HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk



Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 22. okt 2016, 20:31

DER sad den! Bassen.

Jeg havde egentlig forliget mig med, at dybbassen på HE-6 ikke er så kontant og velartikuleret som bas-referencen Audeze LCD2 v2, men så fik jeg nogle puder ind ad døren, som ikke fungerede godt med den bøf, den skulle sidde på. Der kom for meget dybbas, og fordi puderne passer HE-6, så satte jeg dem på HE-6 - sådan bare for at se, hvad der skete.

Wow! DER var dybbas-kvaliteten, som jeg husker LCD-2 v2, og som HE-6 slet og ret ikke kunne matche (som det eneste) - med de daværende puder vel at mærke. Desuden giver disse puder også en dynamik, der sparker, dér hvor solen aldrig skinner.

Den geniale pude hedder Brainwavz HM5 (pleather) og er lavet med memoryskum, hvilket kan forklare noget.

Da HM5 puderne er ovale, kræver det at man har en ring inden i, for at de passer til HE-6. Sådanne der sidder i de gamle HiFiMan velourpuder passer perfekt til formålet. Og så bruger jeg dobbeltklæbende til at forsegle mellem pude og kop, så dybbassen ikke slipper ud. Jeg har desuden sat filt ind mellem pude og stoffet i selve puderne, hvilket tæmmer den let forhøjede øverste diskant.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Walbum4262 » 23. okt 2016, 07:52

LarsHP skrev:DER sad den! Bassen.

Jeg havde egentlig forliget mig med, at dybbassen på HE-6 ikke er så kontant og velartikuleret som bas-referencen Audeze LCD2 v2, men så fik jeg nogle puder ind ad døren, som ikke fungerede godt med den bøf, den skulle sidde på. Der kom for meget dybbas, og fordi puderne passer HE-6, så satte jeg dem på HE-6 - sådan bare for at se, hvad der skete.

Wow! DER var dybbas-kvaliteten, som jeg husker LCD-2 v2, og som HE-6 slet og ret ikke kunne matche (som det eneste) - med de daværende puder vel at mærke. Desuden giver disse puder også en dynamik, der sparker, dér hvor solen aldrig skinner.

Den geniale pude hedder Brainwavz HM5 (pleather) og er lavet med memoryskum, hvilket kan forklare noget.

Da HM5 puderne er ovale, kræver det at man har en ring inden i, for at de passer til HE-6. Sådanne der sidder i de gamle HiFiMan velourpuder passer perfekt til formålet. Og så bruger jeg dobbeltklæbende til at forsegle mellem pude og kop, så dybbassen ikke slipper ud. Jeg har desuden sat filt ind mellem pude og stoffet i selve puderne, hvilket tæmmer den let forhøjede øverste diskant.



Fest at høre at du stadig for bedre og bedre lud ud af dine he-6
Det er vanvittigt hvor meget puder kan betyde for lyden i et par hovedtelefoner, må jeg spørge dig om du har afprøvet med andre puder på den ? Audeze puder eller Mrspeaker Alpha puder ?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 23. okt 2016, 14:47

Jeg har haft de ældgamle originale HiFiMan velour, de nu gamle velour plus tilsvarende pleather, der har en monteringsring inden i, samt Audeze Microsuede ("vegan") puder. Sidstnævnte har siddet på i et par-tre år eller mere og var tapet direkte på kopperne med dobbeltklæbende.

Jeg har ikke prøvet Mr Speakers eller de nye HiFiMan puder. Sagen er, at i HE-6 tråden på Head-Fi har "vegan" puderne været anset som den ubestridte konge, når det gælder HE-6. De er nu detroniseret af en væsentlig billigere pude.

Det skal siges, at jeg nu har et sæt vinklede velour HM5 puder på vej, da jeg må sætte filt ind for ikke at få for meget diskant med HM5 pleather puderne. Hvis kvaliteten i bassen primært skyldes memory-skummet, så er velour-modellen nok det bedste bud. Hvis det viser sig, at velour'en mister bas, så bliver det fortsat de nuværende puder, men med filt monteret ikke bare mellem pude og driver, men også i siderne inde i puden.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 31. okt 2016, 11:51

Jeg har haft den siddende på min HE-6 en stund nu, og det er til at få tårer i øjnene af. Jeg har (som nævnt) hidtil haft de svindyre Audeze Microsuede ("vegan") puder på, og som i flere år har været betragtet som de bedste puder til HE-6. Dybbassen var det eneste punkt, hvor jeg havde noget at klage lidt over pga. en lidt blød dybbas, men nu - med HM5 pleather puderne - så sparker bassen røv som en gal hest. I tillæg til punch og dynamik er der nu knasende tør og kontant bas-definition og en følelse af stort rum, hvori bassen vibrerer, når lydsporet ellers indeholder den slags information. Kranierystende bas, når der skrues op! Jeg er slet og ret vildt begejstrer for de her puder. Kort sagt er HM5 pleather puderne mine reference-puder, hvad angår bas.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 9. dec 2016, 20:45

Og nu fik jeg sĂĄ endelig de vinklede HM5 pleather puder i hus og sat tykt stof pĂĄ indersiden. Tapet og forseglet grundigt til koppen.

Done - mission completed!

Billede

Brugte syrefri "Shark Tape" (som er blød og elastisk) fra Panduro Hobby og tykt, sort stof købt samme sted (da filt ikke hæfter så godt og kan blive for varmt). Foldet stoffet lidt ind over tapen, så den synlige kant blev pæn (flyttet papiret lidt til siden for denne lille operation).
Billede

Lyden? Hvad skal jeg sige? Jeg er færdig med at modificere min HE-6 mht. lydkvalitet og frekvensgang. Det siger vel alt.

Perfekt neutral frekvensgang og kvalitetsmæssigt ingen svage punkter: kontant, stram og dybtrækkende bas, åben og transparent mellemtone og glat og lækker diskant. Hvis der er noget "galt", så er det så småt, at jeg ikke synes at det er noget at snakke om.

Hvis jeg en gang i fremtiden skulle finde noget at udsætte på det her, så gætter jeg på, at det kunne være en anelse for lidt øverste diskant, men det er ikke noget, der er tydeligt. Smagsmæssigt kan jeg godt lide lidt mere niveau end neutralt/korrekt niveau dybbas, og som det er nu, ligger det nok på korrekt niveau. Folk med hang til HD800/800S vil sikkert påstå, at der er alt for meget dybbas, så dette er selvfølgelig også et spørgsmål om smag og reference. Mine CIEMs og højttaleranlæg (med tilhørende subwoofer) har begge lidt mere end neutralt med dybbas, så jeg mærker nok forskellen der og sammenligner "lidt for meget" med "korrekt" og ikke "korrekt" med "lidt for lidt".
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Claus-DK » 10. dec 2016, 03:34

Det må være fordi at du får den bedste forsegling med memoryfoam, kombineret med at de måske er en smule tættere i strukturen end vegan puderne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 12. dec 2016, 21:14

Med "Det" i begyndelsen af sætningen mener du bas-kvaliteten, går jeg ud fra? Eller hvad?
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf nc8000 » 15. feb 2017, 21:11

..........
Senest rettet af nc8000 2. mar 2017, 23:10, rettet i alt 1 gang.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 23. feb 2017, 12:56

Ser først din post nu, nc8000. Godt at læse! Det kan være, at når du ikke fjerner fibre, skum og gitter på ydersiden, så passer frekvensgangen bedre som det er (dvs. uden at lægge filt på "indervæggen" af puderne, som på billedet ovenfor).
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf nc8000 » 23. feb 2017, 15:36

..........
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 5. apr 2017, 12:01

Denne forstærker taler krops-sprog:

Billede

Her er min omtale i "Amps that can drive the HiFiMan HE-6"-trĂĄden pĂĄ Head-Fi:

I got the Rega Brio-R amp yesterday: It makes my legs move and eyes blink!

In other words, if rock, pop, funk, R&B etc. is your primary musical diet, this amp should certainly be considered. Especially if you want a desktop friendly amp for HE-6, since it's a half size speaker amp (22cm wide and 32cm deep). In fact, it's more the size of a high quality headphone amp than a ditto speaker amp.

To be more precise regarding sound, drums are extremely well reproduced. The attack, punch and slam, the dynamics and low end, is definitely the strong point of this amplifier. If anything there is a little more sub bass amount rather than less. I don't find the mids to be beefed up with an overly warm tone (extra amount of low mids / upper bass), but having a rather balanced tonality. I remember the Anthem 225 had extra bass and lowest mids, but yet a lean mid-range making an odd tonality. Not here.

Headstage (soundstage) is definitely smaller than what I am used to. Music seems to be much closer to my ears and head even though pin-pointed sounds do sound pin-pointed; they are just not perceived as far away as expected. Another way of saying this is that there is less depth in the rending of larger sound scenes. Transparency is very good, so it seems not a veil causing this. Close sounds appear very close.

These two features of the amp conveys a certain immediacy in the rendering of the music. Pace Rhythm and Timing (PRaT) is probably the thing here...

The upper mids might have a slight dryness to it, but treble seems fine to me. However, the treble quality of HE-6 is just wonderful, so with a dry sounding headphone (like HD800 or TH900) the upper frequencies might in fact be dry sounding. This will in other words be dependent on the headphone or speaker used (as always).

I wouldn't recommend this amp for lovers of chamber, classical and choir music because of the limited depth and the strong points of the amp being less important to these genres, while the qualities in the upper frequency range may be the weak point.

These are my first impressions and not the "final verdict".
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 12. aug 2018, 18:39

Nu kommer der en HE6se (Special Edition)

HE6se Product Specifications

· Weight: 502 grams/17.7 ounces

· Frequency response: 8Hz-65kHz

· Sensitivity: 83.5dB

· Impedance: 50 Ohm

Accessories included with the HE6se

· HE Adapter for driving the HE6se with a full-size power amplifier

· OCC (single crystal copper) 4-pin XLR cable (2 meters/6 feet)

· OCC XLR to 6.5mm headphone plug adapter (1 meter/3 feet)

· Headphone cable connector

· Spare earpad"

Price $1799.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 7. sep 2018, 20:29

Det ser ud til, at HE6se har samme driver som HE-6, så lyden kommer antagelig til at være meget tæt på originalen. Citat fra nedenstående link:

" Epitomizing Dr. Bian’s commitment to constantly looking for ways to improve on his most esteemed products, the new HE6se (SRP: $1,799) features revisions that further increase comfort and usability while staying true to the outstanding sonics of the original model.

Enhancements
For starters, a newly designed headband is lighter and more adjustable for increased comfort and a natural fit for hours of uninterrupted listening. As with all new HiFiMan products, the HE6se features 3.5mm headphone connectors that are angled at 10°, thereby lessening the pressure points associated with straight-angled connectors. These pressure points sometimes stress the connection, but the new design ensures a solid, reliable, and long-lasting link between the headphone and the cable. In addition to updating the connector and headband, HiFiMan elevated the aesthetic appeal of the original by adding a new gunmetal gray satin finish that is elegant and visually appealing. The new HE6se maintains the original model’s exceptional sonic characteristics, in particular, it’s wide and natural soundstage that puts the listener in the best seat in the house. Imaging and depth are neutral, staying true to the artist’s and producer’s intended sound. Like many of the finest full-size loudspeakers, the HE6se headphone requires a powerful amplifier to drive it. To this end, HiFiMan includes its HE6 adapter with the new model, making it easy to connect the HE6se to nearly any currently available power amplifier. "

https://headfonics.com/2018/08/hifiman- ... -launched/
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gæster

cron