The The: Mind Bomb



The The: Mind Bomb

Indlægaf Mataugust » 4. dec 2019, 18:26

Billede
Det gik op for mig i går aftes, under gåturen med hunden, at dette mesterværk har 30 år jubilæum. Så det fortjener vel at blive beskrevet på et sted som dette.
Det skal indrømmes, at musikken her er ikke for alle, selvom sange som " Armageddon Days Are Here (Again)", "The beat(en) generation" og måske endda "Kingdom of rain", en duet med Sinead O'Conner, vil kunne tiltale et større publikum.
Indledningen til " Armageddon Days Are Here (Again)" er temmelig inspireret af The Sweet "Ballroom Blitz" - I stedet for Steve og de andre nævnes Buddha, Allah og de andre...
Nogle gange synes jeg det er uhyggeligt at den sang udkom for 30 år siden. Tingene har ikke ændret sig meget siden da.
Islam is rising
The Christians mobilising
The world is on its elbows and knees
It's forgotten the message and worships the creeds

Sangen slutter med, eller den næste begynder med, vælg selv "As long as Jesus gives us everything we wane......-We love him".

The beat(en) generation er et tekst om bedrag, fordomme og magt pakket ind i en sang, der lyder som en hyldest til forĂĄret. Virkelig et bedrag af en sang.

De øvrige sange kan være svære at gå til, men giv dem lidt tid og lad dem komme ind under huden, så åbner de sig fuldstændig op. Min personlige favorit er nok "Gravitate to me", men det sker ofte, at jeg lige skal høre en enkelt sang fra pladen, og ender med at høre det hele igennem 2-3 gange.

Kan du ikke nyde musikken til at begynde med, så nyd teknikken. Det er et af de bedst producerede popalbums jeg kender, og cd remasteren er næsten lige så god som LP. Men glem alt om at høre det på youtube, de officielle videoer har en katastrofal lyd.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: The The: Mind Bomb

Indlægaf Claus-DK » 4. dec 2019, 19:55

Jeg er ogsĂĄ helt tosset med Matt Johnson, har lyttet til Infected en million milliard gange..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: The The: Mind Bomb

Indlægaf Mataugust » 4. dec 2019, 21:42

Claus-DK skrev:Jeg er ogsĂĄ helt tosset med Matt Johnson, har lyttet til Infected en million milliard gange..
Matt Johnson er Gud
Og Johnny Marr er hans hjælper.


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: The The: Mind Bomb

Indlægaf Claus-DK » 4. dec 2019, 23:04

Sidder lige og lytter til "Mindbomb" og det sagomelme er godt og lækkert album
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: The The: Mind Bomb

Indlægaf Mataugust » 13. dec 2019, 08:55

Efter valget i gĂĄr
Matt Johnson fĂĄr mĂĄske snart ret i sangen Heartland fra Infected. "This is the 51st. state of the USA"


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til Anbefalinger af og anmeldelser af Albums

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster