Verisonix Electrostatz



Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 30. dec 2018, 16:53

Der er en fin anmeldese af N501 på Headfonia,
Da jeg læste den forstod jeg ikke helt det med z-axis'en: "Back to space, for a closed-back headphone, the N501 gets on well. Its stage is pretty damn wide. Wider, in fact, than it is tall; its advances along the Z-axis are meagre but dotted by gobs of air and detail."
Jeg tænkte det var lidt overtænkt, men efter at have lyttet til dem er det faktisk en meget god beskrivelse.
N501.jpg
N501.jpg (100.89 KiB) Vist 10579 gange
.
Og som I kan se, så er min Nr 734 mens den på Headfonia er nr 612.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 30. dec 2018, 18:05

Det er nok et af de mest tilspillede hovedtelefoner du har købt..
Jeg var enorm glad for deres lyd, den måde deres afstande mellem tingene er på er helt speciel det er så svært at sætte ord på..
Men det er sandt, der er ingen af musikerne der står ovenpå hinanden, de står side om side på den lange led..

Det er for mig den ting som elektrostatz gør. Det er fælles for de 6 modeller jeg har og nu fatter jeg det lidt mere og forstår mere af hvad jeg selv mener....uuuuhhhhh!!

Det er stadig et fedt mærke, jeg elsker deres lyd og synes det er en skandale at deres princip ikke bliver taget bedre imod i vores hobby, eller skandale er måske lidt voldsomt, men for mig er det en langt større revolution end da Planar blev genopdaget og hyldet som det nye sort.

De har en svaghed og det var en af årsagerne til at jeg blev lidt ængstelig ved dem.
Den første uge jeg brugte N501, ville jeg lige udvide bøjlen en smule og greb om kopperne og knæk så stod jeg med den kop i hånden !! Jeg var på ingen måde voldelig, trak dem ikke længere ud end mange personer med et stort hoved ville gøre, det var lidt bekymrende..
3 dage senere faldt søsteren på gulvet jeg har tæppe, fra min sofa ikke armlænet, sædet knæhøjde, knæk der røg koppen på dem..

Så ringende og bimlede alle alarmer og klokker der findes i hovedet på mig, det her går bare slet ikke, det tør jeg sq ikke sælge, alt kommer retur...

Det der knækker er det lille hængsel, der gør at de har den nødvendige funktion at kunne foldes.
Det er punktsvejset med to små prikker og det er bare ikke stærkt nok...
Det er samtidigt lavet så småt og uden plads at det umuligt at lave, der er ikke nok materiale til at det kan limes, man har ikke lige en punktsvejser ved hånden, de kan dog købes på ali for en plov (overvejer det stadig), der er heller ikke plads til at man kan bygge noget op og få det til at holde på den måde..

Så hvis i køber et sæt pas på dem, de kan ikke tåle tæsk...
Jeg ved ikke om det er blevet bedre, jeg håber det inderligt, eller om mine to ud af to på 3 dage var et ondsindet tilfældigt spil, som gjorde jeg ikke blev rig på den hest..

Jeg kan varmt anbefale dem nok for deres lyd, men jeg må advare imod deres byggekvalitet..

Der er flere modeller der ikke har de hængsler og dem kan jeg på det varmeste anbefale, men N501 og hendes søster gå udenom dem..

Jeg krydser fingre for at dine overlever, pas godt på dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 3. jan 2019, 20:44

Næste Verisonix. Denne gang N500 som man også kan finde en fin anmeldelse af på Headfonia
Jeg har ikke siddet og sammelignet N500 med N501 særlig meget. Men kan godt være lidt enig i denne konklusion "... Like I said way up there, it’s a bass that reminds me of the PS1000: full, wide, and soft-edged. Transitions to super lows and to mids are smooth, and unlike the N501’s super-stereo bass, it anchors just to the left and right of your brain stem rather than outside your head. At the worst of times the N501 make normal albums sound like binaural recordings. The Verisonix N500 maintains high levels of positional stereo detail in all frequencies, but its centrally located bass really pulls the experience together unlike the N501."
Og er vel derfor jeg foretrækker N500 fremfor N501 når der skal lyttes til Horowitz (klassisk Pianist). N500 præsenterer klaveret mere veldefineret.
-med lidt held kan vi også få Claus' kommentar til N500 :-)

N500ras-al-ghul.jpg
N500ras-al-ghul.jpg (77.71 KiB) Vist 10514 gange

(Denne gang har jeg også fundet plads til Ras-Al-Ghul i billedet ovenfor)

N500b.jpg
N500b.jpg (55.93 KiB) Vist 10514 gange
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2019, 22:04

Jeg fik ikke nok timer med den til at kunne huske andet end, at den havde mere bas end sin fætter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2019, 22:19

Passer fint med Ras i himlen, han er jo død, eller så død som en batman fjende kan være, men her er en kicker, hans datter er mor til Batman´s søn..

Neal Adamas som har tegnet ham her er en af de helt store indenfor amerikanske tegneserier, hans mest berømte ting lavede han med Denny O´niel, det var så på Grønne lygte/Grønne pil, de var de første der tog raceproblemer op, bolighajer, narko problematikken mange ting som virkelig var banebrydende i slut 70erne..

De er næsten alle udgivet på dansk, flere af dem to gange, de nyeste kom i 2005 eller 2006, bestemt værd at læse, hvis man er til sådan noget..

Adamas´ batman er også udgivet i DK, i en stor samlet bog.

SÃ¥ fik i lige en smule kultur....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 5. jan 2019, 21:25

Det er tid til endnu en bøf.
Verisonix "Le Grand".
De lyder fantastisk. Jeg turde nærmest ikke lytte til dem før end Claus havde lovet mig at jeg måtte overtage ejerskabet. Jeg vil tudbrøle i flere dage, hvis de her nogen sinde skulle sendes videre.
For mig lyder de som N500 men med mere af det hele. Større rum og god bas gengivelse. Tilgengæld er jeg ikke sikker på at de er mine favoritter til de lidt ringere optagelser.
Josef Suk's optagelse af Bach's Partitia No2 fra 1970 lyder aldeles fremragende. Magnifique!
LeGrand.jpg
LeGrand.jpg (90.01 KiB) Vist 10439 gange

De er klart de største Hovedtelfoner jeg har ejet indtil nu. De får en Grado RS2 til at ligne et nyfødt lam ved siden af.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 5. jan 2019, 21:43

Jeg skiftede fra Suk til Nephew's Roskilde optagelse fra 07.07.07. Og her blev gengivelsen med "Le Grand" lidt for mudret i bassen. N500 gør det bedre i dette tilfælde. N501 har lidt mindre bas, men en anden rumlig gengivelse som jeg ikke synes passer til en optagelse fra Orange scene.
-jeg ved det. Et sært skifte direkte fra Suk til Nephew...
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Sweppesfetterlein » 5. jan 2019, 21:46

Hah de ku godt se ud til at være på størrelse med min he500 (som er proppet i en he6 skal). Et halvt kilo himmelsk bøfsalat!
Og så ligner man jo en regulær videnskabsmand fra 50erne, der lytter til suspekte radiobølger på arbejde og Duke Ellington i fritiden (iført Islandsk sweater og med en sailorpibe i flaben). Mine kopper har dog en glinsende lilla farve, hvilket både afgiver nogle disco-ABBA vibes og totalt fucker med det overordnede look. Personligt er jeg fan.
Din er mere i ‘Canadisk skovhugger-kategorien’ indenfor design. Elegant og sofistikeret hovedtelefon...men kunne også gå med en rød skovmandsskjorte og en rugbrødsmad iført spegedreng.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 5. jan 2019, 21:49

Sweppesfetterlein skrev:Hah de ku godt se ud til at være på størrelse med min he500 (som er proppet i en he6 skal). Et halvt kilo himmelsk bøfsalat!
Og så ligner man jo en regulær videnskabsmand fra 50erne, der lytter til suspekte radiobølger på arbejde og Duke Ellington i fritiden (iført Islandsk sweater og med en sailorpibe i flaben). Mine kopper har dog en glinsende lilla farve, hvilket både afgiver nogle disco-ABBA vibes og totalt fucker med det overordnede look. Personligt er jeg fan.
Din er mere i ‘Canadisk skovhugger-kategorien’ indenfor design. Elegant og sofistikeret hovedtelefon...men kunne også gå med en rød skovmandsskjorte og en rugbrødsmad iført spegedreng.


Man skal næsten sidde i en sweater lavet af hjemmestrikket angorauld... ruller1
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 5. jan 2019, 21:51

Sweppesfetterlein skrev:... og en rugbrødsmad iført spegedreng.


Er jeg den eneste, der synes at en dag uden en en rugbrødsmad med leverpostej er en dårlig dag??
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 21:56

Rent teknisk skal man lede meget længe efter noget der yder så godt, så meget er sikkert.
Jeg kan ikke sætte en finger på hvorfor jeg ikke bruger dem ret tit, måske er de lidt for brutalt ærlige.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Sweppesfetterlein » 5. jan 2019, 21:56

Noget helt andet Claus, svesken på disken, hvor mange bøffer er du efterhånden oppe på?
musik16


ruller1
Ja sorry men jeg må bare lige forsikre mig om at jeg ikke er den eneste, der sidder med 9 (10 hvis jeg ikke får solgt min q701!) hovedtelefoner musik14
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 21:57

CHIbsen skrev:
Sweppesfetterlein skrev:... og en rugbrødsmad iført spegedreng.


Er jeg den eneste, der synes at en dag uden en en rugbrødsmad med leverpostej er en dårlig dag??


Spegepølse ovenpå leverpostej er en spise for guder..
Leverpostej med pålægschokolade er også lækkert, men lidt bizart..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 5. jan 2019, 21:59

Sweppesfetterlein skrev:Noget helt andet Claus, svesken på disken, hvor mange bøffer er du efterhånden oppe på?
musik16


ruller1
Ja sorry men jeg må bare lige forsikre mig om at jeg ikke er den eneste, der sidder med 9 (10 hvis jeg ikke får solgt min q701!) hovedtelefoner musik14


Jeg er lige kommet under 20... takker så mange gange til truebuiel
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 22:00

Sweppesfetterlein skrev:Noget helt andet Claus, svesken på disken, hvor mange bøffer er du efterhånden oppe på?
musik16


ruller1
Ja sorry men jeg må bare lige forsikre mig om at jeg ikke er den eneste, der sidder med 9 (10 hvis jeg ikke får solgt min q701!) hovedtelefoner musik14


Hvor skulle jeg vide det fra ?
taler vi om hvor mange der sådan er pakket op og i brug eller sådan de sidste 15 år ??

Du har ikke ret mange synes jeg.. ruller1 ruller1 rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Sweppesfetterlein » 5. jan 2019, 22:00

CHIbsen skrev:
Sweppesfetterlein skrev:... og en rugbrødsmad iført spegedreng.


Er jeg den eneste, der synes at en dag uden en en rugbrødsmad med leverpostej er en dårlig dag??

Fik en helt fremragende af slagsen i dag: mors hjemmebagte rugbrød og leverpostej (stadig lun) samt hjemmesyltede asier. Haps for en bid af himlen!
Kold foretrækker jeg faktisk lidt krydderfedt nedenunder og så peber på toppen med et par gode tomater til. Mums.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 5. jan 2019, 22:04

Sweppesfetterlein skrev:
CHIbsen skrev:
Sweppesfetterlein skrev:... og en rugbrødsmad iført spegedreng.


Er jeg den eneste, der synes at en dag uden en en rugbrødsmad med leverpostej er en dårlig dag??

Fik en helt fremragende af slagsen i dag: mors hjemmebagte rugbrød og leverpostej (stadig lun) samt hjemmesyltede asier. Haps for en bid af himlen!
Kold foretrækker jeg faktisk lidt krydderfedt nedenunder og så peber på toppen med et par gode tomater til. Mums.


jeg bliver decideret uterlig på en herre mopset måde, hvis der ikke er lev'postej til frokost. Jeg regner bare ikke de dage. Men jeg er selvfølgelig også langt over 15000 dage med en leverpostej mad.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 22:05

Man render ind i det problem når man begynder at sælge sådan noget fra en butik, så kan man ikke sælge det brugte uden skattefar skal have sit skålpund flæsk..
Så at sælge af min egen samling gør jeg yderst sjældent, tror at den V8 jeg solgte til Claus, er det eneste jeg har solgt brugt de sidste 10 år..
Jeg må jo godt sælge det jeg købte før jeg fik biks, men for at undgå problemer og tvivl lader jeg være..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 5. jan 2019, 22:06

Claus-DK skrev:Man render ind i det problem når man begynder at sælge sådan noget fra en butik, så kan man ikke sælge det brugte uden skattefar skal have sit skålpund flæsk..
Så at sælge af min egen samling gør jeg yderst sjældent, tror at den V8 jeg solgte til Claus, er det eneste jeg har solgt brugt de sidste 10 år..
Jeg må jo godt sælge det jeg købte før jeg fik biks, men for at undgå problemer og tvivl lader jeg være..


Er der noget bedre end en forumejer med god smag thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 22:07

Hvis inears og earbuds tæller med er jeg oppe på 3 cifre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster