Kan det lade sig gøre? Jack til USB?



Kan det lade sig gøre? Jack til USB?

Indlægaf DonWernerDK » 10. nov 2019, 09:35

Hejsa,

Jeg har en hovedtelefon forstærker (Sennheiser HDVD800) som har et par ubrugte 6.5mm jack indgange på forsiden, som jeg tænkte om jeg kunne lave om, så de kunne bruges til at lade forskellige USB devices, som også findes på mit skrivebord, f.eks. min mus, telefon, etc. Jeg har fundet nedenstående kabel på ebay, som vistnok er beregnet til at bruge i en bil, hvor man vil koble et usb stick til jack-indgangen på radioen og spille sine mp3 filer den vej igennem.

Vil min ide kunne lade sig gøre?

Billede
DonWernerDK

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. nov 2019, 17:00

Re: Kan det lade sig gøre? Jack til USB?

Indlægaf Claus-DK » 10. nov 2019, 10:10

Uden at vide det, tror jeg ikke der er strøm i de stik.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kan det lade sig gøre? Jack til USB?

Indlægaf Mortenhoe » 10. nov 2019, 17:54

Det der kabel har ingenting med lyd at gøre. Det er ikke en gang DC der kommer ud af et jack stik. Jeg ville nødigt sætte det der stik i en hovedtelefon forstærker i tilfælde af at den kortslutter den. Køb en lille usb hub i stedet :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Kan det lade sig gøre? Jack til USB?

Indlægaf Kolind » 18. feb 2020, 17:09

Som de andre lidt siger, vil det være en katastrofalt dårlig ide at grille din forstærker eller dims du vil lade på med denne ledning. Blot fordi ledningen findes til et eller andet løjerligt formål til en helt specifik enhed, er det ikke meget anderledes end at forvente at du kan koble din mikroovn til din surroundforstærkers højtalerudgang og drive den igennem dér.

Køb en usb hub...
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster