Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer



Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf Krellef » 2. dec 2018, 23:51

Jeg har haft problemer med en støjende Emotiva A-100, som har afgivet statisk støj ved tilslutning, men ikke (kun) afspilning. Jeg har så sendt den til RMA, og har fået at vide at butikken ikke har kunnet få den til at støje, så med rådet om at tilslutte den til en mindre travl stikkontakt (10-stiks skinne med 9 andre apparater i gang), giver jeg den en chance mere. Den kommer til at få sin helt egen stikkontakt. Såfremt det ikke løser problemet:

Jeg er blevet anbefalet nogle bedre skærmede kabler (ej af sælger), og det er her, jeres ekspertise kommer ind i billedet. thumbs

Har I erfaringer der siger jer, at bedre skærmede kabler kan afhjælpe statisk støj, og hvis ja, hvilke kabler kan I da anbefale?

Jeg påtænker at købe:

1 x USB kabel (A -> B)

1 x RCA kabel

På forhånd tak :grin:
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf Claus-DK » 3. dec 2018, 00:34

Hvis ikke dine signalkabler ligger op ad en flok strømkabler, tror jeg ikke yderligere skærm vil hjælpe dig.

støjer den kun uden musik ??
Kan du beskrive støjen ??

Har du prøvet med så lidt som muligt sat i stikdåsen, altså uden lamper og andet der kan undværes til en test..
Se om den larmer der..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf Krellef » 3. dec 2018, 00:47

ja den støjer også uden musik.

Det lyder egentlig bare som statisk støj, som bliver højere, jo højere jeg skruer op.

Som sagt får den sin egen stikkontakt når jeg får den hjem igen.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf kvik » 3. dec 2018, 00:55

Prøv først egen stikkontakt. Derefter en stikkontakt i et anden rum. Til sidst hos en ven. Støjer den alle steder, returner den. At butikken siger den ikke støjer hos dem, hjælper dig jo ikke. Så, tjek kontakterne, før du køber nye kabler. Hvis den støjer bare med strømmen tilkoblet, og uden usb- og signalkabler, giver det uanset ikke mening at købe nye af dem. Den støj du nævner ser ud til at være gennemgående problem i HeadFi tråden. Let for butikken at give dig 'skylden'.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf Krellef » 3. dec 2018, 12:56

Jeg har lige fået A-100 tilbage, og det har heldigvis afhjulpet problemet at give den en stikkontakt for sig selv. :-)
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf Claus-DK » 3. dec 2018, 13:59

Det er jo fremskridt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf Mortenhoe » 3. dec 2018, 21:08

Er A-100 med stikbensjord?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf kvik » 3. dec 2018, 21:35

a100.jpg
a100.jpg (248.32 KiB) Vist 5957 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Skærmede kabler til forstærker - jeres erfaringer

Indlægaf Mortenhoe » 3. dec 2018, 21:57

Ah, ja, det fik jeg mig også googlet til. Hvis nu Emotiva har sparet lidt på støjreducering på 230 volts delen, kunne den jo godt have opsnappet lidt støj fra f.eks. en switchmode i samme strømskinne. Det kunne jeg bare ikke forestille mig. Jeg har INGEN støjreduktion på min hjemmebyggede klasse D forstærker på stereo anlægget, og den sidder i samme skinne som diverse switchmodes. (Chromecast, mobil-lader osv.) edit: uden støj.

Gætter på du har X1s foran. Der er usb delen galvanisk adskilt fra resterende stel kredsløb, og et andet usb kabel er derfor irrelevant for den støj du nævner. Dog stadig anbefalelsesværdigt. Jeg stemmer på RCA kablet kunne være synderen. Så kort som muligt, og med lav modstand.

Jeg har haft MANGE RCA kabler. Jeg bruger dog disse : https://www.aliexpress.com/item/ATAUDIO ... 05669.html
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron