplifier/32845870091.html

Det var plug and play og den lyder egentligt OK - de fine blå LED's under rørende hjælper også på charmen thumbs Der er lidt hiss på den ene kanal som måske kunne ændres ved at bytte rundt på rørene.

Alt i en meget sjov ting som jeg dog nok ender med at give til et familie-medlem el.l. der kunne være interesseret - tak for lyttet 1musik
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

ForegĂĄende

Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst