Hoved-fi's egen strømkabel?



Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Walbum4262 » 21. okt 2019, 16:54

Og lige for god ordens skyld ligger jeg mig op af mortenhoe at et 230v forsynings kabel ABSOLUT ikke har noget effekt på din kæde.

I bedste tilfælde vil du have et spændings fald fra stikkontakt til brugsgenstand på et pat milivolt med et overdimensioneret ultra snoet UV behandlet Nano laser produceret kabel men den strøm der kommer af din stikkontakt
kan svige med 5% altså 11,5v

Det som har en effekt jævnfør støj fra forsyning er de kondensatore og andet godt designet elektronik komponenter der sidder i fotsynings vejen i de produkter vi køber.

Og da vi har så jævn og ren EL i Danmark vil selv en purifier eller hva de nu hedder foran vores brugsgenstande gøre nul og nix.
Mens andre dele af verdenen vil have stor gavn af dem da de har så beskidt el at det indbyggede elektronik ikke kan filtrere det hele fra.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 26. okt 2019, 23:13

Mortenhoe skrev:Kan tilbyde at lave kablet til en kræsen lytter for den lave sum materialerne har kostet plus fragt. Dvs. ingen fortjeneste til mig, udover lidt læsestof her på hoved-fi, som jeg gerne læser om. Det kan være med disse stik, men jeg foretrækker dog at vi satte et dansk stik på. Eksempelvis det sorte fra enten LK eller Elworks. Begge fåes i både lige og vinklet udgave og begge er med fine messing- ben og skrueterminaler(inden i)

Morten, tager gerne udfordringen, hvis ingen andre har meldt sig på PM. Foretrækker så de viste stik, med skærm forbundet til jord i schuko-enden. Har en uskærmet Naim-standardkabel at sammenligne med, og pønser på strikke en uskærmet Audio Note Isis kabel med Furutech stik sammen. Sidstnævnte er dog halvdyr, så tæller lidt på knapperne der. Hvis du insisterer på de danske stik og uskærmet kabel, så er jeg dog også med legen, på sin vis bliver sammenligningen vel så mere reel (uskærmet vs uskærmet).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 26. okt 2019, 23:22

kvik skrev:
Mortenhoe skrev:Kan tilbyde at lave kablet til en kræsen lytter for den lave sum materialerne har kostet plus fragt. Dvs. ingen fortjeneste til mig, udover lidt læsestof her på hoved-fi, som jeg gerne læser om. Det kan være med disse stik, men jeg foretrækker dog at vi satte et dansk stik på. Eksempelvis det sorte fra enten LK eller Elworks. Begge fåes i både lige og vinklet udgave og begge er med fine messing- ben og skrueterminaler(inden i)

Morten, tager gerne udfordringen, hvis ingen andre har meldt sig på PM. Foretrækker så de viste stik, med skærm forbundet til jord i schuko-enden. Har en uskærmet Naim-standardkabel at sammenligne med, og pønser på strikke en uskærmet Audio Note Isis kabel med Furutech stik sammen. Sidstnævnte er dog halvdyr, så tæller lidt på knapperne der. Hvis du insisterer på de danske stik og uskærmet kabel, så er jeg dog også med legen, på sin vis bliver sammenligningen vel så mere reel (uskærmet vs uskærmet).


Jeg laver det gerne til dig. Var ellers ved at overveje at bruge det til min stue forstærker, men jeg foretrækker at lave det til en der vil fin-lytte lidt.

Bør jeg ikke montere skærmen til jord i begge ender?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 26. okt 2019, 23:29

Godt spørgsmål.. Lad mig lige læse mig mere op på emnet. Mit hidtidige (læse)indtryk har været, at skærm i een ende er det foretrukne, og helt i væg-enden.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 27. okt 2019, 15:47

Har læst, og er ikke blevet meget klogere. Dem med forstand på og forskning i emnet er for svære at følge, og dem uden gentager ofte bare hvad de har hørt på anden eller tredje hånd og nu 'tror' på. Hvis du forbinder skærm til jord i begge ender kan jeg jo prøve det først, og så fjerne skærmen i apparat-enden og prøve det bagefter.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf CHIbsen » 27. okt 2019, 17:22

Audiophiledk skrev:Man skal ikke gøre det svære end det er.
Køb noget industrie kable med skærm koster ca 100 kr pr meter og derefter noget gode stik så har du gode kabler for under 500 kr pr stk.
Dette er nok for langt de fleste men der er stadig et stykke op til kabler i den dyre ende.
Hjælper gerne med og skaffe det.
Mvh
Henrik
Ville du have skærm til jord i begge ender?

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 27. okt 2019, 20:39

kvik skrev:Har læst, og er ikke blevet meget klogere. Dem med forstand på og forskning i emnet er for svære at følge, og dem uden gentager ofte bare hvad de har hørt på anden eller tredje hånd og nu 'tror' på. Hvis du forbinder skærm til jord i begge ender kan jeg jo prøve det først, og så fjerne skærmen i apparat-enden og prøve det bagefter.


Jeg vil mene der skal jord på i begge ender. De apperater med svævende stelpunkt benytter enten 2 pin IEC stik ellers har de slet intet forbundet på jord stikket. Meget normalt på størrer forstærkere.

Billede

Hvilke stikkontakter har i, i norge?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 27. okt 2019, 21:49

Jeg har sgu aldrig gjort mig så umage med at lave et kabel før...

Billede
Billede
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 27. okt 2019, 22:00

Det ser helt professionelt ud, men der sidder jo også en kritisk modtager et sted i det store udland, så kan man ikke sjuske med arbejdet :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf truebuie| » 28. nov 2019, 09:44

Hvordan ser det ud med kablet :?

Nu er der trods alt gået noget tid, og er ved at være lidt nysgerrig ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 28. nov 2019, 17:54

truebuie| skrev:Hvordan ser det ud med kablet :?

Nu er der trods alt gået noget tid, og er ved at være lidt nysgerrig ruller1


Det er skam ankommet i det Norske. Jeg afventer spændt en mening om kablet.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 28. nov 2019, 18:52

Heroppe tager ting lidt længere tid end forventet, mere konkret venter jeg på noget (nyt grej) at koble kablet på, og det ser først ud til at blive sidst i december. Synes kabeleksperimentet fortjener bedst mulige betingelser - DAC, AMP og HP af en vis kvalitet - vælger derfor at vente.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf truebuie| » 30. dec 2019, 17:06

SÃ¥ er vi ved at ramme sidst i December. Nogen update rulle4
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 30. dec 2019, 17:49

Hvis min hollandske pusher ikke havde sent forkert pot 3 gange, havde vi været flyvende nu musik11 Eller rettere havde han sendt det rigtige potentiometer første gang, havde forstærkeren været færdig og modtaget nu. Sådan er livet, fuld af små forhindringer, man ikke selv er herre over.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 3. feb 2020, 22:30

Tik tak tik tak :-D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 3. feb 2020, 22:31

:-) den er tilkbolet, men forstærkeren ankom først her til aften.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Claus-DK » 3. feb 2020, 22:36

kvik skrev:Hvis min hollandske pusher ikke havde sent forkert pot 3 gange, havde vi været flyvende nu musik11


Hmmm Jeg er ikke sikker på det er helt OK med det norske politi at sende pot... ruller1 ruller1 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 3. feb 2020, 23:14

kvik skrev::-) den er tilkbolet, men forstærkeren ankom først her til aften.


Jeg er ret spændt på hvad du synes :-D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf truebuie| » 29. apr 2020, 19:44

Hvordan ser det ud med kablet ind til videre :? Er den fjong eller hvordan ser det ud ruller1

Har selv fået købt materialer hjem til kabler nu. Er ved at være lidt træt af at alle dem man køber i bund grund er noget skralderværk. Er spændt på at se hvordan de blir' i sidste ende... rulle2
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 29. apr 2020, 21:35

Tror jeg skal kaste håndklædet i ringen, og sende den videre til en, der er mere motiveret. Den ligger her bare, mens jeg venter på det ene og det andet, der skal give gode/bedre testforhold. Men det hele trækker bare ud, og jeg har lidt mistet motivationen. Måske er der en anden, der har lyst?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron