Glædestråden!



Re: Glædestråden!

Indlægaf JuliusP » 7. maj 2018, 14:28

Sweppesfetterlein skrev:Det blev lidt hurtig-snak før, da jeg sad og skrev i bussen på hej hjem fra arbejde.
Tænkte jeg lige ville uddybe lidt på hvordan og hvorledes - men især understrege hvor vigtigt det er at kunne mærke sin egen krop. Det lyder helt skørt men hvis man ligesom jeg har prøvet en diskusprolaps eller 7, så ved man også hvor konfus ens nervesystem kan opføre sig. Man kan sågar miste følelsen helt - ofte vil jeg tro det er en naturlig følge af, at have slået sig virkelig voldsomt og efterfølgende været så øm at man ikke har turdet bevæge den del af sin krop eller for den sags skyld ligge/støtte på den. Man lærer sågar at bevæge sig med 'resten af kroppen" således at man opnår en eller anden form for mobilitet der mindede om den man havde før. Det er bare snyd.
Så som sagt er det sindssygt vigtigt at kunne mærke sin krop. Står du fx ret op? Har du lige meget vægt på begge ben? Ligger/sidder du lige? Ofte kan man vitterligt ikke mærke det, fordi kroppen har glemt en essentiel del af dig.
Hvis og nĂĄr man endelig fĂĄr styr pĂĄ hvad det vil sige at stĂĄ ret og alt det der, og man sĂĄ finder ud af, at man ikke kan finde ud af det...ja sĂĄ har man ogsĂĄ et naturligt udgangspunkt for en eller anden form for behandling.

Jeg kortsluttede min egen behandling i og med at jeg selv kunne mærke 'hvor min krop naturligt gerne ville hen men ikke kunne pga diskus/myose/slukket muskel', hvilket ledte til mine smarte snydemoves jeg fortalte om tidligere.
Det skal så siges at mine fysser mange gange har uddelt de øvelser, som jeg i sidste ende nu har haft held med. De har dog aldrig virket før jeg kunne 'mærke min krop' og så at sige snyde den. Førhen var det som at prøve at blødgøre en sten. Jeg spændte alle de forkerte steder under øvelserne og der skete ikke en skid. Det var først da jeg ramte den der perfekte balance imellem at slappe helt af i den spændte side samtidig med jeg aktiverede den døde, at jeg begyndte at få resultater. Det er dog stadig sindssygt svært, fordi min hjerne og krop stadig gerne vil bevæge sig på den 'forkerte måde'.
Jeg ved ikke om noget af det her giver mening, men det hjalp en af mine kammerater her den anden dag, sĂĄ hvem ved?

Når alt det her er sagt, så regner jeg stærkt med at du har været hele svikmøllen igennem dvs læger, fysser og kiropraktorer. Hvis ikke så se at kom til lægen i en fart. MR scanning og det kan kun gå for langsomt.
Igen jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
Vh David
Tusind tak for at dele ud af dine erfaringer.
Det skal jeg lige læse igennem nogle gange Der er noget at tage fat på
Jeg har været hos en masse forskellige læger/ behandlere gennem en del år. De fleste uden succes.
Her hvor vi bor nu, er der absolut ingen hjælp at hente.
Endnu engang, tak for dine svar.
JuliusP

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. mar 2016, 17:58

Re: Glædestråden!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. maj 2018, 14:45

Det var sgu så lidt. Håber det kan være til en eller anden hjælp thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mortenhoe » 7. maj 2018, 21:59

Jeg har de sidste 3-4 år døjet en del med ondt i den ene af de store trapez muskler i ryggen. Skyldes skævhed. Jeg har gået til fysere, kiroprakter, arbejdsmediciner, zoneterapi, massage. Det der faktisk hjalp bedst var noget alternativ behandling jeg selv betalte for, som hedder Osteopati. Google det. Det virker. Men syvende og sidst, slap jeg af med alle mine problemer ved at genoptage min tidligere hobby, styrketræning. Jeg har ikke haft ondt, siden jeg begyndte at træne. Masser af reps og stabilitets øvelser.

Som min kiropraktor også altid sagde når man gik. "Husk at svømmehallen har åbent"
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Glædestråden!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. jun 2018, 14:36

Hov så sgu ikke lige du havde skrevet Morten. Tænker også jeg på et eller andet tidspunkt i den nærmeste fremtid kan begynde at hilse lidt på mine vægte. Jeg glæder mig sindssygt meget....men ja selvfølgelig, svømmeren har åbent ruller1

Som tak for tippet skal du da have muligheden for at hapse hvad jeg går udfra må være Creative's nye flagskib til 6 jern: https://www.dba.dk/neckband-hovedtelefo ... 045141082/ rulle6
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mortenhoe » 9. jun 2018, 23:35

Jeg har lige købt en 3D printer :-D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Glædestråden!

Indlægaf Peter Jensen » 10. jun 2018, 07:09

Nice, en Wan Hao? Hvilken model? Hvad har du planer om at printe?

Overvejer selv en Duplicator D7 Plus, men har ikke fĂĄet lagt i kurv endnu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Glædestråden!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. jun 2018, 11:13

Ahh så det er Morten vi skal have til at printe fazor grills til diverse Hifimænd rulle2
Vi kunne evt starte med at se hvordan de virker pĂĄ din he400 og min he500 musik17
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mortenhoe » 10. jun 2018, 12:38

Jeg ville have købt den nye Creality CR10S, men så kom jeg ind i Creality Ender-3 gruppen på facebook(pga. Reddit). Ender-3 er en budget udgave af CR10 og bruger samme extruder. Med lidt få mods, laver den resin lignende print og så koster den 1/4 af CR10S. Så den blev bestilt.

Godt forslag til noget at printe, Sweppe !

Jeg købte den fordi jeg er en stor hobby mand, og både hovedtelefoner, motorcykel, computere og ja selve 3D printeren, kan man printe masser af mods til. Thank god for Thingiverse!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mataugust » 10. jun 2018, 15:35

Fik en Grado GS1000 til en særdeles god pris.
Fremragende bøf, der i den grad har overbevist mig om kvaliteterne i min Luxman forstærker.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Glædestråden!

Indlægaf kvik » 10. jun 2018, 15:53

SĂĄ dem godt i gĂĄr, RS2 samme sted er ogsĂĄ rimeligt priset.

Får formodentligt Digione i morgen, ser frem til at høre, hvad den kan.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Glædestråden!

Indlægaf Peter Jensen » 14. jun 2018, 22:17

Mortenhoe skrev:Thank god for Thingiverse!


JaJa, JoewJoew... Thingiverse er fint nok, men du er jo den hardcore DIY type, sĂĄ du mĂĄ igang med at tegne dine egne CAD tegninger og printe dem musik17

FreeCad er hvist ok, dog har jeg kun hørt om det og ikke selv prøvet (Bruger Solidworks igennem mit arbejdsgiver). Processering af 3D data kan gøres i Autodesk Meshmixer eller Meshlab som jeg har erfaring med og begge er fine (om end naturligvis ikke så gode som kommercielle ikke gratis produkter).

Hvis du mangler noget at printe så var Open Alpha projektet rigtigt sjovt efter min mening, så det kunne måske være en mulighed.

Held og lykke med den, og post meget gerne resultater. Hvis jeg ender med at få købt den resin printer jeg har drømt om skal jeg nok også poste løs :) 8musik
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Glædestråden!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. jun 2018, 17:19

Ser sgu spændende ud det Open Alpha projekt der Peter. Kan også se du har skrevet lidt i tråden...med hr højtaler i egen person.
Går lidt og fifler med tanken om at klippe klistre lidt ifm en bøf - ta den skide mødom - jeg mener det kan sgu da ikke være så svært at proppe lidt dæmpningsmateriale i en kop (?). Så længe jeg ikke skal til at lege elektriker og måske holder mig fra at vælge fx figenpålæg som materiale, så burde det være overkommeligt. Jeg er trods alt temmelig kreativ...specielt hvis jeg må male abstrakt...dog er denne lidt faenindvoldske jammermetode nok ikke det mest brugbare i et univers, hvor ting meget gerne skal opfylde specifikke specikationer og funktioner.

Sidder lige og rocker med lidt made in China i ørene. Toneking Tomahawks. Hold nu op hvor får man meget lyd for pengene! Velbyggede earbuds i aluminium, der spiler virkelig godt. Bortset fra den knap så imponerende soundstage, der dog er temmelig flot for et earbud, så minder de altså ultrolig meget om dt880 i lyden. Elegant, knivskarp, neutral, luftig, en kende metallisk men meget musikalsk.
Cirkus 30 dollars over Alis eksem: https://m.aliexpress.com/item/328211295 ... form=msite

Jeg købte dem mest for nostalgiske grunde og fordi jeg savnede letheden ved buds sammenlignet med mange moderne in-ears, der nærmest kræver en installatør. Jeg husker dem fra min barndom/teenage år og hvor ringe mange af dem egentlig lød. Det var fra før mine hi fi dage - laaangt før - men det er ikke svært at spotte forvrængning i diskant registret, hvis bækkener lyder som knust glas og grus.
Tomahawkerne har dog ændret mit syn på earbuds. Spiller fremragende og byggekvalitet er satme i orden for de sølle 30$.
Kan varmt anbefales.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mataugust » 15. jun 2018, 19:47

musik15 Så blev jeg endelig storvognskørelærer, og kan, forhåbentligt, lige så stille glide over i noget fast arbejde.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 17. jun 2018, 09:03

krydser fingrene for dig thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf stollesen » 17. jun 2018, 13:40

3musik musik17 3musik
tilyke :-)
Current headphones: hifiman he-1000
Amps:
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mataugust » 6. jul 2018, 14:43

Jeg har lige genopdaget ATH-W5000, efter den har ligget 2 ĂĄr i skyggen.
Den spiller jo fremragende og jeg forstĂĄr ikke hvorfor jeg ikke var sĂĄ vild med den da jeg fik den.


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Glædestråden!

Indlægaf Peter Jensen » 12. jul 2018, 17:03

Så er billetten til Kina i hus, og er begyndt at tænke over hvad der skal med hjem... Kabler? 3D printer... in ears.... Det kunne godt blive en dyr tur :-D

I hvert fald ikke en rørforstærker, den seneste fra Ali døde efter 30 min, og her flere måneder efter er sælger stadig sløv til at få den fixet. Måske man skulle tage forbi med den :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mortenhoe » 12. jul 2018, 20:46

Peter Jensen skrev:Så er billetten til Kina i hus, og er begyndt at tænke over hvad der skal med hjem... Kabler? 3D printer... in ears.... Det kunne godt blive en dyr tur :-D

I hvert fald ikke en rørforstærker, den seneste fra Ali døde efter 30 min, og her flere måneder efter er sælger stadig sløv til at få den fixet. Måske man skulle tage forbi med den :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


JA! Tag forbi med den. Det sker nok ikke sĂĄ tit. Haha.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Glædestråden!

Indlægaf kvik » 12. jul 2018, 21:15

Ja, hvor svært kan det være at finde biksen!? :grin:

beijing.jpg
beijing.jpg (196.66 KiB) Vist 9673 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Glædestråden!

Indlægaf Peter Jensen » 12. jul 2018, 21:36

Præcis... Jeg er 2 timer med fly, eller små 24 timer med bil fra stedet - men overvejer det sqda :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster