Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"



Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 12:16

Jeg har i de seneste par uger virkelig fået lyttet til denne kande - faderen til hele 6serien. Der er mange der mener, at det hele startede med hd540, men jeg synes lidt de glemmer at hd540 og dens slægt havde en helt anden form. HD580 var den første med det ovale design, som vi i dag kender så godt fra 600/650/660 plus Massdrop udgaverne.

Den korte anmeldelse er vel, at det er en hd600 med andre og efter min egen smag smukkere plastikgrills.....meeeen der er nu mere til hd580 end man lige umiddelbart mødes med. Først og fremmest er den über-behagelig - mere end nogen anden Sennheiser kande jeg har prøvet...slår også hd700 og 800. Først troede jeg det var fordi mit par var gammelt og brugt..men kan se via forskellige anmeldelser over netski, at der måske er noget om et bredere headband ift 600eren og dem der kom efter. Uanset hvad så bidrager denne minutiøse lille forskel dog til meget i og med. at dette er den første 6er jeg nogensinde har prøvet, som har en regulær soundstage. Den er faktisk ret imponerende rulle2

Det virker lidt som noget gejl, da det er samme drivere og same hovedtelefon som hd600..bortset fra de grills (som jeg ikke tror piller ved lyden på trods af hvad folk skriver) og så det løsere clamp, men det er nu stadigvæk hvad jeg står tilbage med efter en del timer dedikeret til Sennheiseren.
På den anden side set. så kommer jeg også til at tænke på i hvor høj en grad man selv kan fifle med ens hovedtelefons soundstage bare ved at placere den et par milimeter anderledes på skallen (højt på øret giver soundstage - bare spørg old school Grado fans ;-) )...så måske er det slet ikke så mærkeligt at denne centimeter eller tos afstand fra driver til øre kan gøre så stor en forskel. Jeg tror personligt det er en blanding af fysik - som i at driverne reelt er det længere væk fra ørene - samt det at hovedtelefonen ikke mærkes på samme måde som andre 6ere. Den mærkes faktisk slet ikke efter en 5 minutter. En normal 6er krammer dit hoved på en måde som både er vildt dejligt (den flytter sig ingen steder og det er samtidigt ekstremt komfortabelt) meeen man glemmer aldrig helt at man bærer en hovedtelefon. HD580 forsvinder derimod, hvilket på en eller anden måde er med til at rendere "musikrummet" større og i mangel på bedre ord: magisk. Musik ER der bare. Det kommer ikke fra dimsen du kan mærke på krydderen.

Hvis du ikke udelukkende lytter til electronica med stor vægt på dyyyb bas, så vil denne kande spille alt med stor gusto, præcision (hæhæ) og tilmed på en pragtfuld HELT oplyst scene, hvor lytter enten kan sætte sig tilbage og nyde koncerten..eller kigge nærmere og inspicere enkelte komponenter af lyden. Den har en vidunderlig balance.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Mcwoodslug » 29. jan 2019, 13:37

De lyder spændende. Jeg skal på et eller andet tidspunkt have fat i en åben kande igen. Denne kunne godt være et bud. Især fordi jeg savner mine hd650 helt absurd meget. Tak for fint review.
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2019, 13:53

Spændende og underholdende, hvad kan man ønske mere ?? udover noget ½dårligt mælkechokolade naturligvis....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Mcwoodslug » 29. jan 2019, 14:15

Er det ikke en retail version eller hvad? Jeg kan ingen steder finde den, ud over brugt pĂĄ eBay og what not
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 14:46

Det er desværre en udgået model. HD600 overtog dens plads.

Det irriterer mig lidt at jeg ikke prøvede at stretche headbandet på min nu solgte hd58X. Hvis man via stræk og bøj kan trylle samme imponerende scene samt dertilhørende komfort ud af samtlige bøffer i 6serien, ja så skulle jeg da bare have beholdt min Massdrop bandit. Rent signaturmæssigt er den stadig min foretrukne. Jeg hører også en del IDM og electronica, hvor den dybe bas ofte er et fremtrædende element - ikke som i 'thump thump' men mere som et instrument, der renderer individuelle toner...hvilket kræver en bøf med kvalitetsbas og evnen til at række dybt...den må gerne være relativ tæt på neutral efter min smag, så lange jeg kan høre alt hvad der er i mixet.

Hvorfor i alverden tænkte jeg ikke på det noget før? Arhh for helvede...utrolig så klog man kan blive på kander efter man har solgt dem.

På den anden side set, så er det vel også sværere at sælge sådan en udstrukket bøf videre end hvis man undlader?
Senest rettet af Sweppesfetterlein 29. jan 2019, 15:10, rettet i alt 1 gang.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 14:50

På den anden side så leverer min Audio Technica allerede det som HD58X potentielt kan levere...og det gør den i stock form, så et eller andet sted er det rart at have den originale hd580, som har en signatur der ikke matcher nogen andre kander i hytten...det skule da lige være he500, men de lyder stadigvæk ikke ens - igen pga bassen, som Hifimanden fuldstændig udraderer Sennheiseren på. Men der er andre ting i livet end bas...og nogle af de elementer gør sådan en hd580 altså helt unikt.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Krellef » 29. jan 2019, 15:03

Billede af HD580 pĂĄ vegne af David:

Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 15:08

Haps! Takker Kristian.
Den "hvide" plet i midten af bøffen er IKKE skidt men blot luft. Undertegnede har netop valgt helt at fjerne skummet mellem ørene og drivere, hvilket giver luft...tror jeg. Jeg synes under alle omstændigheder forskellen var stor, da jeg gjorde det men det kan også være at jeg blot er influeret at billedet af det mere åbne look.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Mcwoodslug » 29. jan 2019, 15:08

De er fine, men de er ikke at finde andre steder end eBay. Jeg har en makker der er i USA lige nu, så det var oplagt at sende et sæt med ham hjem. Kan se he4xx er aktiv på drop lige nu. Kunne være det var nu man skulle kaste sig ud i planar magnetic
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 15:12

Hvis du aldrig har prøvet en planar, så synes jeg helt klart du skulle kaste dig efter en Hifiman...især til den pris! Det er en helt igennem formidabel kande.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 15:15

Spar dog ventetiden med Massdrop plus det det tager at fragte dyret til DK PLUS al den tid i tolden...og køb denne her over dba i stedet for. Billigere og så skal du ikke vente en måned: https://www.dba.dk/hifi--dj-hovedtelefo ... 049105940/
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Mcwoodslug » 29. jan 2019, 15:29

Som sagt har jeg en makker derovre lige nu der kommer hjem om 14 dage :)
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 15:32

Ahh.
Ved ikke hvordan Massdrop foregår i USA, men det kan da sagtens være at han kan nå at få dem inden hjemrejsen.
Det er en uovertruffen hovedtelefon til prisen thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Mcwoodslug » 29. jan 2019, 15:34

Har jeg også læst mig frem til. Frygten for de ikke når frem hos min makker før han tager hjem bliver nok desværre bare afgørende, for ikke at købe dem derovre
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jan 2019, 15:40

Det nye design fra Massdrop kombinerer lidt styrken af det gamle Hifiman design med det lettere nye fra 400i/s modellerne (dog helt uden de skrøbelige hængsler!), hvilket nok resulterer i at den bøf du kan købe over dba er meeeget tæt på at føles helt ny. Hvis du ikke kaster med den skal den nok også udleve dig.
Den kommer også tidligere til din dør end hvis du skal vente 2 uger! Hah...

Anyways det var vist lidt af en detour...men det er vel min egen trĂĄd, sĂĄ va faen.
Sidder med Tangerine Dream's legendariske Stratosfear plade på og Sennheiseren og den er som skabt for hinanden. Bøffen er liige præcis så lys som en hovedtelefon kan tillade sig at være..før den begynder at udstille den gamle indspilning. Detaljer og den vuggende intensitet håndteres på en medrivende måde, der, hvis man skruer nok op, propellerer kasketten afstiafsted udad mælkevejens cremede autobahn.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Mcwoodslug » 29. jan 2019, 15:48

Sorry for hijack :)
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. feb 2019, 10:22

Jeg er sgu gået hen og blevet lidt småforelsket i denne kande. Måske er der noget nostalgisk sentimentalitet forbundet med gamle bøffer, der både virker og spiller skidegodt.
Efterhånden er jeg også blevet lidt af et komfortdyr når det kommer til hovedtelefoner. Jeg magter ikke ømme ører og tændinger. Så når
man så lytter til en kande med en lydkvalitet som denne og yderligere ikke kan mærke den på hovedet efter en 10 minutter....hvad faen skal man så med et flagskib på et halvt kilo?
Jeg lyttede til Susanne Sundfør’s The Brothel over den i går aftes og blev sgu helt rørt. Hendes stemme er som isfugl i en gletscherspalte...og blandet sammen med odiøse klaver melodier og en god portion elektroniske fiflerier, opstår der således en utrolig smuk symbiose.
Over Sennheiseren blev jeg bare helt revet med. -Glemte alt om bas, mellemtoner og diskant - jeg lyttede bare til musik..intensivt i omkring tre kvarter.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. maj 2019, 21:19

Det er sgu underligt at man kan få sig selv til at sælge en kande man har skrevet ovenstående om rulle4

Hvilket nok er derfor at den igen er inde for døren...og hold nu helt op for en genkomst rulle2
Hvalhallen ekspederer simpelthen dyret helt ud i stratosfæren. Der er satme drøn på og en nærmest håndgribelig krop til musikken. Jeg kan røre ved harmonier og sitrende lufter ruller1
Ja jeg ved udemærket godt hvordan det lyder..og jeg har ikke taget peyote eller mescalin. Næ du det er bare hvad Hvalhallen nu engang gør ved bøffer. Med Sennheiseren er det virkelig som at have fundet et glemt gear et eller andet sted...af sted af sted på raske fjed...og så er man på månen..næste stop..Alpha Centauri.

Nå ja..jeg er satme helt tosset med dens nye look. Sådan lidt Barbie møder Batman.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Krellef » 15. maj 2019, 21:21

Billede pĂĄ vegne af den nye ejermand :-D Billede

Sendt fra min Redmi Note 5 med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Sennheiser HD580 Precision "The Daddyo"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. maj 2019, 21:24

Hah..den ser sgu da megafræk ud!!!! ruller1
Jeg har jo næsten ikke kigget på den. Har haft alt for travlt med at have den på hovedet.

Nå ja angående den imbalance Emil nævnte i salgsannoncen. Ja jeg kan altså ikke spore nogen. Havde dog lidt nøjer på ift at få den tilbage igen og har da også brugt en rum tid, hvor jeg målte og vejede..og kan simpelthen ikke høre det..hvis der er én, så er den så minutiøs at det er omsonst.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster