Tænker jeg også lige kan byde ind her med lidt info om mit setup...
Jeg havde egentlig lagt lidt billeder op i en anden trĂĄd, men den passer nu altsĂĄ bedre i denne.
Jeg har valgt at investere i et par BeoLab 8000 højttalere fra 1996, som erstatning for mine 12-13 år gamle Bowens & Wilkins M-1 højttalere til min endnu ældre BeoMaster 6500 forstærker og tilhørende BeoGram CD 7000 afspiller.
Altså gammelt, men flot og ikke mindst velspillende i mine ører
.
Min stue er dog ret så stor, så jeg har altid manglet noget fylde, noget som jeg håbede at BeoLab 8000'erne kunne afhjælpe.
Det kunne de for sin vis ogsĂĄ, men stadig ikke nok.
Derfor besluttede jeg at tilføje de ellers pensionerede M-1'ere til mit setup.
Udfordringen lĂĄ i at de skulle kunne til- og frakobles uden at jeg skulle rejse mig fra sofaen.
Der findes flere typer højttaler omskiftere, men de er alle styret manuelt, altså at der er en on/off knap man skal trykke på for at betjene den.
Det gik ikke for mig, og efter lidt granskning kom jeg i tanke om at jeg i mine gemmer stadig havde den Argon switch box jeg brugte til min NAD monitor for 12-13 ĂĄr siden.
Ideen bag er at man har et sæt højttalere der bruges af både skærm og anlæg. Når skærmen er tændt kommer der lyd fra skærmen og når den er slukket, bruger anlægget højttalerne.
Boxen fik oprindelig strøm fra monitoren, men jeg fandt en strømforsyning der havde det korrekte output og tilsluttede den.
Sidst men ikke mindst satte jeg en IKEA trådfri udtag imellem strømforsyning og stikkontakten.
IKEA trĂĄdfri er IKEA's bud pĂĄ et smart home produkt.
Ved hjælp af en gateway kan man styre trådløse pærer, kontakter, gardiner osv over Wi-Fi.
Det hele er integreret med Google Home.
Nu er det sat op således at jeg kan tænde og slukke for lyden til højttalerne via telefonen og Google Home, mens jeg sidder i sofaen og det har indtil videre ikke kostet mig andet end lidt penge til kabelbakker så jeg har kunne få de små højttalere sat op i de lyd-fattige dele af stuen.
Jeg er dæleme glad for mit setup.
Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk