Inears/Earbuds-tilbehørstråden



Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Peter Jensen » 7. sep 2017, 10:33

Jeg har lidt erfaring med forsk. billige alternativer fra Aliexpress og Lunashops. Generelt syntes jeg at de er ret sammenlignelige med Comply´s - måske marginalt dårligere kvalitet men ikke noget man rigtigt mærker eller høre syntes jeg. (Har også erfaring med et par forskellige Comply versioner).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Krellef » 7. sep 2017, 10:50

Peter Jensen skrev:Jeg har lidt erfaring med forsk. billige alternativer fra Aliexpress og Lunashops. Generelt syntes jeg at de er ret sammenlignelige med Comply´s - måske marginalt dårligere kvalitet men ikke noget man rigtigt mærker eller høre syntes jeg. (Har også erfaring med et par forskellige Comply versioner).


Kan jeg få dig til at fortælle, hvilke mærker og/eller forhandlere på f.eks Aliexpress, du har gode erfaringer med?
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Peter Jensen » 7. sep 2017, 11:20

Beklager, kan se at jeg har husket forkert og kun købt skumpropper fra Lunashops.com. De ligner dog allesammen hinanden ret meget og kommer velsagtens fra den samme fabrik i Kina, så jeg ville ikke være såå nervøs for hvor jeg købte fra.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Euklid » 7. sep 2017, 22:03

Jeg har nogle fra Ali, som er fine. De har været omtalt herinde, måske under hoved-grejs afdeling. Jeg er lidt for doven til at begynde at lede efter link på telefonen, men hvis du ikke finder det, så kan jeg tjekke næste gang jeg er på pc [WHITE SMILING FACE]

Sendt fra min HUAWEI CUN-L21 med Tapatalk
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Euklid » 9. sep 2017, 11:33

https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=43&t=5744 Det var denne tråd jeg mente, men linket til Ali er vist dødt.

Hvis du søger på "Comply t100 (eller t200/t300/t400 alt efter hvilken størrelse du skal bruge) kommer alle kopierne på Ali.

fx:
https://www.aliexpress.com/af/comply-t100.html?SearchText=comply+t100&ltype=wholesale&d=y&blanktest=0&initiative_id=SB_20170909012958&origin=n&catId=0&isViewCP=y

Jeg valgte bare en tilfældig og de er som sagt udmærkede.
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 15. okt 2018, 16:07

Jeg har nu en stund testet de kroge telum linkede til ovenfor. De fungerer for så vidt, men er lidt stive, særligt på spidsen, og trykker smertefuldt ret hurtigt. Earhoox er blødere og dermed behageligere, men har det så med at miste elasticitet og gribeevne lidt for hurtigt, hvorved de glider af huset. Med den nuværende earbud revival er det egentlig mærkeligt, at nogen ikke har set markedspotentialet ved at fremstille kroge i god kvalitet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 5. dec 2018, 16:05

Her et lidt spøjst spørgsmål.. De Earhox kroge jeg bruger, glider efter en måned eller to simpelthen af. Det er dels fordi de mister elasticiteten, men det virker samtidigt også som silikonen bliver fedtet og derved mister grebet. En levetid på et par mdr er lige i underkanten. Jeg har forsøgt at vaske/skylle dem, for at se om det fjerner det fedtede/oljede ydre, men uden succes. Jeg antager det er en egenskab ved silikone, elasticiteten er der nok ikke noget at gøre ved, men kan man gøre noget ved det fedtede/oljede?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Peter Jensen » 5. dec 2018, 16:28

Har du prøvet med sprit, evt. at lade dem ligge nogle timer. Fedt er jo ikke vandopløseligt så der skal nok noget alkohol til....

Eneste andet alternativ jeg lige kan tænke på er at lakere dem med en særlig silikone lak så de er lettere at vaske rene (er måske allerede gjort)... Den kan vist købes på Ali, men det kræver en del mere indsats... (skal gøres i god ventilation eller stinkskab)
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Claus-DK » 5. dec 2018, 16:40

Det er noget kemisk der sker, den hårde plast gør den bløde silikone endnu blødere, det kan nogle gange helt opløses og blive til grød.
Du skal have et andet produkt eller undgå de to materialer rører ved hinanden.
Silikone sveder fordi den afgiver stoffer, så hold dig væk fra silikone der bliver fedtet, man ved ikke hvad der render ud og vi har det direkte på huden..

Det kan også være din krops kemi, din hudcreme, alt muligt der får silikonen til at svede, det er nogle enorme og meget komplicerede molekyler så de kan reagerer med alle mulige ting, medicinsk silikone er netop medicinsk fordi det er meget stabilt og ikke sveder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 5. dec 2018, 16:56

Så det er ørene, der skal vaskes, hvorfor tænkte jeg ikke på det! Spøg til side, Earhox er netop så bløde, at jeg kan holde dem ud i ørene, det er de andre fra aliexpress ikke. Skal noget lakeres, må det næsten blive earbud-huset, så silikonen er i berøring med lak fremfor plast. Spritbad er måske værd at prøve. Earhox er desværre udgået af produktion, så jeg må vel før eller siden se mig om efter alternativer. Kan skaffe til det næste års brug, men derefter er det nok slut. Det er lidt derfor jeg kunne tænke mig at forlænge levetiden.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Claus-DK » 5. dec 2018, 17:33

Ja det kan godt være din væmmelige ørevoks der har en uheldig sammensætning, det er oliebaseret og det er ikke godt med mange typer silibambam.

Funny fact Asiater har tørt ørevoks mens Europæere har en mere olieret/flydende ørevoks..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Peter Jensen » 5. dec 2018, 17:41

Hvis du har et udtjent par kan du prøve en lavpraktisk løsning med en tynd ring af bluetag rundt om din earbud. Det bygger den lidt ud og hæfter sikkert fint men kan også vaskes af.

Ellers må du gå hardcore til værks og designe den hook i CAD, så kan du lave en støbeform og støbe dine egne i fremtiden :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

ForegĂĄende

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron