Xduoo X10



Xduoo X10

Indlægaf Euklid » 16. dec 2017, 11:54

Man kan få dem for $105 på ebay i øjeblikket. Jeg har bestilt en og vil prøve at skrive lidt om den når den ankommer.
Omtale og anmeldelser på nettet ser pæne ud, nu får vi se :)

Sendt fra min HUAWEI CUN-L21 med Tapatalk
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Xduoo X10

Indlægaf Claus-DK » 19. dec 2017, 03:28

Lyder spændende, glæder mig til det.. thumbs thumbs popsy

Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo X10

Indlægaf Euklid » 12. jan 2018, 22:55

Jeg har betalt moms og importgebyr i dag. Samlet er prisen landet pĂĄ 887kr.
Hvis den er lige så lækker som på billederne og også kan levere lidt lyd, så er det jo slet ikke galt


Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Xduoo X10

Indlægaf Mortenhoe » 13. jan 2018, 12:50

Det er da en fin pris for en god DAP. Jeg glæder mig til at hører om den!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Xduoo X10

Indlægaf Euklid » 18. jan 2018, 21:05

SĂĄ er den ankommet!

IMG_20180118_150158.jpg
IMG_20180118_150158.jpg (38.74 KiB) Vist 8784 gange

IMG_20180118_150430.jpg
IMG_20180118_150430.jpg (30.1 KiB) Vist 8784 gange


Byggekvalitet og udseende er helt i orden til prisen. Den virker tilpas solid og knapperne og drejehjulet føles stabile ved anvendelse.
Betjening er simpel og lige til og den har taget i mod et 200GB micro-sd kort uden problemer.

Jeg har lyttet en times tid til den med q-jays og lyden er ogsĂĄ umiddelbart godkendt :)
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Xduoo X10

Indlægaf Mortenhoe » 18. jan 2018, 23:25

AK4490 DAC ​og MUSES8920 op-amp, kan også kun være en lækker kombination, næsten uanset implementering. Jeg er spændt på hvad du siger til den efter længerevarende lytteindtryk. Desuden om 9 timer er realistisk batteri tid :-) De er kommet noget ved siden Xduoo X2. Den er rigtig flot.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Xduoo X10

Indlægaf Euklid » 25. sep 2018, 20:23

Jeg er rykket videre til en Pioneer XDP 300R, men Xduoo’en nåede at tjene som min primære DAP i 6-7 måneder.
Det første indtryk af byggekvalitet og udseende holder stadig og den har holdt sig pæn i det halve år jeg har brugt den. Læsning på Head-fi viser at nogle oplever at drejehjulet falder af, men på min virker det solidt nok. Knapperne på siden til volumenkontrol er en smule slaskede og rasler når man ryster afspilleren, men det kan man jo lade være med :-) .

Funktionaliteten er begrænset til at afspille musik fra micro-SD kort. Man kan lave en liste med favoritter, men ikke gemme flere playlister. Favoritterne afspilles i alfabetisk rækkefølge og det virker ikke til at man kan lave om på det.
Betjening foregår med fire fysiske knapper og drejehjulet på forsiden, derudover er der to knapper til volumenkontrol på den ene side og en låseknap på den anden side. Midt i drejehjulet er der en stor knap som bruges til at vælge menupunkter og som play/pause knap. Drejehjulet kan man fravælge hvis man ønsker idet to af de fysiske knapper er frem/tilbage og kan bruges i stedet for. I toppen sidder en tænd/sluk-knap.

Skærmen er meget lille, men da funktionerne er begrænsede er der heller ikke så meget at se efter, så det går.

Jeg har udelukkende brugt mappe-browsing og føromtalte favoritliste. Man kan gå til musikken via kunstner eller album, men med over 175GB musik og en lille skærm, hvor man skal scrolle gennem alt materiale alfabetisk, har det været for besværligt. Der er også en genre sortering (kaldet ”style”), men det virker ikke. Det ser ud til at den gentager genren for hvert nummer, altså fx flere hundrede ”Rock/Pop” efter hinanden. En del numre angives desuden med genren ”????”.
Jeg foretrækker ofte mappe-browsing, så det har ikke været problematisk, eneste ting jeg savner i betjeningen er en knap der sender mig tilbage til hovedmenuen. Ofte er jeg nødt til at trykke ”Back” en hel del gange for at komme tilbage og vælge et nyt album. Ved afspilning fra en mappe kan man vælge at spille hele mappen eller gå ind i mappen og starte første nummer. Af en eller anden grund begynder den fra nummer 2, hvis man vælger den første mulighed. Igen ikke noget stort problem, hvis jeg blot vælger første nummer i mappen afspilles alle i den rigtige rækkefølge.

Xduoo’en har ingen intern hukommelse, men kan rumme to micro SD kort. I specifikationerne står at disse kan være op til 128GB, men jeg havde læst på Head-fi at folk fodrede den med større kort også. Dette var ret vigtigt for mig, da jeg vil have alt samlet et sted. Jeg har brugt den med et 200GB kort, men med dette kort fik jeg en lille, men tydelig knasende lyd mellem hvert nummer. Jeg har tjekket med et 64GB kort og der var denne støj ikke til stede. Det kunne tyde på at begrænsningen på kortstørrelsen nok alligevel skal overholdes.

En sidste begrænsning er at den ikke kan spille i frostvejr. Jeg har et par gange haft den i frakkelommen, hvorefter den ikke kunne tænde før den var varmet lidt op og en enkelt gang gik den ud under en gåtur i frostvejr. Ved ikke helt hvad der skete, men så snart den er varm spiller den igen.

Med mine q-Jays spiller den rigtig fint, men den har ikke power til at klare de tungere sager. Jeg kan sagtens få volumen nok, både med Beyerdynamic T1 og Hifiman HE560, men lyden bliver tynd og der mangler rumfornemmelse. Til de tunge hovedtelefoner har jeg brugt den som transport til Chord Mojo og det har fungeret helt fint. Der er optisk digital udgang på Xduoo’en, så den kan bruges som transport til enhver DAC med optisk indgang. Udover Mojo’en har den også fodret stueanlægget gennem en Audiolab M-Dac.
Set i forhold til prisen på 887kr, synes jeg at det er et rigtigt fint produkt, men jeg kan også mærke hvor lækkert det er at udskifte den med en android DAP, der kan alt og tilmed trækker alle mine hovedtelefoner lige så fint som Mojo’en. Prisen er så også derefter :grin: .
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Xduoo X10

Indlægaf Mortenhoe » 27. sep 2018, 22:36

Hvad skal din X10 sĂĄ nu ?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Xduoo X10

Indlægaf Claus-DK » 28. sep 2018, 00:08

Lyder som om den er bedre end de andre DAPs de har lavet.
Jeg har haft to af deres afspillere, x1 og x3 (tror jeg) X1 spiller ret fint og har godt med muskler x3 eller x5 ? sendte jeg videre til en dejlig mand der manglede sĂĄdan en, den var jeg ikke sĂĄ glad for.
X1 er en shuffle player med lav hukommelse uden udvidelse, så også ret nytteløs og ikke brugbar ret ofte.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo X10

Indlægaf Euklid » 28. sep 2018, 12:34

Mortenhoe skrev:Hvad skal din X10 sĂĄ nu ?


Tjaa bum bum ..., du er mĂĄske interesseret i at overtage den?
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Xduoo X10

Indlægaf Mortenhoe » 29. sep 2018, 21:21

Hvordan er standen efter 6mdr? Den er vel aldrig bare gået ud, uden at den har været iskold? Hvad regner du med at ligge i, i pris? Det er næsten synd hvis den bare skal tage plads i skuffen.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Xduoo X10

Indlægaf Euklid » 1. okt 2018, 10:21

Den er ganske pæn, næsten som ny tror jeg. Den har mest været brugt hjemme og kun været på farten enkelte gange. Den er kun gået ud en gang og det var udendørs i hård frost ellers har den været meget stabil.
Prisen skal nok være omkring 500kr.
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster