Ultrasone Pro2900 indtryk



Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Krellef » 27. dec 2018, 15:46

Den kære Sweppesfetterlein mente at have et par hovedtelefoner, som kunne være noget for mig.

Der er tale om Ultrasone's Pro2900. Jeg har tidligere stiftet bekendtskab med Ultrasone i form af HFI-2400, hvilket ikke var en succes.

Jeg fik derfor lov af David til at få Pro2900 på lån, så jeg kunne beslutte om de var de penge værd, han nu engang ville have for dem.

Pro2900 er en åben hovedtelefon, som gør brug af Ultrasone's patenterede S-Logic-teknologi – kort fortalt er det en teknologi, som skal give brugeren en fornemmelse af surroundlyd med kun 2 drivere.

Emballage:

Pro2900 kommer i en lækkert forarbejdet rejsetaske (Hardcase), hvori man finder:

Pro2900

Test-CD

Et ekstra sæt puder

1,5 meter lige kabel

3 meter snoet kabel


Byggekvalitet/komfort:

Pro2900 er primært lavet af plastic i en meget solid kvalitet. Der er ingen knirken eller mislyde ved håndtering, og jeg har ingen mistro til Pro2900's holdbarhed.

Kopperne roterer 90 grader, hvilket gør at Pro2900 kan lægges fladt i deres hardcase for nemmere transport.

Pro2900 er, på mit hoved, yderst behagelig at bære. Puderne er rimeligt tykke, dejligt bløde og leder mine tanker hen på DT990's puder.

Hovedbøjlen er foret på indersidens midterste tredjedel og her er intet negativt at bemærke om komforten.

Pro2900 sidder solidt på hovedet med en god, over-middel ”clamping force.” (Hvad fa'en hedder det på dansk....?)


Lyden:

Det første der slog mig, var: ”S-Logic er vist ikke tomme reklameord”. Jeg har ikke fået en overvældende 7.1 surround-følelse – derimod er visse aspekter af musikken jeg har hørt, blevet præsenteret fra nogle lidt andre vinkler end vanligt.

Det kan lyde ”undervældende”, men i stedet for at blive bombarderet med en masse, er det lidt som at høre musik man ellers kendte, på ny. Pro2900 er (eller lød kortvarigt) en kende mørke i præsentationen (Jeg er også Beyer T90-fan), men mine ører må have tilvænnet sig til det, for nu lyder det mere hen ad naturligt.
Jeg oplever også at vokalerne, uanset genre og kunstner, lyder som om de er optaget på et separat spor, og bliver spillet synkront med selve musikken. Det er på ingen måde skidt, det er bare et kudos til hvor klart og separeret vokaler præsenteres.

Pro2900 er meget detaljeret – med stort M. Seperationen af de forskellige elementer i musikken er også imponerende og knivskarp.

Bas er at finde i rigelige mængder, men det er på den ”rigtige” måde – bastung musik bliver præsenteret just således, og er der ikke ”behov” for bas, træder den fint i baggrunden.

Diskanten er ogsĂĄ skarp nĂĄr behovet melder sig, og jeg finder umiddelbart ingen sibilans.

Soundstage kan jeg ikke skrive sĂĄ meget om, da jeg endnu ikke har udviklet en god fornemmelse for at vurdere den i hovedtelefoner.


Hvis jeg meget kort skal beskrive mit indtryk af Pro2900, kan jeg sige at der er gøremål i løbet af dagen jeg overvejer at udsætte, blot så jeg kan få mere tid med dette nye og skønne bekendtskab.




BilledeBilledeBillede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Sweppesfetterlein » 27. dec 2018, 16:25

Det er lidt sjov at læse om en hovedtelefon, som man selv ejer, dog beskrevet via en andens ører.
Det er også en kende morsomt som du beskriver det med at vokaler altid står knivskarpe - uanset hvad de nu må være omringet af: bas fra mordor, hylende guitarer eller storladent orkestrale vindpust, men uanset hvad så kan man altid finde vokalen, krystalklar vel at mærke.
Sådan lidt en bøf der måler v-formet i signaturen men så på en eller anden mærkværdig måde næsten aldrig lyder sådan..selvom der er gang i basso.
Den eneste anden kande jeg kender til, der kan noget tilsvarende, er Onkyos ĂĄbne flagskib A800, eller brumbassen;) Men den har slet ikke samme scene eller tilsvarende ypperlige instrumentplacering som Ultrasonen.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Vejgaard666 » 30. jan 2019, 13:12

Krellef skrev:Den kære Sweppesfetterlein mente at have et par hovedtelefoner, som kunne være noget for mig.

Der er tale om Ultrasone's Pro2900. Jeg har tidligere stiftet bekendtskab med Ultrasone i form af HFI-2400, hvilket ikke var en succes.

Jeg fik derfor lov af David til at få Pro2900 på lån, så jeg kunne beslutte om de var de penge værd, han nu engang ville have for dem.

Pro2900 er en åben hovedtelefon, som gør brug af Ultrasone's patenterede S-Logic-teknologi – kort fortalt er det en teknologi, som skal give brugeren en fornemmelse af surroundlyd med kun 2 drivere.

Emballage:

Pro2900 kommer i en lækkert forarbejdet rejsetaske (Hardcase), hvori man finder:

Pro2900

Test-CD

Et ekstra sæt puder

1,5 meter lige kabel

3 meter snoet kabel


Byggekvalitet/komfort:

Pro2900 er primært lavet af plastic i en meget solid kvalitet. Der er ingen knirken eller mislyde ved håndtering, og jeg har ingen mistro til Pro2900's holdbarhed.

Kopperne roterer 90 grader, hvilket gør at Pro2900 kan lægges fladt i deres hardcase for nemmere transport.

Pro2900 er, på mit hoved, yderst behagelig at bære. Puderne er rimeligt tykke, dejligt bløde og leder mine tanker hen på DT990's puder.

Hovedbøjlen er foret på indersidens midterste tredjedel og her er intet negativt at bemærke om komforten.

Pro2900 sidder solidt på hovedet med en god, over-middel ”clamping force.” (Hvad fa'en hedder det på dansk....?)


Lyden:

Det første der slog mig, var: ”S-Logic er vist ikke tomme reklameord”. Jeg har ikke fået en overvældende 7.1 surround-følelse – derimod er visse aspekter af musikken jeg har hørt, blevet præsenteret fra nogle lidt andre vinkler end vanligt.

Det kan lyde ”undervældende”, men i stedet for at blive bombarderet med en masse, er det lidt som at høre musik man ellers kendte, på ny. Pro2900 er (eller lød kortvarigt) en kende mørke i præsentationen (Jeg er også Beyer T90-fan), men mine ører må have tilvænnet sig til det, for nu lyder det mere hen ad naturligt.
Jeg oplever også at vokalerne, uanset genre og kunstner, lyder som om de er optaget på et separat spor, og bliver spillet synkront med selve musikken. Det er på ingen måde skidt, det er bare et kudos til hvor klart og separeret vokaler præsenteres.

Pro2900 er meget detaljeret – med stort M. Seperationen af de forskellige elementer i musikken er også imponerende og knivskarp.

Bas er at finde i rigelige mængder, men det er på den ”rigtige” måde – bastung musik bliver præsenteret just således, og er der ikke ”behov” for bas, træder den fint i baggrunden.

Diskanten er ogsĂĄ skarp nĂĄr behovet melder sig, og jeg finder umiddelbart ingen sibilans.

Soundstage kan jeg ikke skrive sĂĄ meget om, da jeg endnu ikke har udviklet en god fornemmelse for at vurdere den i hovedtelefoner.


Hvis jeg meget kort skal beskrive mit indtryk af Pro2900, kan jeg sige at der er gøremål i løbet af dagen jeg overvejer at udsætte, blot så jeg kan få mere tid med dette nye og skønne bekendtskab.




BilledeBilledeBillede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk


Jeg har lånt et sæt af en kær ven.

Mit indtryk er at de har mere styr pĂĄ bassen end min Phillips Fidelio X2, og det generelle udtryk i musikken lyder fantastisk. Jeg er tosset med lyden i dem.

Minusset ved dem, er at de klemmer mit store brilleabe hoved, og så er hullerne i puderne for små, så mine ører bliver klemt på flere fronter. Men som jeg kan se, så burde det være nemt at skifte puder.

Nogle der ved om et andet sæt puder kan fremskaffes?

Alt i alt, sĂĄ er jeg glad for lyden, men komforten fejler pga. mit store hoved.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. feb 2019, 11:51

Hvis du er glad for lyden, sĂĄ skal du nok passe lidt pĂĄ med at skifte puder. Med de decentraliserede drivere er det lidt en videnskab bare det at finde sit sweetspot pĂĄ hovedet med Ultrasone - jeg tror man skal passe pĂĄ med at skifte puder.
Hvis jeg må komme med en lille anbefaling angående komfort? Jeg har haft en del Ultrasone og ydermere ladet en del venner og familemedlemmer prøve dem på - og én af de uomtvistelige 'sandheder' jeg gik væk med var, at folk generelt ikke kan finde ud af at justere dem INDEN de tager den på skallen. Bare rolig det kunne jeg heller ikke til at starte med...men ja headbandet skal klikkes en del mere op for end du lige regner med. Selve bøjlen der går over dit hoved skal flugte med dine ører.
Anyways, når du har fået den rigtige størrelse på bøjlen, så vil jeg mene at 'clampet' du tidligere nævnte mere eller mindre vil være ikke-eksisterende.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Vejgaard666 » 2. feb 2019, 20:14

Sweppesfetterlein skrev:Hvis du er glad for lyden, sĂĄ skal du nok passe lidt pĂĄ med at skifte puder. Med de decentraliserede drivere er det lidt en videnskab bare det at finde sit sweetspot pĂĄ hovedet med Ultrasone - jeg tror man skal passe pĂĄ med at skifte puder.
Hvis jeg må komme med en lille anbefaling angående komfort? Jeg har haft en del Ultrasone og ydermere ladet en del venner og familemedlemmer prøve dem på - og én af de uomtvistelige 'sandheder' jeg gik væk med var, at folk generelt ikke kan finde ud af at justere dem INDEN de tager den på skallen. Bare rolig det kunne jeg heller ikke til at starte med...men ja headbandet skal klikkes en del mere op for end du lige regner med. Selve bøjlen der går over dit hoved skal flugte med dine ører.
Anyways, når du har fået den rigtige størrelse på bøjlen, så vil jeg mene at 'clampet' du tidligere nævnte mere eller mindre vil være ikke-eksisterende.


Det prøver jeg da lige Tak for fiffet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. feb 2019, 20:52

No worries. Du mĂĄ lige melde tilbage om hvordan det gik!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Vejgaard666 » 9. feb 2019, 15:32

Sweppesfetterlein skrev:Hvis du er glad for lyden, sĂĄ skal du nok passe lidt pĂĄ med at skifte puder. Med de decentraliserede drivere er det lidt en videnskab bare det at finde sit sweetspot pĂĄ hovedet med Ultrasone - jeg tror man skal passe pĂĄ med at skifte puder.
Hvis jeg må komme med en lille anbefaling angående komfort? Jeg har haft en del Ultrasone og ydermere ladet en del venner og familemedlemmer prøve dem på - og én af de uomtvistelige 'sandheder' jeg gik væk med var, at folk generelt ikke kan finde ud af at justere dem INDEN de tager den på skallen. Bare rolig det kunne jeg heller ikke til at starte med...men ja headbandet skal klikkes en del mere op for end du lige regner med. Selve bøjlen der går over dit hoved skal flugte med dine ører.
Anyways, når du har fået den rigtige størrelse på bøjlen, så vil jeg mene at 'clampet' du tidligere nævnte mere eller mindre vil være ikke-eksisterende.


Jeg har nu prøvet at justere bøjlen.

Puden i toppen af bøjlen hviler nu bare på min skallede isse, og det har fjernet “Clamping” effekt så tilpas meget at jeg ikke føler ubehag ved længere tids brug. Så mangler jeg bare nogle andre puder til ørerne.

Dagens vinyl/musik: Show Me A Dinosaur - Russisk Blackgaze fra øverste hylde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. feb 2019, 16:56

Fedt. Jeg er glad for der hjalp på komforten. Ved sgu ikke helt hvad du skal gøre ift puder. Måske bare vænne dig til dem? Synes ikke jeg har set nogle tråde med vellykkede pude skift...men det kan selvfølgelig også være jeg har kigget de forkerte steder.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Vejgaard666 » 9. feb 2019, 17:38

Sweppesfetterlein skrev:Fedt. Jeg er glad for der hjalp på komforten. Ved sgu ikke helt hvad du skal gøre ift puder. Måske bare vænne dig til dem? Synes ikke jeg har set nogle tråde med vellykkede pude skift...men det kan selvfølgelig også være jeg har kigget de forkerte steder.


Men som jeg læser det, så følger der to sæt med når man køber dem, er det to ens sæt?

Tror faktisk at dem jeg har lĂĄnt, oprindeligt kommer fra dig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. feb 2019, 18:19

Det er netop to ens sæt puder man får med, hvilket altid er tilfældet med Ultrasone. Ku godt tyde på at de er matchet lyden.

Er det min gamle baby? Gi den lige en møsser fra undertegnede og spil Thy Catafalque’s Meta for den. Det var sagomeleme en psykosvedig oplevelse jeg havde med PRO2900 og metal...dog metal der presser citronen en kende;-)
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Vejgaard666 » 9. feb 2019, 18:52

Sweppesfetterlein skrev:Det er netop to ens sæt puder man får med, hvilket altid er tilfældet med Ultrasone. Ku godt tyde på at de er matchet lyden.

Er det min gamle baby? Gi den lige en møsser fra undertegnede og spil Thy Catafalque’s Meta for den. Det var sagomeleme en psykosvedig oplevelse jeg havde med PRO2900 og metal...dog metal der presser citronen en kende;-)


Det vil jeg gøre i aften, hvor er vi henne genremæssigt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. feb 2019, 13:38

Genremæssigt? Hmm ja Black metal møder art rock, østeuropæisk folk og alt mulig andet! Men det er sgu temmelig gennemført og så er jeg helt tosset med guitar riffsene på pladen. Bestemt ikke for novicen.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Vejgaard666 » 11. feb 2019, 09:08

Sweppesfetterlein skrev:Genremæssigt? Hmm ja Black metal møder art rock, østeuropæisk folk og alt mulig andet! Men det er sgu temmelig gennemført og så er jeg helt tosset med guitar riffsene på pladen. Bestemt ikke for novicen.


Thy Catafalque røg på forleden aften, over bluetooth højtaleren. Det skal nørdes lidt mere.

Mht. Ultrasone, sĂĄ spiller de fantastisk med JDS Labs Objective 2.

De blev tæsket igennem med: Show Me A Dinosaur, (0) og Møl i nat.

De spiller fantastisk til mædl. Volumen knappen endte til sidst på 12 og ingen ubehageligheder af nogen art.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Ultrasone Pro2900 indtryk

Indlægaf Claus-DK » 1. apr 2019, 11:57

Velkommen til, dejligt du kunne komme.
Husk i hoved-fi kan man nemt have kærlighed til flere, der er ingen jalousi mellem hovedtelefoner.. thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron