Ikko OH 1



Re: Ikko OH 1

Indlægaf CHIbsen » 27. apr 2019, 20:07

Jeg har lige lyttet Zeppelin. Man får det fedeste drive i Bonhams tønder samtidig med at at Jimmy Page's guitar og Robert Plant's vokal står knivskarpt. Perfekt.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ikko OH 1

Indlægaf aparthia » 28. apr 2019, 22:45

Claus-DK skrev:Der er stadig en enkelt tilbage på turen.
Men jo flere indtryk des bedre.


Et kabel med mikrofon eller en plads på turen? Hvis det første ville jeg da gerne prøve, hvis det sidste, har jeg allerede bestilt dem. Jeg vil uanset prøve at huske at komme tilbage med indtryk!

Claus-DK skrev:Hvad betyder aparthia ??


Det er et gaaaaaammelt gamertag, jeg brugte fordi jeg var lidt aparte og så skulle det bruges i engelske spil. :grin:

Uheldigt nok ligger det også tæt op ad apartheid som mange tror det kommer fra. 2musik
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Ikko OH 1

Indlægaf Claus-DK » 28. apr 2019, 23:37

Det var at der manglede indtryk fra den sidste deltager..Jeg vidste godt du havde bestilt et sæt, kunne genkende din mail adresse thumbs

Du er yderst velkommen på vores ture, der er pladser på X8 turen lige nu.

Der er også en ny inear fra IKKO på trapperne, regner med midt Juni, men hvis jeg fortæller mere bliver jeg skudt ved daggry, måske før--

Og så et ikke inearprodukt også fra IKKO, men også her må jeg ikke rigtigt røbe noget endnu, andet end den er ret smart..

Sidst men ikke mindst en X1S Pro, også i Juni.

SÃ¥ der vil komme masser af muligheder for at deltage musik17
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ikko OH 1

Indlægaf CHIbsen » 1. maj 2019, 09:36

Ikko'erne fortjener al den ros de har fået. En sjov og varm signatur som Mortenhoe beskriver det. Men samtidig er diskanten yderst velopløst og den lidt fyldige bas har stadig alle detaljer med. Sidder og nyder Marillion "Marble in the Park" (jo ældre jeg bliver jo mere glad bliver jeg for Marillion...). Det er progressiv Rock i roligt tempo. mange ting man kan sidde og lytte efter. Perfekt sammen med Ikko. Jeg bruger pt bare en gammel windows phone ind i Audinst amp og videre til Ikko. Og sidder egentlig ikke og savner at tænder det "store" anlæg op.
På mange måder minder de her Ikko'er om de AKG K3003'er jeg har liggende i skuffen (som jeg ikke har brugt i et stykke tid på grund af en løs forbindelse i den ene side). Når man tænker på hvad K3003'erne kostede i sin tid, er det vel en form for kompliment, at de her sagtens kunne erstatte dem.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ikko OH 1

Indlægaf Ole » 1. maj 2019, 20:53

Jeg synes egentlig også der er mange ting, at kunne lide ved Ikko'en også uden at se på prisen. Tages prisen også i betragtning får man faktisk rigtig meget for pengene.

Byggekvaliteten er rigtig fin med gode materialer og kablet dejligt praktisk - fleksibelt og giver næsten aldrig kabel-spaghetti. Ved ikke helt med farven på Ikkoerne, men lyden er rigtig behagelig med lidt gang i bassen uden at det bliver for meget eller der mistes alt for meget i den anden ende.

Havde problemer i starten med de medfølgende tips, der trykkede et sted i min "mærkeligt formede ørekanal", der gav en ringen for øret, men det fik jeg hurtig ordnet ved blot at skifte til nogle andre tips jeg havde liggende. Så nu er komforten absolut godkendt.

Alt efter mine subjektive mening naturligvis 1musik
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Ikko OH 1

Indlægaf CHIbsen » 3. maj 2019, 17:57

Er (igen) I gang med "Goodbye Yellow Brick Road". Nu ud af s6pro. Lyder lækkert.
Man skal for alt i verdenen undgå noget af det det sødsuppe Elton John. Men det holder altså hele vejen igennem de plader han lavede i 70erne.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ikko OH 1

Indlægaf CHIbsen » 4. maj 2019, 17:17

ikko+heaven.jpg
ikko+heaven.jpg (69.18 KiB) Vist 8054 gange


2 in-ears der benytter sig at teksturer i designet. Den blå er klart bedst til Rock og Pop, mens den sorte nok er lidt foran når man lytter til klassisk.
Er fortsat med Zeppelin "Physical Grafitti" og var ved at komme for sent afsted til pakkeshoppen med pakken til Sweppesfetterlein fordi jeg liige skulle høre et nummer mere.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ikko OH 1

Indlægaf aparthia » 9. maj 2019, 19:38

Billede

Hmmmm...

Det er vist en rimelig 'fed' pakke jeg fik hjem ruller1

Glæder mig til at få hørt noget på dem.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Ikko OH 1

Indlægaf Claus-DK » 9. maj 2019, 19:43

Mmmm margarine
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ikko OH 1

Indlægaf aparthia » 9. maj 2019, 21:52

Claus-DK skrev:Mmmm margarine


Man havde lige håbet ikke? Jeg manglede faktisk noget til en banankage til arbejdet i morgen.

Jeg laver en større anmeldelse senere, men det er en helt anden oplevelse fra de Final Audio E2000 jeg har brugt det sidste halve år og en interessant sammenligning med mine Spiral Ear SE-3, jeg har brugt siden den højre højtaler på E2000 gav op. Positivt indtryk so far!

Jeg skal have fat i et aftermarket kabel for en mikrofon og fundet en fiks "slider" til, der hvor kablet går i to, så kablet ikke sidder løst. Hader den fornemmelse.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Ikko OH 1

Indlægaf librarian » 11. jun 2019, 12:52

Jeg har haft Ikko OH 1 i et par uger. Først og fremmest er jeg imponeret over hvor meget man får for pengene, det er en ret seriøs in-ear, der sagtens kunne have kostet det dobbelte.

De tips, der følger med, er ikke meget værd. Det er noget glat silicone, som jeg i hvert fald umuligt kan få til at slutte tæt. Og in-ears, der ikke slutter tæt, er jo altid en katastrofe. Heldigvis havde Claus lagt en lille pose skumpropper (ala comply tips) ved, og så var jeg kørende. Jeg er dog landet på nogle tri-flange tips, som jeg havde liggende. De slutter også helt tæt. Jeg synes bare de er bedre end skumpropper, da jeg altid synes at skumpropper slører lyden. Men det er vel logisk nok: hvis man beklæder et rum med blødt skum, vil det jo betyde en del for hvordan højttalere vil lyde i det rum. Ørekanalen er så bare et meget mindre rum. Min konklusion er i hvert fald, at jeg oplever at der er væsentligt mere åbenhed i lyden med tri-flange tips. Jeg har gjort samme erfaringer med andre in-ears og bruger også altid tri-flange til mine ER4.

Jeg købte Ikko OH 1 for at få et supplement til mine ER4S (den gamle). Det er min reference og min klare præference. Men en gang imellem får jeg lyst til noget, der giver lidt mere bund, lidt mere bas. ER4S har såmænd masser af "fun factor" for mig, bare ikke så meget i bunden. Så udfordringen her er at finde nogle in-ears, der kan skyde noget bas afsted på en måde, der ikke er alt for langt væk fra idealet, som er en lyd, der er meget direkte, skarp, analytisk. Og uden at ofre for meget i mellemtonen og toppen. Men der er altid et trade-off, så jeg havde heller ikke urealistiske forventninger.

Jeg er fuldstændig tilfreds med den måde Ikko OH1 generelt præsenterer musikken på. I basområdet synes jeg, at alting femstår klart og instrument separation er rigtig god. Her får jeg lige hvad jeg gerne vil have. Der er masser af knald på bassen, og det er en meget stram, fast og præcis bas. De høje frekvenser, som er BA driverens job, er også meget fin, faktisk meget mere detaljeret og pågående end jeg havde regnet med. Jeg kan ikke helt finde ud af om der ind imellem er en anelse dynamisk diskrepans mellem den dynamiske driver og BA-driveren. Jeg har svært ved at sætte fingeren på det, men lyden opleves ikke altid helt sammenhængende. Det er imidlertid mellemtonen, der er ofret. Det er tydeligt på mange indspilninger, at mellemtonen er tilbagetrukket. Og det er jo en del af aftalen, når man vil have en så festlig top og bund. Og det lever jeg gerne med, for Ikko OH 1 leverer så meget andet.

Jeg lytter meget til Ikko OH 1. Jeg må indrømme, at ER4 har fået meget lidt spilletid de sidste par uger - og det er ikke kun fordi jeg mangler nye filtre til dem...

Ved godt der skulle have været lytteeksempler, det havde jeg ikke lige tid til. Hør "Psycho" med Tommy Lee Sparta. Den er rigtig god :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron