Anbefaling til kontor bøf



Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Alsted » 7. aug 2018, 17:27

Hej,
Jeg er et nyt medlem, men har fulgt lidt med på sidelinjen, og tænker dette er det rette fora at stille spørgsmålet i.
Sagen er den, at jeg sidder på et forholdsvis stille kontor, hvor jeg hører musik omkring 70% af tiden, og er derfor ude efter et par nye "bøffer"! De skal dog helst kunne drives af en telefon eller bærbar.
Jeg vil slet ikke kalde mig selv for audiofil, men kan godt li' lidt god lyd. Jeg har prøvet Onkyo's A800 som er åbne, og på den korte tid vi havde sammen blev jeg imponeret!
Min nuværende bøf er Definitive Technologies Symphony 1, som godt nok bruges igennem bluetooth, men klarer jobbet fint meeeen... jeg søger lidt nye græsgange!
Er en åben bøf på et kontor et no go og ANC et must, eller hvad mener i?
Alle input/foreslag vil blive taget imod med kyshĂĄnd.

Hvis i har noget liggende som i tænker passer, skal i endelig ikke holde jer tilbage!

/Alsted
Alsted

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. aug 2018, 16:57

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Claus-DK » 7. aug 2018, 18:12

Velkommen til.
Hvis man har behov for isolation er inears som oftest bedst.

Åbne bøffer er en plage for alle andre den dem der bruger dem, så sad du på kontor med mig ville jeg foretrække du brugte et par lukkede.

Aktiv støj dæmpning ? hvis det ikke ødelægger lyden kunne jeg nok godt leve med det, men jeg ville have det forkert indeni...Det ville ikke være en funktion der vil være aktuel med en fullsize lukket bøf, med mindre der er meget støj og så er vi tilbage ved inears.
Hverken ja eller nej, mere et jeg ville ikke have det pĂĄ min liste over egenskaber.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf WhosMads » 7. aug 2018, 18:14

Tænker det kommer meget an på hvilket kontormiljø man befinder sig i. :) På mit arbejde ville det være total no go at bruge open back hovedtelefoner. Selv bruger jeg et par Beyerdynamic t51p, så det kan sagtens lade sig gøre uden ANC.
Aune S6 Pro + CTH
HD800 (sdr), Beyerdynamic DT 1990 Pro & HD650
WhosMads

Brugeravatar
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. jun 2018, 20:31
Geografisk sted: Amager

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Alsted » 7. aug 2018, 18:43

Mange tak for svar :)
Kan godt se hvad i mener med åbne hovedtelefoner, jeg prøvede at tage A800 af et par gange mens de spillede, hvor jeg prøvede at lægge mærker til støjen udenfor, hvilket ikke var synderligt meget, men kan være den ikke er stor, når lyden ikke bliver reflekteret bagud.
ANC, nævnte jeg fordi rigtig mange på kontoret bruger det(bose, sony etc.), men hvis det forringer lyden så meget, er det ikke værd at betale ekstra for.
Alsted

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. aug 2018, 16:57

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. aug 2018, 18:48

Hej Alsted velkommen til!
Jeg har selv ejet a800 (min lille..øhh store brumbasse) og var rigtig glad for den.
En lukket udgave er sgu svær at ramme men følgende bøffer, som jeg alle har prøvet, ejet eller ejer, som ikke lukker lyd ud og lidt ligesom Onkyoen alle er tunet med en kende mere bas end neutral (dog ikke noget voldsomt).
Første bøffer kræver en forstærker:
Beyerdynamic dt770 (80 ohm versionen har mest bas)
Beyerdynamic Custom Studio

Ingen forstærker krævet:
Ultrasone hfi-780/pro-780i
Takstar pro 82

Hvor meget mĂĄ den forresten koste? Hvis den mĂĄ koste en kende mere som fx en godt 4000 ja sĂĄĂĄĂĄ:
Ultrasone Signature Dj (koster knaster men den er det værd. Har kun prøvet den men har bestemt udset mig en fremtidig kande...dj delen af navnet betyder heldigvis ikke åndsvag 'monsterbas')

Åh og bare rolig noise cancelling har du egentlig kun brug for hvis du sidder på et fly ud for vingen ;-) En helt almindelig lukket bøf bør sgu kunne klare hvilket som helst kontormiljø som en mis...med mindre vi snakker det i Wolf of Wall Street men så vil jeg nok nærmere anbefale dig et par professionelle in-ears a la etymotic.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Alsted » 7. aug 2018, 19:06

Slet ikke dĂĄrlige forslag !
Ja jeg forelskede mig oss lidt i den A800 :)
Hvad må prisen være.. Jeg tænker en pris på 1200-1500 brugt, eller en 2000 +- fra ny. Jeg ved godt det ikke er den store pengepung der er fundet frem, men vil da mene man godt kan få et par habile hovedtelefoner for den pris ?
Alsted

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. aug 2018, 16:57

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Peter Jensen » 7. aug 2018, 19:48

Velkommen til

Jeg sværger selv til min Fostex TH-900 som efter mine øre er god til Metal og en sjov hygge bøf (syntes ikke kontoret er til analytisk/kritisk lytning).... Dermed anbefaler jeg gerne de lignende billigere bøffer som f.eks. Denon D2000. Hvis du ikke er så meget til V signaturen, hvilket man typisk ikke er hvis man høre meget klassisk eller Jazz, så skal du nok finde noget andet. Der vil jeg umiddelbart tænke at Beyer har noget du kan bruge.... Hvis det godt må koste mindre end 1200 og stadig være en rigtig god bøf, så er Hoved-Grej nr. 1 en rigtigt spændende hovedtelefon til en super pris. (skriv til Claus_DK hvis den har interesse).

Men hvis du har en fornemmelse af lydsignatur eller hvad du godt kan lide at høre i musikken så skriv det, så må vi prøve at finde på gode råd der matcher :)

Under alle omstændigheder vil jeg nok anbefale noget bedre end lydkortets udgang i forhold til DAC/Amp... En Dragonfly eller lignende bør kunne give et løft til lyden.... Bor du i Kbh har jeg evt. en portabel DAC/Amp du kan prøve i et par dage hvis det har interesse.

Jeg tilslutter mig at en noise cancelling kun har interesse hvis reduktion af støj er vigtigere end kvalitet i lyd. Der er også mange på mit kontor der bruger dem, men de fremhæver alle hvor godt de reducere støj. Min personlige erfaring er at en god lukket bøf med musik på lav eller mellem niveau også er fint til at fjerne støj, så længe man kan arbejde med musik og ikke går efter den absolutte ro.

Hvis kombinationen af ro og lækker lyd er vigtigst så er jeg helt enig i in-ears. Især Shure (eller dem med samme form faktor) lukker fantastisk godt af. Jeg syntes dog ikke selv at de er særligt kontorvenlige da jeg ofte skal tale med en kollega, og så er det altså lidt bøvlet at "skrue" de in-ears ind og ud af ørene. Der er en hovedtelefon noget nemmere at tage af og på...
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. aug 2018, 20:21

Haps! Du kan evt før du kaster dig ud i dac og amp prøve med dt770 i 32 ohm version, som let kan drives af din computer: https://m.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt ... 1533665604
Umiddelbart har du yderligere en svedig bøf til hverdagsbrug som du kan bruge med alt fra iPod til mob osv.
Det der med forstærkere og dacs er en farlig boldgade...
Start du blot ud med en saftig bøf.
Der er selvfølgelig også alt-i-en Blue (som jeg i øvrigt har en kammerat fra Canada som anbefaler) med både amp og dac indbygget i bøffen. Man kan købe både Lola og den dyrere Sadie over DBA lige pt:)
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Alsted » 7. aug 2018, 21:08

Jeg havde godt tænkt på at skrive genre, men min musiksmag er simpelthen så bred, men hvis jeg skal fremhæve én, er det nok alternativ rock. Hvis jeg skal nævne noget som jeg ikke hører, er det jazz, og klassisk musik.
Jeg kan godt li' at man kan høre musikken, at den ikke flyder sammen eller hvad skal man sige, uden at det bliver for overdrevet. Jeg er ikke fan af in-ears af den grund som du også nævner @Peter Jensen, at det er bøvlet med at de skal ind og ud af ørerne. Jeg bor selv på Nørrebro, men vil også gerne kunne bruge dem i offentlig transport, så tænker at skal slæbe DAC/Amp med rundt bliver for bøvlet. Kender du evt. en butik eller to hvor man kan prøve et bredt udvalg af hovedtelefoner i kbh ?

@Sweppesfetterlein ikke et dårligt bud (dt770). Må indrømme jeg vil frygte en Blue i og med vægten er så høj, når den skal kunne bruges i flere timer ad gangen :/
Alsted

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. aug 2018, 16:57

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Steffench » 7. aug 2018, 21:31

Bruger et par DT 770 80 Ohm 7,5 timer i døgnet på arbejde ( bortset fra hvis en kunde skulle være så fræk at ringe, hvilket kan ske når 1/4 af ens arbejde går ud på at tage telefoner.. ). De spiller bedre end de QC25 jeg fik udleveret dag ét, og har ikke behov for ANC. Vægt og komfort er intet problem, smid blot et par HM5 pads på så kan man uden problemer bruge dem fra morgen til fyraften. Der er vist ingen grund til at skrive det store omkring lyd mht DT 770 da det er et af de mest anmeldte par hovedtelefoner der fåes :)

God jagt, og velkommen til!
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. aug 2018, 21:44

Hvis den også skal være transportabel, så vil jeg godt fremhæve hfi-780eren igen. Har selv købt den af samme grund:)
Tror ogsĂĄ dt770 32 ohm virker fint pĂĄ den mĂĄde (det er vel derfor den blev lanceret?).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Claus-DK » 9. aug 2018, 14:36

Alsted skrev:så tænker at skal slæbe DAC/Amp med rundt bliver for bøvlet. Kender du evt. en butik eller to hvor man kan prøve et bredt udvalg af hovedtelefoner i kbh ?


Hvis der er noget i min biks du finder interessant, er der fuld tilfredshed eller pengene retur.
Har ikke helt så bastunge bøffer som 770 og Onkyoen, det meste jeg har er nogenlunde neutralt, forstået på den måde at der ikke er noget der stritter ud og går en på nerverne i det lange løb..

Da adminen her er en rigtig satan, mĂĄ jeg hellere stoppe reklamen, inden det gĂĄr for vidt.

Skyd mig en PB sĂĄ finder vi sammen det rigtige til dig.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. aug 2018, 10:51

Steffench skrev:Bruger et par DT 770 80 Ohm 7,5 timer i døgnet på arbejde ( bortset fra hvis en kunde skulle være så fræk at ringe, hvilket kan ske når 1/4 af ens arbejde går ud på at tage telefoner.. ). De spiller bedre end de QC25 jeg fik udleveret dag ét, og har ikke behov for ANC. Vægt og komfort er intet problem, smid blot et par HM5 pads på så kan man uden problemer bruge dem fra morgen til fyraften. Der er vist ingen grund til at skrive det store omkring lyd mht DT 770 da det er et af de mest anmeldte par hovedtelefoner der fåes :)

God jagt, og velkommen til!


Det er dog med god grund at dt770 er så velanmeldt som den er. Den har nok den største scene for en lukket bøf og så har den en virkelig tiltalende måde at levere musik på, ikke helt ulig hd650, der gør at stort set alt hvad du kaster efter den lyder godt..næ fremragende.
Har ikke et arbejde hvor jeg sidder ned eller har tid til bøffer, desværre, men jeg kan godt forestille mig at dt770 ville være det oplagte valg. Man kan sikkert godt få bedrelydende bøffer, men de er helt sikkert også bedre bygget dvs at de vejer mere og komforten ryger ned. Rent lydmæssigt dog tror jeg, at man skal ud og bruge rigtig mange knaster for at trumfe den.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anbefaling til kontor bøf

Indlægaf Alsted » 11. aug 2018, 15:22

Det vil jeg skrive mig bag øret Claus !
Det lyder som om det er en dt770 jeg skal ud og kigge efter :)
Mange tak for hjælpen til alle
Alsted

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. aug 2018, 16:57


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron