Balanceret DAC med toslink input?



Balanceret DAC med toslink input?

Indlægaf theduck5005 » 28. feb 2019, 14:03

Hej.

Jeg vil gerne udelukkene køre på Toslink på alle mine lyd enheder.

Jeg har et sæt af Yamaha HS7 studio monitors, som jeg bruger som højtalere til mit almindelige musik brug, ikke til musik produktion. Jeg bruger xlr indgangene til dem, og signalet er sendt fra min Line 6 Helix, som er en DSP processor egnet specifikt til elektrisk guitar, men kan også bruges til meget andet.

Men denne Helix køre på USB, hvilket er logisk da det er et eksternt lydkort, egnet til lydproduktion, men jeg bruger den ikke til det (Tænker måske at sælge den og finde noget bedre for mig) så jeg har ikke brug for at den kan kommunikere til min computer. Men det er et krav at den kan modtage lyd fra min computer og afspille dette gennem mine højtalere.

Mit spørgsmål ligger så, jeg vil gerne finde en DAC som har balanceret xlr outputs, både en højre og en venstre output. Og jeg vil gerne have denne til at have et toslink som input, og hvis ikke toslink, skal det være en AMP med rca eller helst coax input, hvor min Aune X1s kan sende denne forbindelse til forstærkeren og forstækeren skal have xlr balanced outputs.

Jeg har set lidt pĂĄ Schiits Jotunheim, men den har kun xlr eller rca inputs, og med usb dac som jeg ikke ville bruge sĂĄ mange penge pĂĄ den, med mindre den DAC kan bruges i Linux.
Har også haft kig på Topping DX7 som har både toslink input og balanceret xlr outputs, men jeg kan ikke finde særligt meget af user experience på denne enhed, så er rimeligt usikker, og den er lidt billigere, kan fås til 3.300,-

Jeg har ikke nogle specifikke pris krav, men jeg skal også kunne sige til mig selv det er prisen værd, så jeg køber helst ikke noget over Jotunheim ( 5000,- )

Jeg svare meget gerne på spørgsmål hvis der er noget man gerne vil vide.

Hilsen Kenneth

*edit*
Jeg ville også godt kunne bruge bare Jotunheim, så længe jeg er sikker på at dens DAC har linux support, hvilket deres hjemmeside siger så længe ens linux disrubtion har support for UAC2 så er det plug and play på linux.
theduck5005

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. feb 2019, 13:43

Re: Balanceret DAC med toslink input?

Indlægaf Mataugust » 28. feb 2019, 21:14

Pt kan Dacmagic plus købes for 2100 kr. hos hifi-freaks. Dac delen er nogenlunde samme kvalitet som x1s, men dm+ har balanceret udgang og kan bruges som forforstærker.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Balanceret DAC med toslink input?

Indlægaf theduck5005 » 28. feb 2019, 22:06

Den ser ud til at have alt hvad jeg er paa udkig efter, og den virker til at vaere god i lydkvaligtet. Jeg vil have den i baghovedet.

Men naar man saa kigger paa dens fysiske bygning, virker den til at vaere et billigt produkt, med plastik som en alt for stor del, og ville ikke ogsaa foeles som et godt produkt. Men det er maaske bare mig der er ekstremt kritisk. Men tak, vil have den i tanke.

ps. unskyld jeg skriver aa, ae og oe, jeg bruger engelsk tastatur hjemme paa hoved computer.
theduck5005

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. feb 2019, 13:43

Re: Balanceret DAC med toslink input?

Indlægaf kvik » 1. mar 2019, 01:09

DX7 har sin egen 25-siders tråd på Head-Fi, noget brugbart info må der da være i den tråd?
https://www.head-fi.org/threads/topping ... 14/page-25
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron