Afstøbninger til IEMs?



Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf MartinXYZ » 12. sep 2018, 21:14

Jeg vil gerne have lavet nogle CIEMs, og i den forbindelse skal jeg have lavet nogle afstøbninger af mine øregange, som jeg kan sende til det firma, der skal lave dem.

Desværre har jeg ikke haft hel med at finde et sted, der bare laver aftryk. Jeg har skrevet til flere steder, men ingen af dem har svaret. Har nogle af jer fået lavet aftryk? I så fald hvor?
MartinXYZ

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 18. maj 2018, 23:41

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf Peter Jensen » 12. sep 2018, 22:29

Prøv at høre hvad https://www.in-ears.dk tager - de har erfaring med aftryk til inears. Jeg har også fået lavet nogle ved Helenes høreklinik i Valby engang, det var ret billigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf kvik » 12. sep 2018, 22:45

AudioNova har hørecentre i hele landet, jeg fik lavet afstøbning der for mange år siden, vil tro de stadig gør den slags.

Vær forøvrigt opmærksom på, hvilken kæbestilling den konkrete CIEM-producent anbefaler ifm afstøbningen (medbr gerne evt vejledning til audiologen)

Interessant indlæg om dette fra 2012

@Peter: InEarsDK får virkelig tæsk på trustpilot, jeg ville slet ikke gide røre ved dem på den baggrund
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf MartinXYZ » 13. sep 2018, 00:33

Hmm... jeg har skrevet til in-ears.dk tidligere, men de svarede aldrig.

AudioNova mener jeg også, jeg skrev til, men det kan være, jeg skal prøve at gå besøge dem i en utik i stedet.

Og ja, det var et interessant indlæg, kvik, som også gjorde migg opmærksom på Dansk HøreCenter - jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har overvejet dem før.
MartinXYZ

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 18. maj 2018, 23:41

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf telum » 13. sep 2018, 09:15

Audionova (Hørecenter Aalborg på vesterbro) brugte jeg og det var fin service. Heir anbefalede åben mund og det fortryder jeg nok lidt i dag - i min optik skal de nok lukke tæt, så jeg vil personligt anbefale, at mens aftrykket tages sidder som man normalt ville sidde (så hvis du normalt sidder med åben mund og savler så er det sådan du får taget aftrykket ;-) )
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf Peter Jensen » 13. sep 2018, 09:51

@Kvik: Ok, det var jeg ikke opmærksom på. Min anbefaling kommer på baggrund af at jeg har haft lidt at gøre med Mads fra InEars igennem min arbejdsgiver og har besøgt ham et par gange. I den forbindelse har jeg kun haft positive oplevelser - men det er også lidt andet end et alm. kundeforhold.

@Martin: Jeg ville helt klart anbefale at ringe og snakke med dem istedet for mail, det er min oplevelse at mange ikke er så gode til at svare mail særligt hurtigt, eller at de glemmer dem. Jeg ville som udgangspunkt også følge producentens anbefalinger da han så ikke kan komme og slå dig oven i hovedet med det hvis du ender med et refit.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf telum » 13. sep 2018, 10:50

Peter Jensen skrev:@Martin: Jeg ville helt klart anbefale at ringe og snakke med dem istedet for mail, det er min oplevelse at mange ikke er så gode til at svare mail særligt hurtigt, eller at de glemmer dem. Jeg ville som udgangspunkt også følge producentens anbefalinger da han så ikke kan komme og slå dig oven i hovedet med det hvis du ender med et refit.


Helt enig, grib knoglen det virker! Jeg synes det virker til, at de forskellige producenter anbefaler noget forskelligt selv med samme materialer, så det er lidt som vinden blæser og jeg tror ikke det er nat-og-dag forskel. For mig personligt sidder mine CIEM's lidt bedre når jeg sidder let måbende (som jeg sad da aftrykkende blev taget) og det er lidt upraktisk i længden :roll:
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf Walbum4262 » 13. sep 2018, 11:03

Aftryk af øre han laves af de fleste høre centre og du skal bare bestille tid.

Før du for tager aftryk af dit øre kommer her nogle vigtige ting du skal huske.

1. Sørg for at du for de rigtige informationer af producenten af dine ciems til hvordan du skal have lavet dine aftryk.. nogle vil have åben og nogle lukket mund.. ved åben mund kan et stykke gummi anvendes til at holde en konstant åbning af munden.. det er dog ekstremt vigtigt at du ikke bider ned og derved bruger muskler i kæbe partiet da dette vil ændre din anatomi i øregangene når aftrykkes tages. Jeg kan derfor anbefale dig at øve dette hjemmefra et par gange så du ved hvad du skal gøre når det rigtigt sker PS. Husk en klud eller tørklæde da du heller ikke må synke i de 3-5 min det tager for at materialet hærder i dit øre da dette også ændre anatomien i ørene og du derfor kommer til at savle :)

2. Tag en god snak med dig audiolog om hvad det er du skal have lavet før i går i gang så du er sikker på du for hvad du skal bruge.

3. Køb øre rens i form af dråber og rens dine øre for voks før du tager til audiolog da voksen igen kan ændre hvordan dit aftryk kommer til at se ud

4. Sidst men ikke mindst anskaf eller lav et sykke papir med 1x1cm grid. Og placer de færdige aftryk derpå og tag billeder af dem i flere vinkler og e-mail dem til producenten så de kan godkende aftrykkene før du sender dem afsted
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf Walbum4262 » 13. sep 2018, 11:07

PS.. jeg fik lavet aftryk ved inears.dk første gang med den indgangs vinkel at de da måtte vide hvad de lavede da de solgte ciems... det var en utrolig uprofessionel behandling jeg fik og det viste sig også at producenten jeg brugte ikke kunne bruge aftrykkene så jeg måtte betale en gang til denne gang ved dansk høre center hvor jeg tog de forholdsregler jeg har skrevet ovenfor og de passede perfekt
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf MartinXYZ » 13. sep 2018, 11:21

Mange tak for alle rådene - jeg vil starte med at prøve at ringe til nogle af dem i stedet.

@Walbum4262: Sådan noget øre rens, kan det købes i håndkøb? Jeg synes ikke, det er noget, jeg har hørt om eller set før.
MartinXYZ

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 18. maj 2018, 23:41

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf telum » 13. sep 2018, 11:25

Walbum4262 skrev:Aftryk af øre han laves af de fleste høre centre og du skal bare bestille tid.

Før du for tager aftryk af dit øre kommer her nogle vigtige ting du skal huske.

1. Sørg for at du for de rigtige informationer af producenten af dine ciems til hvordan du skal have lavet dine aftryk.. nogle vil have åben og nogle lukket mund.. ved åben mund kan et stykke gummi anvendes til at holde en konstant åbning af munden.. det er dog ekstremt vigtigt at du ikke bider ned og derved bruger muskler i kæbe partiet da dette vil ændre din anatomi i øregangene når aftrykkes tages. Jeg kan derfor anbefale dig at øve dette hjemmefra et par gange så du ved hvad du skal gøre når det rigtigt sker PS. Husk en klud eller tørklæde da du heller ikke må synke i de 3-5 min det tager for at materialet hærder i dit øre da dette også ændre anatomien i ørene og du derfor kommer til at savle :)

2. Tag en god snak med dig audiolog om hvad det er du skal have lavet før i går i gang så du er sikker på du for hvad du skal bruge.

3. Køb øre rens i form af dråber og rens dine øre for voks før du tager til audiolog da voksen igen kan ændre hvordan dit aftryk kommer til at se ud

4. Sidst men ikke mindst anskaf eller lav et sykke papir med 1x1cm grid. Og placer de færdige aftryk derpå og tag billeder af dem i flere vinkler og e-mail dem til producenten så de kan godkende aftrykkene før du sender dem afsted


rullw3 rullw3

Det kan købes på apoteket og hedder Remo-Wax - der er vist en længere tråd om bl.a. det produkt herinde ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf kvik » 13. sep 2018, 12:09

Når det hele er overstået, og du sidder med dine nye, formstøpte inears i hånden, kan du begynde at overveje..
ja, en vokssuger :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf kvik » 13. sep 2018, 16:46

Må man være så fræk at spørge, hvilke CIEMs du har i kikkerten?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf MartinXYZ » 13. sep 2018, 20:53

Jesus Kristus, jeg troede lige, man skulle bruge den der voks-suger i sit øre...

Men ja, jeg kigger lidt på 64 Audio lige nu.
MartinXYZ

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 18. maj 2018, 23:41

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf FrederikS » 14. sep 2018, 12:53

Generelt er hørecentre i Danmark virkelig dygtige, de custom in-ears jeg har fået lavet har altid passet ud af kassen. Brugte Audionova sidst, tror det var på frederiksberg sidste gang (måske vesterbro geografi er ikke lige min stærke side). Remo wax eller audispray er sikkert fint hvis du har meget ørevoks, audiologen plejer lige at kikke dem igennem før de begynder og renser ved behov.

Som andre har nævnt har kæbestilling en indflydelse på fittet så husk og følg anbefalingerne der.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf imbalance » 22. sep 2018, 13:43

Hej

Jeg har fået lavet 2 aftryk hos den lokale, og sidst fik jeg også renset ørene og ikk noget de normalt vil gøre da det ikk er deres job..

2 fingre i kæften eller find et stykke træ eller noget, så bliver afstøbningerne lidt større og man får bedre isolation med udvidelsen da normal kæve placering gør dem mindre.
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Afstøbninger til IEMs?

Indlægaf MartinXYZ » 22. sep 2018, 15:13

Mange tak for de alle de gode svar. Je har en aftale med Dansk HøreCenter i næste uge - så må vi se, hvordan det går :)
MartinXYZ

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 18. maj 2018, 23:41


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster