Hyland Headphones "Saturn"



Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf telum » 30. jan 2019, 14:33

wow those look great! Cable seems to be much better judging by your pictures and the Y-splitter is a ncie touch! thumbs

Edit: Oh and great pictures!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf HylandHeadphones » 30. jan 2019, 15:27

Thank you!
HylandHeadphones

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. nov 2018, 15:03

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Ostebaronen » 30. jan 2019, 20:41

Looks very nice. I think that is a good iteration on the previous design.

One thing that I really like is that the cable is now easy to change to something else. The cups for the drivers seem bigger, how does that affect the sound I wonder? Love the new headband construction, looks very nice. As you may get from multiple reviews is that they could use more body in the lower regions, sound wise. Have you made any thoughts about that?

In either case, good work!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf HylandHeadphones » 31. jan 2019, 01:23

The cups are bigger, but on this model the tube at the back is actually smaller - the sound did change considerably requiring different venting of the drivers. After that re-tuning though, the sound signature is very similar.

Many many thoughts and experiments in that area, but little progress so far alas. I fear that short of changing drivers there is not really anywhere else to go with it. However in all other respects the drivers are so good that it is a step I am loathe to take - if I find some that give me more bass at a cost to the rest of the sound signature I don't think it would be a worthwhile trade-off personally.

Nonetheless, experimentation goes on constantly!
HylandHeadphones

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. nov 2018, 15:03

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf zenny » 22. feb 2019, 23:13

Hyland Headphones :
My Humble Homemade Impressions
Subjektivt review/strøtanker om disse hovedtelefoner af Zenny

Disse hovedtelefoner kommer fra Watford, Storbrittanien og er en 1-mands fabrikation der minder om designet fra Grado.

I pakken ligger der et nydeligt og personligt brev fra Hr. Hyland angående brug og garanti mm. De bliver ikke ‘oversolgt’ inden brugen og det er faktisk rart. Desuden er der ikke brugt formuer på kinesiske lak-æsker der dybest set ikke er relevante for lyden.

Designet er som nævnt inspireret af Grado og er vel nærmest hippie-hipster i form og finish - dejligt fri for plastik minus de små dutter for enden af alu-bøjlen, ellers træ, metal og læder. Ledningen er for kort og samlingen sidder for tæt på hagen så skægget er i vejen, det må nemt kunne ordnes ved en evt. bestilling af hovedtelefonerne.

Lyden er præcis, medlevende og nærmest midt i koncert salen og ikke så up-front som inspirationskilden. Stemmerne er forholdsvis neutrale synes jeg, guitaren har et fint rum og der er fine detaljer med i hele lydbilledet. Basfanatikere kan stoppe læsningen her : der er bas men dette er en hovedtelefon der lever og ånder for mellemtone og nedre diskant, bassen er der men doseret med let hånd, så der er ikke tyk sovs over kartoflerne. Til gengæld synes jeg at de åbner gevaldigt op når de får lidt at leve af - stemmen åbner mere op - der bliver mere rum og en dejlig hovedtelefon er det nu. Lidt ala Harbeth højttaleren hvis man har hørt den - fin balance og åbenhed uden sibilans (diskant ‘tss’ lyde) og med en let bas.
Jeg skulle have skruet op noget før, det er nu ret tydeligt at de fungerer bedst med noget forstærkning i ryggen, sådan er det hårde jetset liv som fritids reviewer nu engang ;-)
Til gengæld er der stemplet R og L nederst i de små træklodser så man kan få dem vendt rigtigt og lyden kører bare derudaf nu....
Ørene kan sagtens være der i denne udgave, de bliver lidt varme men uden at det føles for varmt.

Denne gang er udstyret overskueligt : Pro-ject Head Box (original metal udgave med brummende transformator) samt Pro-ject Bluetooth Box E (plastik og lydløs strømforsyning ) og APureSound forlænger kabel (stort jack han lille jack hun) samt Huewai P20 lite mobil med Tidal (Den øverste chef har indtaget skrivebordet og bedt om 100 % udnyttelse af bordpladen, derfor er mit udstyr denne gang ret enkelt og kan flyttes med kort varsel) Jeg har prøvet et nyt koncept af og hørt hele album denne gang, primært Mark Knopfler, Privateering og Tracker især til dette lille review og det har fungeret fint.

Konklusion : Vellyd og varme ører (uden overophedning).
De er meget lette og komfortable, jeg prøver at holde let for ørene udenpå hovedtelefonerne og opdager at det får bassen til at komme tilbage og lyden til at være mere up-front, så den lette og komfortable konstruktion har et trade-off i forhold til bassen, det er jeg sikker på er et bevidst valg fra konstruktørens side og i mine øjne et rimeligt bytte i forhold til hvad han har opnået.
zenny

 
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. maj 2011, 21:52

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 23. feb 2019, 12:24

Skidegod anmeldelse zenny thumbs
Dejlig læsning.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Krellef » 27. feb 2019, 15:47

Hyland Headphones: "Saturn"

Jeg var nede og hente pakken her til morgen, og har været meget spændt på at høre dem.

Designet:

Jeg er helt pjattet med look'et. Det er råt, enkelt og let – helt perfekt.

Hovedtelefonerne vejer tæt på ingenting, og dét kombineret med den lette clamp, betyder at de er yderst behagelige at have på.

Selve byggekvaliteten lader der ikke til at være noget at udsætte på. Hovedtelefonerne er lavet af træ og metal, og selv om det er en let konstruktion, som nok ikke bør ”kastes med” (men bør man det med nogen hovedtelefoner?), føles den solid nok til at burde holde sin tid ud.

Kablet på dem er flettet af hvad der synes at være en plastickappe, som i begge ender er afsluttet med ganske solide strain reliefs.

Jeg synes, at Y-splittet i kablet er lavet LIGE tæt nok på min hage. Det er ikke et decideret problem, og er måske mere et spørgsmål om at være vant til andet.

Kablet er også et af de korteste – hvis ikke DET korteste – fastgjorte kabel jeg har set på nogen hovedtelefoner. Det er perfekt til at lytte til musik ved skrivebordet, men til lænestolslytning er det ikke meget bevendt.

Lyden:

Kort fortalt, lyder de rigtigt godt. De har mere low end end jeg havde regnet med, og de er tilpas lyse til at jeg sagtens kunne lytte til dem i lang tid.

Ud af de musikgenrer jeg lytter til, synes de at gøre sig bedst til electro swing, rock og klassisk, ikke ulig med hvordan jeg har det med Grado.

Der er god separation af instrumenterne, men der synes at være et slør af en art, omend det er svært at beskrive hvilke tonelejer det fremkommer i.

Sådan helt generelt lyder de som tidligere skrevet rigtig godt, men de er ikke ”sjove” at lytte til.

Jeg finder dem ikke så engagerende, men mere analytiske hvilket selvfølgelig også har sin plads – blot ikke hos mig.

Det har været rigtigt godt at have dem på besøg, så jeg siger mange tak for muligheden thumbs
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Mortenhoe » 1. apr 2019, 23:27

Wow. De lyder bedre end forventet. Jeg vidste faktisk ikke hvad det kostede, men 350 britiske pund er lidt i overkanten, ifht. til kvaliteten de disker ud.

Der er væsentligt mere low end, end jeg havde forventet af denne hovedtelefon. Rigtig god bass, både i kvantitet og kvalitet. Mellemtonen er også rigtig god. Highs er klare uden at være sibilante. Men ifht. til mine TH-600, så havde jeg forventet at de lød mere åbne. Det synes jeg ikke er tilfældet. Jeg synes de lyder lidt "komprimerede". Må lige få lyttet lidt mere, og så skrive et endegyldigt review. Men jeg er imponeret. Jeg havde nemlig forventet de lød helt anderledes :-)

Byggekvaliteten er i top. Jeg synes de er fede. Puderne og selve hovedtelefonen klæder ligefrem hovedet. Det er sgu ikke ret mange hovedtelefoner der gør det. Jeg så nu gerne der havde været lidt mere seal, men sådan er det nok med så store puder på så små kopper. Kablet er lidt "hjemmelavet" i udseende, men kan se på hans hjemmeside at kablet er lidt pænere. Både stikket på dem jeg har her, og så dem man kan se på hans hjemmeside er lidt et "Kina stik". Til omkring 3 lapper så jeg gerne det var Neutrik eller lign. kvalitet.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 1. apr 2019, 23:44

Så vidt jeg husker kostede tour-udgaven ca 1200 dkr, det er den nye Saturn, der ligger i det prisleje, du nævner.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Mortenhoe » 1. apr 2019, 23:46

kvik skrev:Så vidt jeg husker kostede tour-udgaven ca 1200 dkr, det er den nye Saturn, der ligger i det prisleje, du nævner.


Se det er straks et bang for the buck køb! Så ville jeg vælge Hyland over mange hovedtelefoner i tilsvarende prisleje.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Peter Jensen » 25. apr 2019, 21:56

Første indtryk:

En lækker og især meget let hovedtelefon. Der er en hel del cowboy over den, den lugter af garage byg, men stadig også af kvalitet og eftertænksomhed. Da jeg ikke har de store erfaringer med Gardo var den også ret unik for mig

Bygge kvalitet:
Generelt syntes jeg at byggekvaliteten er høj. Jeg var aldrig nervør for at jeg ville ødelægge noget mens jeg brugte den. Jeg havde dog et par episode hvor min indstilling af hovedbåndet blev ændret uden at jeg rigtigt kunne gennemskue hvorfor samt en del gange hvor puderne faldt af fordi de sidder ret løst på kopperne. Mit generelle indtryk er dog stadig at byggekvaliteten er høj og jeg ville ikke forvente at få problemer med disse hovedtelefoner lige med det første…..

Design:

Hvis man kan lide det lidt rå design med træ, metal og læder, så er man vild med Hyland. Jeg gik gennem Vesterbro på en varm dag med herligheden på hoved og modtog en hel den anerkendende blikke fra hipsters med væsentligt mere tarveligt udstyr på deres person…. Mest hipster mænd dog, responsen fra kvinderne var det klassiske overbærende lettere opgivende blik som os lave småtykke mænd kender alt for godt… Syntes dog at Hylanden trak det i den positive retning i forhold til en Bose, Sony osv osv….

Komfort:

Jeg har aldrig prøvet Grado eller andre hovedtelefoner med samme design (what? Ja… det er lidt en brist fra min side)… Jeg er vild med hvor lette disse hovedtelefoner er, jeg kan ikke forestille mig at jeg nogensinde ville blive træt oven i hovedet af denne bandit, man mærker den knapt nok. Men om ørene er det lidt en anden sag. Skumpuderne er on-ear, hvilket jeg ikke er særligt vild med. Jeg besluttede mig f.eks. for at gå hjem med dem på en dag, en dejlig tur fra Nyhavn i Kbh hvor jeg arbejder og gennem Vesterbro til Valby. Der var ca. 20 grader og høj sol, og så blev det altså ret hurtigt varmt og lidt ubehageligt at have dem på. Tænker at det godt ville kunne lade sig gøre på et godt ventileret kontor, men syntes designet er lidt problematisk mht. komfort over længere tid.

Jeg bryder mig dog ikke om kablet, der har jeg altså lidt svært ved at se hvofor hr. Hyland ikke har indset at det skulle være anderledes. Det er lidt for stort og tungt i forhold til selve hovedtelefonen. Det er ikke såå slemt til at filtre sammen, men er absolut heller ikke godt til at lade være. Det kan ikke udskiftes, så det er en stor operation at få et andet – med mindre man naturligvis bare aftaler det med Alex før køb, hvilket jeg lader mig fortælle ikke er noget problem! Derudover er placeringen af Y-spit som tidligere nævnt ikke helt optimal. Alt i alt vil jeg klart anbefale at man får en aftale om et andet kabel hvis man køber denne hovedtelefon.

Lyden:

Mit første og egentligt også endelige indtryk er at disse hovedtelefoner er imponerende gode mht. musikalitet og lytte venlighed. Jeg syntes at det er en rigtig behagelig tilbagelænet lyd som det er en fornøjelse at lytte til, hvor der stadig er et fint niveau af detaljer.


Jeg er ikke ekspert i at beskrive scene og rum, men umiddelbart vil jeg sige at de er ret tæt på lytteret i forhold til at det er en åben hovedtelefon. Efter min personlige mening er det ikke et problem da lyden er intim og nærværende, med et par flotte afstikkere til det mere ydre rum, men tænker at folk som går meget op i et meget rumligt lydbillede måske ikke helt finder hvad de ønsker.


Bassen er efter min mening godt med og levere hvad de fleste vil håbe på, men der er nok ikke nok pump til bashoveder. Den er fast og fint defineret men ikke noget der sælger den i sig selv.

Mellemtonen syntes jeg var rigtigt fin og klar. Ved ikke rigtigt hvad jeg ellers skal sige om den, den var der, ikke for meget og ikke for lidt…

Diskanten er lidt mere svær med mig. Jeg syntes den var fint balanceet, men har en klar ide om at jeg har en let reduktion af min hørelse i de øvre registre – selvom jeg er laaangt fra de 40… månedsvis… Det er blot for at sætte det i perspektiv at jeg syntes der var en fin diskant som ikke var for voldsom.

Jeg fik også prøvet dem til en telefonkonference på arbejdet og den opgave løste de rigtigt godt. Nok fordi de har en glimrende mellemtone og er relativt tilgivende overfor støj.

Konklusion:

Til prisen syntes jeg det er en rigtigt god deal hvis man gerne vil have en hovedtelefon som har bas, men som samtidig ikke glemmer fokus på mellemtone og diskant. Vil ikke kalde den neutral eller analytisk, men nærmere musikalsk, rar og dejlig. Personligt er jeg ikke så vild med at skulle have skumpuderne på ørene. Det bliver lidt varmt og man mærker at man har dem på selvom de er så lette. Havde det været den samme pris og lyd som en ren over ear, så tror jeg at jeg havde slået til… Et bedre kabel ville dog være ønskværdigt. Læs: Ville absolut ikke blive ked at af vinde dem på lodtrækningen, men der skulle måske nok et lille tweak eller 2 til før end at jeg købte dem. Det høre med til historien at jeg kun sjældent lytter til åbne hovedtelefoner og allerede har HD650 og LCD-3, så det er ikke nogen dårlig anbefaling!
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 25. apr 2019, 22:41

Jeg er jævnligt i kontakt med Alex og der er sket meget med designet siden vi fik vores på tour, vores input er blevet brugt og fulgt op på..
https://www.hylandheadphones.com
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 25. apr 2019, 23:02

Den nye model har sin egen tråd på Headfi.. https://www.head-fi.org/threads/the-hyl ... ad.900556/
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 23. okt 2019, 20:24

Som tiden dog går! Saturn One i spalted maple er anmeldt (og urelateret har samme mand også anmeldt Eufonika H5 på sin side)

Hyland Saturn One.jpg
Hyland Saturn One.jpg (293.28 KiB) Vist 6422 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 29. nov 2019, 21:15

To nye Hyland modeller..

Saturn Two.jpg
Saturn Two.jpg (91.04 KiB) Vist 6034 gange

Jupiter One.jpg
Jupiter One.jpg (76.47 KiB) Vist 6034 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 29. nov 2019, 21:19

Ja det har været godt for ham at være i kontakt med vores forum, han er virkelig rykket.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Peter Jensen » 29. nov 2019, 23:32

Den Jupiter One ser spændende ud.... En grado med beyer puder og audeze hovedbånd.... Hvis den har samme kvaliteter som Saturn One med endnu flere detaljer så kunne den godt være go...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron