Hvad har du pĂĄ vej med posten?



Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Krellef » 18. jul 2018, 17:29

Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd, hvori vi kan fortælle hvad vi har købt og afventer at modtage, eller overvejer at købe.

Jeg har købt et par Monoprice M300 planar in-ear's, som jeg er MEGET spændt på at modtage og høre. Jeg har set at der er lidt bøvl med de sorte clips der følger med, samt at den carrying case der medfølger, er for lille til dem - men det skal jeg sgu nok kunne leve med - de kommer alligevel til at "bo" ved min PC. thumbs
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 19. jul 2018, 22:41

En giraf. Det blir for vildt.

Men ja også en Ultrasone HFI 780. Er virkelig glad for min dt770. Den er lidt af en altmuligmand der bare gør det godt med alt, men jeg mangler en lukket bøf på farten/rejser der isolerer godt...plus én der ikke behøver en forstærker.
Det er nu nok mest fordi jeg savner min gamle hfi 2400 som er den eneste bøf jeg har haft, der decideret føltes anderledes...på en svedig måde.
Va faen jeg ender nok med at købe den igen, hvis 780 ikke formår at gengive den der helt igennem mærkelige scene, som jeg kræver. Min hfi 15g har en kende men slet ikke den samme effekt, hvor jeg af og til bliver forvirret (på en god måde ja).

Man kan da ikke sidde med in-ears ved pc'en? Ligesom at tage (en hurtig) sæbekassevogn med til et formel 1 grand prix musik16
Åbne in-ears er til sengen, hotelværelset/ferie og natlige gåture.
Hvis det er varmen der driller, så kan jeg varmt (hoho) anbefale højtalere thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Krellef » 19. jul 2018, 22:46

Det er altid godt med (endnu) en giraf!

Du er da blevet helt pjattet med Ultrasone - jeg hĂĄber de kommer til at "rock your world"!

Ha, det ka' man da i hvert fald - just watch me! Højttalere har jeg i forvejen rulle6
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Mataugust » 20. jul 2018, 00:21

Ultrasone kan noget med bassen, som om den er en svamp af granit. Lidt sumpet, men 100% kontrolleret. Den bas savner jeg lidt.


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Claus-DK » 20. jul 2018, 00:26

Sweppesfetterlein skrev:Man kan da ikke sidde med in-ears ved pc'en? Ligesom at tage (en hurtig) sæbekassevogn med til et formel 1 grand prix musik16


Nej det er som at tage en toptunet formel 1 racer med til et sæbekasserally.. musik13
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Krellef » 20. jul 2018, 06:33

NĂĄrh ja, og sĂĄ venter jeg pĂĄ at modtage en SMSL SD793-II amp/DAC rulle2
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 20. jul 2018, 14:53

Giraf afgået ved døden i et forsøg fra postens side af på at installere den i undertegnedes postkasse. Honning grævlingen er fremtiden for progressive kæledyr.

Min nye Ultrasone sidder på nødden og spiller helt igennem fremragende....dog lyder den stadig som en "almindelig" hovedtelefon - en rigtig god én af slagsen vel at mærke. Jeg spår et indkøb af hfi 2400 indenfor den allernærmeste fremtid musik11
Men ja jeg er sgu blevet ret glad for Ultrasone sådan generelt set. Jeg synes de laver velbyggede bøffer der spiller skidegodt. Der er bas ja men det er som oftest en lækker én af slagsen. Med min nye 780er mærker jeg tydelig overgangen fra min dt770, som for øvrigt har dt880/990 puder på hvilket gør dem en kende mere neutrale, dog synes jeg ikke at kunne høre nogen nævneværdig tilbagetrækning af mellemtonerne, hvilket er et kæmpe plus i min bog. Som sagt er det en bøf tiltænkt rejser og gåture ude i verden, så det var først og fremmest vigtigst at få sådan noget som isolation, kabellængde, 'handyhed' og impedans ud af vejen først...at det så viser sig at bøffen virker med langt flere genrer end jeg havde regnet med er blot bonus salt på min æggemad.
Fun fact: puderne passer PERFEKT omkring mine ører...i en sådan grad at den der famøse Ultrasone positionering praktisk talt siger sig selv. Den kan kun sidde på hovedet på én måde...hvis det skal være behageligt. Man kan selvfølgelig også prøve at proppe dem på næsen og spille musik for øret via bagvejen thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 20. jul 2018, 14:58

Claus-DK skrev:
Sweppesfetterlein skrev:Man kan da ikke sidde med in-ears ved pc'en? Ligesom at tage (en hurtig) sæbekassevogn med til et formel 1 grand prix musik16


Nej det er som at tage en toptunet formel 1 racer med til et sæbekasserally.. musik13

Som at tage avocadoer med til en chili partay 3musik
(Johnny bruger ikke) gule gummistøvler til en VM finale.
Hvedemel til en trance partay.
Solbær til en sulten kaskelothval.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Claus-DK » 20. jul 2018, 15:11

Alle ved at hvaler spiser skidtfisk og kiks man har i lommen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. jul 2018, 17:08

Sidder og overvejer fordele og ulemper ved enten en hfi 2400 købt på dansk grund til 1400kr m/ gratis forsendelse (headaudio) og en pro2900, som til forveksling drivermæssigt ligner førnævnte på en prik (hvilket også er grunden bag min interesse + at den er langt lettere at drive, hvilket vil sige at jeg kan bruge den med min lille Cowon)...men over amazon.uk som jeg ikke har prøvet før. Den koster til gengæld næsten det samme som 2400eren før fragt, så ja tænkeboksen har indfundet sig på øverste etage.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. jul 2018, 23:25

Det tog mig indtil nu at overbevise mig selv om at det nok var smartest bare at bestille den pro2900 ruller1

780eren er godt nok også sprød at lytte på. Scenen er ikke kæmpe men den er sagomeleme præcis og medrivende...på den måde minder den meget om min hfi-15g, men når man nu går og drømmer om den helt store s-logic scene, som på 2400eren, så kan det kun gå for langsomt med amazonens bøfudbringer.

(Sidder seriøst også og overvejer en ny dj1 pro til den første, for det er da vigtigt at have noget tilsvarende lukket ruller1 musik14 )
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 22. jul 2018, 12:32

Er der noget der er dukket op endnu Kristian (det kan hurtigt blive til monologer herinde)?
Er sgu lidt spændt på de planar in-ears. Til prisen er det jo ganske fornuftigt, men hvis de på den anden side er bygget af staniol og Kinder æg plastik, så nytter det jo ikke noget lyden er uovertruffen hvis de ikke holder ugen ud.
Det minder mig lidt om alle de M1060 bøffer jeg har set til salg her på det sidste...jeg mistænker lidt bøffen for at køre den der lidt ærgerlige svensk sommerhus byggestil. Træ kan jo være nok så fint...men hvis det er inkorporeret i noget der minder om en hjemmelavet festival stol fra 3.b's sløjdlokale, så styrker det ikke videre ens tillid. Det kunne jo også være man havde lyst til at høre musik på bøffen en gang i næste måned.

PRO 2900 pĂĄ vej musik17
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Krellef » 22. jul 2018, 14:14

Sweppesfetterlein skrev:Er der noget der er dukket op endnu Kristian (det kan hurtigt blive til monologer herinde)?
Er sgu lidt spændt på de planar in-ears. Til prisen er det jo ganske fornuftigt, men hvis de på den anden side er bygget af staniol og Kinder æg plastik, så nytter det jo ikke noget lyden er uovertruffen hvis de ikke holder ugen ud.
Det minder mig lidt om alle de M1060 bøffer jeg har set til salg her på det sidste...jeg mistænker lidt bøffen for at køre den der lidt ærgerlige svensk sommerhus byggestil. Træ kan jo være nok så fint...men hvis det er inkorporeret i noget der minder om en hjemmelavet festival stol fra 3.b's sløjdlokale, så styrker det ikke videre ens tillid. Det kunne jo også være man havde lyst til at høre musik på bøffen en gang i næste måned.

PRO 2900 pĂĄ vej musik17
Nej, som jeg skrev til dig i PB regner jeg med at modtage dem tirsdag :)

Jeg satser på at byggekvaliteten af selve enhederne er fin, og at det kun er clips'ene der er lidt svage i konstruktionen - så jeg har købt nogle clips som er lavet til Audeze's iSine og som ifølge en bruger på Head-fi.org passer til M300'erne.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Claus-DK » 22. jul 2018, 15:50

Jeg har en røvfuld, blinklåse, swirvler, stålforfang, og hurtiglåse til forfang på vej med posten...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 22. jul 2018, 18:45

Ahh det er også rigtig Kristian. Korttidshukommelse må ha blevet svækket gevaldigt med al den sol....

Håber sgu de er i orden og at du ikke får brug for de ekstra clips...for så kunne det sgu være jeg seov hoppede på et par. Gider næsten ikke til at købe ekstra himstergimser oveni en bøf/iem/giraf. Ting skal helst virke når man har pakket dem ud af boksen.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Krellef » 22. jul 2018, 18:47

Det gør ikke noget thumbs

Ja, men nogle gange kan der være et stykke fra "bør virke" til "virker" - og hvis investeringen af et par clips til 250 kr er det der skal til for at jeg virkelig kan myde M300'erne, er det sådan det må være 1musik
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 22. jul 2018, 19:00

Helt enig og snakker vi sådanne småtterier, og hvis det sågar kan købes af samme sælger, så går det hel nok an. Jeg kommer dog nok aldrig til at forstå folk der smider 10 jern på en bøf, som de så efterfølgende modder for at blive fri for den skingre diskant *host* hd800 *host*. Oppe i den prisklasse bør tingene være i orden, og hvis man ikke bruder sig om fx bøffens lyd, så har man da heldgvis hundredevis af andre muligheder. Der er selvfølgelig også dem, der bare skal ha' X kande fordi Ruud Gullt/Steffi Graaf/Nelson Mandela/Mozart anbefaler den på det kraftigste.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 22. jul 2018, 19:02

Claus-DK skrev:Jeg har en røvfuld, blinklåse, swirvler, stålforfang, og hurtiglåse til forfang på vej med posten...

Hvem beskytter du dig imod eller har du lĂĄst din kone ude musik16
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Claus-DK » 22. jul 2018, 22:23

fiskeri, det er ikke nødvendigt med beskyttelse, jeg er så sød mod alt og alle..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad har du pĂĄ vej med posten?

Indlægaf Peter Jensen » 23. jul 2018, 09:12

Claus-DK skrev:fiskeri, det er ikke nødvendigt med beskyttelse, jeg er så sød mod alt og alle..


SĂĄ udelukkende catch and release? :-)

OT: har lagt en knowles swfk driver i kurven til mit næste DIY IEM projekt, skal prøve at lave en mere V formet signatur ligesom th-900.

Skal nok have lidt mere nu jeg alligevel skal til Kina, men skal lige finde ud af hvad...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster