Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning



Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 9. jan 2019, 20:20

Det er jo i sidste ende fordi vi har forskellige ører..
Jeg tror også at vores hjerner spiller os et pus, har man f.eks en bastung hovedtelefon som ens foretrukne, tror jeg at den vil trække det man opfatter som neutralt i den retning, så det som jeg opfatter som neutralt er ikke hvad et måle apparat siger er neutralt..

Det er jo det sjove i alt det her, vi er forskellige og vi mener noget forskelligt, det ville blive dræbende kedeligt hvis vi alle havde samme smag, så JA al magt til Kolind, mest fordi han er sårn en rar fyr.. ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf telum » 10. jan 2019, 10:35

Takker for svarene!

Har du husket at bore et hul i din Shure CHibsen? så kommer der lige lidt mere bas - synes sjovt nok at 940 faktisk går dybt, selvom det ikke er volumniøst. Tror jeg skal have et par comply music til mine Q-Jays for at få bedre forsejling, nogen der har i small der ligger i skuffen?

Og skulle man mĂĄske spare sammen til nogle Ollo'er rulle4
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. jan 2019, 20:11

Al den snak om 940eren får mig til at savne den en kende. Efter at have lyttet på 1540eren er jeg klart stadig tilhænger af den guldfarvede plastikbandit. Det er en skam at Shure ikke byttede om på driverne’s husering;) 940-lyd i 1540 byggekvalitet og komfort. Jeg er som sagt tidligere stødt på et billede, hvor en gut blot fyrede 940 kopperne på 1540 stellet. Ser underligt ud, men va faen når lyden er fabuløs.

Må indrømme at jeg ikke kunne forstå Kolinds kommentar før jeg så hans grejliste. Jeg har en kamse, der sværger ved k701 og har nok brugt den i over 15 år. Han finder hd600 bulderbasset og uklar....hvilket et eller andet sted giver perfekt mening hvis man har lyttet på k701, hvor man får smidt detaljer i synet via et hæftigt løft i diskanten omkring 7k (fuldstændig ligesom hd800) og på trods af hvad frekvenskurven siger, så er der også dyyyyyb bas, klar og kontrolleret..men slet ikke højt nok i mixet hvis det er neutral man går efter aka man går efter hvad der blev indspillet i studiet uden farve.
Men igen det er personlig smag vi snakker om her og i mange tilfælde år eller dekaders musiklytten via en specifik præsentation.
Det kan være virkelig svært at hacke sin hjerne.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf telum » 10. jan 2019, 21:33

synes faktisk det er overraskende nemt at hacke sin hjerne - den skal bare have tid til burn-in uden en masse skift og sammenligninger med andre bøffer. Hvor lang tid er nok individuelt, men jeg vil vove den påstand at hvis kvaliteten af lyden er god, så skal hjernen nok langt hen ad vejen få afkodet frekvensgangen 1musik
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Kolind » 11. jan 2019, 15:21

kvik skrev:Kolind, hvordan er S4R sammenlignet med T70p og T5p?


Det mĂĄ jeg lige hjem og teste her en af de kommende dage. De er meget forskellige for mig vil jeg umiddelbart sige.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Kolind » 11. jan 2019, 15:25

Ja alt er jo relativt. Hvis ens reference er DX1000, har nærmest alt man lytter til, kun lidt bas. Hvis ens reference er K701.. Eller endnu 'værre' Sony SA5000 f.eks, er bassen som Ollo producerer ganske voldsom i sammenligning.
Jeg har andre bøffer som også godt kan lave lidt bas, men det er lidt på en anden måde alligevel. De minder mig måske lidt om en større og mere raffineret version af mine Sennheiser HD25-II. Men de er også meget studie-orienterede.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. jan 2019, 11:53

Efter et lille stykke tid med begge kander i hytten er jeg efterhĂĄnden kommet frem til en lidt overraskende (og irriterende) konklusion: de lyder meget ens :-o
Som i at det vitterligt er svært at høre forskel på dem. S4 var aldrig verdens mest åbne bøf da jeg først forelskede mig i den, men det røg da helt i baggrunden for den oplevelse det var at høre musik over den...men med den lukkede version inde for døren går det op for én hvor lidt man egentlig ligger mærke til at den originale los er åben. Selv uden musik er der en vis isolation fra omverdenen...dog ikke så meget som med S4R det siger sig selv, men når de nu også lyder ens når musikken spiller..ja så har jeg dælme svært ved at retfærdiggøre 2 losser i husholdningen. Umiddelbart hælder jeg mest til at beholde den lukkede og vente på Ollos (forhåbenlig) opkommende fullsize over øret kande. Vi er jo ikke de eneste her på sitet, der har hentydet til hvor dejligt det ville være med lidt større kopper/puder ;-)
Så passer den mindre luksus headstrap mit hoved langt bedre end læderstrappen, som jeg ellers synes er så lækker. Så ja især komfortaspektet gør som oftest at jeg rækker ud efter sølvlossen og ikke den originale darling.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 13. jan 2019, 12:14

Jeg tror det er meget afhængig af hvilken musik man lytter til.
Er det loudness ficeret musik, hvilket vil sige stort set alt fra starten af 90erne og progressivt værre fremad, er det musikken´s komprimering der gør skaden.
Jeg har de sidste mange år ikke lyttet til nyt musik, jeg gider det ikke, sangene og musikken er såmænd gode nok, men kvaliteten er blevet sønderkneppet af teknikken og det hele er bare alt for højt og kedeligt at lytte til..
Det hele er som Macdonalds mad renset for smag og tekstur og lavet så det er lettest muligt at fordøje, ensartet kedeligt og alt alt for lidt opmærksomhed på "råvaren"

Der er en grund til jeg lytter til gammelt musik og det er ikke fordi jeg ikke kan "lide" det nye musik, det er kvaliteten jeg ikke kan forliges med..

Det er lidt trist, for vi har bedre udstyr og kan virkelig lave nogle højkvalitets optagelser og gengivelser, man gør det bare ikke..

Dette tror jeg er grunden til at mange vælger at gå tilbage til LPer som ER ringere end CD, hvis man udelukkende ser på de teoretiske muligheder for de to medier, får LPen ikke et ben til jorden, men på LPer er der ikke samme muligheder for at ødelægge musikken som på en CD, så slutresultatet er af en højere kvalitet..

Der er dog indikationer pĂĄ at det er ved at gĂĄ den rigtige vej igen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. jan 2019, 12:36

Er det Kolind eller undertegnede du svarer pĂĄ Claus?

Hvis det er mig så bare rolig du. Jeg lytter mest til cd’er eller flac filer og ret meget af det er old school og velproduceret. Der er skam også rigtig meget moderne musik der er velproduceret. Anna von Hausswolff, Susanne Sundfør og Ulver er blot et par stykker her i Skandinavien der laver særdeles vellydende plader.
Jeg tror ogsĂĄ meget det er en smagssag. Jeg kender mange der ikke bryder sig om elektronisk musik og lige sĂĄ snart der popper en bid op af det i musik, de ellers troede var fri for det...ja sĂĄ er det bare skod. Ofte tilskrives komprimering disse elektroniske bidder...men de lyder altsĂĄ tilsvarende i et live-setting.

Men ja hvis det nu var mig, så vil jeg bare lige slå fast at jeg altså lytter til meget forskelligt musik - dér iblandt også helt eminent producerede plader fra de gode gamle dage. Lyttede fx til Wish You Were Here her til morgen 1musik
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 13. jan 2019, 13:38

Det var at du ikke synes der var forskel pĂĄ de to modeller jeg reagerede pĂĄ, for jeg oplever slet ikke det du skriver, der er ikke en stor forskel, men jeg synes den er ret tydelig..

Da et forum er til at diskutere i, synes jeg ikke det giver mening bare at skrive det modsatte af dig, derfor prøver jeg at gå et lag længere ned og måske finde en årsag til, at du og jeg oplever det forskelligt.
Årsagerne kan være mange og en af de ting kunne være loudness og den ødelæggelse af musik der har stået på i årtier, det har jeg en mening om og det giver jeg udtryk for.

Jeg giver udtryk for mine meninger og holdninger.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. jan 2019, 14:19

Helt i orden Claus thumbs
Jeg ville bare være sikker da det du skrev også kunne møntes på Kolinds kommentar.

Nu skriver jeg jo heller ikke at der SLET ikke er forskel imellem de to...blot at det kan være svært at spotte den med mindre man sidder og er karate-Åge med skifterhænderne. Jeg har gjort det let for mig selv ved at have begge hooket up til min Violectric, da den har to bøfhuller...og ja der er skam forskel men det er ude i sætninger, som jeg har svært ved at nedfælde. Det er mere en følelse.

Det er bare mere hvis folk derude tror at de “misser” det helt store ved at have den lukkede vs den åbne - ja så vil jeg blot sige, at de ikke skal fortvivle :-)
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Sweppesfetterlein » 19. jan 2019, 14:04

Jeg mĂĄ krybe til korsettet rulle4
Efter en go uges tid med en laptop der slukker og tænder i utide, så har jeg faktisk næsten udelukkende lyttet til misserne over enten min iPod eller min Xduuo bandit, da begge er utroligt letdrevne kander. Jeg kan personligt ikke høre nogle forbedringer ved at koble dem til min V200.
Anyways jeg kan nu bedre høre forskel og beskrive selvsamme: den ene er semi-åben imens den anden er lukket ruller1

Set i bakspejlet er det jo skønt, at man ikke fulgte sin hjerneprut og satte den originale los til salg og således ikke kunne have haft den at lytte på de sidste par dage.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf telum » 14. feb 2019, 11:58

Har lånt Sweppe's Ollo S4R og sidder febrilsk og skifter mellem dem og mine moddede Shure 940. Det er helt tydeligt, at der er mere bas i Ollo'en, mens diskanten er har et løft i Shure. Synes dog faktisk langt hen ad vejen, at de ligner hinanden en hel del. Når jeg har mine stykker engangsvaskeklud inde i puden bliver diskanten ret ens i udtrykket.

Tror jeg vil prøve at fjerne det vat jeg har smidt i koppen, for jeg har en mistanke om, at det hæmmer basport-moddet lidt.

Ollo'en lyder rigtigt godt, det er som om der er mere luft omkring instrumenterne / mere åben fornemmelse pift. Shure og den er mere kontant (slam) i bassen og mellemtonen. Det er dog ikke nat og dag, og det ekstra SLAM kan godt blive lidt anstrengende og tendere en lidt rungende effekt (aner ikke hvordan jeg skal beskrive det). Husk det er petitesser og detaljer jeg forsøger at beskrive!

Er der nogen der har eksperimenteret med filtervat i koppen, for jeg kunne godt tro det kunne modvirke den tendens?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Sweppesfetterlein » 14. feb 2019, 21:34

Go læsning thumbs
Jeg sidder til gengæld med din Hoved-Grej bandit og lytter til Orbital (der er bas rulle4 ) og for en lukket kande klarer den det altså meget godt scenemæssigt.

Har ikke prøvet at modde lossen andet end at proppe et par hm5 velour puder på, der totalt ødelagde bassen og mellemtonerne.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2019, 22:04

telum skrev:
Er der nogen der har eksperimenteret med filtervat i koppen, for jeg kunne godt tro det kunne modvirke den tendens?


Jeg har overvejet at skifte det skum der sidder på bagsiden af pladen ud med noget tykkere, tror det kan dæmpe bassen en smule..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ollo Audio S4 og Ollo audio S4R, en sammenligning

Indlægaf telum » 14. feb 2019, 22:27

Synes kun det er nogle specifikke numre jeg oplever det og lægger også kun mærke til det i den direkte sammenligning. Lyttede til noget Hans Zimmer filmmusik og det var knaldgodt! Tror ikke jeg vil have mindre bas, selvom der er et lille løft i den øvre bas ift. Shure. Den er mere direkte og klar end shure (ikke klar som i lys), man sidder nogle rækker længe tilbage og lidt mere tilbagelænet. Der er megen spilleglæde i de Ollo'er! I virkeligheden er den tættere på Shure'n end jeg havde regnet med..
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron