'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'



Re: 'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'

Indlægaf Mortenhoe » 7. jun 2018, 16:36

viewtopic.php?f=10&t=6310

Der er bĂĄdw links og lidt beskrivelse.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: 'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. jun 2018, 11:22

Sådan rent ydelsesmæssigt ligger den så ikke ret tæt på min z40 Morten? Umiddelbart er prisen jo til at leve med, men for 13-1400 mere får jeg med V2en en del flere hestekræfter plus en lidt mere alsidig gain anvendelse efter min smag.
Glemte forøvrigt at prisen på V2en jo er i norske kroner. Omregnet til danske koster den lige under 2 jern, hvilket er ret billigt sammenlignet med C-2ens "heftige" pris på 450$ aka 2850 - med fragt og moms oveni løber det hurtigt op i 4 jern.

....meeen som Lars nævnte overfor mig, så benytter V2en opamp hvorimod C-2en er fuldt diskret bygget...hvilket i min bog lyder lidt som motor med turbo vs motor med god gammeldags muskelstyrke. Tror også bedre jeg forstår hvorfor C-2 vejer mere end dobbelt så meget som den norske "rival".
Umiddelbart hælder jeg mest til Kineseren lige pt, på trods af prisforskellen. Hvad er en ekstra tusse, hvis man ender op med en forstærker der mere eller mindre kan drive alt?
Det eneste dilemma? For omkring 4 jern kan jeg købe V200 brugt over hoved-fi ruller1
Sprøgsmålet er så hvilken én er bedst? Jeg ved godt Violectricen koster dobbelt så meget, men jeg vil også skyde på at man betaler meget for det velrenomerede navn på kassen.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'

Indlægaf Mataugust » 8. jun 2018, 18:46

Der er ogsĂĄ Lake People, som ejes af, og udvikles sammen med, Violectric.......Eller er det omvendt.

En forstærker som denne her https://www.thomann.de/dk/lake_people_g ... 5168c7ef23
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: 'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. jun 2018, 20:40

Der er efterhånden mange muligheder. Læste også lige om Meier Audio Corda Jazz FF, hvilket også lyder som en interessant kandidat. Mit problem ligger ofte i at tyde specifikationerne, da der ofte bliver brugt vidt forskellige betegnelser og/eller mål.
Den der Jazz FF lyder virkelig spændende med nogle lidt...øhh...esoteriske? ideer inkorporeret. Det kan selvfølgelig også være ren marketing, men den ser ud til at have fået gode anmeldelser. Jeg har dog igen svært ved at finde nogen specs...der giver mening.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'

Indlægaf FrederikS » 9. jun 2018, 14:17

Der er også en brugt V200 her på siden. Den har ihvertfald så meget power som man kan få i en decideret hovedtelefonsforstærker :)
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: 'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. jun 2018, 15:16

Jep den har jeg et godt øje til, tro mig;)
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: 'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'

Indlægaf Mortenhoe » 9. jun 2018, 22:26

Hov. Det var faktisk ogsĂĄ denne trĂĄd jeg ville linke til.
viewtopic.php?f=10&t=6316&p=102665
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: 'One Amp To Rule Them All' eller 'Multi-Henning'

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. jun 2018, 17:37

Haps! SĂĄ blev man sĂĄ det klogere...eller noget ruller1
Fik hørt v200 side om side med min z40 i går formiddag og eftermiddag og....drrrrrrruumm chi! Jeg kan absolut ikke høre forskel imellem dem! Det er selvfølgelig en kende problematisk at skulle skifte lednigner hver gang jeg skifter forstærker, hvilket lidt umuliggør en 100% reel a/b test, men fra mit hørspunkt af, så er der ikke nogen som helst forskel.
Jeg blev faktisk rigtig overrasket...på den gode måde. Jeg har måske ikke de samme kræfter i min z40, men jeg kan få min he500 til at synge med den blot ved at skrue en tand mere op...og så har jeg stadig en halv volumenknap tilbage af hovedrum vel at mærke...så hvorfor "opgradere" hvis der ikke er nogen lydforbedring at hente?
Nahh...tror sgu hellere jeg vil købe mig en lille bøfsandwich i stedet for.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster