Simaudio MOON 230HAD



Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 9. sep 2019, 20:27

Venligst udlånt af Audiophile.dk/Henrik som vi mødte til vores træf i Gesten Søndags.

(Tænker jeg vil prøve at tage et bedre billede i dagslys)
Senest rettet af CHIbsen 9. sep 2019, 20:33, rettet i alt 1 gang.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 9. sep 2019, 20:32

230HAD.jpg
230HAD.jpg (166.09 KiB) Vist 8259 gange


Havde godt bidt mærke i at den lød godt til træf, men nu sidder jeg jo og sende det nummer afsted efter det andet.
Et par Chopin klaverkoncerter er det blevet til, lidt Leonard Cohen og David Bowie. Jethro Tull funker også. Simaudio'en formår at holde de store Verisonix i stramme tøjler og serverer detaljer i overmål til dem. De har aldrig lydt bedre før thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 13. sep 2019, 20:41

Dagens ret består af Pogorelich Scarletti som jeg fandt frem til efter en anbefaling jeg hørte på P2. Meget lækker og elegant.
Billede
Startede med CD transport, Lydklassikeren, Violectric V200 og Verisonix. Det lyder lidt romantisk i forhold til det som Simaudio har gjort mig forvænt med. Jeg var alene i stuen så ingen grund til at det skulle være lukket, så fandt min AKG K501 frem. Så fik lyden lidt mere kant. Stadig med lidt udglattene penselstrøg. Efter et stykke tid blev jeg jo nysgerrig på hvordan Simaudio'en ville lyde med K501, så CD transporten blev koblet til Simaudio.
Hvor en Arcam rHead og andre klasse A forstærkere skal bruge mindst en halv time på at komme i drift temperatur, så skal Simaudio'en bruge væsentlig kortere tid.
Og ja, Simaudio forstår også at sparke liv i K501'erne. Detaljeringsniveau går lige et niveau op, Hvis man lytter til K500 og går til K501, så vil man normalt synes at K501 er lidt dæmpet. Et lagen er hængt op foran musikken. Men det lagen er væk når Simaudio'en driver dem. Irriterende godt rulle4
Apropos Pogorelich sĂĄ er han lige kommet med ny plade. Og anmeldelsen pĂĄ gramophone er mildest talt pauver. Ego Pogorelich er konklusionen... -jeg mĂĄ have den plade ruller1
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 13. sep 2019, 21:15

Endnu en plade afledt af for meget P2 lytning.
Billede
Det er forbløffende med de detaljer og rumlig definition som Simaudio sender i retning af K501'erne. Jeg var slet ikke klar over at de her AKG'er kunne nå det her niveau.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 13. sep 2019, 21:46

En eller anden form for selvmål. Men konen synes også det lyder godt. Simaudio + K501. "Det er ligesom da vi var til koncert, man kan høre violinisten snuse ind".
Billede
Og I skylder næsten jer selv at høre Mathias Hammer siger "Rudolf Buchbinder"... det er nærmest tekstet for hørehæmmet.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 13. sep 2019, 22:08

Glæder mig allerede til at besøge din butik :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 21. sep 2019, 13:52

Jeg må jo indrømme at lyden af Simaudio stadig er slemt dragende. Men holder ved AKG'erne og Verisonix som favoritter. Han prøvet til et par gange med Beyerdynamic T1, men det bliver for meget for mit lille hoved. Jeg føler at min hjerne bliver bombarderet med detaljer. Sådan er Lørdag formiddag som i dag, der bærer præg af en ankomst til Billund lufthavn lidt til den sene side i går aftes, bliver lidt svær at nyde med Simuadio og T1. Der går det meget bedre med AKG K501 eller K250. Simaudio MOON 230HAD er et decideret detaljemonster.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 23. sep 2019, 20:41

Det er længe siden jeg har lagt krimien ned igen, når jeg først er kommet i gang med at læse, men i aften blev jeg fange ind af musikken og glemte helt hvad der stod i bogen. Beethovens "Archduke" trak mere. Trio con Brio er super skarpe og ekvilibristiske.
LA Audio dac'en (Lydklassikeren) -> Simaudio -> Beyerdynamic T1.
Billede
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 27. sep 2019, 17:55

Skal en tur til Bryrup i morgen, sĂĄ der skal lige laves en sidste konklusion eller to.
Har fundet lidt forskelligt grej frem
2 godt forskellige hovedtelefoner: Beyerdynamic T1 1. gen. og Audioquest Nighthawk.
1 alternativ dac: Sound Classic / LA Audio med rør i udgangen
og 1 alternativ forstærker: Violectric HPA V200
kombineret med et stykke lettere excentrisk stykke musik man godt gider høre en 5-10 gange uden at falde i søvn.
Rued Langgaard "string quartet No. 6 in one movement" med Nightingale String Quartet
Billede

Jeg må blankt indrømme at jeg ikke kommer til testen helt objektiv, for det er nedenstående to uddrag fra Stereophile's test jeg gerne vil arbejde med.

In contrast, the Moon Neo 230HAD's transparency was as fresh and clean as a cloudless November day. The Simaudio's transparency showed me, more precisely than did the ZOTL, where the microphones and performers were placed. Instrumental boundaries were firmly drawn. The 230HAD delivered an informative, no-nonsense transparency that told me more how the recording was made; the microZOTL's transparency tells me more about how the music was played.

og

Obviously, the 230HAD played its best as a pure headphone amp. As much as I may like these fusion products at the entry level, I'm not keen on handcuffing any DAC to a world-class headphone amp such as the Simaudio 230HAD appears to be.

Først op er Simaudio -> Nighthawk
Fungerer fint. Simaudio'en har godt styr på Nighthawk'en. Den kan godt være lidt ulden på nogen setup, men bliver holdt i stramme tøjler af HAD 230'eren.

Næste var Simaudio -> T1
Som tidligere nævnt bliver det lidt fersk/tørt. lidt for mange detaljer og lidt for lidt kød på.

LA Audio dac -> Simaudio -> T1
Lyder aldeles klasse. letflydende, detaljer og flot gengivet rum.

fortsættelse følger...
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 27. sep 2019, 18:12

LA Audio dac -> Violectric V200 -> T1
Violectric'en er lidt mere varm i lyden. Lyden af strengene via Simaudio vibrerer bedre. Det er her at Simaudioen har "transparency was as fresh and clean as a cloudless November day". Jeg har ikke gjort en masse ud af at finjustere lydniveauet, men Simaudio'en virker til at være et nøk mere dynamisk.

En lille note til nummeret. Man kan i løbet af de 15 minutter nummeret vare høre flere biler, der kører forbi ude på gaden. Det er pudsigt at de ikke har valgt at optage nummeret et mere roligt sted.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 27. sep 2019, 19:37

LA Audio dac -> Simaudio -> Nighthawk
Lyder fint. Men bliver romantisk. Foretrækker faktisk den lidt mere monitor-agtig lydende simaudio dac med Nighthawk.

Simaudio dac -> Violectric V200 -> Nighthawk
Også en god kombi. Giver lidt mere substans. Egentlig en kombo jeg havde tænkt at skøjte lidt hurtig henover. Men 10 minutter senere må jeg erkende at den faktisk kan noget.

Simaudio dac -> Violectric V200 -> T1
Det er bedre end simaudio+T1 men ikke lige sĂĄ god som LA Audio+simaudio+T1.

Min konklusion bliver, at jeg er enig i at Simaudio'en er transparent som en skyfri November dag. Jeg er lidt pjattet med forstærker delen. Jeg synes ikke nødvendigvis at dac'en er en akilleshæl. Den er dog mere direkte i sit udtryk. Og det matcher Nighthawk og mine Verisonix rigtig godt.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 27. sep 2019, 20:01

For nogen uger siden overtalte Kvik mig til at købe en defekt Naim CD3 på dba. Det er den med TDA1541 dac chip. Den har så jo ikke rca output men kun Naim stik. Så Kvik har hjulpet med signalkabel, så jeg kan få den sat til. Og defekten viste sig at være et 10 sekunders fix, der skulle til for at få den til at spille igen.

Naim CD3 -> Simaudio -> Beyerdynamic T1
Det spiller musik rulle2
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 28. sep 2019, 20:37

Var i dag på køretur til audiophile.dk i Bryrup og aflevere Simaudio HAD230. Hvilken fantastisk butik.
Og så viste det sig at jeg rendte ind i et jazz-foredrag og inden jeg havde fået set mig om havde jeg været der i 4 timer. God stemning.
Hvor ellers kan man stå og lytte til Meze Empyrean via Simaudio 430HA og tænke det er lidt for hyggeligt til min smag. Skifte til Simaudio HAD230 -det var bedre. Så bliver Hifiman HE1000se fundet frem. Det bliver lige tørt nok på 230'eren. Så skifter til Simaudio 280D ind i Feliks Euforia og lytte med HE1000'erne. Nu begynder det at ligne noget. Det er da lidt vildt. Hvis man har mønten i baglommen, så har Henrik grejet. Lækkert lyder det.

Jeg tænker at næste jyde meet kunne være i Henriks butik??
Senest rettet af CHIbsen 28. sep 2019, 21:07, rettet i alt 1 gang.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf kvik » 28. sep 2019, 20:57

"Hvor ellers kan man stå og lytte Meze Empyrean via Simaudio 430HA og tænke det er lidt for hyggeligt til min smag."

img.jpg
img.jpg (272.57 KiB) Vist 7806 gange


:grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 28. sep 2019, 21:06

klasse humor ruller1 rulle2 ruller1 rulle2 ruller1
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Simaudio MOON 230HAD

Indlægaf CHIbsen » 28. sep 2019, 21:20

Har lige tilladt mig at stjæle Henriks billede. Jeg er ham, der er i stribet.
jazz-foredrag.jpg
jazz-foredrag.jpg (90.37 KiB) Vist 7800 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster