Trommer og bluetooth



Trommer og bluetooth

Indlægaf Mingo » 10. nov 2019, 18:11

Mit barnebarn pĂĄ 11 er begyndt at spille trommer.
Når han øver, hører han nummeret via bluetooth samtidig med, at han selv spiller. Hans forældre insisterer på, at han benytte høreværn for ikke at beskadige hørelsen, og der vil de ikke gå på kompromis.
Det bevirker så, at han knapt kan høre musikken via bluetooth.
Hvem har en rigtig god ide til, hvordan man får problemet løst?
Kan man benytte aktive højttalere, hovedtelefoner eller.............. musik14
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf kvik » 10. nov 2019, 18:48

Mine formstøbte inears tager toppen af den værste støj. Jeg har haft stor nytte af dem i mange (støjende) sammenhænge. De kunne i princippet kobles til en trådløs modtager, hvortil musikken så streames. Der er tale om passiv støjdæmpning, men det er ganske effektivt. På hans alder ændres øregangen formodentlig stadig, så jeg er usikker på, hvor ofte der må tages nye afstøbninger.

Nogle inears sidder ganske dybt, og isolerer dermed ogsĂĄ en del. Etymotics inears er eet eksempel. OgsĂĄ her kunne man tilslutte ekstern bluetooth modtager. Har ikke fulgt sĂĄ meget med de senere ĂĄr, men vil tro, at mange af dagens inears med de rigtige propper vil kunne isolere nok.

Så har du også deciderede bluetooth inears, nogle af dem med aktiv støjdæmpning.

For hovedtelefoners vedkommende er bluetooh varianter med aktiv dæmpning nok eneste reelle alternativ. At blot koble ekstern bluetooth modtager på et par lukkede hovedtelefoner vil næppe give nok støjdæmpning.

Siden vi ikke snakker audiofil lydkvalitet, behøver formstøbte ikke koste en formue. Blot for at give dig/jer en idé om mulighederne er her en norsk udbyder. Der findes garanteret tilsvarende i DK.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Claus-DK » 10. nov 2019, 20:02

Hvad med et par lukkede hovedtelefoner med BT ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Mingo » 10. nov 2019, 20:18

Kvik. Et godt forslag.
Claus: Har du et fornuftigt forslag til billig penge?
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf tg » 10. nov 2019, 20:19

Han kan tage et høreværn på og så et par eim inden i til at spille musikken.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Peter Jensen » 10. nov 2019, 20:19

Jeg er mest enig med Kvik. Formstøbte in-ears blev populære sagt opfundet for at redde hørelsen på Alex Van Halen, så de er jo skabt til formålet... Shure dæmper dog mindst lige så meget. Har et billigt kopi sæt han gerne må få hvis det er, de lyder ok men er ikke Shure 535 gode..... Andre velisolerede in ears bør også være fine. Fælles for det hele er, naturligvis, at man ikke skruer for højt op. For en trommeslager vil jeg nok anbefale et langt kabel hvis muligt.
Der findes mange fine formstøbte dæmpningsløsninger hvis han vare skal dæmpes akustisk :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Mingo » 10. nov 2019, 20:32

[quote="tg"]Han kan tage et høreværn på og så et par eim inden i til at spille musikken.

Jeg har lige selv funderet på det. Det vil jo være en billig løsning.

Hjertelig tak for diverse svar.
Jeg var løbet tør for ideer, så det er en fornøjelse, at man kan hente kvalificeret hjælp.
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Mortenhoe » 10. nov 2019, 20:57

Jeg bruger et par IEM's med foam tips(comply) på, på arbejde, når jeg bore. De isolere mindst lige så godt som mine formstøbte ørepropper :-) Sidstnævnte har dog væsentligt mere comfort, da disse slet ikke mærkes i øret. Men han bliver sgu nok træt i armene inden han bliver træt af at have foams i ørene.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Claus-DK » 10. nov 2019, 23:43

Formstøbte inears til en dreng på 11 ???

For det første vil han vokse helt vildt de næste par år og skal derfor sikkert have lavet nye hvert ½e år..

For det andet er formstøbte inears det mest skrøbelige du kan opdrive blandt inears, jeg har selv ejet 3 par og fælles for dem var at de gik i stykker ustandseligt og hurtigt og så til en dreng på 11 ??
Jeg har en dreng pĂĄ 12 og kan se i det daglige hvor godt drenge pĂĄ den alder ikke passer pĂĄ deres ting..

Formstøbte inears eller inears med skum under høreværn ?? så kan det stakkels barn jo ikke høre trommerne..

Skal det være inears, så gå efter nogle med skumpropper og lad dem agere høreværn, formstøbte dæmper mindre end skum og til flere timers brug er de fuldt ud lige så behagelige i brug..

Mit bud ville være enten et par fullsize lukkede BT bøffer, gerne med aktiv NC eller et sæt BT inears med skumpropper, det andet er altså at skyde gråspurve med håndgranater.

Jeg ved godt at de professionalle på scenen bruger effektive høreværn, men de arbejder altså flere timer dagligt i et lydtryk på den grimme side af 100 dB, et trommesæt kan spille højt ja, men det kommer slet ikke i nærheden af det lydtryk der er til en rockkoncert..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Mingo » 11. nov 2019, 15:41

Jeg er ved at have en ide vedrørende en løsning, men noget nyt er stødt til.
Min svigerdatter vil også gerne høre musikken for at kunne vejlede sin søn, men hvis han får musikken ind gennem øret, kan hans mor intet høre.
Hvordan løser man lige det?
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf telum » 11. nov 2019, 16:02

2 styk in-ears BT'er med skum isolerer ganske givet nok (mange amatør musikere bruger de fine gule skumpropper) + en afspiller der kan håndtere 2 tilsluttede enheder?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Peter Jensen » 11. nov 2019, 17:07

Jeg trækker nok lidt i land mht. formstøbte in ears, Claus har en pointe med at han vokser fra dem på et år eller deromkring.

Et PA anlæg ville jo være fantastisk. Så skal de bare have mikrofon på trommerne og hinanden. Derudover 2 udgange som kan mixe input musik, input trommer og deres stemmer. Så kan de bruge in-ears og høreværn og alt hvad man kan komme afsted med og stadig høre det hele perfekt... Meen, det er alligevel nok overkill da man skal op i flere tusinde kroner for sådan noget.

Telum´s ide lyder fin, hvis de bare kan snakke samtidig mens de øver. Måske kunne det være en BT in-ear med mikrofon og lidt ekstra software til at mixe mikrofonerne med musikken på en PC (Jeg ved dog ikke lige om det findes eller hvad det skulle hedde). Ikke bluetooth in-ears kunne sikkert også være fine, det bør være nemt at finde en jack splitter så der er en udgang til mor også.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Claus-DK » 11. nov 2019, 17:31

Eller alternativt 2 sæt inears med skum og så lad det ene være slukket og fungere som høreværn i det ene øre og så en tændt inear i det andet.
Så har svigerdatteren også et sæt inears hun kan bruge når hun vil hører musik eller tale i telefon.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf telum » 12. nov 2019, 09:39

Eller gå 100% oldschool med et par højtalere/anlæg/Ghettoblaster og 2 par ørepropper efter eget valg fra apoteket?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Peter Jensen » 12. nov 2019, 14:03

Alternativt til Telums seneste forslag findes der også musikerørepropper der dæmper forskelligt. Skulle være muligt at få nogle optimeret til trommer, men koster nok lidt mere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf jacobask » 13. nov 2019, 16:24

Jeg har i mange år spillet en del trommer med høreværn, og det nemmeste (og billigste)er helt sikkert et par almindelige høreværn med et sæt in-ears inden i - det er der sagtens plads til. Det er svært at finde in-ears der dæmper 25db
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: Trommer og bluetooth

Indlægaf Mingo » 14. nov 2019, 14:45

Nu siger jeg tak for alle indlæg, og så går vi i gang med nogle af mulighederne, startende med de billigste løsninger.
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 25 gæster

cron