Så efter noget tid uden mine elskede HD800, faldt jeg over et par HD800 herinde. Krellef havde et par som jeg snuppede til en ganske udmærket pris
Der skulle selvfølgelig laves lidt ved dem, men ja hvad pokker. Der var ikke originale puder, men der er et sæt på vej
Headbandet er mere eller mindre væk. Så der altså kommet et hæklet comfort wrap på dem indtil det nye ankommer.
Da jeg ikke rigtigt turde modde på mit gamle par HD800, så synes jeg da at jeg ville eksperimentere lidt med det her par. Så jeg har prøvet at lave en DIY HD800S. Eller hvad man nu vil kalde dem Der er i hvert fald blevet lavet et SuperDupont resonator mod / French mod på dem og så er de jo blevet malet som HD800S.
Men lad os da tage turen fra en ende af. Jeg fik dyret hjem her i dag og gik straks i gang med at gøre dem klar til at blive spraymalet sort Blev egentligt lidt overrasket over hvor nemme de egentligt var at skille ad.
Har da egentligt ikke et billede hvor de er skilt helt fra hinanden. Hmm.. nĂĄ ja hvad pokker.
SĂĄ er der da et billede hvor alle delene er malet
Ice tea'en står på en af gaflerne til siderne. Der var lige en plet jeg manglede, så den fik lige en hurtig tur. Så den var stadig i gang med at tørre.
Når alt så er farvet kommer vi til den farlige del. SuperDupont moddet. Skal da være ærlig og sige at hjertet pumpede da lidt hurtigt da jeg åbnede helt ind til driveren Men det gik nu meget fint. De der doughnuts der jeg fik lavet så ud til at have et meget stort hul, i forhold til de billeder jeg havde set, men jeg gik nu ellers efter målene. 14mm udenpå og 10mm indeni. Men under alle omstændigheder, så kan jeg siger at de har givet en effekt på lyden
Så er alle modificeringer egentligt færdige og nu skal dyret da bare samles igen. Som da jeg skilte dem ad, så var det også ganske nemt at få dem samlet igen.
Lige for nu skal der ses bort fra puderne og headbandet.
Der skal nye puder på af lidt samme grund som da jeg brugte Dekoni elite velour puder. Synes at den ekstra afstand ødelægger lyden lidt for meget. Der er pt et par XL Round Sheepskins på. De var de eneste puder jeg havde som kunne passe Men de må fungere indtil jeg får mine stock pads hjem.
Den der comfort wrap er der egentligt som headband fordi det som de kom med er mere eller mindre væk. Ehm.. ja. Der er ikke meget pude/fluff i det headband længere, så der altså sådan en fætter på indtil videre.
Lidt om lyden.
Jeg er så en af de folk som synes stock HD800 lyder fantastisk. De er klare, masser af detaljer og så den der enorme soundstage. Var mere eller mindre forelsket i HD800 fra dag 1 jeg hørte dem
Med det her SuperDupont mod så er der kommet lidt mere low-end i dem. Ikke sådan overdrevet meget, men lige så man kan mærke det. Lidt alla HD600, men med noget mere detalje og punch.
Ved ikke hvor meget jeg tør snakke om lyden sådan generalt da jeg egentligt helst vil have stock puder på først. Altså de lyder skønt nu som de er, men de er ikke hvad jeg forbinder med HD800. Kort sagt:
En decent mængde bass som extender rimeligt der ned ad.
Skønne mids toner, dog ikke som mine nye HD660S'er , men de lyder nu stadig skønt med vokal centreret musik.
6.3Khz peaket er kommet en del ned kan man høre. Der er stadig rigeligt med detalje i diskanten, men man kan godt mærke at den slapper lidt mere af. Og ja soundstage er jo stadig enormt. Ikke rigtigt noget nyt der.
Det var da egentligt ikke sĂĄ kort sagt alligevel...
Men der kommer nok lige en update nĂĄr puder og headband ankommer-