Aune S6pro



Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 27. apr 2019, 12:19

Jeg tillader mig at starte en ny trĂĄd med lytteindtryk af Aune S6pro :-)

Jeg kan vældig tilfreds med dac'en i S6pro'eren. Den lyder lidt lysere end min AVI dac.
Min X-Can V3 lyder lidt mørkere end min X-Can V8'er. Så når jeg kombinere S6pro med V8 så får jeg et lysere setup, hvis jeg kombinere Avi med V3 så får jeg et mørkere setup. Hvis jeg kombinere S6pro med X3 og Avi med X8 så får jeg to setup der har den samme lydkarakteristik men med lidt forskellige nuancer.

På kontoret er jeg meget glad for volumenkontrollen på S6/S6pro. Man kan skrue meget længere ned for lyden end man kan med X1s uden at lyden bliver skæv i højre/venstre.
For mig er det en klar fordel, hvis man vil have lidt lyd i ørene, men stadig vil kunne koncentrere sig.

Forstærkeren ud af S6pro er også fin. Den balancerede er noget mere interessant end Single ended. Jeg har tidligere haft X1s og X7. Lyden ud fra S6pro'eren er i samme boldgade.
Jeg har lige fĂĄet balanceret kabel til mine Sennheiser HD700 og Audioquest Nighthawk.
Jeg er ikke helt nået til en dom endnu. Ud af den balancerede udgang med HD700, så kan den noget andet end mine X-Can. Om det er til det bedre med det musik jeg lytter til, er jeg ikke helt overbevist om. Her til morgen læste jeg lidt på Headfonia omkring HD700:
"With the Violectric V200, the only non OTL amp I tried it with, I got a lighter but very good tight bass, very fast and good sounding but too solid state sounding for me with this headphone. Not as smooth sounding and warm"
Og nu har jeg aldrig lyttet til en V200, og jeg har ikke en OTL stående. Men det er den samme foskel jeg oplever når jeg går fra X-Can til S6pro. Ud af S6pro giver HD700 en fin bas til Dream Theater, men jeg begynder også at forstå nogen anmeldelser af at diskanten i HD700 godt kan være lidt spids.
På den anden side, så er Bowie's "Blackstar" via balanceret fra S6pro med Nighthawk, det tætteste jeg er kommet på den magi jeg oplevede, da jeg lyttede til den plade via høgen over LTA microZOTL.
Det er ikke en kritik af S6pro. Bare et forsøg på at beskrive hvad den kan.

I virkeligheden skal jeg nok gå væk fra at bruge de Hovedtelefoner jeg er glad for over X-Can, når jeg vil lytte til S6pro forstærker delen. For de kan noget forskelligt.
S6pro'eren kan noget interessant med mine AKG K500. Og har masser af overarm til at få dem til at lyde interessant. Volumen knappen bliver mere en tone knap. Jo mere Anna den får, jo mere bid kommer der i lyden. Uden at det lyder højere af den grund.
Hvis jeg smider de læderpuder på K500 som Kvik og jeg har kritiseret i den store AKG tråd. Så virker de først når volumen kommer over 50 når jeg lytter til Steve Lukather's "Transition". Over 50 kommer balancen i lyden, samtidig med at bassen er fornuftig.
En kombination jeg fuldstændig havde opgivet, men nu nyder fordi S6pro er kommet i stalden.

Tidligere på året lyttede jeg meget til Bach's cello og violin stykker. Gerne optaget omkring 1950. Det er jeg her på det sidste kommet lidt væk fra. Når jeg lytter til musikken via HD700 eller Beyerdynamic T1, så er det lidt som at lytte til en skovarbejder der knokler med en sav og en træbuk. Her til morgen fandt jeg Hyland og Pablo Casals frem. Lige ud af S6pro'eren. Det er jo perfekt :-) Tænker jeg skal have sat XLR på mine Hyland. Hyland er for mig lidt mellemtone centreret. Og det giver en god synergi for mig sammen med S6pro, der ikke betoner mellemtonen på samme måde som X-Can.

Fortsættelse følger :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf kvik » 27. apr 2019, 12:55

Nu hvor du har så meget at vælge mellem (på kryds og tværs - dac'er, forstærkere og hovedtelefoner), tror jeg, at du skal være forsigtig med at fokusere for meget på det perfekte, men også huske at give dig selv lov til at nyde den musik, du lytter til. Humør, fysisk form, musikgenrer, sæsongsvingninger i musiksmag mv påvirker alt sammen din oplevelse, udover selve grejets formåen. Det kan måske føles som en vis mental byrde at skulle holde alle kombinationers fortrin og skavanker i hovedet på en gang, i forsøget på at parre optimalt/perfekt. Nævner det mest, fordi jeg selv i perioder har ladet musikoplevelsen lide lidt under jagten og udforskningen. Man skal prøve at have både hjerne og hjerte med i det man beskæftiger sig med :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 27. apr 2019, 15:12

kvik skrev:Nu hvor du har så meget at vælge mellem (på kryds og tværs - dac'er, forstærkere og hovedtelefoner), tror jeg, at du skal være forsigtig med at fokusere for meget på det perfekte, men også huske at give dig selv lov til at nyde den musik, du lytter til. Humør, fysisk form, musikgenrer, sæsongsvingninger i musiksmag mv påvirker alt sammen din oplevelse, udover selve grejets formåen. Det kan måske føles som en vis mental byrde at skulle holde alle kombinationers fortrin og skavanker i hovedet på en gang, i forsøget på at parre optimalt/perfekt. Nævner det mest, fordi jeg selv i perioder har ladet musikoplevelsen lide lidt under jagten og udforskelsen. Man skal prøve at have både hjerne og hjerte med i det man beskæftiger sig med :-)


Deri ligger meget sandhed thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 27. apr 2019, 15:13

Hyland i balanceret.

HylandBalanceret.jpg
HylandBalanceret.jpg (65.76 KiB) Vist 16728 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 10. maj 2019, 14:10

Hvad jeg tror bliver min nye ynglings R'n'R kombi.
S6pro -> Hifiman HE4XX

En kombo der lige slog alt hvad jeg indtil nu har hørt med Ikko'erne. Led Zeppelin - The Rover fra "Physical Grafitti"
090.jpg
090.jpg (14.8 KiB) Vist 16633 gange

Lyden af en Les Paul ind i en Marshall for fuld Anna. Fedt.
Varmede op med lidt Black Label Society, Metallica og Invocator. Ulrich's trommer rumler med god søk i uden at det buldrer. Diskanten er helt perfekt så ørene ikke begynder at bløde. Men der er stadig detaljer galore.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 10. maj 2019, 17:24

Der er jo ingen grund til at gøre det indviklet...
RnRkombo.jpg
RnRkombo.jpg (135.54 KiB) Vist 16617 gange


Synes næsten at jeg foretrækker HiBy fremfor A+ ind i S6pro'eren. Men det kan være min hukommelse der spiller mig et puds.

(og ja, det er mit Verisonix kabel, hvor jeg lige har flyttet en ledning sĂĄ det passer til HE4XX'erne)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 11. maj 2019, 12:51

Lørdags råhygge med et R'n'R kursus givet af Joe Bonamassa. Forstår simpelthen ikke jeg har kunne leve uden den lyd indtil nu...
joeBonamassa.jpg
joeBonamassa.jpg (175.34 KiB) Vist 16576 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf Krellef » 13. maj 2019, 11:35

Jeg melder mig i rækken af tilfredse S6 Pro-købere :-) Billede

Sendt fra min Redmi Note 5 med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 13. maj 2019, 12:35

Lækkert :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf Mortenhoe » 13. maj 2019, 21:56

Jeg købte S6 Pro i et håb om at den var et nøk op fra X1s. På balanceret er dette tilfældet. Det har været em fantastisk opgradering som jeg ikke har fortrudt et sekund. Jeg havde faktisk regnet med at skulle have X1s i mange år, men nu bliver det så S6 Pro i stedet.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 19. maj 2019, 18:13

Queen "the Game" another one bites the dust. Ja hele pladen faktisk.
Det buldrer og brager og lyder helt igennem total svedigt. Faktisk tror jeg at jeg sad og sang med indimellem. Det sker den ondelyneme ikke ret tit...
Som vanlig er S6pro'eren i selskab med HiBy og HE4XX.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf LARMY85 » 4. jun 2019, 22:16

Nu er jeg også en super glad S6 Pro-ejer - sorry Claus, jeg købte den brugt rulle4

Jeg har et spørgsmål:
I Windows enhedshĂĄndtering, har jeg en "Aune DFU" driver fejl - er det noget I andre har oplevet?
Jeg fik desværre ikke den lille USB-stick med i købet, så jeg mangler evt. Aune-driver musik14
---
De bedste hilsner
Lars
LARMY85

 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 4. jan 2017, 16:23
Geografisk sted: København

Re: Aune S6pro

Indlægaf Ostebaronen » 4. jun 2019, 23:10

DFU står for Device Firmware Upgrade og kræver sikkert nogle drivere, som Aune ikke har frigivet. Umildbart kan du ignorere dette.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Aune S6pro

Indlægaf Mortenhoe » 4. jun 2019, 23:13

LARMY85 skrev:Nu er jeg også en super glad S6 Pro-ejer - sorry Claus, jeg købte den brugt rulle4

Jeg har et spørgsmål:
I Windows enhedshĂĄndtering, har jeg en "Aune DFU" driver fejl - er det noget I andre har oplevet?
Jeg fik desværre ikke den lille USB-stick med i købet, så jeg mangler evt. Aune-driver musik14


DFU(device firmware upgrade) er en port hvor du kan flashe ny firmware på dit XMOS(USB) chipset på din DAC. Jeg har bare ignoreret den. Aune har hverken udgivet nogen officiel firmware opgradering af XMOS chipsettet til hverken S6 eller S6 Pro, og ud fra google søgning, ser det relativt svært ud. Jeg ville lade det være.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Aune S6pro

Indlægaf CHIbsen » 5. jun 2019, 13:08

Jeg havde egentlig besluttet at HE-560'eren skulle have en kort tid her på matriklen. Men så kom jeg til at sætte dem til S6pro'eren, og nu bliver det svært at skille sig af med dem. S6pro + HE4XX / HE560 er en kombi der kan de fleste musik genrer.
I det hele taget virker det til at Aune + Hifiman er lidt et hit.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Aune S6pro

Indlægaf LARMY85 » 5. jun 2019, 22:19

Mange tak for svar Ostebaronen og Mortenhoe thumbs
---
De bedste hilsner
Lars
LARMY85

 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 4. jan 2017, 16:23
Geografisk sted: København

Re: Aune S6pro

Indlægaf Ostebaronen » 11. aug 2019, 15:36

Er der nogle af jer S6 Pro ejere som har problemer med den balancerede hovedtelefon udgang? Min S6 (non-pro) er begyndt at cutte ud i højre side ret ofte. Ingen problemer på single-ended output.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Aune S6pro

Indlægaf Claus-DK » 11. aug 2019, 16:14

Cutte ?? hvad mener du sådan helt præcist med det ?
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S6pro

Indlægaf Ostebaronen » 11. aug 2019, 16:29

Lyd stopper i et kort øjeblik og kommer tilbage, ret ofte, men intet mønster i hvornår den gør det
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Aune S6pro

Indlægaf Claus-DK » 11. aug 2019, 16:36

Jeg prøver lige at tage fat i Aune i nat og ser om der er noget jeg kan gøre.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster