Jeg tillader mig at starte en ny trĂĄd med lytteindtryk af Aune S6pro
Jeg kan vældig tilfreds med dac'en i S6pro'eren. Den lyder lidt lysere end min AVI dac.
Min X-Can V3 lyder lidt mørkere end min X-Can V8'er. Så når jeg kombinere S6pro med V8 så får jeg et lysere setup, hvis jeg kombinere Avi med V3 så får jeg et mørkere setup. Hvis jeg kombinere S6pro med X3 og Avi med X8 så får jeg to setup der har den samme lydkarakteristik men med lidt forskellige nuancer.
På kontoret er jeg meget glad for volumenkontrollen på S6/S6pro. Man kan skrue meget længere ned for lyden end man kan med X1s uden at lyden bliver skæv i højre/venstre.
For mig er det en klar fordel, hvis man vil have lidt lyd i ørene, men stadig vil kunne koncentrere sig.
Forstærkeren ud af S6pro er også fin. Den balancerede er noget mere interessant end Single ended. Jeg har tidligere haft X1s og X7. Lyden ud fra S6pro'eren er i samme boldgade.
Jeg har lige fĂĄet balanceret kabel til mine Sennheiser HD700 og Audioquest Nighthawk.
Jeg er ikke helt nået til en dom endnu. Ud af den balancerede udgang med HD700, så kan den noget andet end mine X-Can. Om det er til det bedre med det musik jeg lytter til, er jeg ikke helt overbevist om. Her til morgen læste jeg lidt på Headfonia omkring HD700:
"With the Violectric V200, the only non OTL amp I tried it with, I got a lighter but very good tight bass, very fast and good sounding but too solid state sounding for me with this headphone. Not as smooth sounding and warm"
Og nu har jeg aldrig lyttet til en V200, og jeg har ikke en OTL stående. Men det er den samme foskel jeg oplever når jeg går fra X-Can til S6pro. Ud af S6pro giver HD700 en fin bas til Dream Theater, men jeg begynder også at forstå nogen anmeldelser af at diskanten i HD700 godt kan være lidt spids.
På den anden side, så er Bowie's "Blackstar" via balanceret fra S6pro med Nighthawk, det tætteste jeg er kommet på den magi jeg oplevede, da jeg lyttede til den plade via høgen over LTA microZOTL.
Det er ikke en kritik af S6pro. Bare et forsøg på at beskrive hvad den kan.
I virkeligheden skal jeg nok gå væk fra at bruge de Hovedtelefoner jeg er glad for over X-Can, når jeg vil lytte til S6pro forstærker delen. For de kan noget forskelligt.
S6pro'eren kan noget interessant med mine AKG K500. Og har masser af overarm til at få dem til at lyde interessant. Volumen knappen bliver mere en tone knap. Jo mere Anna den får, jo mere bid kommer der i lyden. Uden at det lyder højere af den grund.
Hvis jeg smider de læderpuder på K500 som Kvik og jeg har kritiseret i den store AKG tråd. Så virker de først når volumen kommer over 50 når jeg lytter til Steve Lukather's "Transition". Over 50 kommer balancen i lyden, samtidig med at bassen er fornuftig.
En kombination jeg fuldstændig havde opgivet, men nu nyder fordi S6pro er kommet i stalden.
Tidligere på året lyttede jeg meget til Bach's cello og violin stykker. Gerne optaget omkring 1950. Det er jeg her på det sidste kommet lidt væk fra. Når jeg lytter til musikken via HD700 eller Beyerdynamic T1, så er det lidt som at lytte til en skovarbejder der knokler med en sav og en træbuk. Her til morgen fandt jeg Hyland og Pablo Casals frem. Lige ud af S6pro'eren. Det er jo perfekt
Tænker jeg skal have sat XLR på mine Hyland. Hyland er for mig lidt mellemtone centreret. Og det giver en god synergi for mig sammen med S6pro, der ikke betoner mellemtonen på samme måde som X-Can.
Fortsættelse følger