Mytek Liberty DAC/AMP



Mytek Liberty DAC/AMP

Indlægaf nktnkt » 21. feb 2019, 15:25

Hej,

lige et par ord til denne DAC/AMP fra Mytek til ca 7500kr

Har nu haft den i godt 1 uge og mit set up er følgende:

Synology NAS 412+ / Spotify
Auralic Aries Mini - USB ud til Mytek USB ind
Mytek Liberty DAC/AMP XLR analog ud til Violectric
Violectric V200 SE ud
HE 560 Hifiman

hører meget rock, depeche mode, bruce springsteen, Eric Clapton, Dire Straits og også en del nyere rock/pop som Alex Vargas, Minds of 99, Lukas Graham..

Jeg oplever at denne DAC er meget nærværende - dvs musikken bliver meget intim - stemmer, instrumenter står klokkeklart og man får alle mikro detaljer med. Det er virkelig et godt match til min forstærker, som er en smule tilbagelænet, hvor Mytek er mere in your face. Man skal høre det før man tror det, men jeg må sige den har givet et gevaldigt pust i form a dynamik, detaljer og intimitet

Jeg var lidt bange for den Sabre Chip ville være for anstrengende i de høje toner i længden, men dette er ikke tilfældet. Den er perfekt integreret af Mytek her.

Når du benytter DAC/AMP alene, så kan den sagtens trække mine HE 560. Dog vil jeg sige at den så er mere neutral lydende end når jeg kører den igennem min V200, som giver noget mere fylde i musikken.

Jeg vil tro at som stand alone DAC/AMP vil den vil være et noget nær perfekt match på for eksempel Audeze LCD 2 eller Focal Elear, som jo er noget mere varme i lyden end HE 560. Har dog ikke hørt Focal Elear selv, men mener at kunne genkende disse tillægsord fra andre anmeldere.

Men som DAC, hvor jeg har brugt Mytek Liberty mest af min lytte tid, der er det den bedste dac jeg til dags dato har hørt - og har efterhånden haft en del gennem systemet, bla fra IFI, Chord, TeddyPardo, Hegel etc..

så en varm anbefaling herfra - og står man at skulle investere omkring de 7-10k på en Dac, så ville jeg prøve at låne/købe denne med hjem og teste, den er virkelig musikalsk og lyder fortrinligt i mine ører.

Mvh
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Mytek Liberty DAC/AMP

Indlægaf kvik » 21. feb 2019, 21:08

Lyder måske overdrevet, men glæder mig meget, at du nu har ramt en kæde med god synergi. Når det kommer til stykket bliver lige-ved-og-næsten bare aldrig godt nok - til husbehov måske, men ikke til decideret musiknydelse. Det wow! (stort eller lille) god synergi giver, under jeg alle at opleve på et tidspunkt.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Mytek Liberty DAC/AMP

Indlægaf kvik » 13. mar 2019, 00:32

SĂĄ har ardilla forfattet en grundig anmeldelse af Liberty.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron