ONTech MonsterDAC



ONTech MonsterDAC

Indlægaf CHIbsen » 7. maj 2019, 18:01

Jeg troede at den hed monster fordi den lyder godt. Det gør den helt sikkert.
Men monster dækker vist også over størrelsen...
monsterDAC.jpg
monsterDAC.jpg (67.87 KiB) Vist 8013 gange

Den er decideret humongous!
Aftalte med Kvik at den skulle erhverves hvis prisen faldt til et vist niveau. Det gjorde den sĂĄ.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf Claus-DK » 7. maj 2019, 18:03

Den bliver da ikke væk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf kvik » 7. maj 2019, 18:24

Stort er godt! :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf kvik » 7. maj 2019, 19:07

En nordmand fotograferede sin standard version for nogle ĂĄr siden..

Ontech Monsterdac standard.jpg
Ontech Monsterdac standard.jpg (6.87 MiB) Vist 7999 gange


CHIbsens version adskiller sig en anelse fra standard versionen..

Monsterdac .jpg
Monsterdac .jpg (138.52 KiB) Vist 7998 gange


Mange moddede sine 'monstre' i sin tid, eller fik dem leveret med mods pre-installeret..

Monster mod.jpg
Monster mod.jpg (522.47 KiB) Vist 7996 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf Claus-DK » 7. maj 2019, 20:16

der er godt nok en vild strømdel der er i den kasse, med så fine sager kan den næsten ikke lyde andet end godt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf Mortenhoe » 7. maj 2019, 20:25

Ah en dobbelt AD1865 DAC. Nice. Hvad en line level DAC, skal med så stor en strømforsyning/ensretter del, har jeg INGEN anelse om :D

Den lyder vel dejlig "analog" :-) Jeg tror nu ogsĂĄ en simplere implementering af AD1865 havde lydet godt. Hvad er grundlaget for det design?

og her synes jeg min S6 Pro fylder temmelig meget i landskabet.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf CHIbsen » 13. maj 2019, 21:49

Går lidt og pønser på at Store bededag ikke skal indeholde en cykeltur rundt om Fjorden, og en sammenligning af et par dac's. Men indtil nu er jeg ikke kommet længere end igen at falde i staver over Mozart koncerten med Oistrakh, der med monsterdac, V200 og T1 har fået et nøk op på livliggørelsen. Noget af det romantiske er væk, men billedet er bare skarpere og man lægger mærke til hvordan lydnivauet ændre sig, når han vender sig i forhold til mikrofonplacering.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf kvik » 13. maj 2019, 21:57

Er du blevet klogere på, hvad det lille print ved coax-udgangen monstro er? Jeg ser det sidder på den kraftigt moddede udgave herover også, men der sammen med div strømforsyning udenfor kobberafskærmningen.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf CHIbsen » 14. maj 2019, 00:54

Tror du også jeg når at finde en skrueforskrækker frem Fredag :-) ellers må det blive Lørdag.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf Mortenhoe » 14. maj 2019, 09:35

Printet med den blå trafo til højre er en lille lineær strømforsyning.
Printet til venstre er noget fra danske LC Audio(Dem der opgraderede min BMC-2). Står der XP3? Google søgning gjorde mig ikke klogere.
Senest rettet af Mortenhoe 14. maj 2019, 09:39, rettet i alt 1 gang.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf Mortenhoe » 14. maj 2019, 09:39

Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf CHIbsen » 26. maj 2019, 16:21

Mortenhoe skrev:http://www.lcaudio.dk/index.php?page=4


Det er godt spottet thumbs
Fik taget mig sammen til at fĂĄ den ĂĄbnet i dag.
monsterDac1.jpg
monsterDac1.jpg (86.24 KiB) Vist 7704 gange

monsterDac2.jpg
monsterDac2.jpg (166.37 KiB) Vist 7704 gange

monsterDac3.jpg
monsterDac3.jpg (94.84 KiB) Vist 7704 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: ONTech MonsterDAC

Indlægaf CHIbsen » 1. jun 2019, 17:58

Så jeg været en liste igennem og lyttet til Dac's.
Setup: A+ -> audio-gd spdif -> Dac -> Violectric V200 -> Beyerdynamic T1
Tænker det er et setup der burde kunne trække detaljerne frem.
Dac: ONTech monsterDac, Avi S2000 (TDA1541), Aune S6pro.
Og for at dobbeltjekke konklusionen lyttede jeg ogsĂĄ alle numre igennem med Hifiman HE-560.

Mozart Piano Concertos No. 21, Rudolf Serkin, London Symphony Orchestra, Claudio Abbado. 2. Andante.

ONTech: Drømmende. God adskillelse og placering af de forskellige sektioner af orkesteret. Klaver står flot i midten. Veldefineret dybe bastoner.
Avi: Så kender vi TDA1541’eren igen. Den helt karakteristiske mellemtone der brænder igennem. Klaveret står super sprødt men det går lidt udover orkesteret omkring det. De dybe bastoner der bidrager med en fin bund er lidt mere diffuse.
S6pro: Dejlig velopløst top, lidt mindre fylde i bunden. Ikke helt så dynamisk, så sidder med en lyst til at skrue op for at kompensere.
HE-560: Bliver lidt kedelig både med monsterDac og Avi. Formår ikke at holde min opmærksomhed i de samfulde 7 minutter og noget som nummeret varer.

Anne Dorte Michelsen “Mørke vande – Lyse Strande” Græde mig et hav

ONTech: Der er smæk på introen. Spacey elektrisk guitar og saxofon. Bassisten giver en god bund. Lilletrommen ligger lige midt i det hele og er taktstokken. Anne Dorte Michelsens stemme har den der helt specielle lyd der er kendetegnet for hendes produktioner.
Avi: Igen giver det fint brag i introen. Mellemtone er klart trukket frem. Giver et lidt mere kompakt lydbillede. Lilletromme fĂĄr lidt mere karakter. Nummeret bliver mere let pĂĄ tĂĄ, med lidt mere rytme. Mere lilletromme mindre bassist.
S6pro: Mangler bund i bragene. Super detaljeret gengivelse af Anne Dorte stemme. Den når lige et stykke længere op i mod himlen. Mest lilletromme mindst bassist.
HE-560: Anne Dorte skubber lige skyerne til side og synger til mig fra oven. Smukt. Tilgengæld synes jeg ikke 560’erne er lige så detaljeret som T1’eren. Og specielt i bassen, er den noget simpel.

LP “Lost on You” Lost on You

ONTech: Masser af luften omkring LP og instrumenter. Stort rum. Alt omkring hendes stemme fylder mere end jeg tidligere har hørt. Så hendes stemme synes lidt mere tilbage. Fast kontant bund. Sikke en bund.
Avi: LP’s stemme står nu i centrum. Mindre markeret bund men den er der nu stadig. LP’s stemme er så speciel, at den fortjener at være i centrum. Koret lyder super lækkert.
S6pro: Igen, uendelig rækkevidde opad. Virkelig lækker top men virker lidt mere komprimeret i resten af frekvensområdet.
HE-560: Med Avi Dac’en er det en vinder kombi. Herlig oplevelse og bedre end med T1’erne.

Hotel Hunger “All You Can Eat” Mission Imp.

ONTech: Drive. Lidt lettere I bunden end de to foregående numre. Det er fedt, men nummeret bærer lidt præg af at det er en “hjemmeproduktion” som T1’erne måske ikke er så flink ved. Skønt omkvæd. Foden vipper.
Avi: Endnu mere drive. Lidt mere kompakt, der klæder hjemmebrænderiet. Energiudladningen kan man ikke sætte en finger ved.
S6pro: Her er den lidt mere komprimerede lyd en fordel i S6pro’erens favør. Fornemt. Med en Hovedtelefon med mere bund end T1, vil det være en vinder kombi.
HE-560: Igen en vinder kombi med Avi Dac. Helstøbt og energisk. Faktisk så energisk at jeg findre mig selv igang med at spille lufttrommer. Hvilket er ganske godt gået når man tager med, at jeg er blevet smidt af cyklen i dag og har stødt ribbenene...

Genesis “We Can’t Dance” I Can’t Dance

ONTech: En klassiker fra min ungdom. Alt er centreret om guitar og stemme. Og sĂĄ bipper og bĂĄtter det omkring de to elementer. Super placering af det hele.
Avi: Sprød overdrive på guitaren. Phil Collins stemme og guitaren står og kæmper om opmærksomheden i den samme kvadrant. Mere kompakt og energisk.
S6pro: God adskildelse af guitar og Phil Collins stemme. Velopløst. Solid gengivelse. Men mangler klart dynamik.
HE-560: Bliver lidt kedelig. BĂĄde med monster og Avi.

Den korte udgave:
ONTech: Uovertruffen dynamik og placeringsevne
AVI: Magisk mellemtone og energisk
S6pro: Velopløst og lækker diskant

Som sædvanlig. Jeg er glad for at jeg ikke behøver at vælge :-)

En anden ting der sĂĄ begynder at melde sig. Er jeg i det hele taget en Planar-mand?? Begynder lidt at tvivle.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron