Eufonika H7



Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 5. feb 2019, 18:39

Kom ind af døren i dag.
-den er cirka dobbelt så stor som jeg havde forestillet mig...
Glæder mig til at lytte til den senere.

eufonika.jpg
eufonika.jpg (48.45 KiB) Vist 11967 gange
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 5. feb 2019, 23:36

Jeg bliver snart nød til at springe af de tour'er her...
Sidder med K240DF'erne og råhygge med Marcelle Mayer og hendes udgave af Scarlettis sonater.
Selv fra kold af lyder den charmerende. Irriterende...

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf McM_dk » 6. feb 2019, 21:35

Billede

Jeg fik lov til at låne H7 i en kort periode og her er mine indtryk ...

Lækker udførsel, dog lidt kedeligt design som minder for meget om
*ottle*ead. Men stilrent. Kan godt lide LED lys-tændt-funktion.
Stik opad, det er ikke så forstyrrende som forventet. Utroligt lækker
volume knap, den virker. Masser af POWER!


Jeg testede den sammen med min Henry Dac mk1 og sammen med Ollo S4/S4R.

S4R+H7
Åbne, stor rummelig lyd. Masser af smæk på skillingen. Bas slam
Giver mig kriblen!

S4+H7
Snæver, indskrænket lyd. Smæk på men mangler noget (dybde).

Så ville jeg sammenligne den med min HAD Maestral II rørforstærker og det kom der disse ord ud af ...

S4R+Maestral
Snæver, indskrænket og mudret lyd.Bas, mere bas.

S4+Maestral
Åben og lækker. Savner bas, mere bas.

Jeg lækker mærke til at når der ikke er lyd, ophold i musikken mellem sangene så er der Sort, som i SORT. Ingen knas, bare SORTHED. FEDT!

Alt i alt, den H7 er et lækkert møde. Kan kun anbefale at give den et lyt. Jeg er så overbevist om produktet jeg har bestilt en H3 hos Wiesław.
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Eufonika H7

Indlægaf Claus-DK » 6. feb 2019, 21:52

Kanon, velkommen i touren.. thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 6. feb 2019, 23:43

Jeg har siddet og kigget på prisen af H7'eren. Og sammenlignet med hvad mine projekter løb op i dengang jeg selv gik og skruede sådan noget sammen, så er den altså meget meget fair prissat. og noget kønnere end det jeg nogensinde har formået. Altså uden at jeg vil kalde designet smart, mere lavpraksis oldschool design.
I aften sniger jeg mig lige til en hurtig lytter på Josef Suk early recordings med Sextet'erne. Er rykket fra DF til Sextet. Der er et eller andet i min kombo af TDA1549, H7 og K240DF, der giver en lidt pudsig øvre mellemtone, der stikker lidt frem. Den øvre halvdel af klaveret får et lidt underligt genskær (hvis man kan sige det om lyd). Tilgengæld lyder Sextet'erne super lækkert med H7'eren. Jeg er faktisk lidt paf over hvor godt en sextet kan lyde. Suk's violin bliver gengivet med flot vitalitet i venstre, samtidig med at Jan Panenka's Piano ligger mest i højre, men breder sig lidt ind i venstre side under violinen. Uden at instrumenterne smelter sammen i en gang mudder. Og dynamisk er det også. Irriterende...
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 7. feb 2019, 21:57

Jeg faldt lige over denne tråd fra i "forgårs" Euklid K240 sextet. Den er fin. Så inspireret heraf har jeg fundet mit eksemplar af Alison Krauss & Union Station "lonely runs both way" frem. Det lyder aldeles fremragende på Sextet'erne. Alle de små detaljer i vokalen bliver præsenteret på en meget nærværende måde. Det lød så godt at jeg blev helt grebet og fik skruet godt op. Og da volumen nærmede sig maks, så begynde den at overstyre lidt. Men i klassisk rør stil er det jo ikke decideret ubehageligt og jeg fik da skruet ned igen.
Jeg sidder lidt og skifter lidt mellem K240DF og K240 Sextet'erne. Lige pt foretrækker jeg sextet'erne, og det selvom der et eller andet, der rasler lidt i venstre kop (må hellere få den skildt af og efterset). Sextet'er sammen med Eufonika har en evne til at placere udøvere meget veldefineret.
Har kort prøvet K340 med Lisa Ekdahl. Lyder lidt tamt med sær bas. Og har prøvet Verisonix med Eufonika, det lød lettere besynderligt. De passer vist ikke sammen.
Med Kindertotenlieder og Kathleen Ferrier via Sextet'erne er jeg tilbage ved noget der virker. og det bliver perfekt afslutning på denne session :-)
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 8. feb 2019, 00:11

@beocord (Roderick)
Senn HD800: 300 Ω / 102 dB / 6-51k Hz / Open / Dynamic
iBasso SR1: 22 Ω / 108 dB / 3-40k Hz / Open / Dynamic
JVC HA-DX1000: 64 Ω / 102 dB / 4-30k Hz / Closed / Dynamic
AQ Nighthawk Carbon: 25 Ω / 99 dB / ?-? Hz / Open / Dynamic
Beyer DT770 pro: 80 Ω / 96 dB / 5-35k Hz / Closed / Dynamic

@humppahippi
HiFiMAN HE-560: 45 Ω / 90 dB / 15-50k Hz / Open / Planar

@McM_dk / @CHIbsen
Ollo S4: 32 Ω / 112 dB / 20-22k Hz / Open / Dynamic
Ollo S4R: 32 Ω / 114 dB / 20-22k Hz / Closed / Dynamic

@CHIbsen
K240 Sextett: 600 Ω / 94(?) dB / 16-20k Hz / ? / Dynamic
K240 DF: 600 Ω / 88 dB / 15-20k Hz / ? / Dynamic
K270 Playback: 75 Ω / 92 dB / 20-20k Hz / Closed / Dynamic
K340: 400 Ω / 94 dB / 15-25k Hz / Semi-open (?) / Electret+Dynamic
Verisonix N500/N501: 32 Ω /120 dB / 6-50k Hz / Closed / Electret+Dynamic
Verisonix ‘le grand’: ? Ω / ? dB/ ?-? Hz
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 8. feb 2019, 19:29

kvik skrev:K240 Sextett: 600 Ω / 94(?) dB / 16-20k Hz
K240 DF: 600 Ω / 88 dB / 15-20k Hz
K340: 400 Ω / 94 dB / 15-25k Hz
Verisonix N500/N501: 32 Ω /120 dB / 6-50k Hz
Verisonix ‘le grand’: ? Ω / ? dB/ ?-? Hz
Ollo S4: 32 Ω / 112 dB / 20-22k Hz
Ollo S4R: 32 Ω / 114 dB / 20-22k Hz


k260 og K501 er sendt til opvarming og forventes at få spilletid i løbet af weekenden... 1musik
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 8. feb 2019, 19:41

Dagens store overraskelse. Kombinationen af Sviatoslav Richter, TDA1549, Eufonika og Ollo S4 fungerer rigtig godt. Nu har jeg jo andetsteds meldt ud, at Ollo'erne hidtil ikke har fungeret for mig til den type musik, men Eufonika'en gør en stor forskel. Og egentlig havde jeg også forbehold overfor 32ohm hovedtelefoner og Eufonika. Men til Richter's piano fungerer det rigtig godt. Den nærvær jeg har savnet via X-Can'en kommer frem nu. Richter's piano er tættere på og bredder sig ud i hele lydbilledet. Ollo'erne fik lige et skud "AKG".
Jeg er nået til CD6 i "The Complete EMI recordings", så det er Händel keyboard suites.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. feb 2019, 19:57

Haps! Jeg er for dårlig til at kommentere i andre tråde jeg nyder at læse. Selv hvis jeg ikke har noget at bidrage med, så kan jeg vel godt svinge forbi og sige tak for musikken thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 8. feb 2019, 20:42

Sweppesfetterlein skrev:Haps! Jeg er for dårlig til at kommentere i andre tråde jeg nyder at læse. Selv hvis jeg ikke har noget at bidrage med, så kan jeg vel godt svinge forbi og sige tak for musikken thumbs


Billede

Takker thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 8. feb 2019, 21:00

Nu har jeg jo fået de åbne Ollo leveret, så hvorfor ikke fortsætte min Van Halen føljeton. Jeg har skippet kronologien og er videre til OU812 (aka Oh, you ate one too!). Sammy Hagar på sang og Donn Landee som producer (mod David Lee Roth og Ted Templeman). Landee's produktion er altså ikke ret fed. Det er en gang sovs.
X-Can gengivre pligtskyldig musik som den nu engang er produceret. Men rigtig godt bliver det ikke. Så frem med Eufonika. Bassen er nu knap så veldefineret, og fylder lidt mere. Tilgengæld er Hagar's stemme kommet godt frem i lydbilledet. Og da diskanten lige er blevet lidt mere tilgivende, så kan man give den et nøk mere på volumen og så lidt liv i det hele. Det spiller faktisk det her. korekt gengivet? nej. Lækkert? Tjek!
Højdepunkter Cabo Wabo og indledningen til Source of infection. tap-o-heaven musik11 (tapping er den spilleteknik som Eddie udviklede til perfektion, og var, om ikke opfinder, så ham der gjorde den til en del af pensum som en moderne guitarist forventes at mestre. Og af alene af den grund må man bare beundrer manden (og det selvom success'en har medført at han er dybt alkoholisk, og derfor de sidste 20-30 år har været mere ude end inde).
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 8. feb 2019, 22:44

Endnu engang vil jeg høre Black Celebration.
Da familien ser fjernsyn, skal jeg bruge en lukket hovedtelefon. Så starter med Marantz CD-48 (TDA1549) -> Eufonika -> K270. Men det er sørme ikke ret højt. Min Marantz, der er vold moddet og som følge deraf har et lavt output, er måske ikke den perfekte kandidat. Så jeg skifter til Pioneer DV-350 -> Aune X1 -> Eufonika -> K270. Tjae, ikke ret meget højere, og er slet ikke skarp nok i bassen til DM. Prøver så med Ollo S4R, og det er jo en ren joke. Højere, ja. Men en bas der nok starter, men aldrig stopper igen. Pioneer D!V-350 -> Aune X1 -> Ollo S4R det dur. Så ikke for at tale ned om Eufonika, men den har sine begrænsninger. Og lidt pudsigt at opleve at den ikke kan sparke live i K270. En kande som jeg ellers vældig godt kan lide.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 9. feb 2019, 17:27

Jeg forstår simpelthen i logikken i genbrugsbutikker. Dagens butik havde 1stk til 5kr og 10stk til 20kr, Da jeg så kommer anstigende med 15 CD'er skal jeg betale 45kr... -altså jeg kunne godt få dem til 40kr, hvis jeg gik ned og hentede 5 mere og så smed dem i skraldespanden på vej ud af døren. Hvis man prøver at kommentere det ulogiske i deres ræsonnement så går de helt i sort og får nogle spøjse bevægelser der leder tankerne hen på C-3PO på glatis. -men på den anden side er det også befriende at møde noget der ikke er velfriseret.
En af dagens CD køb er denne
tchaikovski.jpg
tchaikovski.jpg (54.3 KiB) Vist 11745 gange

I noterne er der en fin anekdote om Tchaikovsky der skulle være stormet ud Nikolay Rubinstein's rum efter kritik af hans første piano koncert. Hvorefter han dedikere piano koncert nummer to til selvsamme Rubinstein 6 år senere.
Jeg er begyndt at nyde orkestermusik med K340'erne. Og denne CD fungerer også rigtig fint med AKG'erne. Denne gang kan Eufonika'en godt få musikken til at spille. Jeg skiftede lidt mellem den og X-Can V8'eren. Der er ikke kæmpe forskel. Indimellem kommer der nogen stykker hvor violinerne ligger henover det hele med nogen meget lyse toner. Og de er måske lidt mere grovkornet med Eufonika'en end med X-can. Og så er der nok en lille forskel i basgengivelsen. Men ikke noget der har den store betydning for formidlingen af musikken.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 12. feb 2019, 21:13

Jeg på vej videre igennem mine genbrugsfund. I går lyttede jeg til denne fine plade via Eufonika og K240DF. Det var en vældig betagende oplevelse, af dem der hvor man liige skal høre pladen færdig, før konen helt har opmærksomheden (det hjalp dog lidt med at fange min opmærksomhed, da hun fandt laksemadder frem på frisk franskbrød...)
Billede
Her i dag, ville jeg lytte videre med Hyland over X-Can'en. Det blev ikke helt det samme. Jeg manglede den magi som jeg havde i går.
Men ingen grund til at blive ved en fuser. Ny plade frem.
Billede
Stadig Hyland og X-Can. Blev igen ikke rigtig fanget. Så frem med Eufonika og K240DF. Meget mere inspirerende gengivelse. Væsentlig mere dynamisk. Jeg synes lige akkurat jeg har effekt nok ud af Eufonika. Volumen er omme omkring kl 2-3 stykker. (Klokken 3 blev lige højt nok efter 20 min). Og volumen går kun til kl 5. Så der er ikke så meget mere at give af.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 12. feb 2019, 21:29

Wieslaw har anbefalet mig Model H1M til K240DF, den skulle have lidt mere at give af. Jeg forestiller mig, at McM-dk's kommende H3 også vil klare det lidt bedre end H7.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 12. feb 2019, 22:17

Det er altså noget af nogle UFO'er i ser på... :-)
De er jo gigantiske.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 12. feb 2019, 22:42

Køb en Veridian Utopia DAC (44x51 cm), så er det problem løst :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 14. feb 2019, 18:34

kvik skrev:Køb en Veridian Utopia DAC (44x51 cm), så er det problem løst :grin:


Den er godt nok fin. Ikke særlig køn, men fin.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 14. feb 2019, 21:40

Ser da ikke værst ud, passer fint til Eufonika-stilen, og jeg vil tro til lyden også
Veridian.jpg
Veridian.jpg (475.13 KiB) Vist 11608 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster