Eufonika H7



Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 14. feb 2019, 21:51

kvik skrev:Ser da ikke værst ud, passer fint til Eufonika-stilen, og jeg vil tro til lyden også
Veridian.jpg


Vi skal næsten også have et billede indefra, for der er den om muligt endnu tættere på Eufonika stilen.
Senest rettet af CHIbsen 14. feb 2019, 22:07, rettet i alt 1 gang.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 14. feb 2019, 22:06

veridian 2.jpg
veridian 2.jpg (122.15 KiB) Vist 9758 gange
veridian 3.jpg
veridian 3.jpg (85.89 KiB) Vist 9758 gange

Billeder og indtryk i denne norske vennetrĂĄd

Og sĂĄ tilbage til H7 :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 14. feb 2019, 22:07

I dag har jeg hentet min Aune X1 hjem igen for at prøve at sætte den til Eufonika'en (igen). Jeg er tilbage i mine nye genbrugsfund.
brailowsky.jpg
brailowsky.jpg (38.94 KiB) Vist 9758 gange

I dag hedder kæden foobar -> M2tech hiface 2 -> Aune X1 -> Eufonika -> K240DF.
Jeg var nok klar over at Aune'en ville have et højere output, og håbede også at den vil gengive musikken med et dejligt stort rum. Og det bliver til fulde indfriet. Faktisk komplementerer Aune'en K240DF'er så godt, så alt det jeg i mere eller mindre grad har haft i mod AKG'erne er fuldstændig væk. Med kombinationen af Aune og Eufonika spiller K240DF med en lethed, jeg ikke tidligere har hørt fra dem. klaveret lyder sprødt, så hvis man mistænker Brailowsky for at have fået strengene skiftet. Mellemtone flyder ud af AKG'erne, så man skulle tro at de var blevet podet med Grado kopper.
Volumen ligger pĂĄ grund af Aune'en pĂĄ omkring kl 1. Hvilket svarer til kl 3 med Marantz TDA1549. Til denne type musik synes jeg at H7'eren rigelig effekt til K240DF.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 14. feb 2019, 22:12

-er det forresten ikke noget med at Mortenhoe er blevet syg, så jeg hellere må overtage hans plads i tour'en de næste 14 dage?? 1musik
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 14. feb 2019, 22:18

Mener vi har diskuteret det tidligere, men er det ikke sådan, at et logaritmisk potentiometer (Alps Blue i Eufonikas tilfælde) fungerer optimalt omkring kl. 1-2?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 14. feb 2019, 22:34

kvik skrev:Mener vi har diskuteret det tidligere, men er det ikke sådan, at et logaritmisk potentiometer (Alps Blue i Eufonikas tilfælde) fungerer optimalt omkring kl. 1-2?


Hvor er jeg glad for den melding rulle5 for jeg udelod en kommentar i mit forrige indlæg, der da skal med nu :-). Jeg synes nemlig jeg kan høre forskel på mit Van der hul coax og mit MITerminator coax mellem M2tech og Aune (og foretrækker MiTerminator).
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 16. feb 2019, 12:09

Her til formiddag har jeg startet min prøveperiode med Audirvana+ og har siddet sammen med Horowitz og sammenlignet mellem foobar. I begyndelsen var der et højere output fra foobar, indtil jeg gennemskuede at jeg havde "replay gain" slået til. Det hjalp på sammenligningen. Og den lidt overfladiske glans forsvandt fra afspilning med foobar. Lige pt benytter jeg ASIO ud af Audirvana. Og sammen kæde som sidst. M2tech -> Aune -> H7 -> K240DF. Aune har virkelig formået at få det bedste frem i H7'eren. Jeg startede med Scriabin og er nu i Hamburg. Det kommer til at gøre ondt at skulle sende H7'eren videre.
Jeg kan ikke andet end at smile hver gang jeg hører slutning på skæring 2 på Horowitz in Hamburg. Der er lige 10s human beat box med publikum der alle hoster og rømmer sig der bevæger sig i sik-sak mønster igennem salen.
(på grund af "manglende" replay gain er volumen nu nærmere kl. 2.)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf McM_dk » 16. feb 2019, 14:21

Køb-køb-køb
Sværere er det ikke
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 17. feb 2019, 13:07

På tide med den sædvanlige online-oversatte opsummering. Ikke så hysterisk morsom som Hyland-opsummeringen, men sigende på sin egen måde.. :-)

—

I will be soon enjoyed to jump of the tour'er here ... Sitting with K240DF'erne and rĂĄhygge with Marcelle Mayer, even from the cold of the charming sounds. Annoying ...

Tonight I just sneaks into a quick listen on Josef Suk. Has moved from DF to Sextet. It sounds outstanding on Sextet'erne, I'm actually somewhat flabbergasted over how well a sextet may sound. I sit a bit and shifts a little between K240DF and K240 Sextet'erne. Sextet'er along with Eufonika has a knack for placing athletes very well defined. Have card tried K340, sounds a little tame with strange bass. And have tried Verisonix, it sounded easier to look odd. They do not fit together.

Today's big surprise, TDA1549, Eufonika and Ollo S4 works really well, Ollo'erne got just one shot "AKG". The fact it plays here. korekt reproduced? No. Delicious? Check out! When the family watching tv, start with Marantz CD-48 -> Eufonika-> K270. But Lo and behold it is not quite high. My Marantz, there is violence moddet and as a result it has a low output, might not be the perfect candidate.

But no need to be a fuser, forward with Eufonika and K240DF. Much more inspiring version. Much more dynamic. I just think I have power enough out of Eufonika. In fact, complements K240DF'er as well, so all the more or lesser degree i have had in the mod AKG'erne is completely gone.

I listened to this fine plate via Eufonika and K240DF. It was a huge breath-taking experience, ones where you must hear a second plate completed, before the wife definitely have our attention (it helped a little with that catch my attention when she found the salmon sandwiches on fresh French bread ...)

It's going to hurt having to send H7'eren on, but I will be forced to buy a Eufonika ... Hallelujah it does something good for K240DF'erne. It has never listen so well in my home. I am totally sold.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf Claus-DK » 17. feb 2019, 13:11

jo jo, det giver fint mening..eller noget
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 17. feb 2019, 20:39

god underholdning thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 18. feb 2019, 22:09

Af uransaglige årsager landede der et sæt Beyerdynamic T70 her på matriklen i dag. Og magen til utaknemmelig bæst af et sæt hovedtelefoner skal man da lede længe efter. Ville egentlig gerne lytte til noget Jethro Toll "Aqualung" eller Elton John "Yellow brick road". Men det dur simpelthen ikke. T70'erne piller simpelthen remasteringen fuldstændig fra hinanden.
Audirvana -> M2tech -> Aune -> Eufonika -> T70
Men så faldt jeg over Susanne Sundfør's "Music for people in trouble", og var uden for pædagogisk rækkevidde i de næste 10 numre. Meget meget lækkert.
Med Beyer'ne er der masser af krafter i Eufonika. Volumen er pĂĄ omkring kl 9-10.
Lisa Ekdahl's "Bortom det blĂĄ" fungerer ogsĂĄ godt.
Lidt senere fulgte jeg op med Loreena McKennitt "An Ancient Muse". Utrolig der kan være så stort et rum i en lukket hovedtelefon. Og kombinationen spiller velafbalanceret med en god basgengivelse der matcher musikken. Andet sidste nummer på pladen er Beneath a Phrygian Sky og så er det jo oplagt at skifte til Peruvian Skies med Dream Theater fra "Falling into infinity" og så går det måske en kende for langsomt i bassen. Vokal og guitar er flot. Men bassen kunne godt stå lidt skarpere. Det er som om at Dream Theater har fået et skud Purple Haze. Og ikke et ondt ord om Hendrix, men sådan synes jeg ikke Dream Theater skal lyde.
Meget bedre går det med Red Rain fra Peter Gabriels "So". Det har vel aldrig været et mørkt klingende album, og her er der nok en diskant der nok lige går op og kriller lidt, men godt det lyder det. Fedt at høre noget 80'er musik hvor bassen klinger så lyst, at den nærmest ligger op i guitarens frekvensområde.
Nå, det må blive ordene for denne gang. Eufonika'en må jo desværre snart videre.
Ah, kan lige nĂĄ Sledegehammer, og, og...
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf Claus-DK » 18. feb 2019, 22:30

Det bliver en rigtig god anmeldelse når vi, når touren er overstået fjerner alle vi andres dumme kommentarer og dine indlæg kommer lige efter hinanden..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H7

Indlægaf Claus-DK » 26. feb 2019, 22:05

Her er første del af den finske review
When I was offered and opportunity to review this Eufonikas OTL-amplifier, I was hesitant for a moment. I wasn't sure if I wanted to do it, because my current main headphones Focal Elear's are low impedance dynamic headphones and as such not suitable for OTL-amplifiers. However in the past I have used Hifiman he400 succesfully with Little Dot mkIV and since I have Hifiman he560 I decided to try if they would work with eufonika.

And they did work, very well actually. Unlike with dynamic headphones planars have a straight impedance curve, so 35oh, hifimans have a straight frequency response. With dynamic and low impedance Focal's bass hump on frequency response is clearly audible and sound in general is bit lifeless.

As my comparison amplifier I mainly used Burson Soloist, which strenghts and weaknesses I've become very familiar with in the last two or three years. I also did some comparison with Graham Slee Solo Ultra-Linear Diamond Edition. Both amps cost about 1000 euros, so they are a lot more expensive than Eufonika.

Looking at the exterior Eufonika looks remarkably good and has excellent craftmanship, considering it's price (299 uk pounds on ebay directly from the manufacturer). I did not take a peek inside the unit as it is a loaner but according to the manufacturers website they use high quality parts through and through ( Wima, Nichicon, Alps, Neutrik, Amphenol) . Even the tube sockets are impressive. They're tight and of so high quality that difference against Little Dot can be seen immediately. On the other hand all is relative; compared to my last otl tube amp, Alex Ederer 6C33, Eufonika does look and feel like a lilliputian.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H7

Indlægaf Mortenhoe » 22. mar 2019, 23:14

Den hovedsagelige grund til at jeg skriver noget om Eufonika, er fordi jeg skal.

Jeg var mildest talt ikke imponeret, med min kæde af udstyr. Den blev faktisk kun testet med mine main TH-600. Med begge af de små rør, havde den absolut ingen kontrol over bassen i mine TH-600, og jeg tror det skyldes noget impedans mismatch?? Bassen i mine TH-600 mindede mig om papercone PA bass enheder i lyden. Mellemtone område lød dog rigtig godt. Her kunne man hører rørene på musik med strenge. Mere nærvær end solid state.

Umiddelbart kunne jeg heller ikke forliges med placeringen af RCA inputs. Jeg ved godt det højest sansyligt var kortest mulige vej, men det er lidt som at skyde sig i foden, når man så skal have sine input kabler dalrene enten hen ved siden af forstærkeren eller langs toppen af den. Både RCA stikkene og 3pin IEC stikket skulle så absolut have været placeret bagpå!

Jeg er sikker på jeg måske kunne have fremtvunget bedre resultater med hovedtelefoner med højere impedans, men det er ikke det jeg lytter til, til dagligt.

Så for mig var det ikke nogen kanon oplevelse at have Eufonika på besøg, og det blev derfor til relativt korte lytte sessioner.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 22. mar 2019, 23:40

Det kan vel dårligt komme som en overraskelse, at en OTL-forstærker primært beregnet til mellem-/højimpedante hovedtelefoner ikke gør det overbevisende med TH600 (25 ohm/94 dB). Samme erfaring gjorde finske Roderick med sine Nighthawk Carbon (25 ohm / 99 dB): …only failed with Audioquest Nighthawk Carbons which have 25ohm impedance. That in my opinion is only because Nighthawks have a "creamy" tonality by their own and just a hint of extra warmth pushes them over the edge from creamy to...well, slimy. Jeg forstod på Carsten, at hans betydeligt mere strømstærke H3 klarede TH600 fint, eller?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 22. mar 2019, 23:52

Jeg vil næsten gå så vidt at sige, at lytte til Eufonika på alt under 100 ohm er decideret spild af tid. med 32 og 25 ohm er der meget stor sandsynlighed for en svamp bas.
hvilket som Kvik skriver jo er en del af aftalen med djævlen når man invitere OTL indenfor :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf Mortenhoe » 23. mar 2019, 01:20

kvik skrev:Det kan vel dårligt komme som en overraskelse, at en OTL-forstærker primært beregnet til mellem-/højimpedante hovedtelefoner ikke gør det overbevisende med TH600 (25 ohm/94 dB). Samme erfaring gjorde finske Roderick med sine Nighthawk Carbon (25 ohm / 99 dB): …only failed with Audioquest Nighthawk Carbons which have 25ohm impedance. That in my opinion is only because Nighthawks have a "creamy" tonality by their own and just a hint of extra warmth pushes them over the edge from creamy to...well, slimy. Jeg forstod på Carsten, at hans betydeligt mere strømstærke H3 klarede TH600 fint, eller?


Ja, jeg ved ikke hvad forklaringen er, da jeg ikke er så vel informeret om otl rørforstærkere, men mine TH-600 lød rigtig godt på H3, og især da vi smed Aune S6 ind foran, istedet for hans Henry. Ingen offence mod Henry'en, jeg har nok bare min præference ved Aune's hus signatur.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Eufonika H7

Indlægaf Kolind » 14. apr 2019, 23:22

Det blev nu min tur til at få trækassen, Eufonika H7 på besøg.
Første indtryk - Den er en del større end forventet.. Så stor faktisk, at den næsten passer fint ovenpå min endnu større AudioGD NFB 10.2 dac/amp.
De er ca lige lange, og AudioGD'en er sĂĄ lige 3-4 cm bredere. Meeen den er sĂĄ ogsĂĄ sĂĄdan ca. latterligt stor mĂĄ man sige.
Ved siden af har jeg ogsĂĄ en Darkvoice 336i. Og den er ret markant mindre. De vejer dog omkring det samme umiddelbart.

Der var to rør med i kassen. Jeg har skiftet imellem de to rør et par gange.
Det tager jo lidt tid da jeg føler at den vel bør køle ned først etc. Og så varme op for at få det bedste ud af dem. Deraf er det svært at lave A/B sammenligninger. Jeg syntes ikke at kunne lægge mærke til en forskel på de to rør. Det får mig til at antage at rørene ikke gør en voldsom forskel? Alternativt er der tale om to rør som ligger meget tæt i lydsignaturen.
Med min Darkvoice er der ret markant forskel i lyden alt efter hvilke rør man anvender. Der er tube-rolling lidt af en sport. Det tænker jeg aldrig helt at det kan blive med Eufonikaen. Den anvender en lidt opskur rør-kombination som ikke tillader det helt store spillerum ift. alternative rør.


Men til det mest spændende - Hvordan lyder den?
Under sit besøg her på adressen har jeg kun spillet den op imod min AudioGD NFB 10.2 som single ended. En overflod af elektronik og printkort imod angiveligt simplere konstruktion med rør.
Fordelen ved denne test er at jeg kan bruge samme DAC, men blot skifte imellem at bruge hovedtelefonudgangen på AudioGD'en og så den eksterne. Skiftet kan derved laves imellem den ene og anden på få sek. Stik ud, stik ind, tryk på output knap, og vupti. Volumen var deraf selvfølgeligt også matchet efter bedste evne.
En hĂĄrd duel derved!

Første indtryk: Skiftede jeg? - Hvor er den store forskel jeg havde sat næsen op efter? Normalt plejer jeg at bilde mig ind at der er milevidt forskel på de to typer af forstærkere. Jovist - Ved nærmere kritisk lytning og skift imellem de to er der da forskelle.. Jeg syntes altså bare ikke at de er så signifikante som jeg gerne ville have haft det. Måske er det et udtryk for at den objektive kvalitet af de to forstærkere er omkring af samme kvalitet med blot lidt forskellig signatur.
Mit indtryk er lidt også at Eufonikaen måske ligner en gammeldags rørslæde, men rent faktisk ikke lyder SÅ rør-agtig endda? Jo lyden er lidt varmere og blødere, men ikke på samme måde som normalt med min Darkvoice (hvor jeg dog også bruger relativt varme og karakteristiske rør).

Bassen er lidt fastere og punchy hos AudioGD'en. Toppen lidt mere crisp og metallisk.
PĂĄ Eufonikaen fĂĄr toppen og hihats en lidt mere naturlig klang. Der mangler lidt umpfh i bassen i direkte sammenligning.

Ærligt talt: Hvis jeg kom hjem en dag og en anden havde tændt en af de to kombinationer og jeg ikke vidste hvilken, er jeg helt sikker på at jeg jeg ikke ville kunne gætte hvilken jeg hørte.

Bare under min test her tog jeg mig flere gange i at sidde og lytte efter ting jeg ikke brød mig om.. F.eks at det blev lidt skingert, og det vel også var fordi det så var en solid-state.. Hvorefter jeg så opdager at jeg faktisk lytter på rørene det øjeblik. Så meget for min hørelse intensive lytning :D Eller også handler det bare om at forskellen er for lille til at det er vigtigt.
Den primære forskel oplevede jeg med AKG K340 som er notorisk tunge at drive. De fik guitarer og stemmer til at lyde lidt anderledes på Euronikaen. Det blev lidt mere nærværende og naturligt. Det jeg så til gengæld ikke fik, var kontrol på bassen som mistede noget defination. På K340 foretrak jeg Eufonikaen lidt, selvom forskellen ikke var stor, var der lidt. Med de andre bøffer var forskellen så lille og ikke kvalitesmæssigt bedre, blot en anelse anderledes.r
Hvis man selv ved et skift på 1½ sek med matchet volumen ikke rigtigt hører nævneværdig forskel, falder det lidt til jorden.

Min konklusion er derved at den vel som sådan gør det godt - Den matcher min AudioGD (single ended) som kostede en god sjat mere som ny men dog også inkluderer en dac. Jeg tænker at prisen nok derved er cirka sammenlignelig, men at man så kan nøjes med 'bare' at købe en forstærker her. Når det så er sagt, giver AudioGD'en også mulighed for balanceret drift af bøfferne, som i nogle tilfælde måske kan trække lydkvaliteten et hak op af stigen.
Jeg vil nok ikke rigtigt anbefale køb af Eufonika H7. Jeg vil personligt syntes at hvis man skal have rør, så skal det også lyde af rør, og det syntes jeg ikke at den gør helt nok til at give mening. I hvert fald ikke for mig. Jeg tænker at man næsten lige så godt kunne have brugt en solid-state som dette. Måske er det godt klaret at få den til at lyde knap så slatten og rør-agtig.. Men hvis det er målet, hvorfor så vælge rør til at starte med?

Den er på ingen måde dårlig - Jeg kunne ganske fint have den som min eneste forstærker uden at ligge søvnløs over det om natten, men sammenlignet med min AudioGD syntes jeg ikke at den har noget tilstærkkeligt anderledes at byde ind med.

På trods af dette har det dog været et fornøjeligt besøg. Jeg har nok fået dæmpet min trang til forstærkeropgradering eller supplering af forstærkere i hvert fald. I hvert fald mange tak til Euronika for lån af forstærker. Det er fedt at få prøvet noget nyt grej i vante omgivelser.


Bøffer brugt under test:
Sony SA-5000
Beyerdynamic DT880 600ohm
AKG K340
Ollo audio S4R
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 15. apr 2019, 10:24

Kolind skrev:Jeg syntes ikke at kunne lægge mærke til en forskel på de to rør. Det får mig til at antage at rørene ikke gør en voldsom forskel? Alternativt er der tale om to rør som ligger meget tæt i lydsignaturen.

Har ikke set de ekstra rør, men mistænker det simpelthen er et sæt dubletter/reserverør.

Kolind skrev:Med min Darkvoice er der ret markant forskel i lyden alt efter hvilke rør man anvender. Der er tube-rolling lidt af en sport. Det tænker jeg aldrig helt at det kan blive med Eufonikaen. Den anvender en lidt opskur rør-kombination som ikke tillader det helt store spillerum ift. alternative rør.

6N1P er nok lidt vanskelig at rulle. Røret er i "famillie" med ECC88/6DJ8/6922/E88CC/ECC85/6AQ8, men trækker dobbelt så meget glødestrøm. Alle 6N1P lyder dog ikke ens (læser jeg på nettet), så det kan måske være værd at prøve forskellige af slagsen. Der findes også en mere robust udgave, 6N1P-EB (6N1P-EV), hvoraf en Winged C Svetlana 6N1P-EB tilsyneladende gør lykke (igen iflg nettet)

6N13S er til gengæld noget lettere at gå til. Sidder jo i f.eks. Feliks Elise og Euforia, hvor der rulles i stor stil på HeadFi. Har også set en Darkvoice 336i/se med 6N13S.
Klippet fra H3-trĂĄden.. 6N13S (6H13C): 6AS7G, ECC230, 6080, 6N5S (6H5C), CV2984 (med forbehold for misforstĂĄet kompabilitet).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron