DAC/Hovedtelefonforstærker til pc



DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf streamman » 10. aug 2019, 14:14

Har købt mig et par beyerdynamic dt 990 250 ohm (til gaming og spil). Vil så gerne gå et step videre end mit lydkort i pcen. Vil så høre hvad man skal gå efter af lyd til en pc. Synes det er svært at finde noget der kan trække 250 ohm optimalt, og er en usb all in one løsning til pc, til nogen lunde fornuftig pris. Håber nogle kan hjælpe:-)
streamman

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. aug 2019, 13:38

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf truebuie| » 10. aug 2019, 15:03

Mit første setup bestod selv af et Par beyerdynamic DT770 250 ohm og så en fiio e10k. Skøn combo og det spillede bare thumbs
Jeg vil til hver en tid anbefalde en e10k, men de sælger den vist ikke længere. Den er vist blevet udskiftet med deres "nyere" Fiio K3.

Den koster ikke alverden, og hvis den bare spiller halvt så godt som e10k, så er den klart pengene værd rulle2

Her har du lige et link til Amazon, hvis det var noget.
https://www.amazon.de/FiiO-Digital-Wand ... way&sr=8-3
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf streamman » 10. aug 2019, 16:23

Tak for svar Impedance Recommended Headphone Impedance: 16 to 150 Ω. Vil gerne spendere lidt penge på det. max 3 tusinde men helst mindre. Men E10K Olympus 2 har de så man kan købe i dk kan jeg se. Men træls den kun anbefales til Headphone Impedance: 16 to 150 Ω.
Venter spændt på at nogen finder en løsning der kan trække dem med lidt overskud også. Synes det virker umuligt at finde i Danmark. Altså en alt i en løsning der rykker lidt.
streamman

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. aug 2019, 13:38

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf truebuie| » 10. aug 2019, 16:24

Ah, hvis det gerne må koster lidt mere, så en Aune X1s da. Skøn forstærker der trækker det meste.
Claus sælger dem selv til ganske fornuftige penge. Tror heller ikke jeg er den eneste som vil anbefalde dem thumbs
https://hoved-grej.dk/collections/dac-a ... ts/aune-x1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf streamman » 10. aug 2019, 16:49

Kan man sætte Aune X1s direkte til pc via usb, så den virker som en lydkort?.
streamman

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. aug 2019, 13:38

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf truebuie| » 10. aug 2019, 16:51

Ja, det kan man. Glemte helt at sige det er en Amp/DAC combo. min fejl. Men den kommer til at agere lydkort/forstærker thumbs
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf kvik » 10. aug 2019, 19:47

Køb den Aune S6pro CHIbsen har til salg i Køb&Salg-sektionen. Den vil være mindst et par niveauer over X1s, og du vil næppe føle behov for at opgradere i lang tid fremover.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf Peter Jensen » 11. aug 2019, 07:46

+1 på Aune X1s, der får man meget lyd for pengene..... Har ikke selv prøvet den med højimpedante hovedtelefoner, men det bør være nemt at finde nogen der har skrevet om det :)


Kviks bud er også en rigtig god mulighed hvis det må være brugt (hvis du nåede at få dat i den da)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf streamman » 11. aug 2019, 16:36

Tak for budene. Vil dog være at fortrække med en løsning der er mindre dyrt. Er mere til 1500 -2000 kr budget. Skal som sagt bruge til spil og musik. i Moderat kvalitet:-)
Aune X1s 10 ser dog fornuftigt ud prismæssigt og skal da tjekkes nærmere, vil dog ønske der var lidt flere modeller at vælge imellem.
streamman

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. aug 2019, 13:38

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf CHIbsen » 11. aug 2019, 17:38

Er enig med de forrige. I prisklassen 1500-2000kr er det svært at finde noget i DK, der er bedre end Aune X1s. Og så tænker jeg også der er fornuftig synergi med Beyerdynamic og Aune lyd.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf kvik » 11. aug 2019, 22:07

streamman skrev:...vil dog ønske der var lidt flere modeller at vælge imellem.

Topping, SMSL, iFi, FX Audio ... her et link for at vise udvalget hos en EU-sælger, grej fra resten af kloden får jo moms og gebyr oveni salgsprisen. Du må selvsagt selv tjekke forstærkerspecs i linket, de nævnte/viste er næppe allemandseje på hoved-fi, men der findes tråde på head-fi.org om flere af dem.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf streamman » 12. aug 2019, 19:33

kvik skrev:
streamman skrev:...vil dog ønske der var lidt flere modeller at vælge imellem.

Topping, SMSL, iFi, FX Audio ... her et link for at vise udvalget hos en EU-sælger, grej fra resten af kloden får jo moms og gebyr oveni salgsprisen. Du må selvsagt selv tjekke forstærkerspecs i linket, de nævnte/viste er næppe allemandseje på hoved-fi, men der findes tråde på head-fi.org om flere af dem.

Tak for svar. Tænkte mere at det var svært at finde noget i Danmark. Men er også lidt svært når det skal kunne køre over usb, så er det åbenbart lidt mere begrænset at finde noget.
streamman

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. aug 2019, 13:38

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf tg » 12. aug 2019, 21:06

Jeg er ny her inde, men hvis du alligevel skal bruge det i en computer, kunne du jo også købe et lydkort der kan trække dem. Eksempelvis creative AE-5, 7 eller 9.
Det er måske ikke labeled hifi, men jeg tror næsten det vil dække dine behov bedre.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf tg » 12. aug 2019, 21:07

Jeg ved dog ikke om det er helligbrøde at foreslå computer fi her inde.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf Claus-DK » 12. aug 2019, 21:29

Vi er ikke så små herinde, har du gode erfaringer med lydkort, skal du da anbefale det.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf Ostebaronen » 12. aug 2019, 21:42

Jeg har tidligere haft et Asus Xonar D2X lydkort. Ganske fornuftigt kort.

Et Asus Essence STX II løber i rundt regnet 1600 kr. Til den pris ville jeg nok hellere nappe en Aune X1s, eller pro eller hvad nyeste model hedder. Så kan du også sætte den til din telefon, laptop, xbox eller mac... Ikke begrænset af at den skal sidde i en PCIe port.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf tg » 12. aug 2019, 22:23

Det var egentlig ud fra, at det også skal bruges til computerspil, og der kan lydkort være nemmere.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf Ostebaronen » 12. aug 2019, 22:24

tg skrev:Det var egentlig ud fra, at det også skal bruges til computerspil, og der kan lydkort være nemmere.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk


På hvilken måde? Gamer fint med min Aune S6. Der er dog nogle spil som ikke kan lide bestemte sample rates, men derudover har jeg ikke haft problemer.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf Only Human » 12. aug 2019, 22:41

Der findes lydkort med ganske god lydkvalitet. Nogle kan også køre lyden igennem nogle interessante filtre, så f.eks. fodskridt lyder højere.
Desværre så skal man bøvle med drivere, som kan blive problematiske når man skifter OS. Derudover så kan driver/hardware/OS jo af og til slå en hjerneprut og fjerne lyden midt i et spil, video, eller andet. Man kan så rode med taskmanager, men tit er genstart nødvendig.
Skulle samme problem opstå med dit DAC, så kan du bare slukke og tænde for enheden og så fortsætte spilsessionen.
Dog fylder et DAC noget mere -- den kan jo ikke gemmes væk i kabinettet.
Only Human

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2016, 18:41

Re: DAC/Hovedtelefonforstærker til pc

Indlægaf tg » 13. aug 2019, 06:25

Hvis jeg skulle bruge det mest til spil så ville jeg vælge et lydkort der er lavet til det. Så jeg får hardware accelereret nem opsætning af filtre og virtuel sorround sound og ligende.

Hvis jeg skulle bruge det til musik ville jeg vælge et headfi produkt.

Faktisk ville jeg nok selv vælge begge ting.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Næste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster