Audeze LCD 2 repareres



Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf nktnkt » 10. jan 2019, 15:05

Hej

Jeg har så desværre oplevet det man længe har frygtet skulle blive virkelighed - at købe brugt på DBA hvor sælger har garanteret at produktet var i god stand og så sender en defekt vare

Det er venstre side af mine LCD som ikke virker. Og ja alle mine andre hovedtelefoner virker fra min vIolectric V200 og har byttet venstre/højre kabel hvor højre side stadig spiller fint

Nu er det så jeg tænker før jeg sender dem til Californien om der var en venlig sjæl her på forummet med erfaring på audeze LCD som evt kan hjælpe med at trouble shoote om det rent faktisk er driveren den er gal med eller evt noget andet, som måske kan afhjælpes ved at åbne indtil driveren og evt tjekke forbindelser

Det er serie nummer 5423365

Hmm havde lige glædet mig til at høre dem med min Violectric


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2019, 16:31

Har du været i kontakt med sælger ?? hvad siger han ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf nktnkt » 10. jan 2019, 16:51

Hej Claus

Jeg har været i kontakt med sælger og hun svarer også - dog fornemmer jeg lidt det er en sælger som ikke har reelle intentioner om at finde en løsning og udmærket vidste at den venstre kanal var defekt

De er produceret november 2013 så desværre ingen garanti mere

Så må man desværre lære det på den hårde måde

Er ved at tjekke hvad en reparation vil koste, men kan regne ud at en Kurer frem og tilbage til Californien og en ny driver til en 1500kr nok vil rende op i en 3-4000kr i alt

Derfor spørger jeg lige her om der er nogen som evt har erfaring med en LCD model og vil hjælpe med at konstatere at det nu også ee driveren der er gået og ikke blot et kabel eller en skrue indeni som giver problemet

Mvh




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2019, 17:04

Jeg ville så kontakte DBA og forklare dem hvad der er sket, måske kan de hjælpe dig til at presse hende til at gøre det rigtige, hvis ikke kan de forhindrer at hun snyder andre på den platform..
Fik jeg sådan en info, ville jeg promte smide sælgeren ud fra forumet og det tror jeg DBA også vil...

Jeg ved godt det måske ikke lige hjælper dig lige nu og her, men det kan forhindre at andre får samme dårlige oplevelse som du har fået..

Hvis du vil have en på forum her til at hjælpe, vil det være en fordel hvis du oplyste hvor du er i landet, bare så det er lettere at være hjælpsom ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf nktnkt » 10. jan 2019, 17:11

Hej Claus

Har som du siger skrevet til DBA netop for at andre ikke skal købe fra hende og komme i samme situation

Jeg bor i Aalborg så hører gerne fra en venlig sjæl der kan kigge forbi og tjekke mine LCD 2 - så giver jeg en flaske god rødvin og den obligatoriske kop kafffe

Mvh



Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2019, 17:29

Jeg hĂĄber du har held med det.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf nktnkt » 10. jan 2019, 17:33

Tak


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. jan 2019, 19:48

Det er saftsuseme nedern! Hold kæft en gang bondefangeri.
Jeg ville ønske at jeg kunne hjælpe på en eller anden måde, da jeg selv bor i Aalborg, men jeg aner absolut intet om lodning og el. Jeg kan skifte puder og skille ting ad - proppe headbands på og den slags, men jeg ænser mere nødvendigheden af en fyr som fx Morten. Han bor bare i Horsens...
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf nktnkt » 11. jan 2019, 09:05

Jeg kører selvfølgelig også gerne hele Jylland rundt hvis der er en der kan afsætte en time eller to tilbage se på mine LCD

Det er stadig tættere på end Californien

Og den flaske rødvin tager jeg selvfølgelig med i bilen, så Horsens er absolut ingen problem

Mvh


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf M.Gjøl » 11. jan 2019, 09:18

Det er desværre ikke en hjælp, men hvis de skal tilbage til Audeze og have skiftet driver. Så er det nok 2 nye Drivere, da de nok kun har 2016 driveren på lager.

Men ellers ville jeg høre med en af de Danske forhandlere, om de kan bistå med reparationen.

Al mulig held din vej!
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Peter Jensen » 11. jan 2019, 13:31

Hvis du kender nogen i Aalborg med et multimeter så skulle du prøve at måle modstanden over driveren og se om der er forskel på de 2 sider. Det er relativt let da du jo bare måler på stikket i kopperne eller evt. på jack stikket når ledningerne er sat i. Den højre side der virker bør måle en modstand i ohm der svare til den opgivne impedans for en LCD 2 af din model. Hvis der ingen modstand er så vil jeg umiddelbart mene at en kortslutning eller evt. løs forbindelse er værd at checke for (åben og kig). Hvis du har samme modstand over begge kopper, så ville jeg umiddelbart frygte at det var driveren den er gal med. Jeg vil lige skynde mig at sige at jeg ikke er expert på området, jeg har bare prøvet at bygge egne IEM´s og hovedtelefoner og bruger den metode til at dobbeltchecke mine kabler og forbindelser. Jeg har aldrig åbnet en LCD-2.

Du nævner 1500 for driver, betyder det at du allerede har checket med Audeze og de har sagt at de ikke til reperere den uden beregning selvom garantien er udløbet? Det er jo forståeligt nok, men har hørt så meget godt om deres support - og de sælger dyre produkter, så måske var man heldig.

Før du afskriver den helt ville jeg også undersøge om det er muligt at skaffe kun 1 reserve driver som nogen her i DK så kunne have mod på at forsøge sig med at udskifte. Evt. fra andet defekt sæt, selvom det måske er svært at opdrive. Alternativt hvor meget 2 ville koste.

Hvis alt fejler kan man måske sælge det hele til en DIY´er som så vil lege med at smide 3. part drivere i.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf nktnkt » 12. jan 2019, 12:09

Mange tank for jeres kommentarer

Jeg hat netop kontaktet TapeConnection som var flinke at tjekke op med Audeze.
De har sendt mig videre til JJ Teknik i Farum som skulle være anbefalet af Audeze som dansk reparatør

Om det sĂĄ er en eller 2 nye drivere ved jeg ikke, men sĂĄ langt sĂĄ godt

Jeg ved ikke 100% hvad en ny driver koster - har bare googlet mig frem til nogle tråde hvor en nævner en pris på USD 250 for en driver så derfor en indikation omkring 1500kr

Jeg vil tjekke med JJ teknik mandag - måske de også kan hjælpe de at køre en fejl undersøgelse på dem




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Claus-DK » 12. jan 2019, 12:35

Har du udtømt dine muligheder for at lade handlen gå tilbage ??

Har du truet med en politi anmeldelse ??
Har du truet med en retssag ??
Har du haft ringet hver dag i en mĂĄned ??

Man mĂĄ ikke lader sĂĄdan nogle mennesker vinde..for sĂĄ gĂĄr det ud over en mere og en mere og en mere...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Mortenhoe » 12. jan 2019, 13:29

Ned i Harald Nyborg og hente et multimeter til 129kr, så slår du den over på ohmsk modstand og måler den kop der virker. Hvis du så måler en anden eller uendelig modstand i den anden kop skal du bare skille koppen ad. Hvor svært er det på en Audeze? Hvis det så bare er en ledning der har løsnet sig, reparere jeg dem for den nette sum af 0kr. Du skal bare dække fragt begge veje.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf CHIbsen » 12. jan 2019, 13:39

Mortenhoe skrev:Ned i Harald Nyborg og hente et multimeter til 129kr...


Sad lige og bladrede i Lidl reklame. De har en til 119kr som ser ok ud. Og deres butikker findes lidt flere steder end Bøndernes paradis :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Mortenhoe » 12. jan 2019, 13:39

Det ser umiddelbart ud som om du godt selv kan skille dem ad ind til terminalerne pĂĄ driveren. Der er blot lidt stjerneskruer, nĂĄr du sĂĄ kommer derind, skal du bare mĂĄle modstanden med dit nyerhvervede multimeter. Er den uendelig, skal driveren skiftes. Ellers er det mĂĄske bare stikket eller ledningen der er fejl pĂĄ.
Vedhæftede filer
7437721.jpg
7437721.jpg (125.65 KiB) Vist 8103 gange
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Mortenhoe » 12. jan 2019, 13:42

CHIbsen skrev:
Mortenhoe skrev:Ned i Harald Nyborg og hente et multimeter til 129kr...


Sad lige og bladrede i Lidl reklame. De har en til 119kr som ser ok ud. Og deres butikker findes lidt flere steder end Bøndernes paradis :-)


Ja, det er sgu lige meget hvor den er købt, bare den kan måle ohmsk modstand :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Mortenhoe » 12. jan 2019, 13:49

Puha de er nemme at skille ad.

Yderste plade af med 4 skruer. Derefter inderste plade af med 5 skruer, og vupti sĂĄ har du blottede terminaler.
Vedhæftede filer
7439561.jpg
7439561.jpg (146.83 KiB) Vist 8100 gange
7552768.jpg
7552768.jpg (188.84 KiB) Vist 8100 gange
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf nktnkt » 14. jan 2019, 16:03

Hej Claus,
Nej hårdt er jeg ikke gået til værks endnu - jeg har skrevet idag at jeg vil lade handlen gå tilbage, så nu må vi se hvad der kommer af svar. Sælger skrev de var i perfekt stand, og lædepuderne er meget slidte, samt hun har lovet at sende kvittering 3 gange nu uden at gøre det, og selvfølgelig det faktum at de er defekte i venstre kanal. Min erfaring er at man ikke får noget godt ud af at presse alt for hårdt fra starten, så hellere se om man ikke kan finde en fornuftig løsning først. og kan man ikke det og ryger man uklar, ja så vil man jo nok prøve sig med en fri advokat for at høre hvad man kan gøre.

Mortenhoe tak for info - det vil jeg da lige prøve at købe for i den mindste at udelukke det er en fejl på intern stik. Har godt nok haft den yderste plade af dem, og kunne konstatere at lodningen er fin nok og at kablerne er trukket fint. Min kop er dog med små møtrikker som det første billede du sendte og ikke med stjerneskruer som det andet du sendte - så ved ikke rigtigt om jeg tør åbne helt op :-)
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Audeze LCD 2 repareres

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2019, 16:27

Jeg ved godt det virker lidt voldsomt, men jeg ved jo ikke hvad der er sket og sĂĄdan, jeg ved bare, hvordan jeg selv ville reagere.
Det er naturligvis heller ikke det første jeg ville gribe til, kan man klare det venligt er det bedst for alle parter..

Det er en skam det er sket for dig, jeg er nok bare lidt vred pĂĄ dine vegne ;-) Jeg bryder mig ikke om sĂĄdan noget..

Jeg hĂĄber det ender godt. thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster