DIY Bluetooth Earbud



DIY Bluetooth Earbud

Indlægaf Mortenhoe » 28. dec 2017, 23:00

Hej. Jeg fik pludselig en mission i livet, da mine bluetooth inears både var irriterende at have i, flere timer ad gangen, og desuden løb tør for batteri efter 4-5 timer.

Som jeg altid gør, når et projekt dukker op i mit hoved, kigger jeg mod Kina's land. Efter en hel aften hvor jeg sammenligner alle bluetooth adaptere og "bluetooth kabler", falder jeg endelig over et lille bluetooth kabel med et 120mAh batteri, og en lovet batteritid på 8-10 timer. Så kan jeg måske være heldig at de holder en arbejdsdag! De fleste andre bluetooth kabler/adaptere er med et 80mAh batteri, med en batteritid på op mod 4-6 timer, hvilket bestemt ikke er nok, da de oftere holder 4, end 6.

Kablet jeg fandt:
https://www.aliexpress.com/item/Wireles ... 75433.html

Efter jeg meldte mig ind på Earbuds Anonymous på facebook, har jeg akkumuleret mig en mængde earbuds der burde få en normal person til at sige stop. Lige så mange af dem, har jeg efterhånden bygget selv. Men hvis man HAR været inde på Earbuds Anonymous, vil man bemærke at der er 3 earbuds som ALLE har. Monk, Vido og EMX500. Da Vido er meget tilgivende, har en god bass, og ingen form for lyttetræthed, blev de valgt til dette projekt. Det er ikke verdens mest detaljerede earbuds, men lytteglæden og musikaliteten kommer langt foran i køen, på disse $3 earbuds... Ja, hvis i ikke har hørt om Vido før, så står der faktisk $3, og nej, der er aldrig nogen der tror på det, når de lytter til dem. Men her er de altså: (Kablet Vido'erne kommer med er assymetrisk og lyder rent faktisk dårligt. Jeg har re-cabled alle mine Vido'er. Ja, alle.....)

https://www.aliexpress.com/item/Sport-N ... 31361.html

Jeg klippede stikkene af kablet, og kablerne af Vido'erne og loddede efterfølgende delene sammen. Ved man hvilken ende af loddekolben man ikke må røre ved, så har man evnerne til at gennemføre dette projekt.

Resultatet blev dog intet mindre end fremragende. Jeg havde forventet at et bluetooth adapter kabel til 8 USD ville lyde derefter, men det er faktisk tåleligt. Bassen er gengivet i Vido'erne, som man gerne vil have. Nej, det lyder ikke som en $399 DAP, men det skal det heller ikke. Det skal bruges på arbejde og i haven, og skal derfor bare have musikalitet og lyde tåleligt. Resultatet lyder mere end tåleligt, det lyder faktisk en smule godt. Ja, der er lidt bluetooth whine(meget lidt) mellem tracks, og ja, detaljerne er ikke at sammenligne med et desktop setup, men det hiver musikken frem. Især de genre jeg selv lytter til. BT kablet begyndte dog at lyde en anelse mørkere efter en del burn-in, og jeg forestiller mig derfor at dette modul sagtens kunne være i symbiose med earbuds lysere end Vido'erne. Evt Monk eller EMX500. Næste gang måske. Grundet modulets tilt mod det mørkere, smed jeg donut foams på, for at udligne.


Billede
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DIY Bluetooth Earbud

Indlægaf telum » 2. jan 2018, 11:38

fedt ! rullw3
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: DIY Bluetooth Earbud

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. jan 2019, 21:26

Først nu jeg læser den her tråd. Der er sgu godt gået Morten. Jeg gad godt ha dine handy skills. Så havde jeg bygget noget virkelig mærkeligt a la et par ørnehøjtalere til stuen (det at de skal ligne en ørn er nok mere mig;).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: DIY Bluetooth Earbud

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2019, 21:54

Jeg har kabinettet til den højtaler..
Vedhæftede filer
ørn.jpg
ørn.jpg (1.5 MiB) Vist 11017 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY Bluetooth Earbud

Indlægaf Mortenhoe » 2. jan 2019, 23:34

Så skulle du se version 2.0 lavet på KZ's bluetooth kabel med aptX. Lyder milevis bedre. Stadig ved Vido drivere i MX500 shells. Bruger dem hver 2. dag til træning, og det er ca. hvert 12.-13. gang jeg er til træning de begynder at klage over batteri.

Billede
Billede
Billede
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DIY Bluetooth Earbud

Indlægaf Krellef » 3. jan 2019, 10:31

Du er sgu for vild, Morten rulle2 thumbs
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers


Tilbage til Moe´s DIY Corner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster