Nura: Ny hovedtelefon der adaptivt tilpasser sig dit øre



Nura: Ny hovedtelefon der adaptivt tilpasser sig dit øre

Indlægaf Peter Jensen » 11. jul 2016, 15:33

Spændende ny hovedtelefon på Kickstarter:

https://www.kickstarter.com/projects/nura/nura-headphones-that-learn-and-adapt-to-your-uniqu/

Den skulle kunne kalibrere sig til din unikke høreprofil på 30 sekunder, og dermed kunne levere et signal som er tilpasset til dig. Derudover er den udstyret med en in-ear "probe" bygget ind i hovedtelefonen så man skulle kunne få det bedste fra over øret og i øret verdenerne.

Jeg er mildest talt skeptisk, men de lover 30 dages fuld returret så det er da lige før man skulle overveje at backe...
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Nura: Ny hovedtelefon der adaptivt tilpasser sig dit øre

Indlægaf Elway » 30. jul 2018, 15:04

nu er der så gået noget tid... nogen der har lagt ører til denne??

De fleste reviews jeg har læst, siger at teknologien virker godt - men også at det er en smagssag om man kan lide at have dem på, at de skal sidde korrekt, at man skal måle sine ører flere gange, mm.

Jeg gad rasende godt prøve dem af og tænker at lyden måske nok er pengene værd. Men ret trist, hvis de ikke er rare at have på (jeg bruge kun sjældent in-ears, men over over-ear - og Nuraphone er en kombo af dette).

Nogen der har erfaringer.....?
Head-fi noob. Grejliste
Elway

Brugeravatar
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 14. sep 2014, 11:35

Re: Nura: Ny hovedtelefon der adaptivt tilpasser sig dit øre

Indlægaf FrederikS » 16. aug 2018, 10:06

Det gør et eller andet men er overhovedet ikke præcist. Du får et nyt resultat hvergang du sætter dem på og de er deciderede ubehagelige at have på selv i forhold til dårlige in-ears.

Man får mest af alt fornemmelsen af at de køre med en dårlig tuning til at starte med for så at skrue op for bas og mellemtone når "tuningen" er kørt. Hovedbånd, kopper osv er meget pænt udført og appen er fin, eneste problem er at det er et helt udueligt produkt ift. lydkvalitet, komfort, og brugbarhed. Kan slf. være nogen hvor de passer bedre men dem jeg kender der også har prøvet dem var skuffede.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52


Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron