Undskyld.



Undskyld.

Indlægaf Claus-DK » 23. dec 2018, 14:06

Som flere nok har bemærket har jeg overtrådt mine egne regler den sidste tid, jeg er begyndt at skrive om de ting jeg sælger i den normale del..

Det har været en svær ting for mig, men der har været en grund til at jeg gør som jeg gør..

Jeg var ved at lukke og slukke biksen, jeg gad ikke mere, jeg tjente ikke nogen penge, alt blev pumpet direkte i forumet, for at gøre det bedre, alt imens det skete, gik jeg for 2½ år kold på grund af stress på jobbet og så er det svært at skulle være forumejer og butiksejer og familiefar og så videre, det har været barskt..

Da jeg kom til mig selv igen stod jeg med en butik der sejlede og et forum der var blevet forsømt, hvad skulle man gøre ??

Jo mere jeg tænkte over det, ville hoved-fi lide døden hvis min butik forsvandt, hvad skulle meningen være med forumet ?
Over tid er de to ting jo blevet viklet så meget ind i hinanden, at det er svært at se den ene uden den anden og for mig komplet umuligt..

I september tog jeg sĂĄ min beslutning.

Det skal ikke dø, hverken butik eller forum, jeg måtte gøre noget..

Men hvad skulle jeg stille op ?? var det næste der kom op i hovedet..
Jeg har jo malet mig selv ind i et hjørne og kan ikke deltage sådan rigtigt i diskussionerne, jeg må ikke om mine egene ting og give sig til at købe hos en kollega for at skrive om hans ting og dermed skabe liv på forumet, er så dumt med dumt på for mig, bruge tid og kræfter på at sælge kollegaens varer, mens min egen butik er ved at dø..

Den umiddelbare løsning var at gafle tourprodukter vi kunne skrive om, så det kastede jeg mig ud i, med fornuftig succes..

Da jeg så selv lige pludselig kunne skrive om produkter igen, via touren, faldt der mange ting på plads, for hvor har jeg dog savnet at være med, at dele mine erfaringer, det at være med igen var/er vidunderligt.

Jeg er nød til at fortsætte med at være med og jeg har kun de ting i huset som min butik sælger, så derfor må jeg skrive om dem, alternativet bryder jeg mig ikke om, for det er jo at forumet forsvinder.

Jeg vil ikke sælge eller anbefale mine ting i tråde, jeg vil ikke aktivt sælge på vores forum, men jeg vil have lov til at skrive om de ting jeg lytter til, jeg kan ikke som butik med underskud betale for serverleje for et forum der kun skriver om andres ting, og hjælper med at lange dem over disken, det giver bare ingen mening at gøre sådan noget.

Der er nok nogle der sidder og tænker at jeg har solgt ud, men som jeg ser det er det ren overlevelse, det er noget jeg ganske enkelt er nød til at gøre, ellers overlever vi ikke, der er nød til at komme penge i kassen for at tingene kan løbe rundt og en fair måde er at lade forumet være med til at betale, med andre ord sælge lidt mere til medlemmerne her..
Det kan jeg kun gøre hvis i ved produkterne findes og der bliver skrevet om dem, så kan det flytte lidt kroner.

Jeg er ikke ude i en mission for at malke forumet og udnytte min position til at rage til mig, jeg har som udgangspunkt de laveste priser i EU pĂĄ alle mine varer, sĂĄ jeg er den der malker mindst nĂĄr det kommer til stykket..

Min butik har aldrig været noget jeg skulle leve af, men den er nød til at tjene penge, til at holde både sig selv og forumet i luften og det har den ikke gjort i 3 år, det har været en laang ørkenvandring med underskud og dalende aktivitet over hele linien, det var nået til et punkt hvor de begge var ved at forsvinde, bruge det meste af fritiden på at betale for andres forum er ikke en meningsfuld måde at leve på og ville få en naturlig ende.

Vi er få der er her efter 8 år, alle andre medlemmer har den luksus at de kan være medlem på fuld knald i 1-5 år og forsvinde ud i den blå luft, det kan jeg ikke, jeg er "tvunget" til at være her fra den første til den sidste dag, jeg kan ikke gå min vej fordi interessen daler eller måske helt er væk i en periode, den luksus har jeg bare ikke.
Det er ikke noget jeg er ked af, jeg bruger gerne hele livet her, jeg kan rigtigt godt lide at være her.
Det gør bare min rolle til en helt anden end alle andre medlemmer, det hele står og falder med mig, det er et ansvar og det er stort synes jeg, tanken om at alt det arbejde vores medlemmer har udført har på siden bare skulle forsvinde, kan jeg ikke leve med..

Det er en ret stor og utrolig kompleks ting at have den kombination jeg har, der er så mange faldgruber og muligheder for at støde folk og det har holdt mig tilbage i lang tid, det går bare ikke hvis det hele dør på grund af mine egne regler, det var en form for langsomt selvmord min butik og forum var ved at udfører, slet ikke noget jeg havde planlagt,for jeg lægger ikke planer ruller1 Det skete bare ..

Jeg er meget glad for at der ikke har været brok over at jeg er begyndt at skrive igen, jeg har haft det meget svært og været bange for at i alle sammen ville forsvinde, hvis jeg overtrådte reglerne, det gjorde i ikke rulle2 rulle2

Tværtimod forumet summer af liv og vores besøgstal er gået voldsomt op, hvilket et eller andet sted bekræfter mig i, at det ikke var så dumt endda at overtræde de regler.

Det vil ikke blive mere end det er nu og jeg vil gøre hvad jeg kan for at være fair og upartisk når jeg skriver, det vil være præcis det samme jeg ville skrive, som hvis jeg havde købt produktet..

Det er ogsĂĄ noget mange medlemmer gennem ĂĄrene har bedt mig om, skriv om dine ting Claus NEJ var altid svaret..

Så lang historie kort, jeg vil skrive om egen ting i et omfang, der gør at jeg kan betale udgifterne på hoved-fi, det håber jeg at i som medlemmer godt kan forstå og acceptere..

Sværeste indlæg ever
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Undskyld.

Indlægaf Claus-DK » 23. dec 2018, 14:13

Så ved i også hvorfor jeg betaler portoen på touren, det er en form for aflad for mine synder, en måde at give mere til forumet end før og til det skal man jo sælge lidt ekstra og det har jeg gjort den sidste tid og det er jeg meget glad for..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Undskyld.

Indlægaf McM_dk » 23. dec 2018, 14:21

Claus-DK skrev:jeg har haft det meget svært og været bange for at i alle sammen ville forsvinde, hvis jeg overtrådte reglerne, det gjorde i ikke


Næh, hvorfor skulle vi det?. Vi er alle mennesker og hvem af os gør altid hvad præsten prædiker? :)
Du gør det godt og giver os et sted at være, du kræver ikke noget af os. Bare forsæt!

Glædelig jul til dig og din familie

/Carsten
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Undskyld.

Indlægaf Sweppesfetterlein » 23. dec 2018, 14:40

Der er absolut intet at undskylde for Claus.
Det er jo ikke fordi at du udadtil virker som en fordækt personage, der, når vi kigger væk, sætter priserne op og erstatter drivers i bøfferne med mælkekarton og elastikker.

Den store forskel imellem hvad du essentielt gør hér og hvad der foregår på langt størstedelen af tilsvarende sites? Du er åbenhjertig omkring dilemmaet ift varer og din rolle som leverandør, forumejer og musikentusiast.
Jeg tror ikke at der findes nogen læsere af hoved-fi derude, som har bare et fingerbøls mængde mistro til dig som person og Claus, the bussiness man.

At du så selv kæmper lidt med grænserne...det er faktisk med til at cementere ovenstående.

Så ja bare rolig min ven. Ryg en joint, gå en tur med vovsen og giv konen en ordentlig møsser her dagen før jul. Du skal ikke bekymre dig om dit ry eller hvorledes omverdenen tackler hoved-fis nye og gladere forum-ejer, der nu også er begyndt at skrive lidt om bøffer og således.
Jeg tror de fleste af os godt ved hvad det er for én fyr der sidder nede i Kliplev...og det er saftsuseme langt væk fra nogle af de associationer man får, når man fx læser om nogle af de dilemmaer du frygter.
Nah du...jeg ser en hyggefætter med stor stil og hjertet på det rette sted. En Shu-bi-dua hippie fra Nordtyskland (Sønderjylland...potato potato musik13 ).
3musik
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst