En ny begyndelse



En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 8. aug 2019, 20:27

Jeg blev i 1992 uddannet mejerist, i 94 som mejeritekniker og har arbejdet indenfor mit fag siden jeg gik i lære i 1989, 30 år med at koge mælk, lave is, margarine, ost, smør, yogurth, tykmælk, kærnemælk, sød/let/minei/skummet, den eneste produkttype jeg ikke har prøvet er mælkepulver, så jeg har i modsætning til langt de fleste indenfor mit fag, været hele møllen rundt..

Efter at jeg har stået op i 30 år på mit job, må jeg se i øjnene, at jeg ikke holder til det samme arbejde de næste 20 år..

Hvad skal man så ??
Jeg ville jo gerne leve af at sælge hovedtelefoner, men må nok erkende at min butik er og vil forblive mere en hobby end en levevej og det er fint, for jeg holder meget af det og synes det er sjovt, samtidigt kan jeg bruge den energi jeg har lyst til og er derfor i stand til at gøre dette uden stress og pres. Det er en utrolig luksus.. thumbs thumbs

Jeg er også ret ferm med en fiskestang, men det er vist heller ikke en farbar vej til at betale de månedlige udgifter..

Så jeg har været lidt i tænkeboks det sidste års tid, for det er en voldsom omvæltning at skulle begynde på noget nyt, når man runder 49 om få måneder, det er lidt skræmmende at skulle begynde i skole igen.

I sommers tog jeg så beslutningen, jeg vil være teknisk designer.
Det er en retning jeg har valgt fordi jeg håber og tror på at mine 30 år som maskin operatør på mejerierne, har givet mig noget som de andre ikke har eller har den store mulighed for at få, jeg ved sådan nærmest per instinkt hvordan ting bør bygges, hvis man gerne vil have de skal kunne gøres rene efter brug, jeg har jo arbejdet med et hav af maskiner som netop ikke var bygget til at kunne gøres rent, hvilket har været pænt frustrerende..
Jeg har også ret god indsigt i arbejdsstillinger, betjening og hvordan man bør placere ting der skal holdes øje med, for jeg har netop prøvet maskiner hvor disse ting har haltet voldsomt.

Mine svage sider i forhold til de teenagere jeg skal gå i skole med, vil helt sikkert være ITdelen, jeg ved ikke en hat om at tegne på en PC.
jeg har tegnet og bygget en masse ting i mit liv, men det har været med blyant og lineal, i starten med de rigtige størrelses forhold på tegningerne så jeg kunne se cirka hvordan det ville ende med at se ud, når det var færdigt, men med tiden blev det bare nogle streger hvor jeg så skrev hvor lang stregen var, jeg kan ligesom se tingen inde i roen og har ikke behovet for at lave præcise måltegninger, det håber jeg også kan komme mig til gode, jeg skal bare have lært at overføre tingene fra mit hoved til en skærm..

Jeg føler mig jo som alle andre som en 20 årig i hovedet, men må nok i sidste ende krybe til korset og indrømme at det er ikke blevet lettere at lære nye ting, efterhånden som jeg er blevet ældre, jeg tror ikke det som sådan er ens indlæringsevne der svigter, tror mere det er alle ens "fordomme" og tankemønstre der gør tingene sværere at få tævet ind i knolden.

Jeg er egentlig ikke i tvivl om at jeg er i stand til at tage en ny uddannelse, jeg har aldrig været bange for at kaste mig ud i noget nyt og jeg er ret god til at blive grebet af det jeg synes er spændende og ikke mindst finde de spændende ting i det jeg er i gang med, finde udfordringerne og tage dem op, prøve at gøre tingene mere smart, man kunne argumentere for at jeg er doven ruller1 ruller1

Uanset at jeg sådan i et fornuftigt lys kan se at "det skal nok gå" har jeg alligevel ligget søvnløs de sidste par uger, så det må jo fylde og lave en del rod i min hjerne, en slags angst.Man vil jo altid være lidt utryg ved nye ting..

Men nu er tiden ved at være inde, Mandag klokken 9 skal jeg starte på skolen og jeg er rastløs som bare f..... Nu må det sq godt snart se at komme igang, jeg er ved at gå til af alt den venten..

Så nu er jeg på SU, jeg kan købe ungdomskort til toget endda thumbs thumbs

Økonomien er altid noget der fylder, men vi har regnet på det og der burde ikke komme penge problemer i det ½e år jeg skal gå i skole, jeg satser på at gøre det uden at tage studielån, det gør også at jeg har en slags buffer at trække på hvis det skulle bliver strammere end jeg forventer..

Jeg går stærkt udfra at alt min uro forsvinder som dug for solen, når jeg træder ind af døren på EUC-syd og kommer i gang og det glæder jeg mig voldsomt til, de sidste uger har der ikke været andet end rod i hovedet på mig og rastløshed og jeg er ved at være lidt træt af det.. ruller1

Fremtiden ?? Ja jeg går da udfra at jeg indenfor en overskuelig årrække sidder som chefdesigner hos Sennheisser rulle2 rulle2 Mindre kan også gøre det, bare jeg kan finde mig en praktikplads efter skolen er jeg sådan set lykkelig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf CHIbsen » 9. aug 2019, 12:59

Stærkt gået Champ.
Jeg er sikker på, at du i en praktik vil kunne tilbyde noget andet, som er ligeså godt, som det de unge tilbyder. Det er jeg helt rolig ved.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Kolind » 12. aug 2019, 11:22

Det bliver spændende. Har du husket et æble til læreren også?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Peter Jensen » 12. aug 2019, 14:01

Tillykke med valget og jeg håber du har haft en god første dag på skolebænken. Jeg syntes umiddelbart at det lyder utroligt spændende. Selv kan jeg godt lide at arbejde i CAD værktøjer, men jeg er ikke særligt god til det og det er ikke ofte jeg får muligheden. Dog er det simple jeg kan ikke så forskelligt fra tegninger i hånden. Man slår en streg på computeren og skriver så hvor lang den er :). Det bliver self. noget mere kompliceret når først det bliver i 3D og man skal gennemskue hvordan tingene bliver når de drejes rundt eller extrudes. Jeg er fortrøstningsfuld for at du nok skal kunne lære det, især med din baggrund, men det kræver nok lidt tilvending at acceptere at det er på softwarens vilkår og ikke længere dig med blyanten der helt bestemmer hvad der er muligt når tegningen skal laves.

Jeg ser i krystalkuglen at dit næste køb på Ali bliver en billig 3D printer så du kan se tegningerne i fysisk form :)

Og som Kolind er jeg sikker på at læren vil værdsætte et æble... Jeg ville dog 3D printe det for at være en rigtig nørd :)
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 12. aug 2019, 18:23

Første dag er overstået, det var en introdag, så 4 timers info om alt muligt.
I morgen begynder vi med at skulle tegne i hånden eller rettere med hånden på papir, vi er ikke mange på holdet, mener der var 8 med mig.

Jeg glæder mig til i morgen og det er jo et godt tegn.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 18. aug 2019, 20:42

SÃ¥ er jeg klar til uge 2.
I sidste uge fik jeg merit i engelsk, dansk og matematik, hvilket kan oversættes til at jeg vil få meget fritid, mange Fredage vil jeg have helt fri.

Som en mere personlig/politisk holdning, synes jeg det er direkte forkert at fagskolerne skal bruge timer og ressourcer på at undervise i almene fag, særligt når det er på 10.klasse niveau det foregår, der kan naturligvis være enkelte der kommer lige fra 9. klasse, men så må man have det som en slags valgfag.
Synes ikke det skal være en del af pensum, jeg vil langt hellere have de timer ekstra indenfor faget.

Jeg synes det virker som en fin uddannelse og jeg har en fest, jeg ser virkelig frem til hver dag og holder meget af at lære nye færdigheder.

Jeg er så småt begyndt at søge praktikplads, men mere om det når jeg har fundet den arbejdsplads der skal have glæden af mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 24. aug 2019, 22:10

2. uge overstået, denne uge har været næsten kun Autocad, det er sådan et tegneprogram, det er lidt svært..
Nok primært fordi jeg ikke har prøvet det før, der er så mange funktioner man skal lære, det er ikke svært som at blæse flotte glasskulpturer eller dreje smukke krukker i ler, det er mere svært på den måde at jeg ikke lige ved hvordan man får 2 cirkler til at ligge med en bestemt afstand, men når man finder funktionen er det let nok..

Når vi når 14:30 er der bare ikke plads til at proppe mere info ind i hjernen, det er som at fylde 2 liter i en skål der er på 1,5 liter, det render bare ud..
Jeg har dog indtryk af at det er de fleste i klassen der har det sådan..

Jeg har stadig en fest og bliver mere og mere sikker på at det er en rigtig god vej for mig og min fremtidige tilværelse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 20. sep 2019, 23:21

En god måned er gået.
Jeg er ved at blive gode venner med AutoCad.
Jeg er ved at føle mig hjemme i bygningsreglementet, der er mange regler for alt når man bygger huse.
Materialerne til at bygge huse med er jeg også ved at få styr på..

Jeg skal så ikke tegne huse i fremtiden, men man kan jo ligesågodt få stoppet så meget viden ind i hovedet som muligt, vi har næste uge med om byggeri og så skal vi til det emne der hedder produktionsdesign, et vil sige ting der skal fræses, drejes, støbes, 3D printes og hvordan man ellers laver maskiner og alt muligt andet der ikke skal bygges..
Det er den vej jeg skal..

Jeg er også så småt begyndt at tænke over mit eksamens projekt, vi skal bygge et fuglehus og det trækker i mig efter at designe det, så det ligner et sæt hovedtelefoner, men mere om et når jeg har tænkt lidt mere over det..

Vi har en god klasse og vi flyver frem og er nået længere end de fleste andre hold på nuværende tidspunkt, hvilket jo er dejligt.
Vi er gode til at hjælpe hinanden og udnytte hinandens forskelle og kompetencer.

Hvad mere ? jo jeg har bestilt en ny mus, en mere ergonomisk en end det skrammel vi får stillet til rådighed, en ser lidt underlig ud og det tager nok lidt tid at vænne sig til den..
Den ser sådan her ud
mx-vertical-haand-e1534755813173.jpg
mx-vertical-haand-e1534755813173.jpg (91.61 KiB) Vist 20901 gange


Et stort monstrum, men så får jeg også lidt styrke træning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Peter Jensen » 23. sep 2019, 21:31

Herligt at det går så godt... men også uha, det er jo et fag der kræver noget udstyr :)
Med mindst 30 år på bagen som computernørd vil jeg mene at en god indstillelig kontorstol samt hæve/sænke bord er entry point (alla earpods med telefonen).

Dit valg af mus ser fint ud, jeg sværger dog selv til trackballs.

Hvis du skal lave meget CAD kan du også overveje en 3D mus..... (lån evt min et par uger)...

Du skal naturligvis bruge en god farveægte skærm, og du kommer nok aldrig igennem uden en hi-end pc med bedste CAD grafikkort (og du troede gamer grafikkort var dyre? Ha!)

Man er jo heller ikke software pirat, men heldigvis har Adobe og Autodesk billige mådenlige subscriptions.

Det blir hurtigt til en del data, så lidt hurtigere internet og cloud storage er nok nødvendigt.... men så er og også snart i mål! Måske er par TrueMax kurser, licens til KeyShot og naturligvis en 3D printer af minimum FormLabs 2 kaliber..... Så er du der sq også, altså pånær WaCom boardet, plotteren til de store tegninger, den uundværlige 5-akslede fræsemaskine osv osv.

Sorry about your wallet - men heg lover det bliver sjovt og spændende :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 23. sep 2019, 22:21

Har du en million jeg lige kan låne ?? thumbs ruller1

Vi kan låne de der 3D mus på skolen og hvor stor min hjemmePC behøver at være er ikke til at vide, jeg når alle opgaverne i skoletiden, så har endnu ikke haft behov for at se om mit hakkebrædt kan kører de nødvendige programmer. Lige nu hvor jeg er på SU er det ikke let lige at finde 15 kilo til PCindkøb.

Vi har hæve sænke bord på skolen, stolen virker også OK.

Jeg kan i studietiden downloade og installere forskellige CADprogrammer og hvis min kommende arbejdsgiver har planer om at jeg skal arbejde hjemmefra, tror jeg at de stiller sådan en licens til rådighed.

I dag har jeg gnavet et par hundrede siders tekst igennem (heldigvis med billeder).

Jeg har også fået en motionscykel sat op hjemme så jeg kan bekæmpe den voksende fedme jeg er begyndt at opleve..
Mit mål er at når jeg rammer 50 (om 11 måneder) skal jeg være have samme kampvægt jeg havde som da jeg blev 40, med til det hører at da jeg blev 39 besluttede jeg, at når jeg blev 40 skulle have samme kampvægt som da jeg var 20.... Så jeg skal lige af med nogle kilo det næste års tid..
MÃ¥let er 65 Kilo..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 6. okt 2019, 20:09

Vi er nu skiftet til et program der hedder "Inventor" det er ikke så tungt at arbejde med som AutoCad og det bekommer mig godt.
Vi er også skiftet fra byg til produktion, hvilket også er væsentlig mere interessant for mig, ikke at byg er kedeligt eller noget, det er bare ikke lige det jeg gerne vil.

Så nu er vi skiftet fra at sidde og tegne fundamenter, vægge, vinduer etc. til at tegne mindre ting, det er mere mig. Tingene er så til gengæld mere kompliceret og man skal have tolerancer og andre spidsfindigheder med i sine tegninger, et hus der er en mm skævt er lidt "PYT" men skal man have CNC fræst 1.000.000 enheder er man virkelig på numsen hvis man laver sådan en fejl på et beslag.

Jeg er stadig ikke den hurtigste i klassen, mere som et æsel lidt langsommere og stædig..

"Slankekuren" går OK jeg kan allerede selv se forskel, enten det eller også er mine kønsdele vokset ruller1 rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Gerner » 12. nov 2019, 22:27

Spændende læsning Claus.
Er selv lige blevet ansat som Teknisk Designer/Tegner, dog uden samme uddannelse som din, så lidt sjovt at læse hvordan den er i forhold til min.
Jeg er stor tilhænger af SolidWorks, så håber det er noget I også kommer til at bruge, for det er altså et lækkert stykke software.. :)

Nu kan jeg se du har købt en ergonomisk mus, men hvis den ikke falder i god jord, så prøv evt. en MX Master, det er klart en af de lækreste muse.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 13. nov 2019, 00:39

Ja jeg har forsømt denne tråd lidt, der har været lidt damp på kedlerne siden jeg besluttede mig at udforske det trådløse univers.

Vi har Autocad, Inventor og revit på vores pensum, så desværre ikke Solidworks, men det ser lækkert ud..

Lige nu er vi i fuld sving med vores projekt opgave, tegn, design og bug et fuglehus og lav en rapport om det, jeg er godt med og foran med det meste, rapporten er oppe på omkring 20 sider og alt er tegnet, jeg mangler stort set kun at lave en brochure om fuglehuset og så bygge og dekorere det..

Jeg er også begyndt at søge mere intensivt efter en praktiklads, har dog ikke fået en plads endnu, men det skal nok komme.

Vi har haft et voldsomt mandefald og er gået fra 10 til bare 6 på holdet, den lyse side af det er så at der vil være mere rift om os som praktikanter, det er bare lidt trist at se vores kanongode klasse, reduceret med 40 %

Jeg har fået sådan en "spacemus" sådan en lidt underlig dims som man bruger til at dreje og vende tegningen med, den bruger man med venstre hånd og så den almindelig mus i højre, det kræver lige lidt tilvænning at få det til at gå op i en højere enhed, men det går fremad fremad fremad..

Af sådan lidt mere triste oplevelser var mit besøg hos Optikeren i Mandags, jeg kunne simpelthen ikke se godt nok længere, en del af at blive gammel, sådan er det..Hvad der er mere bekymrende er at jeg skal til øjenlægen og undersøges for grå stær, da der var for højt et tryk i mine øjne, det er sq lidt skræmmende, ikke fordi de ændrer noget om jeg skal til læge eller ej, mere den viden man lige fik smidt i hovedet..
Samtidigt har jeg nu briller på vej for 12600 Kroner, f..k det, men jeg ser meget frem til at kunne se igen, de der tankstations briller kunne ikke klare opgaven længere, så nu er der et sæt gå rundt med briller med flerstyrke glas, et sæt skærmbriller og et sæt solbriller med styrke på vej..

Det ironiske i det er så lidt at hvis øjenlægen mener jeg skal opereres "risikere" jeg at jeg slet ikke har brug for de briller bagefter, det er så en risiko jeg ikke sådan rigtigt frygter, for jeg har i mange år sagt at når mit syn blev ringe nok ville jeg opereres istedet for at rende med hinkesten resten af livet, nu kan det være jeg overhaler mig selv indenom, sådan er livet lidt skævt af og til..

Stadig skræmmende at skulle til den undersøgelse..

Jeg er også på vej til at blive sponsor for min drengs badmintonhold, jeg er ved at finde noget lækkert badminton tøj, i de rigtige farver og så skal jeg have printet sportsklubbens logo og hoved-grejs logo på, det bliver lidt sejt, den havde jeg ikke lige set komme, jeg har jo altid sagt at hvis en virksomhed ikke kan gøre gavn i verden og glæde andre, burde den ikke være til...Så fra den vinkel giver det jo god mening..

I dag har jeg også udvidet mit sortiment med skumpropper i flere størrelser i den indre diameter, fik en kasse med ikke mindre end 6000 styk i dag, skal jeg selv bruge dem alle har jeg til jeg bliver omkring 148 år, det er lidt tid må man sige..

Så der sker en del både i butikken og i skolen lige for tiden, men det er jo sundt at holde sig i gang så man ikke falder hen og bliver fed og doven...

Dejligt at høre du har fpet dig et godt job og trives i det.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf superpronker » 23. nov 2019, 08:55

For hvad det er værd, så er grå stær operationen en af de allermest normale operationer overhovedet. 50.000 danskere får det hvert år!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 25. nov 2019, 13:53

Så har jeg været hos øjenlægen, der er tegn på begyndende grøn stær, men ikke noget alarmerende, så jeg skal til en test igen om et ½t år.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 28. nov 2019, 00:07

I dag har vi så fremlagt og fået karakter for vores "byg og design et fuglehus" projekt.
Jeg skød min egen fremlægning i smadder fordi jeg tænkte "Det vil være godt hvis du skriver det du vil sige ned" Det var det slet ikke det bandt mig på hænder og fødder og gjorde at jeg ikke selv kunne følge med i hvor langt jeg egentligt var kommet og måtte stå og rode i papirerne, dum dum strategi, jeg skulle, set i bagklogskabens navn, bare have taget den frit fra leveren, det er det jeg er god til i sådan en situation, hvorfor jeg lige pludselig fik den idé at skrive det ned i stedet for bare at have det inde i hovedet, var nok mest en form for kedsomhed..
Lektie lært.
Heldigvis er og var det karakteren for selve rapporten der tæller og der fik jeg et 10 tal..

Så alt i alt en succes, bortset fra at jeg går og er lidt sur på mig selv over det 7 tal jeg fik i det mundtlige, det er normalt der jeg er stærkest.
Da jeg så efterfølgende har fundet ud af at 7 ikke svarer til det der hed 7 da jeg sidste gang fik karakter, mere et 8-9 tal, hvis man skal oversætte det, er det nemmere at leve med, men jeg er stadig lidt sur på mig selv over at have gået og lagt tingene klar til at plukke inde i hovedet og så laver et f..... skriftligt oplæg som underminerede det jeg rent faktisk havde klar inde i bolden..

Det skal så siges at det var første gang jeg har prøvet at fremlægge en powerpoint præsentation, sidste gang var på en grøn tavle med kridt og det er lidt en anden situation at stå i, så det skal jeg have trænet lidt mere i, inden vi skal til den afsluttende eksamen..

Her er så lige et billede af mit fine fuglehus
fuglehus.jpg
fuglehus.jpg (2.24 MiB) Vist 19530 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2020, 23:02

Så er første kapitel ved at være slut.
Jeg fik 10 for mit afsluttende projekt i sidste uge og i dag fik jeg 10 ud af 10 spørgsmål rigtige til eksamen, så det er jo ikke nogen skandale, den gamle kan endnu..

Jeg leder stadig efter en praktikplads, det er tilsyneladende ikke så let som at få gode karakterer, men det skal jeg nok finde.

I morgen skal vi til udslusnings samtale, hvad det så end indebærer.

Jeg har besluttet at hvis jeg ikke finder en lærerplads, at jeg vil gå i skolepraktik, synes at det er mest rigtigt at fuldfører det man er begyndt på..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf JuliusP » 16. jan 2020, 11:01

Stærkt gået, tillykke med det.

Held og lykke med at finde praktikplads!!

/Jesper
JuliusP

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. mar 2016, 17:58

Re: En ny begyndelse

Indlægaf Claus-DK » 24. jan 2020, 10:18

Så ser det ud til jeg er klar til næste kapitel i min rejse.
Jeg har fundet en praktikplads, der er lidt formaliteter og papirer der skal laves inden jeg kan komme i gang, jeg glæder mig helt vildt.

Efter min samtale at vurdere bliver det et meget alsidigt praktik forløb med elementer fra begge grene af mit kommende fag, både bygninger og maskiner, det synes jeg er rigtigt fedt, eneste ulempe bliver at jeg jo skal vælge om jeg vil bygge vejen eller maskine vejen, begge dele samtidigt er ikke en mulighed..

Det virkede på min kommende chef som en ret stor og udfordrende opgave jeg bliver smidt ud i fra dag et, men det er lidt svært at vurdere det reelle omfang inden jeg står i det, så det vil jeg ikke bekymre mig om, men i stedet glæde mig over at der blive vist en enorm tillid til min person og evner fra dag 1.

Jeg skal i det der hedder voksenlære så lønnen er ikke de omkring 30 jeg har været vant til som mejerist, men på den anden side 3 gange så meget som en skolepraktik ville kaste af sig, så jeg er yderst tilfreds.

Det første projekt bliver en stor hal, som jeg skal tegne, ikke sådan tegne tegne, men lave en i forvejen tegnet version om til en 3D tegning som er mere læselig, overskuelig og præsentabel, jeg også skal være på selve pladsen og holde øje med at tingene bliver gjort korrekt, så jeg forestiller mig jeg skal være et bindeled mellem arkitekter og ingeniører og så dem der rent faktisk udfører arbejdet, meget spændende synes jeg, det er naturligvis også lidt skræmmende, men det skal det være, har man ikke sommerfugle i maven før man kaster sig ud i noget nyt, er det fordi man ikke kaster sig ud i det med hele sit hjerte og sin sjæl og jeg er bedst til at gøre ting på den måde..

Jeg er jo heller ikke typen der siger til mig selv, det skal du ikke prøve, jeg gør mere bare de ting der dukker op, ligesom med dette forum, det viste sig jo også ret hurtigt at være noget helt andet end at være normalt medlem der skrev meget på et tilfældigt forum, men det er jo gået helt godt alligevel..Ligeså min biks, det var også sådan en "hvor galt kan det gå" ting som jeg kastede mig ud i og selvom jeg ikke bliver rig og ret sikkert ikke vil kunne komme til at have det som levevej, hygger jeg mig med den og har haft et lille overskud alle årerne, det lyder måske lidt trist, men omkring 60% af danske virksomheder kører med underskud, så fra den vinkel klarer jeg mig faktisk ret godt.. Livet drejer sig ofte om at have de rigtige briller på når man skal vurdere hvordan det går..


Uanset hvad så svæver jeg lige nu på en lille lyserød sky
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

Indlægaf CHIbsen » 26. jan 2020, 15:12

Tillykke med praktikpladsen. Stærkt.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Næste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster