Hvilket grej lytter du til lige nu?



Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Mataugust » 31. mar 2019, 21:16

Spotify-->Denafrips Ares-->LV 107u-->GS1000

Velvets banan lyder bare fantastisk i dette setup.....Ønsker at hunden ikke skal luftes og sengen ikke kalder.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf M.Gjøl » 4. apr 2019, 20:52

Så er jeg næsten i mål med min opdatering af anlæg.

Cambridge CXNv2 - Icon Audio HP8 MKII - Sennheiser HD800

Lyder sku dejligt 9musik
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf kvik » 4. apr 2019, 21:14

Er HP8 original? Der er en tråd på HeadFi med forslag til modding (husker ikke om du besidder evnerne :-) )
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf M.Gjøl » 5. apr 2019, 09:07

Der er kun skiftet rør på den. Så kunne være et spændende projekt, men har desværre ikke de nødvendige skills.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Henrik_sdk » 5. apr 2019, 22:18

Spotify igenmen Sonarworks til Ifi X-can og et smart lille balanceret kabel fra Emil til Sennheiser 6XX

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. apr 2019, 10:43

Hvorfor er der ikke flere der benytter sig af grønne led lys?
Vi er mange AB fans herude.

Jeg har købt en Q701..igen. Jeg var jo også på jagt efter en topdollar lukket hovedtelefon, så at jeg ender op med markedets mest åbne af slagsen illustrerer vel egentlig blot hvor jazz jeg lever. Man har et standpunkt..til man sætter sig ned eller går en tur.
Den er hvid, den er ny - som i helt ny (men købt brugt?), let dreven ud af min Xduoo og lyder bare fremragende med gode optagelser. Havde egentlig glemt hvor elegant og glat toppen føles. Hvor DT880 godt kan føles lidt metallisk for undertegnede, så rammer diskanten meget mere yndefuldt over Q701. Vil bestemt ikke kalde den neutral, hah!- meeen på gode optagelser lyder den faktisk naturlig..ligesom hd800 kan gøre.
Den er også decideret varmere end jeg husker den..men det kan også have noget at gøre med den k701 som jeg hilste på for lidt siden. Q701 er IKKE den samme hovedtelefon. Jeg troede ellers det var den samme...hvilket det næsten også er. Driverne er de samme, men rygpladen med Q symbolet på er ikke perforeret som på K701. Dette betyder essentielt at driverne har mere at drøne basluft op imod, hvilket i sidste ende giver lytter hvad der svarer til forskellen på en hd600 og 650 i bassen...dog kan man høre den dybe bas over AKGerne modsat Sennheiserne:-P

Xduoo —> Dead Can Dance : Dionysis —> Q701
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Claus-DK » 13. apr 2019, 11:16

Sweppesfetterlein skrev:Vi er mange AB fans herude.


Akademisk Boldklub ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. apr 2019, 11:38

Lige præcis.
Abdul Sule forever rullw3
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Steffench » 16. apr 2019, 00:23

Spotify : System Of A Down - Cigaro -> Aune X1s -> Ollo S4R

Må indrømme jeg var skeptisk i starten da jeg fik et par Ollo'er på hovedet, men hold k*ft hvor er vi bare blevet gode venner ruller1
Af en " flad " hovedtelefon at være, har den virkelig fuld smæk på bassen.. Med frygt for at starte en større debat, vil jeg næsten gå så langt og sige Ollo'en er en utroligt "langsom" hovedtelefon. Når musikken bliver tilpas kompleks og hurtig, bliver det nærmest til en gang pærevælling. Devin Townsend Project's Deconstruction er et perfekt eksempel på dette. Tager man der i mod en rolig, måske end da akustisk sang så som Shinedown's 45 - Acoustic får man sig en glædelig overraskelse, her er både detaljer og nærvær fra den halv varme lyd, i sådanne grad mine HD 600 slet ikke får chancen for performe..

Ser man på fx Slipknot - Sulfur, er trommerne fra 00:10 - 00:30 sekunder nærmere end konstant frem for individuelle slag ( som det ellers normalt er ). Det er en synd og en skam at de er så vellydende og samtidig er en hovedtelefon jeg vil kalde direkte langsom..

Mixed feelings, men de får fortsat mest spille tid af alt mit grej..... Så noget må de gøre rigtigt
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 16. apr 2019, 13:49

^Lyder godt Steffen thumbs
Kan nu heller ikke forestille mig en bøfentusiast, der ikke bryder sig om lossen (det skulle da lige være Beyer fans der ikke er vandt til bas og ydermere mangler et bjerg i diskanten rulle6 ).

Jeg gik fra en dags tid med Q701 som jeg helt har genforelsket mig i til en dejlig aften med nathøgen. Så kan vi snakke om to meget forskellige kander...og om at skulle omstille hjernefabrikken til en HELT anderledes præsentation. Dykket i den øvre mellemtone gør ofte at man skruer op og skruer op fordi at man som oftest er vandt til at mellemtoner netop står helt skarpt og er fremme over stepperne...det hjælper bare ikke at skrue op. Man skal vente til hjernen vænner sig til signaturen og haps!! Så er det pludselig en helt igennem genial bøf igen...og har man undervejs prøvet at skrue lidt op for at ‘hjælpe processen’ - ja så finder man ligepludselig ud af HVOR højt man rent faktisk har skruet op ruller1
På mange leder og kanter minder den mig om Ultrasone bøffer. De kræver lige at cockpittet genindfinder sig ved roret..indtil da kan det godt være en kende forvirrende.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 16. apr 2019, 18:09

Sweppesfetterlein skrev:...til en dejlig aften med nathøgen...


Hvilke forstærker spænder du for Nattehøgen?
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 16. apr 2019, 18:23

Min iPod for det meste. Nathøgen er 25 ohm og 99 dB, så jeg er sjældent over 2/3 af volumepotten(baren) før jeg bliver blæst ud af egen skal. Bruger også min lille xDuoo til at drive den. Der skal jeg bare ikke skrue så højt op:-) Har også haft den til Violectricen i lav gain.
Lyder ens over dem alle, men det er også solid state banditter hele bundet.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 16. apr 2019, 18:41

Ja den er godt nok let drevet. Og enig når man først lige har vænnet sig til signaturen, så er det hele der. På mange måder en genial bøf til en morfar.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Pedeskov » 17. apr 2019, 09:12

Kontor setup'et Foobar -> Aune X8 -> Aune X7s-> balabceret Ollo S4R. Har fået sat X8'eren til, det giver godt nok et gevaldigt løft i forhold til min gamle FIIO Andes 4musik Alting står mere skarpt og der er mere smæk på anslag, både trommer og guitarer. Synes også at der mere luft omkring sangere og musikere.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 17. apr 2019, 09:58

Pedeskov skrev:Kontor setup'et Foobar -> Aune X8 -> Aune X7s-> balabceret Ollo S4R. Har fået sat X8'eren til, det giver godt nok et gevaldigt løft i forhold til min gamle FIIO Andes 4musik Alting står mere skarpt og der er mere smæk på anslag, både trommer og guitarer. Synes også at der mere luft omkring sangere og musikere.
Spændende med X8 :-)
Glæder mig til at Claus-dk får dem på lager og tour(?).

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Claus-DK » 17. apr 2019, 11:00

der er allerede en tourliste og du har meldt dig til...

De burde dukke op i næste uge sammen med nogle nye S6Pro..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 17. apr 2019, 12:30

Claus-DK skrev:der er allerede en tourliste og du har meldt dig til...

De burde dukke op i næste uge sammen med nogle nye S6Pro..


Herligt thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 17. apr 2019, 15:32

CHIbsen skrev:Ja den er godt nok let drevet. Og enig når man først lige har vænnet sig til signaturen, så er det hele der. På mange måder en genial bøf til en morfar.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

Den er lidt gået hen og blevet en slags hd650 for undertegnede i og med, at den har samme funktion: den lyder genialt med alle optagelser og især de lidt kantede og upudsede optagelser giver den nyt liv. Ingen fingerpegning af produktionens fejlagtigheder. Kort sagt: when all else fails? Nathøg!
Modsat 650eren er der dog dyb bas og totalt fravær af det berygtede Sennheiser slør. -Et slør som virkelig bliver håndgribeligt når man fx sidder og skifter imellem den og det nyeste skud på stammen, 660eren.

Skal hjem til min Sundara rulle2 Den gav mig én på opleveren i går aftes.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 17. apr 2019, 18:09

Havde lige en lille time sammen med D7200 her inden jeg smuttede imod de gamle for at holde påskeferie. Den er satme sprød! Som i sindssygt lækker! Grunden bag indkøbet var faktisk mødet med Emils gamle D5000, som virkelig kunne et eller andet som jeg ikke umiddelbart havde hørt fra en lukket bøf før. D7200 lyder meget derhen af men tilfører yderligere en flad frekvenskurve samt bedre isolation via de nye læderpuder.
Jeg tør simpelthen ikke begynde at fragte rundt på den i en lille rygsæk, så den er blevet hjemme over påsken;)
Har i stedet medbragt Steffens gamle Meze in-ears som jeg sidder og lytter til lige nu. Kort indtryk er at de lyder som om de burde koste noget mere. Virkelig imponeret af deres rene klang.
Har da også 660eren med i rygsækken, men den er sgu lidt lettere at fifle rundt med..og så har den ikke dyrebare valnøddekopper!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Mortenhoe » 20. apr 2019, 21:31

CD Rips -> Foobar -> iFi Nano iUSB 3.0 -> Aune S6 Pro -> Balancerede Fostex TH-600.

Jeg ved godt det er farligt at sige end-game, men det her setup TÆVER X1s single ended og det har jeg lyttet til i LANG tid. Det her bliver stående. Ejer man ikke allerede en S6 Pro, så har man et seriøst valg at foretage sig.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster