Mine formstøbte inears tager toppen af den værste støj. Jeg har haft stor nytte af dem i mange (støjende) sammenhænge. De kunne i princippet kobles til en trådløs modtager, hvortil musikken så streames. Der er tale om passiv støjdæmpning, men det er ganske effektivt. På hans alder ændres øregangen formodentlig stadig, så jeg er usikker på, hvor ofte der må tages nye afstøbninger.
Nogle inears sidder ganske dybt, og isolerer dermed ogsĂĄ en del. Etymotics inears er eet eksempel. OgsĂĄ her kunne man tilslutte ekstern bluetooth modtager. Har ikke fulgt sĂĄ meget med de senere ĂĄr, men vil tro, at mange af dagens inears med de rigtige propper vil kunne isolere nok.
Så har du også deciderede bluetooth inears, nogle af dem med aktiv støjdæmpning.
For hovedtelefoners vedkommende er bluetooh varianter med aktiv dæmpning nok eneste reelle alternativ. At blot koble ekstern bluetooth modtager på et par lukkede hovedtelefoner vil næppe give nok støjdæmpning.
Siden vi ikke snakker audiofil lydkvalitet, behøver formstøbte ikke koste en formue. Blot for at give dig/jer en idé om mulighederne er her en
norsk udbyder. Der findes garanteret tilsvarende i DK.