Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning



Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 29. nov 2018, 22:30

Jeg har fået en udfordring, jeg har fået snitterne i et enkelt sæt S4R, den lukkede version af min nye kærlighed Ollo S4.

Jeg har fra første dag vi gik i luften, sagt at butikker skal ikke bruge hoved-fi til at anbefale eller "sælge" deres produkter, butikker og forhandlere skal populært sagt lukke den nederste del af ryggen og ikke blande deres synspunkter ind i en debat..

Se jeg sælger jo begge modeller, jeg har også en butik, jeg er på en eller anden måde blevet min egen fjende, en god fjende den bedste jeg har..

Jeg er fra start blevet opfordret til at deltage og skrive om mine egne ting af forskellige medlemmer gennem årene, jeg har holdt mig tilbage og hvis jeg skrev om et produkt som f.eks min tråd om S4, var det før jeg vidste om jeg skulle eller overhovedet havde muligheden for at få dem i min butik..

Så jeg har endnu ikke brudt dette princip, jeg har færdes i en gråzone af og til, men grænsen er IKKE blevet overtrådt..
Det er nok noget som jeg er den eneste som synes er meget vigtigt, for jeg er lidt mere en af flokken end en udefra kommende sælger, det giver nogle andre regler og faldgruber, for det er hvad jeg ser det som, det er huller man kan falde i som forhandler og er man røget derned, ligger man og skriger på opmærksomhed og sønderflænger Sin troværdighed, sit image, rygte alt muligt forsvinder op i luften og fordamper.

Så får man sådan en udfordring smidt i hovedet af et medlem/kunde, lån mine hovedtelefoner og sammenlign de to modeller, der var sågar tale om regulær bestikkelse...
Jeg bliver sq glad for sådan noget, det varmer mig i den grad så jeg kunne rende nøgen rundt i sneen og svede, jeg kan heller ikke andet end tage handsken op, jeg ved ikke hvordan jeg skulle kunne sige nej..Ville nogen kunne sige nej ?

Tramp ud over alle dine egne regler og brænd igennem og skriv som du lyster om dine to produkter, er hvad jeg hører..

Jeg ved ikke om jeg dummer mig og sætter ting over styr eller vil blive set skævt til, men i øjeblikket læser jeg bogen "Kunsten at være Fu..... ligeglad" og det hjælper mig lidt, for ifølge den er det sådan set det jeg burde gøre.. ruller1 ruller1

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at lade være med at "sælge", jeg kan ikke love at jeg vil understrege alle negative ting der popper op, jeg vil være så oprigtig og ærlig som jeg kan være..

Jeg sælger Ollo og ønsker at alle i verden får sig et sæt, eller to... Så er det sagt

Jeg vil lytte til dem hele aftenen og dagen i morgen i en relativ hurtig rotation, 10-20 minutter ad gangen og så de samme 3-5 sange på den anden model, på den måde håber jeg at jeg kan komme over den der "jeg er lidt vænnet til S4 lige nu, så alt andet lyder lidt forkert" prøve at nulstille hjernen og få et mere råt indblik..
Jeg ved ikke om det virker eller hvordan, måske brænder min arme walnød helt af ?? jeg ved det ikke, men der er kun en måde at finde ud af det på...

Det er to hovedtelefoner jeg vil skrive om, så det hele vil foregå fra min Shanlin M0, der er ikke noget at vinde/lære ved at smide en flok udstyr efter begge, det vil bare øge kompleksiteten og ende med at handle om synergi mellem de forskellige opsæt, også spændende emne, men ikke det rette..

Musikken vil være fra før loudnesskrigen gik amok, så musikalsk rykker vi omkring 30 år tilbage i tid..
Jeg kan ganske enkelt ikke hører ret meget af det nye musik, jeg falder i søvn og keder mig, mister fokus og sidder og er irriteret over hvor ødelagt musikken er..
Jeg er endt som en gammel gnaven mand pĂĄ det punkt, hvor er det trist ruller1 ruller1 ruller1 Mig der gik og troede jeg var hip med de unge..

Det var da et forspil der ville noget, det er det tøserne vil have husk det theking theking
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4[color=#FF0000]R[/color]

Indlægaf Claus-DK » 29. nov 2018, 22:30

Det vil blive delt i to er det lige gĂĄet op for mig..

En set ovenfra og en der gĂĄr lidt mere i detaljer.

Det store overblik og så nørder vi igennem når det er på plads

De to modeller ligner hinanden meget, der er ikke rigtig nogen stor forskel pĂĄ dem.
Der er den ĂĄbenlyse forskel at den ene model har en bagplade med huller og den anden har en plade uden huller.
Headbandet er også forskelligt, S4 er mere lækkert, tykt og blødt læder fra et dyr, S4R har er tyndere et af noget jeg ikke er sikker på er fra et dyr, det føles lidt som kunstlæder, det er svært at se nogle gange, det er også sort.

Der er forskel i brug, det lidt "billigere" og mindre lækre, reagerer hurtigere og kommer hurtigere på plads og får den korrekte stramhed hurtigere, jeg tror det er med vilje, S4R er et værktøj og S4 er "Hifiish", så man lægger mere vægt på den daglige brugssituation i den model og så kæler vi lidt mere for tingene når vi kommer hjem i stolen og skal nyde musikken og ikke arbejde med den..

Det er i bund og grund en ret ligegyldig detalje, men når vi kommer lidt dybere ned, vil alle de ting jeg render ind i gå op i en højere enhed og budskabet vil stå mere klart, det lyder smart og måske vil det rent faktisk ske musik11 musik11

De to Ollo modeller er lidt en slags påskeæg, der er nogle extra ting her som jeg ikke er rendt ind i tidligere nogle gode og sjove ting, ikke noget der gør en kæmpe forskel, men sådan nogle ting hvor jeg sidder og klapper i min små fede hænder og siger til mig selv "endelig en der har tænkt på det"
Jeg ved ikke om jeg har opdaget dem alle, Rok (ejeren af Ollo audio) er en vidunderlig karakter og lidt knap med sine ord om tingene, hans beskrivelse af forskellen er at S4 er mere "hifiish" slut.
Jeg forstår præcis hvad han mener, men kun fordi jeg har lyttet og kigget på tingene og selv har haft lidt brainstorm over tingene..

Billede

Jeg kan jo mærke at han deler min passion for hovedtelefoner og lyd og sådan nogle personer svinger jeg rigtigt godt med, de er nemme at snakke med og forstår at en kritik af noget, er et ønske om et bedre produkt, ikke noget man siger for at fornærme eller nedgøre, det er rart for mig, for jeg kan godt være lidt brutal i min ærlighed og det er ikke fordi jeg er ond eller noget jeg er bare ivrig og vil så gerne hjælpe, hvis jeg kan..

Når man har dem siddende på hovedet er der ingen forskel på hvordan de føles, vægten er ret ens, puderne er vist nok de samme, samme materiale og skum, med de har en lidt større læbe indeni, så de kan være forskellige på en eller anden måde, måske endnu et påskeæg jeg endnu ikke har gennemskuet ?

For begge modeller gælder at jeg er nød til at krybe til korset og erkende at jeg foretrækker HM5 pads på mine, der er lidt mere plads til mine ører og jeg kan ikke lide at mine ører rører ved noget, sådan er det nu engang.
Komforten mod huden er faktisk bedre på Ollo´s puder, men mine ører´s sarthed gør at jeg vælger de andre, jeg vil bruge tid på at finde nogle puder der passer perfekt til dem, men det må vente lidt..
I den her sammenhæng er fornemmelsen af puderne naturligvis komplet ens og jeg bruger de originale puder i denne test.

Kablerne er magen til hinanden, jeg kunne have ønsket mig et mere tyndt og blødt kabel i pakken, gerne med microfon..
Kablet er fint lidt for langt til brug med en afspiller i lommen og lidt mere støjende end godt er..
Jeg foretrækker at bruge et kortere og tyndere kabel, jeg har huset fyldt med sådan nogle ting, så jeg har et andet kabel på end det originale, men det er mere luksus end nødvendighed og fordi jeg bare er og bliver en lille nørd der godt kan lide at lege.

Mine valg af puder og kabler er ikke nogen jeg har gjort fordi det der er er dårligt, det er bare sådan noget jeg gør, der er ingen hovedtelefoner der kommer forbi mig uden jeg piller ved dem og prøver lidt forskelligt af for at gøre dem lidt mere min smag, for det er smag og behag intet andet..

Kasserne og indpakningen er identiske, der er et rødt R på den ene label så er den vist dækket thumbs

Lyden i de to er ikke ens, de deler flere gode sager, men jo mere jeg lytter des tydeligere træder de små forskelle i karakter og gør sin virkning, ikke som en stor hammer, mere lige et prik med en venlig finger.
Lyden i S4 kan jeg mærke der er blevet kælet for, der er tænkt over at det skal være behageligt, det er blødt, varmt og venligt at lytte til dem, samtidigt har de den der specielle præsentation af detaljer der gør jeg blev smaskforelsket i dem..

Lyden i S4R har et formål, det er et værktøj til at splitte musikken helt ned til higgs partikler, jeg oplever et detaljeniveau på et level hvor kun de bedste inears har noget gøre og kan være med. Der er stadigvæk en fantastisk lyd og den er bare feeed, men den er ikke varm, lækker og venlig, den er lidt mere kølig i sit udtryk, den siger smøg ærmerne op nu skal der lyttes igennem.
S4 siger smæk fødderne op, nyd musikken og slap af.

Jeg har f.eks hørt Gimme Shelter i over en time lige nu og så godt er det nummer altså heller ikke, men det er som om det er en ny og anden sang hele tiden, det er en forunderlig oplevelse.
Jeg får ikke alene lyst til at hører hele sangen som jeg synes var en kæmpeting påS4, nu sidder jeg sq og nørder i det samme nummer i en time, vorherre bevares, det er lidt far out..

Billede

Grundlæggende er S4 lidt mere mørk i signaturen, lidt kraftigere bas og en anelse løftet i toppen, nærmest ingenting, men man kan godt hører forskellen på de to signaturer..
S4R er flad som en pandekage.

S4 minder mig på mange måder om mine DX1000, der er den samme et eller andet i de to bøffer som minder om hinanden på den gode måde, de deler på en eller anden måde samme "glad-hed" når jeg lytter til dem, det er mere en følelse end det er samme slags lyd.

S4R findes slet ikke, der er kun musikken i dens enkeltheder hængt op på et gigantisk lærred, hvortil man har en meget fin lup til at få det hele grundigt studeret.

Deres fælles egenskaber i lyden er tempoet og den lethed der er over det hele, det er så nemt at lytte til musikken og glemme alt omkring sig, man sidder bare og skriver endeløse rækker af meningsløse floskler øhhh ...... rulle6

Jeg får brug for lidt mere tid til næste del og det kan risikere at blive lidt langt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4[color=#FF0000]R[/color]

Indlægaf Claus-DK » 29. nov 2018, 22:30

Bowie "Life on mars"
Med R:
Hmm vi lægger lige hårdt ud med at opdage at versionen på "singles collection" er en fesen udgave af den på "Hunky dory", den er nok blevet remastered til McDonalds versionen, lidt smagsløs og kedelig.
SĂĄ lytter jeg da bare til den anden version musik13 musik13 musik13
Det er godt nu kom der lidt mere luft og lidt mere snavs, med snavs mener jeg de ting de har fjernet i den første version, de ting der giver liv og sjæl, jeg ved godt at det giver en lidt mindre klar lyd som helhed, men gevinsten med de langt flere detaljer er noget der fryder den lille mus der render rundt i sit hjul og tror den er min hjerne..
For mig er det en meget kompliceret sang, der sker mange ting, der er mnage ting i gang samtidigt og det kan godt være en lidt voldsom sang, heldigvis bliver der godt ryddet op, alle instrumenterne er nemme at finde og fokusere på, det kan være en lidt stor opgave at lytte til hele sangen på en gang, der er så meget man skal fordøje hvis man skal have det hele med på de 3 minutter og 54 sekunder det hele varer og med de her bøffer kan man godt glemme at få det hele på en gang, eller man får det jo hver gang, man man kan slet slet ikke følge med inde i hovedet og få det hele med..
Så i stedet for at halse henad vejen for at få det hele med, skal man bare læne sig tilbage og bare glæde sig over hvor nemt man kan gå rundt og plukke og spiser af alle de lækre frugter der hænger lige der og bare venter, venter på at blive fordøjet.

Uden R:
vi tager lige et skridt tilbage og kanterne på lydbilledet bliver sløret/diset, ligesom når en diset og tåget dag, ender med en symfoni af skønne farver, den slags dis og slør, et lille touch af fotoshop, TECHNICOLOUR stod der en gang før filmen startede når farverne var extra skarpe og klare..
Det er lidt lyd i technicolour, når man kommer lige fra ovennævnte skalpel for det er slet ikke et farvet lydbillede, det er lidt mørkt, men ret neutralt og fladt, det var de i forgårs før jeg fik de andre på roen, men nu handler det jo om, at finde ud af hvordan de er i forhold til hinanden og ikke i forhold til en imaginær neutral idé om hvad der kunne have været, så det føles lidt dunkelt og sådan ovre i hjørnet på en røgfyldt café hyggeligt, forskellen er lidt ligesom headbanded den her er fed og lækker som en stor blød stol, også i lyden.
Musikken er mere homogen og man nyder en større portion af musikken, men man kan åbne kæften på vid gab og bare hælde det ned, der kommer ingen kvælningsfornemmelse det ryger bare lige ind og får musen op i næste gear.

Billede

ELO "ticket to the moon" fra albummet Time.
Uden R:
Måske et af de bedste album jeg kender, for mig er den noget af det ypperste musik vi har fra USA i startfirserne, det hele falder bare i hak, nummeret er "sjæleren" på albummet, en trist historie om hvordan det var i de gode gamle dage i 80erne, nu sidder han med en billet til månen og skal rejse væk..
Der er længsel sorg en grusom palet af følelser der buldre løs under overfladen, mens musikken flyder smukt og kraftfyldt gennem kroppen, det er ikke nogen svær sang, men jeg synes den er fed og i kender slet ikke det album og det er lidt en skam..

Med R:
Jeg er altså ved at få en ny favorit er jeg lidt nervøs for, det er lidt mere skarpt og friskt, det passer bedre til den delikate lyd at der er lidt mindre remolade til pomfritterne, og ikke noget af det paprikastads i saltet og det er godt.. jeg kan godt lide den rene smag af tingene.
Selve lyden passer bedre til de her, men der er en bedre fornemmelse af elendighed i den anden og det er altid rart at andre lider lidt, de klynker jo trods alt for at vi skal give dem opmærksomheden, så det må godt gøre lidt ondt..
Det føles bare ikke sådan, den der buldren af undertrykt længsel og elendighed er ikke så anmassende og man er ikke helt så trist når man lytter og dykker lidt dybt i musikken, det er jo både godt og skidt..Det kommer an på dagsformen hvilken man foretrækker..

Billede

Human league "don´t you want me"
Med R:
Et af de store engelske bands da det elektroniske tog sin start, den er vist fra ĂĄret efter Time albummet.
Man kan virkelig hører hvordan der er kommet mange flere muligheder i den elektroniske del af musikken, Time er lidt et mix, det her er den rene vare, fuldstændigt syntetisk og pastelfarvet musik, det er dejligt let fordøjeligt og man får i modsætning til Bowie nummeret det hele ind på en gang, der er masser af overskud og plads, hvis der havde været brug for 8 ekstra stole til gæsterne.
Det er bare lidt kedeligt at lytte til, jeg er ikke 11 mere..

Uden R:
Der er mere fylde i det nu, mindre kedeligt de tomme pladser omkring bordet er lidt forsvundet, der er stadig overskud og det pjat, men det føles ikke så meget som en stor tom festsal, hvor man har fået en plads for bordenden, lyden er lidt mindre ensom, jeg kan også bedre lide stemmerne her..

Billede

Yello "I love you"
Uden R:
Det var Ian der lærte mig at lytte til yello, Ian var et af medlemmerne i Human league, som jeg var så heldig at rende ind i, i et chatrum og vi ha skrevet en del sammen i perioder, hovedtelefoner kan føre en mange steder hen i livet..
Yello er flere generationer efter de andre, helt sikker i udstyret tidmæssigt er vi i 90 mener jeg, så der er sket utroligt meget med lyden, vi er nu på et detalje niveau der kan måle sig med rigtige instrumenter og det kommer til at lyde mindre kunstigt og farverne er ikke almue farver længere, det ser rigtigt ud igen. Jeg bryder mig ikke ret meget om yellos musik, men jeg synes den er fuld af mange sjove lyde og indfald, Boris er ganske enkelt bare ude for at have det sjovt med sin musik og det er en fest det her, man mindes de der dunkle Cure fester på den tid og hvordan the Race kom og fik tøserne op af stolene og ud og danse, der er så meget energi i det musik.
Det er noget svært musik at lytte til, men når der kommer lidt blødhed ind over kommer glæden og fornøjelsen frem og man nyder at være i det sære univers af lyde.

Med R:
SĂĄ blev der skuet op for detaljerne, det er samme billede igen, tingene strammes op og der bliver mere plads omkring de enkelte elementer, mere klar og med mindre bas..

Billede

Her i landet må vi kun have en kone, det må man leve med og jeg er godt tilfreds med den lov, jeg ville være alvorlig ked af det hvis jeg kun måtte have en hovedtelefon, for det ville godt nok ikke være rart hvis jeg kun måtte have en af de to hovedtelefoner, så mit indledende statement at ALLE burde have 2 par holder stadig..

Det var så vores første forhandler review, nu skal jeg ned på knæ og tigge om nåde og håbe den grumme admin ikke svinger sablen over mig, hvis han gør har det været så sjovt endelig at skrive igen, at det er OK..

Jeg skal nok tage nogle billeder og få dem flettet ind så det femstår lidt pænere, indtil da må i enten forestille jer dem, eller tjekke min instagram profil.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Mataugust » 29. nov 2018, 23:59

Glæder mig til at læse om den lukkede, for er der noget jeg ikke kan bruge, så er det endnu en åben bøf.


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 30. nov 2018, 00:33

Du vil elske den lukkede, jeg ved det bare.
Det er en RS2 med fed komfort og uden issyle i diskanten, det har jeg ledt efter siden August 2006 og sĂĄ er den lukket !!!!

Den ĂĄbne tror jeg du vil synes er sjov og god, sikkert ogsĂĄ lidt interessant, men lidt langt fra den smag jeg forestiller mig du har..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf gammarayson » 30. nov 2018, 01:42

Nu kan jeg bedre forstå, når du er så optaget med en S4 og S4R sammenligning, at du ikke nåede at komme forbi Stubbæk i denne her uge(det haster ikke:-). Tror du, jeg ville foretrække S4R'en frem for S4?
gammarayson

 
Indlæg: 111
Tilmeldt: 24. nov 2014, 11:01
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 30. nov 2018, 02:28

Tiden er rendt fra mig, jeg burde have ringet til dig, skrevet, et eller andet, jeg lægger mig fladt ned og siger undskyld, det er dårlig stil jeg har udvist..

Den er mindre mørk og har en fin bredde til min musik, men jeg hører ikke klassisk musik, så det er svært at vide om den kan gøre dine klassiske musikører glade..
Jeg er ret sikker på du vil foretrække den lukkede, men om du ville foretrække den "nok" er jeg i tvivl om..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Peter Jensen » 30. nov 2018, 08:03

Rigtig interessant læsning, jeg syntes det lyder som et lækkert produkt(er) du har fået ind i butikken der. Håber den lille Ollo biks kan følge med når hele dk står og banker på døren i Kliplev :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 1. dec 2018, 10:55

I behøver ikke banke på, bare gå ind, hundene er lidt vilde, men de er søde, kærlige og bider ikke ret hårdt..



De er ikke farlige
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf CHIbsen » 1. dec 2018, 11:36

Fantastisk video

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 1. dec 2018, 14:34

Det er kun ½delen det var noget jeg ville bruge som reklame i biksen, som en gag..

Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. dec 2018, 16:37

Skidegod trĂĄd Claus!

Jeg har faktisk været lossen utro..eller øhh ja jeg fik en megaregning ud af det blå som skulle betales pronto og var derfor nød til at skyde en hvid pil efter lossen. Umiddelbart tænkte jeg så at jeg måske, hvis jeg fik solgt nogle bøffer, muligvis kunne tjatte mig frem til en slags copycat los, blot ved at lure lidt frekvenskurver og satse på en tilsvarende flad en af slagsen. DT880 kom tæt på men havde slet ikke samme klarhed og naturlighed over sig..så ja man må sku krybe til korset og så bare købe det skide kattedyr rullw3
Mit lejlighed mangler også lige det der eksotiske kobøjderstrejf som den så kækt udstråler.

Har også overvejet den lukkede men tænker ikke at jeg vil friste skæbnen...plus at jeg faktisk også venter på en billig KRK KNS6400 som sjovt nok også kommer med pandekage-frekvenskurve.
Har ikke brug for to lukkede med samme slags signatur. Det er sgu for fjollet.
Claus hvis du læser det her: jeg prikker dig lige på skulderen, når jeg har fået sparet sammen til missen thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 9. dec 2018, 16:58

Jeg læser da alt, flere gange.

NĂĄr S4 touren er i mĂĄl starter jeg en med S4R, sĂĄ du skal nok fĂĄ lov at lytte til dem, hvis du har lyst til det..

I den uges tid jeg har siddet på verdens bedste kunde´s hovedtelefoner, er de dels blevet lidt flade og varme og min bagdel er sært formet, men udover det bliver jeg mere og mere glad for det de kan.

Når jeg lytter til S4 svæver jeg henover landskabet og nyder helheden og hvordan de enkelte dele spiller sammen og får hinanden til at vokse.
Når jeg skifter til R modellen føler jeg mig som en falk der svæver over samme landskab og har "kikkertsyn" hele landskabet er skarpt og tydeligt, men når jeg zoomer ud begynder det at blive sløret, man har ikke nok pixels til det skarpe billede mere, der er for meget information.
Når man så lytter til den lidt mere begynder man at blive bedre til at zoome ud og det er lidt der jeg er nu, jeg er begyndt at zoome ud (lidt) og kan stadig holde skarpheden, det er træning og vane..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf telum » 9. jan 2019, 16:36

Hvordan vil du sammenligne q-jays og S4R, synes beskrivelsen lugter lidt af, at de ligger i samme boldgade?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Kolind » 9. jan 2019, 17:31

telum skrev:Hvordan vil du sammenligne q-jays og S4R, synes beskrivelsen lugter lidt af, at de ligger i samme boldgade?


Jeg vil bestemt ikke sige at de ligger i samme boldgade. Ollo bulder løs med stor og pompøs bas, hvor q-JAYS helt klart er til den lidt bas-lette side. Den neutrale signatur deler de dog til dels. Og ja det er lidt spøjst at man kan snakke om Ollo'en som neutral, med den mængde bas de leverer, men det er ikke fordi det rammer helt ved siden af.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 9. jan 2019, 18:07

De har flere ting til fælles end der skiller dem ad..
Synes ikke bassen i Ollo er kraftigere, den er dybere og har ikke et løft op mod mellemtonen, som q-JAYS har.
Der er mere af den dybe bas og mindre af den lidt lysere bas i en Ollo sammenlignet med Q-JAYS, men det er en svær ting at sammenligne for bassen i q-jays kræver at der er en god forsegling, har du ikke den er de meget lyse..
Det jeg vil kalde en stor pompøs bas finder jeg i mine JVC DX1000, ikke i et sæt Ollo.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf kvik » 9. jan 2019, 18:10

Kolind, hvordan er S4R sammenlignet med T70p og T5p?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf CHIbsen » 9. jan 2019, 19:04

Det er sjovt hvordan ens smagspræferencer kan ændre sig :-) da jeg først læste Kolind's beskrivelse tænkte jeg, at det var helt skævt beskrevet. Men jeg må give ham ret.
Fandt mine Shure SRH940 frem (som jeg ved Telum ogsĂĄ lytter til). Lyttede til et par numre, hvorefter jeg skiftede til Ollo. NĂĄr jeg skifter fra SRH940 til Ollo, sĂĄ virker bassen i Olloen meget kraftig. Noget af forklaringer er jeg enig med Claus i, er at Ollo gĂĄr dybere ned. Men der er nu stadig noget mere af den, end der er i en Shure.
SĂĄ al magt til Kolind -tror hans beskrivelse er korrekt i Telum's optik.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 9. jan 2019, 19:29

Der er en frekvens kurve pĂĄ q-JAYS i bunden pĂĄ denne artikel.
Den mener nogenlunde det samme som jeg.

http://inearspace.com/2015/10/19/measurement-monday-jays-q-jays/
Jeg er helt enig i at q-JAYS fremstĂĄr lysere, men det er ikke fordi der er mindre bas, det er fordi der er mere skruet op i den anden ende..

Shure 940
https://reference-audio-analyzer.pro/en/report/hp/shure-srh-940.php
Der er sĂĄ skruet ned for den dybe bas..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf CHIbsen » 9. jan 2019, 20:05

Det er sĂĄ fint nĂĄr alle brikker falder pĂĄ plads :-)
Tak for hovedbrud og efterfølgende forklaring.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster