Pænt goddag til jer alle fra et nyt medlem her på hoved-fi.dk.
Jeg er faldet over hovedgrej.dk ved et tilfælde igår, men interessen for god lyd har været med i snart rigtig mange år. Da jeg bestilte nye skumpropper på siden, fik jeg et lille skriv med en særdeles imødekommende Claus. Tak for det
Siden alle konfirmationspengene omkring 1980 gik til anlæg (mens de andre købte knallert..), og jeg også deromkring begyndte at spille trommer i fritiden, har interessen for god lyd fuldt med gennem alle årene. Godt nok på et budget, men alligevel..
Indenfor de sidste to-tre år i særdeleshed er der kommet en interesse for chi-fi i musikerkredse som en måde at få billige og gode in-ears på. Jeg har prøvet flere KZ'ere, CCA, Blon mm., men de bliver ikke siddende i ørerne (for mig ihverfald), når man spiller, bevæger sig og sveder.. Til det formål er det derfor stadig Shures SE-215 og 535, der benyttes.
Lige pt. er det som head-fi kun Tin Hifi's T2, der benyttes. Den mindst imponerende da jeg købte den, men keeperen fordi den af alle sættene var den, der spillede mest naturligt. Lige nu har jeg Tin Hifi T3+ samt Tripowin Olina på vej, hvilke jeg har høje forventninger til. (Håbet er også stadig at finde in-ears, der bliver siddende i ørene, når jeg spiller).
Til mobil brug har jeg en Fiio Q1 mk2, hvilken jeg er ret glad for.
Ved computeren, lyttestationen, har jeg et MOTU M2 lydkort samt Beyerdynamic DT770 Pro (250 ohm).
I know, det er hverken sidste nye skrig eller imponerende, men på et budget gør det det godt.
Næste opdatering vil blive et sæt HD650, da de står som en klassiker i studieverdenen.
Derudover - tjo - skolelærer i Odense, trommeslager i fritiden, har en dejlig kæreste og bonusdatter, liiidt nørdet med nogle ting - men ellers var jeg vist heller ikke her
Jeg glæder mig til at lære en masse nyt og hilse på jer herinde.