DAP - Forvirret på et lidt højere plan..



DAP - Forvirret på et lidt højere plan..

Indlægaf RasmusDC » 29. jan 2019, 10:04

Jeg søger en mobil afspiller til mine hovedtelefoner, jeg vil egentligt gerne have noget der kan drive min samling, sådan rimeligt fornuftigt.

og jeg føler ikke jeg har de mest "tunge" høretelefoner, lige nu kører jeg 2 desk amps, en SMSLM3 og en Audio Engine D1 det er ikke noget fantastisk, men det er lige hvad jeg har, jeg har brugt langt tid på at finde min END game DAC til bordet, men mangler lige gryn til den.

Vil gerne have en billigere mobil afspiller..

krav for mig var

FLAC afspilning, fornuftig interface, SD kort, BT afspilning i tunge formater, den må gerne kunne køre NATIVE spotify, da det er det jeg bruger mest, men over BT hvis det er et High resolution codec så er det ok..

kiggede lidt FIIO X3 III og M7 men der blev jeg ogsĂĄ lidt forvirret, jeg kan se X3 har 3x power af en M7, det virker som om M7 ikke er meget bedre end f.eks. en Iphone nĂĄr man ser det.

Af høretelefoner jeg gerne ville kunne drive har jeg følgende..

Fostex TR-X00
Hifiman H4XX (planar)
Monoprice M1060 (planar)
Philips X2
AKG K712 Pro

og de mĂĄ gerne kunne drives med overskud....

Synes min audioengine halter lidt på Hifiman´s.
RasmusDC

 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. apr 2012, 14:39

Re: DAP - Forvirret på et lidt højere plan..

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 11:03

Umiddelbart kunne det godt se ud som om du skal kigge efter en Pioneer XDP-300r. Med dens dobbelte amp konfiguration har den måske hvad du leder efter af kræfter. Den kan også alt muligt andet inklusiv bluetooth og deslige...men den er altså ikke særlig transportabel efter min mening.
Du kunne selvfølgelig også investere i en bærbar dac/amp som du bare kobler til mobilos.

Anyways med de bøffer du har listet så skal du nok lede efter en temmelig brunstig dap, hvis den skal kunne drive dem allesammen til UG.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: DAP - Forvirret på et lidt højere plan..

Indlægaf kvik » 29. jan 2019, 12:44

'Brunstig DAP' er hermed nomineret som mĂĄnedens mest potente hoved-fi begreb thumbs
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: DAP - Forvirret på et lidt højere plan..

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2019, 13:15

Aune M2 har mange bøffer, men halter lidt i dens brugerflade..
Den spiller fantastisk og der er vist en i køb og salg, lige nu.

Det er ikke et produkt jeg har i min butik, vil jeg lige tilføje..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DAP - Forvirret på et lidt højere plan..

Indlægaf Mortenhoe » 29. jan 2019, 14:32

Hvis den skal kører native Spotify så er du ude i en Android DAC.

Fiio X3 kan ikke afvikle Spotify.

Husk dog at afvikle spotify hurtigt bliver en smule kedsomt udenfor hjemmet, uden wifi dækning.

Jeg havde en Hidizs AP200. Fantastisk lyd. Men Spotify duede kun med wifi dækning. Konstant deling af wifi på telefonen, ødelægger lidt ideen, da man så ligeså godt kunne sætte en usb dac i sin mobil og lytte direkte fra den.

Endte med at sælge AP200 og nu lytter jeg udelukkende til min Zishan Z3 og min Radsone ES100 på farten.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster