Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄde..



Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 13:20

Jeg har lavet plader i sølv.
De er bare lagt ovenpĂĄ for at fĂĄ et bedre indtryk.
Vedhæftede filer
sølvollo1.jpg
sølvollo1.jpg (195.31 KiB) Vist 5355 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2019, 18:18

I dag lærte jeg noget nyt, en Airbrush er til at dekorere med ikke særlig god til at male flader med..
Jeg har kontaktet et par airbrush forhandlere og bedt om rĂĄd, mĂĄske har de noget udstyr til mit brug ??

Jeg har dog lidt idéer til hvordan og hvorledes jeg kan løse det, jeg kender flere med en rigtig kompressor, så jeg er kun en malerpistol og nogle øl fra at være klar..

I dag er der blevet sendt pearl pigmenter til mig fra Kina, så der er lige et par uger til det rigtig går løs.
Kamæleon pigmenterne er ikke blevet sendt endnu..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 9. jan 2019, 02:16

Man lærer lidt hele tiden, f.eks, at den airbrush jeg købte var til at lave små detaljer med og at når man køber sådan en i Biltema er der ingen reservedele at få, for deres ting er i ukurrante mål og de gider ikke selv lagerføre det..
Det synes jeg er for dĂĄrligt, der sidder dele i sĂĄdan en som bliver slidt og det er lidt synd at smide en 300 kroners ting i skaldespanden, fordi man ikke kan fĂĄ en 5 kroners reservedel, det er bare forkert sĂĄdan noget..

Så jeg satte mig ned og læste en hulens masse om airbrush og hvordan og hvad man skal bruge til hvilke formål.
Så nu er der en ny på vej fra Kina, billigere og egnet til mit brug og med mulighed for at købe reservedele..

Jeg er ved at finde det bedst mulige lak at blande mine pigmenter i, jeg har ikke haft så tæt kontakt med min far siden jeg flyttede hjemmefra, det er faktisk en god ting, for han er en rar fyr, så alene på det har jeg allerede vundet noget..Han virker også til at kunne lide det.
Den skal være klar som luft og uden anstrøg af farve, som kan forstyrre det færdige resultat.

Mine pearl pigmenter er på vej, de har forladt Kina, så det forløber efter planen.
Kamæleon farverne er noget andet, de er nu 22 timer fra at blive slettet af sig selv og de svarer ikke på mine beskeder, meget underligt synes jeg..

Heldigvis har dem jeg købte pearl pigmaneterne af også kamæleon pigmenter, så jeg skal nok få fat i dem, på et eller andet tidspunkt..

Hvad har jeg mere lært, jo har du noget råt fyrretræ er Autolak ikke det bedste valg, det suger som en svamp og lader metallet sidde udenpå, det er sådan set kanonflot, men det er i pletter, så det er kun pletvis fedt.
Vedhæftede filer
sølvplet.jpg
sølvplet.jpg (174.55 KiB) Vist 5306 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 9. jan 2019, 23:05

Hurra, sĂĄ blev de sendt, sĂĄ skal jeg bare vente mellem 10 og 60 dage
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2019, 12:29

I dag er der kommet flasker til at have min lak/maling i.
Bestilt dagen efter de pigmenter der blev sendt i gĂĄr..
God butik pĂĄ ali, 5 stjerner til dem..
Vedhæftede filer
flasker.jpg
flasker.jpg (203.44 KiB) Vist 5266 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 11. jan 2019, 10:12

Fik lige en video i dag, sådan en der viser hvordan man bruger de pigmenter jeg har købt..

I kina maler de biler uden nogen former for sikkerhedsudstyr, ingen masker, ĂĄben skjorte, ingen handsker der er ingen af de fyre pĂĄ den video der ved hvad de hedder om 10 ĂĄr..

Min far har solgt Autolak i 50 år og jeg har set hvordan danske malere, blev invalideret af deres arbejde, store stærke mænd der kunne vælte hele verden, var 5-10 år senere regulære vrag, det er en af de ting der virkelig har brændt sig fast i min hukommelse. Det er svært at beskrive hvor vildt malersyndromet er, men når man ser resultatet som 10årig i 1980 står det stadig lysende klart 38 år senere..
Jeg sidder her en halv jordklode væk og har ondt i maven over at se sådan en video, de arme stakler..

Aldrig aldrig aldrig arbejd med opløsningsmidler uden at passe på jer selv, det vil ødelægge jeg på måder man slet ikke kan forstå.

Jeg var lige nød til at komme af med det her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 12. jan 2019, 13:31

Gode nyheder, mine perlemors pigmenter er kommet til Danmark, nui jeg glæder mig til at prøve dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 16. jan 2019, 15:22

Og her er de sĂĄ, de er sĂĄ flotte. rulle2 rulle2 musik17 musik17
Vedhæftede filer
Perlemorspigmenter.jpg
Perlemorspigmenter.jpg (100.15 KiB) Vist 5207 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 25. jan 2019, 16:22

Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf CHIbsen » 25. jan 2019, 19:02

thumbs Flot
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 3. feb 2019, 00:51

Jeg har måtte bide i det sure æble og købe en ordentlig kompressor og en sprøjtepistol, samt en rigtigt autolak..
Jeg har kæmpet med de kamæleon pigmenter i en uges tid med Airbrush og det bliver simpelthen ikke jævnt nok, den kegle der kommer ud er ganske enkelt for lille til at jeg kan få det til at fungerer.
Har jeg den tæt nok på til at det giver et pænt teknisk resultat, men det bliver det flammet i farverne og tager en ½ time at male en Ollo skive, tager jeg den så langt nok fra til at man kan lave en anstændig overlapning så det ikke bliver flammet tørrer det til næsten rene pigmenter inden det når plade og det giver en overflade som slibepapir, så når man skal slibe det flot og glat bagefter går man lige gennem lakken med en korn 1000 slibepapir og så starter man forfra..

Så prøvede jeg med det der hedder en Preval, sådan en spray man sætter på et glas og så sprøjter ud, men den stopper til hele tiden og så sprutter den lige en klat og ødelægger det hele..

Jeg har været meget tæt på at opgive at bruge de smukke pigmenter jeg har købt, men jeg duer ikke til at give op..

Så jeg startede med en kompressor i garage størrelse i håb om at mere luft kunne få en airbrush til at virke, og så blev det endnu mere tørt inden det ramte..

Så tænkte jeg NU GIDER JEG FANME IKKE MERE !!! og ja det var råb inde i roen..
Da jeg havde gået og surmulet i en dags tid sagde konen så til mig, nu har du jo smidt 3000 efter de pigmenter for at få det til at lykkedes og det ville da være lidt dumt at stoppe nu, nu har du jo udstyret og en rigtig pistol koster kun 2-300 kroner..
Det skønne væsen, sandheden var nok at hun ikke kunne holde ud at høre mig gå og brokke mig hele dagen, men pyt med det, nu er den købt og i følge postnord kommer den på Mandag..

Jeg duer bare ikke til at give op, men må indrømme at jeg nu forstår hvorfor det tager 4 år at lære at lakere biler og mange flere at blive dygtig til det, det er ikke bare noget man lige gør, jeg håber dog jeg har samlet nok erfaring til at få et godt resultat, da det mere eller mindre kun er selve håndelaget jeg skal have styr på, alt det tekniske med lakken og det skrammel har jeg fået ind med modermælken, og jeg er ret ferm med mine hænder..

Så med en smule held vil der meget snart komme nogle fotos af nogle smukke Olloplader i både kamæleon og perlemors farver..

Det at jeg i samme periode har droppet smøgerne har nok heller ikke gjort mig mere tålelig at være i stue med..Kører nu på 11 døgn uden smøger, har en damper istedet for og det er meget bedre for mit helbred..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Henrik_sdk » 3. feb 2019, 02:06

Billede

Bare der er lidt farve tilovers
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Rodekassen, de ting der ikke rigtigt passer i andre trĂĄ

Indlægaf Claus-DK » 3. feb 2019, 12:29

tror hun ville fĂĄ det rigtigt skidt hvis man gav hende et lag autolak
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Custom produkter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron