3 år senere..
Syntes batteritiden var blevet lidt halvdårlig, så tænkte jeg ville åpne PortaDAC og tjekke batteritype/specs, før jeg bestilte et nyt på nettet. Kiggede i manualen, det burde være ganske ligetil, fjerne div skuer og trække indmaden ud. Hm, de glemte at nævne bluetooth-antennen. Den ligger udvendigt, i en udskæring i kabinettet, og klikkes fast på en metalstand loddet til den ene af printpladerne. Nå, resultatet er, at jeg nu ved, hvilket batteri jeg skal have, men ikke har fungerende bluetooth længere. Den påloddede stang blev maltrakteret, når jeg forsøgte at trække indmaden ud, og knækkede helt, når jeg forsøgte at skubbe indmaden ind igen. Ja-ja, bruger jo ikke bluetooth i forvejen, men nu er det i hvert fald helt passé. Den korrekte måde at åbne enheden på er, så vidt jeg kan bedømme, at forsigtigt løfte antennepladen af (den er blot limet ned i udskæringen), og så først derefter fjerne skruer og trække ud. Og omvendt rækkefølge, når det hele skal samles igen. Nu er jeg nok den eneste PortaDAC-ejer på hoved-fi, så proceduren er vel spildt på jer andre, men måske kan billeder og ord hjælpe ude i verden et sted.
- 1.jpg (871.3 KiB) Vist 5647 gange
- 2.jpg (1.06 MiB) Vist 5647 gange
- 3.jpg (265.93 KiB) Vist 5647 gange
- 4.jpg (342.73 KiB) Vist 5647 gange
- 5.jpg (897.22 KiB) Vist 5647 gange
- 6.jpg (906.72 KiB) Vist 5647 gange